fbpx

Бізнес не відчуває змін у податковій системі

18/ 06/ 2019
  Про це свідчать результати опитування «Податковий індекс», яке Європейська Бізнес Асоціація регулярно проводить серед експертів членських компаній. Нова хвиля опитування за період листопад 2018 – березень 2019 року демонструє, що настрої експертів застигли на місці – показник Індексу склав 2,98 балів з 5 можливих, для порівняння – показник попереднього періоду був 2,97. Індекс все ще знаходиться в негативній площині та жодного разу не перетнув нейтральну позначку в 3 бали за всю історію досліджень з 2011 року. Маємо деякі точкові покращення в оцінках респондентів, які однак не вплинули на загальний результат. Так,  57% експертів вважають якість податкового законодавства України задовільним, тоді як у попередньому періоді таких було 48%. Частка невдоволених якістю податкового законодавства складає 23%, водночас ще 20% респондентів вважають його якісним. Переглянути презентацію У попередній хвилі опитування думки експертів щодо того, наскільки чинний податковий режим сприяє веденню бізнесу розділилися практично навпіл, цього разу переважна більшість – 68% респондентів оцінили режим як сприятливий веденню бізнесу, а 32% - як перешкоджаючий. А от в оцінках експертами процесу адміністрування податків та підготовки податкової звітності бачимо швидше негативну динаміку. Цього разу тільки 13% експертів оцінили даний процес позитивно. Натомість 37% вважають процедуру обтяжливою. Минулого року позитивну оцінку дали 30% респондентів, а негативну – 45%. Збільшилась кількість респондентів, які дали даній процедурі нейтральну оцінку. Нижче наведено основні фактори, які негативно впливають на підготовку податкової звітності та адміністрування, у порядку пріоритетності для респондентів: Кількість часу, витраченого на підготовку податкової звітності та сплату податків; Незрозумілість правил та роз’яснень щодо підготовки податкової звітності та проведення платежів; Поспішне запровадження нових правил та недостатність часу для пристосування до них; Недосконалість електронної системи звітності; Кількість платежів.  За даний період прояви фіскального тиску відчули на собі 29% опитаних (дані попереднього періоду співпадають). 28% повідомили про те, що тиск був майже відсутній і 18% експертів взагалі не зіштовхнулися з цим явищем впродовж досліджуваного періоду. Серед методів тиску, які все ще спостерігаються, бізнес назвав такі: Необґрунтовані трактування податкового законодавства контролюючими органами та несприйняття ними контраргументів/пояснень; Упереджені рішення фіскальних органів; Технічні проблеми з роботою серверу ДФС під час подання електронної звітності та реєстрації податкових накладних з ПДВ; «Пропозиції» сплати податків авансом. Результати опитування показали, що кількість незадоволених якістю податкових сервісів лишилася такою ж, як і минулого року – 24%. Натомість 35% опитаних підтвердили, що задоволені якістю податкового обслуговування і ще 41% продемонстрували нейтральне ставлення.  Традиційно ми запитуємо наших експертів про важливі, на їх погляд, кроки, які мали б значно полегшити ведення бізнесу у площині оподаткування. Цього року звучали такі пропозиції: Істотне зниження навантаження на фонд оплати праці, що дозволить розширити базу оподаткування; Прозорість та спрощення процедури нарахування податків, зниження податкового навантаження; Забезпечення стабільності та передбачуваності законодавства, дотримання принципу стабільності оподаткування; Боротьба з контрабандою та податковим шахрайством; Зниження ставки податку на прибуток та ПДВ; Зменшення кількості податків і неподаткових платежів та спрощення механізму їх розрахунку і адміністрування Ми також поставили нашим експертам два додаткових запитання – чи потребує податкове законодавство України радикальних змін або ж необхідно лише сумлінно виконувати норми чинного законодавства (1) та якими можуть бути наслідки впровадження Плану BEPS в Україні (2). Як виявилось, 87% експертів вважають, що податкове законодавство України потребує сумлінного виконання норм чинного законодавства і лише 21% переконані, що необхідні радикальні зміни. Щодо наслідків впровадження Плану BEPS в Україні, то 50% опитуваних вважають, що це призведе до влучного збільшення тиску лише на несумлінних платників податків, а 26% очікують збільшення тиску на всі компанії. Ще 40% переконані, що варто очікувати перегляду пільгових/спрощених режимів оподаткування, а 35% вважають, що відбудеться повернення доходів з «офшорних» юрисдикцій в Україну. Володимир Котенко. Голова Податкового комітету Асоціації. Сигнали від бізнесу недвозначні: держава мусить сконцентруватись на забезпеченні сумлінного виконання норм законодавства, не забуваючи при цьому удосконалювати податкові правила та робити їх простішими. Нарахування та сплата податків має перестати бути «бігом з перешкодами» для платників та стати зручним рутинним процесом. Зменшення податкового тиску, який відчули на собі 29% респондентів, має стати одним з пріоритетних завдань держави. Довідково: Під час розрахунків до уваги традиційно бралися 4 критерії: Якість податкового законодавства; Обтяжливість/легкість адміністрування податків; Фіскальний тиск; Якість податкового обслуговування (роботи податківців). Загальне значення Податкового Індексу являє собою інтегральний розрахунок середнього значення кожного з вищенаведених факторів. В опитуванні взяли участь 104 експерти Податкового комітету Асоціації. Партнер дослідження

Про це свідчать результати опитування «Податковий індекс», яке Європейська Бізнес Асоціація регулярно проводить серед експертів членських компаній. Нова хвиля опитування за період листопад 2018 – березень 2019 року демонструє, що настрої експертів застигли на місці – показник Індексу склав 2,98 балів з 5 можливих, для порівняння – показник попереднього періоду був 2,97. Індекс все ще знаходиться в негативній площині та жодного разу не перетнув нейтральну позначку в 3 бали за всю історію досліджень з 2011 року.

Маємо деякі точкові покращення в оцінках респондентів, які однак не вплинули на загальний результат. Так,  57% експертів вважають якість податкового законодавства України задовільним, тоді як у попередньому періоді таких було 48%. Частка невдоволених якістю податкового законодавства складає 23%, водночас ще 20% респондентів вважають його якісним.

Переглянути презентацію

У попередній хвилі опитування думки експертів щодо того, наскільки чинний податковий режим сприяє веденню бізнесу розділилися практично навпіл, цього разу переважна більшість – 68% респондентів оцінили режим як сприятливий веденню бізнесу, а 32% – як перешкоджаючий.

А от в оцінках експертами процесу адміністрування податків та підготовки податкової звітності бачимо швидше негативну динаміку. Цього разу тільки 13% експертів оцінили даний процес позитивно. Натомість 37% вважають процедуру обтяжливою. Минулого року позитивну оцінку дали 30% респондентів, а негативну – 45%. Збільшилась кількість респондентів, які дали даній процедурі нейтральну оцінку.

Нижче наведено основні фактори, які негативно впливають на підготовку податкової звітності та адміністрування, у порядку пріоритетності для респондентів:

  • Кількість часу, витраченого на підготовку податкової звітності та сплату податків;
  • Незрозумілість правил та роз’яснень щодо підготовки податкової звітності та проведення платежів;
  • Поспішне запровадження нових правил та недостатність часу для пристосування до них;
  • Недосконалість електронної системи звітності;
  • Кількість платежів. 

За даний період прояви фіскального тиску відчули на собі 29% опитаних (дані попереднього періоду співпадають). 28% повідомили про те, що тиск був майже відсутній і 18% експертів взагалі не зіштовхнулися з цим явищем впродовж досліджуваного періоду.

Серед методів тиску, які все ще спостерігаються, бізнес назвав такі:

  • Необґрунтовані трактування податкового законодавства контролюючими органами та несприйняття ними контраргументів/пояснень;
  • Упереджені рішення фіскальних органів;
  • Технічні проблеми з роботою серверу ДФС під час подання електронної звітності та реєстрації податкових накладних з ПДВ;
  • «Пропозиції» сплати податків авансом.

Результати опитування показали, що кількість незадоволених якістю податкових сервісів лишилася такою ж, як і минулого року – 24%. Натомість 35% опитаних підтвердили, що задоволені якістю податкового обслуговування і ще 41% продемонстрували нейтральне ставлення. 

Традиційно ми запитуємо наших експертів про важливі, на їх погляд, кроки, які мали б значно полегшити ведення бізнесу у площині оподаткування. Цього року звучали такі пропозиції:

  • Істотне зниження навантаження на фонд оплати праці, що дозволить розширити базу оподаткування;
  • Прозорість та спрощення процедури нарахування податків, зниження податкового навантаження;
  • Забезпечення стабільності та передбачуваності законодавства, дотримання принципу стабільності оподаткування;
  • Боротьба з контрабандою та податковим шахрайством;
  • Зниження ставки податку на прибуток та ПДВ;
  • Зменшення кількості податків і неподаткових платежів та спрощення механізму їх розрахунку і адміністрування

Ми також поставили нашим експертам два додаткових запитання – чи потребує податкове законодавство України радикальних змін або ж необхідно лише сумлінно виконувати норми чинного законодавства (1) та якими можуть бути наслідки впровадження Плану BEPS в Україні (2).

Як виявилось, 87% експертів вважають, що податкове законодавство України потребує сумлінного виконання норм чинного законодавства і лише 21% переконані, що необхідні радикальні зміни. Щодо наслідків впровадження Плану BEPS в Україні, то 50% опитуваних вважають, що це призведе до влучного збільшення тиску лише на несумлінних платників податків, а 26% очікують збільшення тиску на всі компанії. Ще 40% переконані, що варто очікувати перегляду пільгових/спрощених режимів оподаткування, а 35% вважають, що відбудеться повернення доходів з «офшорних» юрисдикцій в Україну.

Володимир Котенко Голова Податкового комітету Асоціації
Сигнали від бізнесу недвозначні: держава мусить сконцентруватись на забезпеченні сумлінного виконання норм законодавства, не забуваючи при цьому удосконалювати податкові правила та робити їх простішими. Нарахування та сплата податків має перестати бути «бігом з перешкодами» для платників та стати зручним рутинним процесом. Зменшення податкового тиску, який відчули на собі 29% респондентів, має стати одним з пріоритетних завдань держави.

Довідково:

Під час розрахунків до уваги традиційно бралися 4 критерії:

  • Якість податкового законодавства;
  • Обтяжливість/легкість адміністрування податків;
  • Фіскальний тиск;
  • Якість податкового обслуговування (роботи податківців).

Загальне значення Податкового Індексу являє собою інтегральний розрахунок середнього значення кожного з вищенаведених факторів. В опитуванні взяли участь 104 експерти Податкового комітету Асоціації.

Партнер дослідження

Презентації та документи

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: