fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес покращив оцінку митної сфери в Україні  

08/ 04/ 2024
  Такими є висновки нової хвилі опитування «Митний індекс» у 2023 році, проведеного Європейською Бізнес Асоціацією та DHL Express в Україні. Інтегральна оцінка індексу дещо зросла до 3,24 балів з 5-ти можливих та знаходиться у нейтральній площині (3,17 балів у 2022 році).   Цьогоріч серед компонентів індексу митні експерти найгірше оцінили якість надання митних послуг та професіоналізму посадових осіб – 2,76 балів. Переглянути презентацію Попри те, що більшість опитаних, а саме 56% оцінюють якість митних сервісів задовільно, 25% вважають її низькою, а 6% - дуже низькою. Кількість респондентів, що позитивно оцінюють роботу митниці, скоротилась з 24% у 2022 році до 13% у 2023 році.    Інтегральна оцінка рівня корупції на митниці склала 3,20 балів. Більшість опитаних, а саме 60% не помітили зміни рівня корупції, тоді як 15% вважають, що він дещо зменшився, а 12% - що істотно зменшився. Водночас 14% вважають, що прояви корупції на митниці посилились.   Найвищою традиційно є оцінка роботи системи «Єдине вікно» – 3,77 балів. Думки митних експертів розділились – по 41% оцінюють роботу системи задовільно та добре. Ще 18% дуже добре оцінюють взаємодію держорганів у рамках роботи «Єдиного вікна».   На думку бізнесу, систему можна доопрацювати, додавши можливість вивантаження окремої інформації в Еxcel, контактну інформацію посадових осіб, що опрацьовують документи та чат/можливість комунікації з ними, підвантаження листів Держмитслужби, які впливають на митні процедури, можливість анулювання ПП/ПД тощо.   Найбільшими викликами при проходженні митниці, як повідомляють компанії, на сьогодні є бюрократія та додаткові перевірки, несприйняття митними органами заявленої вартості товару та її коригування, корупційний тиск, деякі питання кодифікації, труднощі у взаємодії з ветеринарною службою та Держпродспоживслужбою, страйки на кордоні, що уповільнюють рух. Варто зазначити, що наразі 79% компаній розглядають альтернативні логістичні маршрути в об’їзд Польщі через блокування кордону.   Майже половина, а саме 46% опитаних нами компаній повідомляють про проблеми з коригуванням митної вартості, тоді як минулого року про це заявляли 37% респондентів. Про проблеми з перекласифікацією коду УКТЗЕД за рішенням митних органів повідомляють 27% опитаних (26% минулого року).   Порівняно з минулим роком зросла кількість компаній, що планують отримувати статус АЕО (авторизованих економічних операторів) або окремі спрощення – з 66% до поточних 71%. Водночас процедурою спільного транзиту наразі користується 14% опитаних нами компаній (4% минулого року), а 4% користуються транзитними спрощеннями (2% минулого року). До того ж, 10% опитаних компаній вже застосовують Альтернативні правила Пан-Євро-Мед, і ще 29% - планують застосовувати.   «Оцінка бізнесом роботи митниці залишається в нейтральній площині. Ми спостерігаємо як позитивну (робота «Єдиного вікна»), так і негативну (якість послуг) динаміку оцінок. До того ж, викликає занепокоєння зростання кількості випадків коригування митної вартості. Водночас практично не змінився рівень зацікавленості та підготовка компаній до отримання статусу АЕО та спрощень, не повною мірою використані можливості спільного транзиту та Альтернативних правил Пан-Євро-Мед. З боку бізнесу є як запит на поглиблення автоматизації процесів на митниці, наприклад, додавання нових сервісів до «Єдиного вікна», так і необхідність покращення зворотного зв’язку від митних органів», - коментує результати опитування Наталія Артемчук, Менеджер Податкового та Митного комітетів Європейської Бізнес Асоціації. «Аналіз результатів опитування дає можливість визначити проблемні напрямки, що виникають в процесі взаємодії компаній з митницею. Вирішення проблемних питань можливе завдяки узгодженим та зваженим діям бізнесу та влади, наданням митницею чітких і зрозумілих роз’яснень митного законодавства, відкритому діалогу та застосування найкращих міжнародних практик», - зазначає Петро Потоцький, Головний фахівець з митно-брокерських операцій компанії DHL Express в Україні. Довідково:  Митний індекс − проводиться Європейською Бізнес Асоціацією з 2010 року.  Інтегральний показник індексу складається з трьох компонентів – оцінки рівня корупції, якості митних послуг, роботи «Єдиного вікна». Індекс вимірюється раз на рік. Позначка 3 вважається нейтральною, максимальна оцінка складає 5 балів.   Опитування проводилось за період 2023 року, у ньому взяли участь 52 митних експертів з компаній-членів Асоціації. Партнер дослідження у 2023 році – DHL Express в Україні.  

Такими є висновки нової хвилі опитування «Митний індекс» у 2023 році, проведеного Європейською Бізнес Асоціацією та DHL Express в Україні. Інтегральна оцінка індексу дещо зросла до 3,24 балів з 5-ти можливих та знаходиться у нейтральній площині (3,17 балів у 2022 році).  

Цьогоріч серед компонентів індексу митні експерти найгірше оцінили якість надання митних послуг та професіоналізму посадових осіб – 2,76 балів.

Переглянути презентацію

Попри те, що більшість опитаних, а саме 56% оцінюють якість митних сервісів задовільно, 25% вважають її низькою, а 6% – дуже низькою. Кількість респондентів, що позитивно оцінюють роботу митниці, скоротилась з 24% у 2022 році до 13% у 2023 році.   

Інтегральна оцінка рівня корупції на митниці склала 3,20 балів. Більшість опитаних, а саме 60% не помітили зміни рівня корупції, тоді як 15% вважають, що він дещо зменшився, а 12% – що істотно зменшився. Водночас 14% вважають, що прояви корупції на митниці посилились.  

Найвищою традиційно є оцінка роботи системи «Єдине вікно» – 3,77 балів. Думки митних експертів розділились – по 41% оцінюють роботу системи задовільно та добре. Ще 18% дуже добре оцінюють взаємодію держорганів у рамках роботи «Єдиного вікна».  

На думку бізнесу, систему можна доопрацювати, додавши можливість вивантаження окремої інформації в Еxcel, контактну інформацію посадових осіб, що опрацьовують документи та чат/можливість комунікації з ними, підвантаження листів Держмитслужби, які впливають на митні процедури, можливість анулювання ПП/ПД тощо.  

Найбільшими викликами при проходженні митниці, як повідомляють компанії, на сьогодні є бюрократія та додаткові перевірки, несприйняття митними органами заявленої вартості товару та її коригування, корупційний тиск, деякі питання кодифікації, труднощі у взаємодії з ветеринарною службою та Держпродспоживслужбою, страйки на кордоні, що уповільнюють рух. Варто зазначити, що наразі 79% компаній розглядають альтернативні логістичні маршрути в об’їзд Польщі через блокування кордону.  

Майже половина, а саме 46% опитаних нами компаній повідомляють про проблеми з коригуванням митної вартості, тоді як минулого року про це заявляли 37% респондентів. Про проблеми з перекласифікацією коду УКТЗЕД за рішенням митних органів повідомляють 27% опитаних (26% минулого року).  

Порівняно з минулим роком зросла кількість компаній, що планують отримувати статус АЕО (авторизованих економічних операторів) або окремі спрощення – з 66% до поточних 71%. Водночас процедурою спільного транзиту наразі користується 14% опитаних нами компаній (4% минулого року), а 4% користуються транзитними спрощеннями (2% минулого року). До того ж, 10% опитаних компаній вже застосовують Альтернативні правила Пан-Євро-Мед, і ще 29% – планують застосовувати.  

«Оцінка бізнесом роботи митниці залишається в нейтральній площині. Ми спостерігаємо як позитивну (робота «Єдиного вікна»), так і негативну (якість послуг) динаміку оцінок. До того ж, викликає занепокоєння зростання кількості випадків коригування митної вартості. Водночас практично не змінився рівень зацікавленості та підготовка компаній до отримання статусу АЕО та спрощень, не повною мірою використані можливості спільного транзиту та Альтернативних правил Пан-Євро-Мед. З боку бізнесу є як запит на поглиблення автоматизації процесів на митниці, наприклад, додавання нових сервісів до «Єдиного вікна», так і необхідність покращення зворотного зв’язку від митних органів», - коментує результати опитування Наталія Артемчук, Менеджер Податкового та Митного комітетів Європейської Бізнес Асоціації.
«Аналіз результатів опитування дає можливість визначити проблемні напрямки, що виникають в процесі взаємодії компаній з митницею. Вирішення проблемних питань можливе завдяки узгодженим та зваженим діям бізнесу та влади, наданням митницею чітких і зрозумілих роз’яснень митного законодавства, відкритому діалогу та застосування найкращих міжнародних практик», - зазначає Петро Потоцький, Головний фахівець з митно-брокерських операцій компанії DHL Express в Україні.

Довідково: 

Митний індекс − проводиться Європейською Бізнес Асоціацією з 2010 року. 

Інтегральний показник індексу складається з трьох компонентів – оцінки рівня корупції, якості митних послуг, роботи «Єдиного вікна». Індекс вимірюється раз на рік. Позначка 3 вважається нейтральною, максимальна оцінка складає 5 балів.  

Опитування проводилось за період 2023 року, у ньому взяли участь 52 митних експертів з компаній-членів Асоціації. Партнер дослідження у 2023 році – DHL Express в Україні.  

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: