fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес підтримує ідею скасування подвійної реєстрації вживаних автомобілів для подальшого продажу

23/ 03/ 2023
  Відповідно до існуючої на сьогодні в країні процедури, суб’єкти господарювання, які скуповують вживані авто для їх подальшого продажу кінцевим споживачам, повинні двічі перереєстровувати товарні автомобілі в сервісних центрах МВС: спочатку на себе, а потім на кінцевого споживача. Експерти Європейської Бізнес Асоціації зазначають, що така подвійна реєстрація транспортних засобів не лише ускладнює умови ведення бізнесу, а й відсутня в багатьох розвинених країнах. Так, починаючи з 2010 року, суб’єкти господарювання, які здійснюють торгівлю вживаними транспортними засобами, позбавлені можливості скуповувати вживані автомобілі, з метою їх подальшого перепродажу кінцевому споживачу, без державної реєстрації таких транспортних засобів на себе. Асоціація неодноразово звертала увагу представників органів державної влади на необхідність спрощення процедури реєстрації торговельними організаціями вживаних транспортних засобів, зокрема, автомобілів, які купуються ними для продажу та мають статус товару, та надавали свої пропозиції до Закону України «Про дорожній рух» №3353-XII з метою врегулювання існуючої проблеми, дерегуляції процедури та детінізації ринку торгівлі вживаними автомобілями. Нещодавно ж у Верховній Раді України було зареєстровано законопроєкт №9083, який покликаний суттєво удосконалити процедуру торгівлі вживаними транспортними засобами. Так, по перше, законопроєкт звільняє суб’єктів господарювання, які здійснюють оптову та роздрібну торгівлю автомобілями і поставлені на облік у Головному сервісному центрі МВС, від обов’язку перереєстровувати на себе вживані транспортні засоби, які були придбані як товар для їх наступного продажу кінцевим споживачам. По-друге, від обов’язку подавати до сервісних центрів МВС документи з відміткою відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки про взяття на військовий облік (або зняття) вживаних транспортних засобів, які були придбані як товар для їх наступного продажу кінцевим споживачам. Для розуміння, при викупі автомобіля отримується довідка про взяття транспортного засобу на військовий облік, а при продажу автомобіля кінцевому споживачу отримується довідка про зняття автомобіля з військового обліку. Це призводить до додаткового адміністративного навантаження на суб’єктів господарювання, а також до надмірних часових, трудових і грошових витрат. Спрощення ж процедури реєстрації торговельними організаціями вживаних транспортних засобів, на думку бізнесу, сприятиме детінізації ринку торгівлі вживаними автомобілями. Так, за інформацією компаній-членів Асоціації, тільки за результатами 2021 року обсяг державної реєстрацій нових автомобілів склав приблизно 100 тис. штук, а вживаних – приблизно 1,7 млн штук. У 2022 році кількість реєстрацій скоротилась та становить (за інформацією Укравтопрому): близько 388,5 тис вживаних легкових авто та 34 тис нових авто. З огляду на відповідні дані можна дійти висновку, що ринок вживаних автомобілів є набагато більшим порівняно з ринком нових автомобілів та є вкрай перспективним. Водночас, як повідомляють представники бізнесу, значна частина ринку вживаних автомобілів наразі перебуває «у тіні», наслідком чого є несплата податків до державного бюджету, при тому що, за їх оцінками, потенціал ринку вживаних автомобілів в контексті сплати податків є обширним. До прикладу, за оцінками компаній-членів Асоціації, компанії, які здійснюють торгівлю новими автомобілями, в 2021 році сплатили до державного бюджету України більше 6 мільярдів гривень (при значно меншій кількості операцій порівняно із ринком вживаних автомобілів). Тож Європейська Бізнес Асоціація звертається до Голови ВРУ України Руслана Стефанчука, Голови  Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева, Голови Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури Юрія Кісєля, Голів депутатських фракцій, Міністра фінансів України Сергія Марченко, Першого віце-прем’єр-міністра України – Міністра економіки України Юлії Свириденко із закликом підтримати законопроєкт №9083, сприяти його якнайшвидшому розгляду, дерегуляції та детінізації ринку торгівлі вживаними автомобілями!

Відповідно до існуючої на сьогодні в країні процедури, суб’єкти господарювання, які скуповують вживані авто для їх подальшого продажу кінцевим споживачам, повинні двічі перереєстровувати товарні автомобілі в сервісних центрах МВС: спочатку на себе, а потім на кінцевого споживача. Експерти Європейської Бізнес Асоціації зазначають, що така подвійна реєстрація транспортних засобів не лише ускладнює умови ведення бізнесу, а й відсутня в багатьох розвинених країнах.

Так, починаючи з 2010 року, суб’єкти господарювання, які здійснюють торгівлю вживаними транспортними засобами, позбавлені можливості скуповувати вживані автомобілі, з метою їх подальшого перепродажу кінцевому споживачу, без державної реєстрації таких транспортних засобів на себе.

Асоціація неодноразово звертала увагу представників органів державної влади на необхідність спрощення процедури реєстрації торговельними організаціями вживаних транспортних засобів, зокрема, автомобілів, які купуються ними для продажу та мають статус товару, та надавали свої пропозиції до Закону України «Про дорожній рух» №3353-XII з метою врегулювання існуючої проблеми, дерегуляції процедури та детінізації ринку торгівлі вживаними автомобілями.

Нещодавно ж у Верховній Раді України було зареєстровано законопроєкт №9083, який покликаний суттєво удосконалити процедуру торгівлі вживаними транспортними засобами. Так, по перше, законопроєкт звільняє суб’єктів господарювання, які здійснюють оптову та роздрібну торгівлю автомобілями і поставлені на облік у Головному сервісному центрі МВС, від обов’язку перереєстровувати на себе вживані транспортні засоби, які були придбані як товар для їх наступного продажу кінцевим споживачам. По-друге, від обов’язку подавати до сервісних центрів МВС документи з відміткою відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки про взяття на військовий облік (або зняття) вживаних транспортних засобів, які були придбані як товар для їх наступного продажу кінцевим споживачам. Для розуміння, при викупі автомобіля отримується довідка про взяття транспортного засобу на військовий облік, а при продажу автомобіля кінцевому споживачу отримується довідка про зняття автомобіля з військового обліку. Це призводить до додаткового адміністративного навантаження на суб’єктів господарювання, а також до надмірних часових, трудових і грошових витрат.

Спрощення ж процедури реєстрації торговельними організаціями вживаних транспортних засобів, на думку бізнесу, сприятиме детінізації ринку торгівлі вживаними автомобілями. Так, за інформацією компаній-членів Асоціації, тільки за результатами 2021 року обсяг державної реєстрацій нових автомобілів склав приблизно 100 тис. штук, а вживаних – приблизно 1,7 млн штук. У 2022 році кількість реєстрацій скоротилась та становить (за інформацією Укравтопрому): близько 388,5 тис вживаних легкових авто та 34 тис нових авто. З огляду на відповідні дані можна дійти висновку, що ринок вживаних автомобілів є набагато більшим порівняно з ринком нових автомобілів та є вкрай перспективним.

Водночас, як повідомляють представники бізнесу, значна частина ринку вживаних автомобілів наразі перебуває «у тіні», наслідком чого є несплата податків до державного бюджету, при тому що, за їх оцінками, потенціал ринку вживаних автомобілів в контексті сплати податків є обширним. До прикладу, за оцінками компаній-членів Асоціації, компанії, які здійснюють торгівлю новими автомобілями, в 2021 році сплатили до державного бюджету України більше 6 мільярдів гривень (при значно меншій кількості операцій порівняно із ринком вживаних автомобілів).

Тож Європейська Бізнес Асоціація звертається до Голови ВРУ України Руслана Стефанчука, Голови  Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева, Голови Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури Юрія Кісєля, Голів депутатських фракцій, Міністра фінансів України Сергія Марченко, Першого віце-прем’єр-міністра України – Міністра економіки України Юлії Свириденко із закликом підтримати законопроєкт №9083, сприяти його якнайшвидшому розгляду, дерегуляції та детінізації ринку торгівлі вживаними автомобілями!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: