fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес пропонує план дій для прискорення вантажних перевезень по річці Дунай

01/ 06/ 2022
  Внаслідок військової агресії росії проти України ключові українські порти опинилися в блокаді. Неможливість вивезення української продукції, зокрема сільськогосподарської, стало глобальною проблемою, оскільки може призвести до продовольчої кризи в усьому світі. В умовах, які склалися, український експорт здійснюється в тому числі за допомогою Дунаю та Сулінського морського каналу. Компанії-члени Асоціації повідомляють, що наразі біля Сулинського каналу утворилася черга з суден, які в середньому в очікуванні перебувають 10 діб або більше. Варто зауважити, що кожен день простою коштує українським експортерам приблизно 500 тис. доларів на добу. У зв’язку з цим експерти Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації звернулись до Генерального секретаря ООН, Виконавчого віце-президента Європейської Комісії та Тимчасового повіреного у справах України в Румунії з пропозицією впровадити низку заходів для вирішення ситуації в Дунайському регіоні. Зокрема, компанії пропонують приймати одночасно до шести суден (на сьогодні під відповідні цілі виділено румунською стороною лише два причали), збільшити час роботи Сулінського каналу, дозволити рух по каналу в темний час доби, що може дозволити збільшити прохідну спроможність вдвічі. Доцільним було б також дозволити позачергову реєстрацію суден, якщо є вільний причал. Максимально допустиму швидкість проходження каналу також можна було б збільшити з урахуванням звісно специфіки конструкції самого каналу (на даний момент це  5,65 вузлів = 6,5 миль/год). Також бізнес пропонує розглянути можливість рейдової перевалки в портах Суліна і Констанца, а також вздовж 61-ї милі річки Дунай за умови повного завантаження, тобто відсутності вільних портів. Вважаємо такі кроки є цілком реальними. Їх вжиття дозволило б прискорити, а відтак збільшити транспортні потоки по річці Дунай, в тому числі обсяги експортної аграрної продукції України. Дар’я Січкар. Менеджер Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації. Водночас необхідно пропрацювати суттєве обмеження, яке перешкоджає збільшенню вантажопотоків з України через порти річки Дунай. Так, європейські компанії висловлюють готовність та бажання профінансувати перевезення українського експорту, але вони остерігаються воєнних ризиків, через які можуть бути розірвані нові логістичні ланцюги. Тож компанії очікують від державних органів гарантій захисту інвестицій – подібне вже існує для експорту. І зараз основним питанням є страхове покриття. Українська влада розробила гарантії для безпечного проходу суден в акваторії українських портів Дунайського регіону та перевезень залізницею. Тож сподіваємось, цей механізм буде реалізовано найближчим часом.

Внаслідок військової агресії росії проти України ключові українські порти опинилися в блокаді. Неможливість вивезення української продукції, зокрема сільськогосподарської, стало глобальною проблемою, оскільки може призвести до продовольчої кризи в усьому світі.

В умовах, які склалися, український експорт здійснюється в тому числі за допомогою Дунаю та Сулінського морського каналу. Компанії-члени Асоціації повідомляють, що наразі біля Сулинського каналу утворилася черга з суден, які в середньому в очікуванні перебувають 10 діб або більше. Варто зауважити, що кожен день простою коштує українським експортерам приблизно 500 тис. доларів на добу.

У зв’язку з цим експерти Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації звернулись до Генерального секретаря ООН, Виконавчого віце-президента Європейської Комісії та Тимчасового повіреного у справах України в Румунії з пропозицією впровадити низку заходів для вирішення ситуації в Дунайському регіоні.

Зокрема, компанії пропонують приймати одночасно до шести суден (на сьогодні під відповідні цілі виділено румунською стороною лише два причали), збільшити час роботи Сулінського каналу, дозволити рух по каналу в темний час доби, що може дозволити збільшити прохідну спроможність вдвічі. Доцільним було б також дозволити позачергову реєстрацію суден, якщо є вільний причал.

Максимально допустиму швидкість проходження каналу також можна було б збільшити з урахуванням звісно специфіки конструкції самого каналу (на даний момент це  5,65 вузлів = 6,5 миль/год).

Також бізнес пропонує розглянути можливість рейдової перевалки в портах Суліна і Констанца, а також вздовж 61-ї милі річки Дунай за умови повного завантаження, тобто відсутності вільних портів.

Вважаємо такі кроки є цілком реальними. Їх вжиття дозволило б прискорити, а відтак збільшити транспортні потоки по річці Дунай, в тому числі обсяги експортної аграрної продукції України.

Дар’я Січкар Менеджер Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації
Водночас необхідно пропрацювати суттєве обмеження, яке перешкоджає збільшенню вантажопотоків з України через порти річки Дунай. Так, європейські компанії висловлюють готовність та бажання профінансувати перевезення українського експорту, але вони остерігаються воєнних ризиків, через які можуть бути розірвані нові логістичні ланцюги. Тож компанії очікують від державних органів гарантій захисту інвестицій – подібне вже існує для експорту. І зараз основним питанням є страхове покриття. Українська влада розробила гарантії для безпечного проходу суден в акваторії українських портів Дунайського регіону та перевезень залізницею. Тож сподіваємось, цей механізм буде реалізовано найближчим часом.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: