fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес погіршив оцінку податкового режиму в Україні у воєнний час

28/ 12/ 2022
  Про це свідчить нова хвиля опитування «Податковий індекс» за 2022 рік, яку Європейська Бізнес Асоціація провела разом з EY в Україні. Учасники опитування погіршили інтегральне значення індексу до 2,97 балів з 5-ти можливих. Нагадаємо, у 2021 році показник індексу склав 3,01 балів, опинившись у нейтральній площині вперше за десятилітню історію дослідження. Переглянути презентацію Найнижчу оцінку серед складників індексу отримав фактор адміністрування податків і підготовки податкової звітності – 2,74 балів з 5-ти можливих. Так, 41% респондентів оцінюють цю процедуру задовільно, тоді як 39% вважають її обтяжливою, серед яких 8%  –  дуже обтяжливою, і 20% вважають її легкою. Найбільше респонденти скаржаться на кількість часу, який вони витрачають на підготовку податкової звітності та сплату податків. Якість податкового законодавства отримала дещо вищу загальну оцінку, ніж минулого року, яка склала 2,86 балів. Серед респондентів 40% оцінюють якість податкового законодавства задовільно, а 26% – позитивно. Однак дещо зросла кількість незадоволених респондентів – з 30% до поточних 34%. Несуттєво зросла оцінка якості податкового обслуговування – до 3,04 балів. Загалом майже незмінним залишилось співвідношення респондентів із позитивним та негативним сприйняттям якості обслуговування податковими органами (позитивно – 35%, задовільно – 39%, 26% – незадовільно). За відгуками 43% опитаних, з початку повномасштабного вторгнення їм було легко сконтактувати з податковою службою. Водночас 18% повідомили про труднощі в комунікації, а 40% оцінили її задовільно. Хоча вкотре фактор оцінки фіскального тиску перебуває у нейтральній площині – 3,24 бали, цьогоріч респонденти повідомили про певне посилення фіскального тиску порівняно з минулим роком. Так, кількість респондентів, що не відчули жодних проявів тиску по відношенню до своєї компанії суттєво знизилась – лише 4% респондентів відзначили відсутність тиску (у 2021 році таких було 36%). Серед проявів фіскального тиску бізнес виділив необґрунтовані трактування податкового законодавства контролюючими органами, та необґрунтовані інформаційні запити та блокування податкових накладних. Задовільним чином були вирішені питання тільки 7% бізнесів, що звертались з запитами до податкових органів, ще у 75% питання були вирішені частково, а у 18% – не вирішені взагалі. Наталія Артемчук. менеджер Податкового та Митного комітетів Європейської Бізнес Асоціації. Бізнес, який наразі має обмежені можливості виконання податкових обов’язків через воєнні дії, потребує більше розуміння з боку податкових органів. На оцінки компаній суттєво вплинули блокування податкових накладних, необґрунтовані інформаційні запити та витребування документів. Формальний підхід податківців до розгляду скарг бізнесу призвів до необхідності звернення до суду значної кількості компаній. У такий складний час як зараз важливо забезпечити продовження роботи бізнесу, а отже потрібна більша гнучкість податкових органів, реальний погляд на умови воєнного часу, лібералізація податкового адміністрування та вимог до працюючого бізнесу. Доволі стримано бізнес оцінив своєчасність, повноту та ефективність змін у податковому регулюванні відповідно до викликів воєнного часу. Так, 49% вважають зміни несвоєчасними, недостатніми та неефективними, і 33% вважають реагування на виклики воєнного часу задовільним. Тільки 18% вважають їх своєчасними, повними та дієвими. Серед пропозицій бізнесу щодо змін у податковій та суміжних площинах для полегшення роботи компаній згадувались: уточнення правил, які недвозначно звільняли б від штрафів за порушення, допущені у період дії воєнного стану, спрощення реєстрації податкових накладних, зведення до мінімуму кількості запитів та перевірок, зменшення обмежень щодо використання власних валютних коштів, спрощення правил перетину кордону співробітниками працюючих бізнесів.  Анна Деревянко. Виконавча директорка Європейської Бізнес Асоціації. Першочергова задача бізнесу – це продовжувати, незважаючи на складні обставини, свою діяльність та забезпечувати створення надійного економічного тилу країни, яка бореться. Робочі місця, заробітні плати працівникам, чесна взаємодія з контрагентами, результативна діяльність та, як наслідок, сплачені податки – це приклади вагомого внеску бізнесу у перемогу. Ми усі мусимо відповідати рівню викликів, з якими ми зіткнулися. То ж ми очікуємо від представників державних органів максимального сприяння бізнесу у забезпеченні його роботи у цих надскладних умовах. Просимо дослухатись до скарг та до порад, що їх висловлює бізнес, та враховувати їх на практиці. Довідково: Дослідження «Податковий індекс» Європейської Бізнес Асоціації проводиться з 2011 року. Індекс складається з чотирьох рівнозначних компонентів: Якість податкового законодавства; Обтяжливість/легкість адміністрування податків; Фіскальний тиск; Якість податкового обслуговування У поточній хвилі опитування взяли участь 111 фахівців у сфері податків та фінансів членських компаній Асоціації. Опитування проводилося з 17 листопада до 23 грудня. Партнер опитування у 2022 році – компанія EY в Україні. Партнер дослідження

Про це свідчить нова хвиля опитування «Податковий індекс» за 2022 рік, яку Європейська Бізнес Асоціація провела разом з EY в Україні. Учасники опитування погіршили інтегральне значення індексу до 2,97 балів з 5-ти можливих. Нагадаємо, у 2021 році показник індексу склав 3,01 балів, опинившись у нейтральній площині вперше за десятилітню історію дослідження.

Переглянути презентацію

Найнижчу оцінку серед складників індексу отримав фактор адміністрування податків і підготовки податкової звітності – 2,74 балів з 5-ти можливих. Так, 41% респондентів оцінюють цю процедуру задовільно, тоді як 39% вважають її обтяжливою, серед яких 8%  –  дуже обтяжливою, і 20% вважають її легкою. Найбільше респонденти скаржаться на кількість часу, який вони витрачають на підготовку податкової звітності та сплату податків.

Якість податкового законодавства отримала дещо вищу загальну оцінку, ніж минулого року, яка склала 2,86 балів. Серед респондентів 40% оцінюють якість податкового законодавства задовільно, а 26% – позитивно. Однак дещо зросла кількість незадоволених респондентів – з 30% до поточних 34%.

Несуттєво зросла оцінка якості податкового обслуговування – до 3,04 балів. Загалом майже незмінним залишилось співвідношення респондентів із позитивним та негативним сприйняттям якості обслуговування податковими органами (позитивно – 35%, задовільно – 39%, 26% – незадовільно).

За відгуками 43% опитаних, з початку повномасштабного вторгнення їм було легко сконтактувати з податковою службою. Водночас 18% повідомили про труднощі в комунікації, а 40% оцінили її задовільно.

Хоча вкотре фактор оцінки фіскального тиску перебуває у нейтральній площині – 3,24 бали, цьогоріч респонденти повідомили про певне посилення фіскального тиску порівняно з минулим роком. Так, кількість респондентів, що не відчули жодних проявів тиску по відношенню до своєї компанії суттєво знизилась – лише 4% респондентів відзначили відсутність тиску (у 2021 році таких було 36%).

Серед проявів фіскального тиску бізнес виділив необґрунтовані трактування податкового законодавства контролюючими органами, та необґрунтовані інформаційні запити та блокування податкових накладних.

Задовільним чином були вирішені питання тільки 7% бізнесів, що звертались з запитами до податкових органів, ще у 75% питання були вирішені частково, а у 18% – не вирішені взагалі.

Наталія Артемчук менеджер Податкового та Митного комітетів Європейської Бізнес Асоціації
Бізнес, який наразі має обмежені можливості виконання податкових обов’язків через воєнні дії, потребує більше розуміння з боку податкових органів. На оцінки компаній суттєво вплинули блокування податкових накладних, необґрунтовані інформаційні запити та витребування документів. Формальний підхід податківців до розгляду скарг бізнесу призвів до необхідності звернення до суду значної кількості компаній. У такий складний час як зараз важливо забезпечити продовження роботи бізнесу, а отже потрібна більша гнучкість податкових органів, реальний погляд на умови воєнного часу, лібералізація податкового адміністрування та вимог до працюючого бізнесу.

Доволі стримано бізнес оцінив своєчасність, повноту та ефективність змін у податковому регулюванні відповідно до викликів воєнного часу. Так, 49% вважають зміни несвоєчасними, недостатніми та неефективними, і 33% вважають реагування на виклики воєнного часу задовільним. Тільки 18% вважають їх своєчасними, повними та дієвими.

Серед пропозицій бізнесу щодо змін у податковій та суміжних площинах для полегшення роботи компаній згадувались:

  • уточнення правил, які недвозначно звільняли б від штрафів за порушення, допущені у період дії воєнного стану,
  • спрощення реєстрації податкових накладних,
  • зведення до мінімуму кількості запитів та перевірок,
  • зменшення обмежень щодо використання власних валютних коштів,
  • спрощення правил перетину кордону співробітниками працюючих бізнесів. 
Анна Дерев'янко Виконавча директорка Європейської Бізнес Асоціації
Першочергова задача бізнесу – це продовжувати, незважаючи на складні обставини, свою діяльність та забезпечувати створення надійного економічного тилу країни, яка бореться. Робочі місця, заробітні плати працівникам, чесна взаємодія з контрагентами, результативна діяльність та, як наслідок, сплачені податки – це приклади вагомого внеску бізнесу у перемогу. Ми усі мусимо відповідати рівню викликів, з якими ми зіткнулися. То ж ми очікуємо від представників державних органів максимального сприяння бізнесу у забезпеченні його роботи у цих надскладних умовах. Просимо дослухатись до скарг та до порад, що їх висловлює бізнес, та враховувати їх на практиці.

Довідково:

Дослідження «Податковий індекс» Європейської Бізнес Асоціації проводиться з 2011 року.

Індекс складається з чотирьох рівнозначних компонентів:

  • Якість податкового законодавства;
  • Обтяжливість/легкість адміністрування податків;
  • Фіскальний тиск;
  • Якість податкового обслуговування

У поточній хвилі опитування взяли участь 111 фахівців у сфері податків та фінансів членських компаній Асоціації. Опитування проводилося з 17 листопада до 23 грудня. Партнер опитування у 2022 році – компанія EY в Україні.

Партнер дослідження

Презентації та документи

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: