fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес оцінює потенціал скорочення викидів парникових газів в Україні до 40-45% до 2030 року

25/ 06/ 2021
  Наразі в Україні триває підготовка проєкту Другого національно визначеного внеску України до Паризької угоди (НВВ2). Попередня напрацьована Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів пропозиція – передбачити скорочення викидів парникових газів до 35% до 2030 року, тобто на 65% від рівня 1990 року. Експерти Європейської Бізнес Асоціації пропонують 3 важливі компоненти, які мають бути відображені у проєкті НВВ2. 1. Встановлення коридору зниження викидів на рівні 40-45% за умови залучення не менш ніж 15-20 млрд доларів інвестицій на заходи з декарбонізації. Відповідно до проєкту НВВ2, в основу розрахунків закладено щорічне зростання вітчизняної економіки в середньому на 3,7%. Так, за останніми даними J.P. Morgan прогнозують ріст ВВП України у 2021 році на 5,6%, МВФ – на рівні 4%, Світовий банк – до 3,8%. Разом з тим, нещодавно Кабінет Міністрів України затвердив Національну економічну стратегію на період до 2030 року, в рамках якої однією із цілей до 2030 року є зростання реального ВВП не менше ніж у 2 рази. Також слід зазначати, що за результатами 2020 року економічне падіння в Україні було меншим, ніж очікували. Це пов’язано, перш за все з низькими початковими показниками, внаслідок чого навіть незначні позитивні зрушення, як от 1-2 інвестиційні проєкти вартістю у кілька мільйонів доларів, можуть створити видимий ефект росту, особливо у реальному секторі економіки. Окрім цього за попередніми оцінками експертів Асоціації, на реалізацію цілей з декарбонізації необхідно не менше 20 млрд доларів інвестицій, які будуть спрямовані виключно на екомодернізацію та на здійснення заходів з декарбонізації. Відтак, встановлена у НВВ2 кліматична амбіція не має стримувати можливі темпи економічного зростання нашої економіки. Тому, бізнес пропонує відобразити ціль у вигляді коридору зниження викидів парникових газів від 40 до 45% до 2030 року, тобто на 60-55% від рівня 1990 року за умови надходження 15-20 млрд доларів сукупних інвестицій на модернізацію та декарбонізацію. 2. Окремі розрахунки секторальних інвестицій, необхідних для реалізації заходів з декарбонізації Відповідно до проєкту НВВ2, сума необхідних для впровадження НВВ2 капітальних інвестицій дорівнює 102 млрд євро до 2030 року. Очевидно, що ці розрахунки проводились на основі статистики здійснених капітальних інвестиції в Україну протягом 2010 – 2019 років. Водночас, за даними Державної служби статистики України на заходи з попередження змін клімату та охорони атмосферного повітря за цей період було витрачено близько 24,8 млрд гривень капітальних інвестицій. Відтак, вважаємо за необхідне надати окремі розрахунки інвестицій, необхідних на здійснення заходів з декарбонізації у кожному з секторів, зокрема таких секторів, як: енергетика, промисловість, сільське господарство тощо. 3. Включення планованих механізмів державної підтримки суб’єктів господарювання на шляху до декарбонізації. Як зазначено у проєкті НВВ2, поточний фінансовий стан України вимагає мобілізації значної кількості кліматичного фінансування як державного, так і приватного, що сприятиме при цьому економічному зростанню. Однак, у поточній редакції проєкту НВВ2 вказано лише про необхідність залучення міжнародного фінансування. При цьому, не визначеними залишаються механізми залучення коштів, зокрема, яким чином планується залучати донорську та технічну міжнародну допомогу, механізм розподілення коштів тощо. Бізнес відмічає, що залучення тільки приватного капіталу буде недостатньо і важливу роль при цьому відіграватиме стимулююча політика держави. Так, мова йде про розблокування механізмів надання державної підтримки суб’єктам господарювання шляхом затвердження критеріїв для здійснення заходів з охорони навколишнього природного середовища, що передбачено Законом України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» №1555-VII. Окрім цього, важлива і реформа екологічного оподаткування в частині його цільового використання, зокрема, компанії-члени Асоціації звертають увагу на необхідність надання можливості підприємствам повертати до 70% від загальної нарахованої суми екологічного податку для здійснення заходів з екомодернізації. Також нічого не сказано про створення фондів з декарбонізації, визначення джерел та механізмів їх наповнення. Важливо, щоб фонд з декарбонізації мав окрему статтю видатків на технічну модернізацію, енергоефективне обладнання тощо, а також щоб він наповнювався не лише за рахунок відрахувань платників податків, а й за рахунок міжнародних надходжень. Тому, важливо включити до проєкту НВВ2 дорожню карту з планованих механізмів державної підтримки бізнесу в частині реалізації заходів з декарбонізації. Сподіваємось, Україна зможе запропонувати міжнародній спільноті амбіційний, але реалістичний вклад у створення кліматично-нейтрального світу.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Наразі в Україні триває підготовка проєкту Другого національно визначеного внеску України до Паризької угоди (НВВ2). Попередня напрацьована Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів пропозиція – передбачити скорочення викидів парникових газів до 35% до 2030 року, тобто на 65% від рівня 1990 року.

Експерти Європейської Бізнес Асоціації пропонують 3 важливі компоненти, які мають бути відображені у проєкті НВВ2.

1. Встановлення коридору зниження викидів на рівні 40-45% за умови залучення не менш ніж 15-20 млрд доларів інвестицій на заходи з декарбонізації.

Відповідно до проєкту НВВ2, в основу розрахунків закладено щорічне зростання вітчизняної економіки в середньому на 3,7%. Так, за останніми даними J.P. Morgan прогнозують ріст ВВП України у 2021 році на 5,6%, МВФ – на рівні 4%, Світовий банк – до 3,8%. Разом з тим, нещодавно Кабінет Міністрів України затвердив Національну економічну стратегію на період до 2030 року, в рамках якої однією із цілей до 2030 року є зростання реального ВВП не менше ніж у 2 рази. Також слід зазначати, що за результатами 2020 року економічне падіння в Україні було меншим, ніж очікували. Це пов’язано, перш за все з низькими початковими показниками, внаслідок чого навіть незначні позитивні зрушення, як от 1-2 інвестиційні проєкти вартістю у кілька мільйонів доларів, можуть створити видимий ефект росту, особливо у реальному секторі економіки.

Окрім цього за попередніми оцінками експертів Асоціації, на реалізацію цілей з декарбонізації необхідно не менше 20 млрд доларів інвестицій, які будуть спрямовані виключно на екомодернізацію та на здійснення заходів з декарбонізації.

Відтак, встановлена у НВВ2 кліматична амбіція не має стримувати можливі темпи економічного зростання нашої економіки. Тому, бізнес пропонує відобразити ціль у вигляді коридору зниження викидів парникових газів від 40 до 45% до 2030 року, тобто на 60-55% від рівня 1990 року за умови надходження 15-20 млрд доларів сукупних інвестицій на модернізацію та декарбонізацію.

2. Окремі розрахунки секторальних інвестицій, необхідних для реалізації заходів з декарбонізації

Відповідно до проєкту НВВ2, сума необхідних для впровадження НВВ2 капітальних інвестицій дорівнює 102 млрд євро до 2030 року. Очевидно, що ці розрахунки проводились на основі статистики здійснених капітальних інвестиції в Україну протягом 2010 – 2019 років. Водночас, за даними Державної служби статистики України на заходи з попередження змін клімату та охорони атмосферного повітря за цей період було витрачено близько 24,8 млрд гривень капітальних інвестицій. Відтак, вважаємо за необхідне надати окремі розрахунки інвестицій, необхідних на здійснення заходів з декарбонізації у кожному з секторів, зокрема таких секторів, як: енергетика, промисловість, сільське господарство тощо.

3. Включення планованих механізмів державної підтримки суб’єктів господарювання на шляху до декарбонізації.

Як зазначено у проєкті НВВ2, поточний фінансовий стан України вимагає мобілізації значної кількості кліматичного фінансування як державного, так і приватного, що сприятиме при цьому економічному зростанню. Однак, у поточній редакції проєкту НВВ2 вказано лише про необхідність залучення міжнародного фінансування. При цьому, не визначеними залишаються механізми залучення коштів, зокрема, яким чином планується залучати донорську та технічну міжнародну допомогу, механізм розподілення коштів тощо.

Бізнес відмічає, що залучення тільки приватного капіталу буде недостатньо і важливу роль при цьому відіграватиме стимулююча політика держави. Так, мова йде про розблокування механізмів надання державної підтримки суб’єктам господарювання шляхом затвердження критеріїв для здійснення заходів з охорони навколишнього природного середовища, що передбачено Законом України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» №1555-VII. Окрім цього, важлива і реформа екологічного оподаткування в частині його цільового використання, зокрема, компанії-члени Асоціації звертають увагу на необхідність надання можливості підприємствам повертати до 70% від загальної нарахованої суми екологічного податку для здійснення заходів з екомодернізації. Також нічого не сказано про створення фондів з декарбонізації, визначення джерел та механізмів їх наповнення. Важливо, щоб фонд з декарбонізації мав окрему статтю видатків на технічну модернізацію, енергоефективне обладнання тощо, а також щоб він наповнювався не лише за рахунок відрахувань платників податків, а й за рахунок міжнародних надходжень. Тому, важливо включити до проєкту НВВ2 дорожню карту з планованих механізмів державної підтримки бізнесу в частині реалізації заходів з декарбонізації.

Сподіваємось, Україна зможе запропонувати міжнародній спільноті амбіційний, але реалістичний вклад у створення кліматично-нейтрального світу.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: