fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес обговорив питання бронювання та військового обліку працівників

13/ 06/ 2023
    Тема бронювання працівників в умовах воєнного стану не втрачає актуальності. Порядок бронювання вже неодноразово змінювався, що додало нових випробувань для бізнесу. 13 червня 2023 року під час засідання Робочої групи з корпоративної безпеки Південноукраїнського офісу ЕВА обговорили бронювання та військовий облік працівників. Разом з Катериною Олійник, партнеркою та спів керівницею практики інтелектуальної власності та TMT Arzinger  та Ксенією Лотош, юристкою практики трудового права Arzinger  зупинились на алгоритмі бронювання працівників, критеріях віднесення підприємств до критично важливих з метою бронювання, особливостях бронювання директорів та їхніх заступників тощо. Так, новий порядок бронювання працівників за Постановою КМУ №76 від 27 січня 2023 року був введений перш за все аби адаптувати попередню практику. Також було додано такий важливий критерій, як можливість бронювання працівників критично важливими підприємствами. І цей критерій (критичної важливості підприємства) досі залишається найбільш використовуваним. Важливі поради: Саме кількість військовозобовязаних, а не кількість працівників підприємства є базою для визначення 50% осіб, які підлягають бронюванню. Якщо вже є рішення Мінекономіки щодо бронювання працівника, обовязково треба проконтролювати ще з територіальним центром комплектування, щоб ця особа була внесена на спеціальний війковий облік. Наразі у практиці немає суттєвих перепон для виїзду чоловіків закордон у відрядження, які мають відповідні витяги. Погодження списків військовозобовязаних із Генеральним штабом Збройних сил України є найбільш затратним у часі вирішення питанням, з яким стикається бізнес. Так, чим більшим є ваш список, який ви подаєте на погодження, тим більше часу займе його розгляд і навіть можливе повернення цього списку без розгляду. Тому краще подавати осіб на бронювання частинами, диференціювати окремі категорії працівників і таким чином пришвидшити цей процес погодження. Щодо осіб, які мають дефіцитні військові спеціальності: в публічному доступі немає інформації які саме спеціальності військово-офіцерського складу є дефіцитними. І відповідно, якщо такі особи є у списку, він теж може бути поверненим. Важливо пам’ятати, що кожен випадок бронювання є особливим та потребує комплексного та індивідуального підходу. Нагадаємо, що понад 80% компаній, які входять до Європейської Бізнес Асоціації, заявили про мобілізацію значної кількості працівників. У половини з цих компаній мобілізували до 10% від військовозобов’язаних працівників. Це створює серйозні проблеми в їхній роботі. Найважчою ситуація є для невеличких компаній та підприємств. Дана проблема властива не лише для центру, це проблема регіональна. Ми сподіваємося, що між забезпеченням військових потреб та стабільністю економіки буде знайдено золоту середину.
01/

 

Тема бронювання працівників в умовах воєнного стану не втрачає актуальності. Порядок бронювання вже неодноразово змінювався, що додало нових випробувань для бізнесу.

13 червня 2023 року під час засідання Робочої групи з корпоративної безпеки Південноукраїнського офісу ЕВА обговорили бронювання та військовий облік працівників. Разом з Катериною Олійник, партнеркою та спів керівницею практики інтелектуальної власності та TMT Arzinger  та Ксенією Лотош, юристкою практики трудового права Arzinger  зупинились на алгоритмі бронювання працівників, критеріях віднесення підприємств до критично важливих з метою бронювання, особливостях бронювання директорів та їхніх заступників тощо.

Так, новий порядок бронювання працівників за Постановою КМУ №76 від 27 січня 2023 року був введений перш за все аби адаптувати попередню практику. Також було додано такий важливий критерій, як можливість бронювання працівників критично важливими підприємствами. І цей критерій (критичної важливості підприємства) досі залишається найбільш використовуваним.

Важливі поради:

  • Саме кількість військовозобов’язаних, а не кількість працівників підприємства є базою для визначення 50% осіб, які підлягають бронюванню.
  • Якщо вже є рішення Мінекономіки щодо бронювання працівника, обов’язково треба проконтролювати ще з територіальним центром комплектування, щоб ця особа була внесена на спеціальний війковий облік.
  • Наразі у практиці немає суттєвих перепон для виїзду чоловіків закордон у відрядження, які мають відповідні витяги.
  • Погодження списків військовозобов’язаних із Генеральним штабом Збройних сил України є найбільш затратним у часі вирішення питанням, з яким стикається бізнес. Так, чим більшим є ваш список, який ви подаєте на погодження, тим більше часу займе його розгляд і навіть можливе повернення цього списку без розгляду. Тому краще подавати осіб на бронювання частинами, диференціювати окремі категорії працівників і таким чином пришвидшити цей процес погодження.
  • Щодо осіб, які мають дефіцитні військові спеціальності: в публічному доступі немає інформації які саме спеціальності військово-офіцерського складу є дефіцитними. І відповідно, якщо такі особи є у списку, він теж може бути поверненим.
  • Важливо пам’ятати, що кожен випадок бронювання є особливим та потребує комплексного та індивідуального підходу.

Нагадаємо, що понад 80% компаній, які входять до Європейської Бізнес Асоціації, заявили про мобілізацію значної кількості працівників. У половини з цих компаній мобілізували до 10% від військовозобов’язаних працівників. Це створює серйозні проблеми в їхній роботі. Найважчою ситуація є для невеличких компаній та підприємств. Дана проблема властива не лише для центру, це проблема регіональна. Ми сподіваємося, що між забезпеченням військових потреб та стабільністю економіки буде знайдено золоту середину.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: