fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес оцінив стан розвитку комплаєнсу в Україні, – дослідження ЕВА

08/ 06/ 2021
  Цьогоріч Європейська Бізнес Асоціація вперше провела експертне дослідження поточного стану розвитку комплаєнсу та корпоративної етики в Україні – Міжнародний комплаєнс індекс – у партнерстві з юридичною фірмою Василь Кісіль і Партнери. До того ж, за сприяння Міжнародної асоціації з комплаєнсу (ІСА), нам вдалося зробити аналогічний зріз серед бізнесу, що працює в Великобританії, та прослідкувати спільні тренди та відмінності. Переглянути презентацію Так, інтегральний показник індексу в Україні склав 3,70 балів з 5-ти можливих та опинився у нейтральній площині. Для Великобританії цей показник склав 4,24 бали. Серед компонентів індексу вищу оцінку отримала середня оцінка восьми критеріїв комплаєнс-зрілості бізнесу – 4,25 балів. Відповідно, загальний рівень прихильності до принципів комплаєнсу серед представників бізнес-спільноти в Україні експерти оцінили нижче – 3,15 балів. До критеріїв комплаєнс-зрілості, які оцінювали компанії, увійшли процедури в компанії, комплаєнс-ризики і їх контроль, прихильність керівництва до комплаєнс-практик, перевірка due diligence, комунікація політики з комплаєнсу, моніторинг та аудит комплаєнсу, забезпеченість повноваженнями та ресурсами, процедура повідомлення про порушення. Серед вищезгаданих критеріїв найвище компанії оцінили фактор актуальності процедур та політик в компанії, а найгірше – моніторинг та аудит комплаєнс-програм. Майже половина компаній, а саме 43% вважають, що загальний рівень прихильності та розуміння принципів комплаєнсу серед представників бізнес-спільноти в України знаходиться на середньому рівні, 26% вважають, що він є високим, 7% - дуже високим, і інші 22% вважають, що він є низьким або дуже низьким. Водночас респонденти з Великобританії оцінили рівень розвитку комплаєнсу в їхньому бізнес-оточенні переважно як високий або дуже високий (63% опитаних), і ще 17% вважають його середнім. Аналіз результатів опитування в залежності від розміру компанії в Україні продемонстрував, що найкраще розвиток комплаєнсу в своєму бізнесу оцінили малі підприємства, на другому місці – великі, і на третьому – середні. Водночас рівень розвитку комплаєнсу в міжнародних компаніях є суттєво вищим, ніж в локальних. При цьому, 42% усіх компаній мали досвід залучення зовнішніх радників для адаптації комплаєнс-програми або проведення внутрішніх розслідувань. Анна Дерев’янко. Виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації. Рівні правила гри – це важлива умова для розвитку сприятливого бізнес-середовища в країні. Але ще важливішим є готовність учасників ринку дотримуватися цих правил. Дослідження показало, що компаніям-членам Асоціації властиво достатній рівень прихильності до принципів комплаєнсу, однак, звісно, нам ще є куди рости. Тож необхідно продовжувати роботу щодо розвитку комплаєнсу, його якісної оцінки та поширення кращих практик серед представників української бізнес-спільноти. Саме так ми зможемо досягнути більшої прозорості в системі. Андрій Слюсар. Старший юрист ЮФ «Василь Кісіль і Партнери». «Василь Кісіль і Партнери» давно і системно наголошує на важливості додержання антикорупційних практик та етичного підходу не лише при наданні юридичних послуг, але і при веденні бізнесу загалом. Приємно констатувати за результатами опитування, що EBA об’єднує компанії, які усвідомлюють важливість підтримки і розвитку комплаєнс-складової бізнесу. Також, за відповідями респондентів ми спостерігаємо тренд щодо залучення зовнішніх радників для покращення комплаєнс-функції бізнесу. Ми віримо, що завдяки спільним зусиллям показник цього індексу в Україні надалі лише зростатиме, як і його відображення у щоденній діяльності українських компаній. Довідково: Міжнародний комплаєнс індекс – проводиться Європейською Бізнес Асоціацією з 2021 року. Мета дослідження – аналіз та оцінка розвитку корпоративної культури, комплаєнсу та ділової етики в Україні та Великобританії, пошук спільних трендів, тенденцій та відмінностей. Інтегральний показник індексу складається з двох рівнозначних компонентів: Загальний рівень прихильності до принципів комплаєнсу серед представників бізнес-спільноти в Україні; Середня оцінка 8 критеріїв комплаєнс-зрілості бізнесу. Дослідження проводилося з 12 до 28 квітня 2021 року, у ньому взяли участь 157 директорів, юристів, експертів з HR та комплаєнсу компаній-членів EBA та 95 комплаєнс офіцерів мережі ІСА у Великобританії. Партнер дослідження у 2021 році – юридична фірма Василь Кісіль і Партнери.

Цьогоріч Європейська Бізнес Асоціація вперше провела експертне дослідження поточного стану розвитку комплаєнсу та корпоративної етики в Україні – Міжнародний комплаєнс індекс – у партнерстві з юридичною фірмою Василь Кісіль і Партнери. До того ж, за сприяння Міжнародної асоціації з комплаєнсу (ІСА), нам вдалося зробити аналогічний зріз серед бізнесу, що працює в Великобританії, та прослідкувати спільні тренди та відмінності.

Переглянути презентацію

Так, інтегральний показник індексу в Україні склав 3,70 балів з 5-ти можливих та опинився у нейтральній площині. Для Великобританії цей показник склав 4,24 бали. Серед компонентів індексу вищу оцінку отримала середня оцінка восьми критеріїв комплаєнс-зрілості бізнесу – 4,25 балів. Відповідно, загальний рівень прихильності до принципів комплаєнсу серед представників бізнес-спільноти в Україні експерти оцінили нижче – 3,15 балів.

До критеріїв комплаєнс-зрілості, які оцінювали компанії, увійшли процедури в компанії, комплаєнс-ризики і їх контроль, прихильність керівництва до комплаєнс-практик, перевірка due diligence, комунікація політики з комплаєнсу, моніторинг та аудит комплаєнсу, забезпеченість повноваженнями та ресурсами, процедура повідомлення про порушення. Серед вищезгаданих критеріїв найвище компанії оцінили фактор актуальності процедур та політик в компанії, а найгірше – моніторинг та аудит комплаєнс-програм.

Майже половина компаній, а саме 43% вважають, що загальний рівень прихильності та розуміння принципів комплаєнсу серед представників бізнес-спільноти в України знаходиться на середньому рівні, 26% вважають, що він є високим, 7% – дуже високим, і інші 22% вважають, що він є низьким або дуже низьким.

Водночас респонденти з Великобританії оцінили рівень розвитку комплаєнсу в їхньому бізнес-оточенні переважно як високий або дуже високий (63% опитаних), і ще 17% вважають його середнім.

Аналіз результатів опитування в залежності від розміру компанії в Україні продемонстрував, що найкраще розвиток комплаєнсу в своєму бізнесу оцінили малі підприємства, на другому місці – великі, і на третьому – середні. Водночас рівень розвитку комплаєнсу в міжнародних компаніях є суттєво вищим, ніж в локальних. При цьому, 42% усіх компаній мали досвід залучення зовнішніх радників для адаптації комплаєнс-програми або проведення внутрішніх розслідувань.

Анна Дерев’янко Виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації
Рівні правила гри – це важлива умова для розвитку сприятливого бізнес-середовища в країні. Але ще важливішим є готовність учасників ринку дотримуватися цих правил. Дослідження показало, що компаніям-членам Асоціації властиво достатній рівень прихильності до принципів комплаєнсу, однак, звісно, нам ще є куди рости. Тож необхідно продовжувати роботу щодо розвитку комплаєнсу, його якісної оцінки та поширення кращих практик серед представників української бізнес-спільноти. Саме так ми зможемо досягнути більшої прозорості в системі.
Андрій Слюсар Старший юрист ЮФ «Василь Кісіль і Партнери»
«Василь Кісіль і Партнери» давно і системно наголошує на важливості додержання антикорупційних практик та етичного підходу не лише при наданні юридичних послуг, але і при веденні бізнесу загалом. Приємно констатувати за результатами опитування, що EBA об’єднує компанії, які усвідомлюють важливість підтримки і розвитку комплаєнс-складової бізнесу. Також, за відповідями респондентів ми спостерігаємо тренд щодо залучення зовнішніх радників для покращення комплаєнс-функції бізнесу. Ми віримо, що завдяки спільним зусиллям показник цього індексу в Україні надалі лише зростатиме, як і його відображення у щоденній діяльності українських компаній.

Довідково:

Міжнародний комплаєнс індекс – проводиться Європейською Бізнес Асоціацією з 2021 року.

Мета дослідження – аналіз та оцінка розвитку корпоративної культури, комплаєнсу та ділової етики в Україні та Великобританії, пошук спільних трендів, тенденцій та відмінностей.

Інтегральний показник індексу складається з двох рівнозначних компонентів:

  • Загальний рівень прихильності до принципів комплаєнсу серед представників бізнес-спільноти в Україні;
  • Середня оцінка 8 критеріїв комплаєнсзрілості бізнесу.

Дослідження проводилося з 12 до 28 квітня 2021 року, у ньому взяли участь 157 директорів, юристів, експертів з HR та комплаєнсу компаній-членів EBA та 95 комплаєнс офіцерів мережі ІСА у Великобританії.

Партнер дослідження у 2021 році – юридична фірма Василь Кісіль і Партнери.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: