fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес пропонує доопрацювати законопроєкт №4142

15/ 08/ 2022
  11 серпня на сайті ВРУ було опубліковано порівняльну таблицю та зауваження Головного юридичного управління щодо законопроєкту №4142 «Про систему громадського здоров’я», який було прийнято за основу в першому читанні. Разом з тим, зміни, які опрацьовуються до другого читання, стосуються й інших норм в частині регулювання тютюнових виробів, про які не йшлося у першочерговому тексті. Зокрема, зміни до окремих статей законів України «Про внесення змін до деяких законів України щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну» та «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів». Бізнес-спільнота занепокоєна можливим порушенням Регламенту ВРУ, через внесення змін, пропозицій чи поправок до статей законопроєктів, про які не йшлося у тексті прийнятому за основу. Адже законопроєктом №4142 не пропонувались зміни до регулювання тютюнових виробів, зокрема, в першу чергу мова йде про 950-ту комітетську правку, яка вносить зміни до повноважень центральних органів виконавчої влади та посилює зарегульованість індустрії. Так, у висновку Головного юридичного управління ВРУ висловлені зауваження щодо невідповідності положень законопроекту вимогам Конституції та законів України. Як наслідок, текст законопроєкту потребує суттєвого змістовного та техніко-юридичного доопрацювання та внесення на повторне друге читання. Слід враховувати той факт, що на сьогодні бізнесу доводиться працювати у надскладних умовах повномасштабної війни, яка призвела до фізичного руйнування виробничих потужностей та інфраструктури, а також тимчасової окупації частини території України. В свою чергу, це спричинило руйнації ланцюгів постачань, скорочення пропозиції товарів, збільшення витрат, тощо. В таких умовах, тютюнова індустрія залишається дуже уразливою, оскільки і так є однією з найбільш зарегульованих галузей економіки. В той же час, індустрія є і бюджетоутворюючою та, за інформацією експертів, навіть в умовах війни за І півріччя 2022 року сплатила до бюджету України 23.2 млрд. грн тільки акцизного податку. Саме тому будь-які зміни у регулюванні галузі потребують попереднього обговорення між владою та бізнесом. Європейська Бізнес Асоціація завжди виступала ефективним та дієвим майданчиком для побудови конструктивного діалогу між державою і бізнесом. Тому, задля вирішення спірних питань, які з’явилися між першим та другим читанням, Асоціація вже направила відповідне звернення до Парламенту аби повернути законопроєкт №4142 на повторне друге читання та якнайшвидше доопрацювати його із залученням експертів від бізнесу. І дуже сподіваємось, що голос спільноти буде почуто!

11 серпня на сайті ВРУ було опубліковано порівняльну таблицю та зауваження Головного юридичного управління щодо законопроєкту №4142 «Про систему громадського здоров’я», який було прийнято за основу в першому читанні.

Разом з тим, зміни, які опрацьовуються до другого читання, стосуються й інших норм в частині регулювання тютюнових виробів, про які не йшлося у першочерговому тексті. Зокрема, зміни до окремих статей законів України «Про внесення змін до деяких законів України щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну» та «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

Бізнес-спільнота занепокоєна можливим порушенням Регламенту ВРУ, через внесення змін, пропозицій чи поправок до статей законопроєктів, про які не йшлося у тексті прийнятому за основу. Адже законопроєктом №4142 не пропонувались зміни до регулювання тютюнових виробів, зокрема, в першу чергу мова йде про 950-ту комітетську правку, яка вносить зміни до повноважень центральних органів виконавчої влади та посилює зарегульованість індустрії.

Так, у висновку Головного юридичного управління ВРУ висловлені зауваження щодо невідповідності положень законопроекту вимогам Конституції та законів України. Як наслідок, текст законопроєкту потребує суттєвого змістовного та техніко-юридичного доопрацювання та внесення на повторне друге читання.

Слід враховувати той факт, що на сьогодні бізнесу доводиться працювати у надскладних умовах повномасштабної війни, яка призвела до фізичного руйнування виробничих потужностей та інфраструктури, а також тимчасової окупації частини території України. В свою чергу, це спричинило руйнації ланцюгів постачань, скорочення пропозиції товарів, збільшення витрат, тощо. В таких умовах, тютюнова індустрія залишається дуже уразливою, оскільки і так є однією з найбільш зарегульованих галузей економіки. В той же час, індустрія є і бюджетоутворюючою та, за інформацією експертів, навіть в умовах війни за І півріччя 2022 року сплатила до бюджету України 23.2 млрд. грн тільки акцизного податку. Саме тому будь-які зміни у регулюванні галузі потребують попереднього обговорення між владою та бізнесом.

Європейська Бізнес Асоціація завжди виступала ефективним та дієвим майданчиком для побудови конструктивного діалогу між державою і бізнесом. Тому, задля вирішення спірних питань, які з’явилися між першим та другим читанням, Асоціація вже направила відповідне звернення до Парламенту аби повернути законопроєкт №4142 на повторне друге читання та якнайшвидше доопрацювати його із залученням експертів від бізнесу. І дуже сподіваємось, що голос спільноти буде почуто!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: