fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес не підтримує плани Мінінфраструктури щодо порядку списання вантажних вагонів

06/ 11/ 2020
  У жовтні Міністерство інфраструктури України опублікувало для громадського обговорення проєкт Наказу, яким пропонується затвердити порядок встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів. Термін служби вагонів пропонується обмежити відповідно до їх типів. За розрахунками експертів Асоціації, більшість вагонного парку компаній, а саме напіввагонів, згідно з проєктом Наказу, будуть підлягати списанню до 2028 року. За розрахунками експертів Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації, у разі ухвалення Наказу, парк вантажних вагонів може скоротитися на 39% до 2028 року та, відповідно, складатиме приблизно 106 тисяч вагонів. Таким чином, буде списано більш ніж 67 тисяч вантажних вагонів. Експерти Асоціації прогнозують, що для заміщення такої кількості вагонів бізнесу доведеться витратити більше ніж 93 млрд грн. Основне скорочення до 2028 року відбудеться в частині піввагонів та досягне 47%, що оцінюється в 53 млрд грн. До того ж, спеціалізований рухомий склад (окатишовози, коксовози, щеповози) вже в дефіциті, а при обмеженні строків експлуатації буде списано більшу частину парку. Оновлення такого типу рухомого складу буде вкрай проблематичним через тривалий термін окупності та обмежений сегмент ринку, де можуть використовуватися такі вагони. Таким чином, представники бізнесу остерігаються суттєвих проблем із забезпеченням перевезень, адже парк вантажних вагонів опиниться в дефіциті, внаслідок чого частина вантажів буде перенесена на альтернативні види транспорту, що негативно вплине на діяльність Укрзалізниці. До того ж, згідно з нормами Наказу, Укрзалізниці доведеться списати 62% піввагонів та 100% зерновозів (понад 11 тисяч одиниць) зі свого рухомого парку протягом наступних восьми років. А отже кошти, які було б доцільно використати на оновлення інфраструктури та локомотивного парку, доведеться перенаправити на оновлення парку вантажних вагонів. Дар’я Січкар. Менеджер Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації. З огляду на світовий досвід немає доцільності в обмеженнях строку служби вагонів, варто орієнтуватися на їх максимальний життєвий цикл з можливим подальшим продовженням експлуатації, враховуючи технічний стан. Крім того, немає підтверджень, що вживані вагони з проведеним капітальним ремонтом виходять з ладу швидше за нові вагони. Водночас компанії непокоїть відсутність нормативної бази, яка б регулювала можливість продовження терміну служби вагонів, що може призвести до повної зупинки використання вагонів з понаднормативним строком експлуатації. Бізнес має суттєві перестороги щодо введення обмежень на строк експлуатації вантажних вагонів, адже це може призвести до гострого дефіциту вагонів та зростання цін на вагони з подальшим негативним впливом на економіку України. Промислові та аграрні підприємства будуть вимушені інвестувати в оновлення вагонного парку, а не зосереджуватись на більш важливих напрямках. Відповідно, компанії-члени Асоціації не підтримують даний проєкт Наказу та пропонують доопрацювати документ з урахуванням пропозицій від бізнесу. Експерти Асоціації готові надати необхідну експертну підтримку у процесі доопрацювання проєкту Наказу.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.    

У жовтні Міністерство інфраструктури України опублікувало для громадського обговорення проєкт Наказу, яким пропонується затвердити порядок встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів. Термін служби вагонів пропонується обмежити відповідно до їх типів. За розрахунками експертів Асоціації, більшість вагонного парку компаній, а саме напіввагонів, згідно з проєктом Наказу, будуть підлягати списанню до 2028 року.

За розрахунками експертів Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації, у разі ухвалення Наказу, парк вантажних вагонів може скоротитися на 39% до 2028 року та, відповідно, складатиме приблизно 106 тисяч вагонів. Таким чином, буде списано більш ніж 67 тисяч вантажних вагонів. Експерти Асоціації прогнозують, що для заміщення такої кількості вагонів бізнесу доведеться витратити більше ніж 93 млрд грн.

Основне скорочення до 2028 року відбудеться в частині піввагонів та досягне 47%, що оцінюється в 53 млрд грн. До того ж, спеціалізований рухомий склад (окатишовози, коксовози, щеповози) вже в дефіциті, а при обмеженні строків експлуатації буде списано більшу частину парку. Оновлення такого типу рухомого складу буде вкрай проблематичним через тривалий термін окупності та обмежений сегмент ринку, де можуть використовуватися такі вагони.

Таким чином, представники бізнесу остерігаються суттєвих проблем із забезпеченням перевезень, адже парк вантажних вагонів опиниться в дефіциті, внаслідок чого частина вантажів буде перенесена на альтернативні види транспорту, що негативно вплине на діяльність Укрзалізниці. До того ж, згідно з нормами Наказу, Укрзалізниці доведеться списати 62% піввагонів та 100% зерновозів (понад 11 тисяч одиниць) зі свого рухомого парку протягом наступних восьми років. А отже кошти, які було б доцільно використати на оновлення інфраструктури та локомотивного парку, доведеться перенаправити на оновлення парку вантажних вагонів.

Дар’я Січкар Менеджер Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації
З огляду на світовий досвід немає доцільності в обмеженнях строку служби вагонів, варто орієнтуватися на їх максимальний життєвий цикл з можливим подальшим продовженням експлуатації, враховуючи технічний стан. Крім того, немає підтверджень, що вживані вагони з проведеним капітальним ремонтом виходять з ладу швидше за нові вагони. Водночас компанії непокоїть відсутність нормативної бази, яка б регулювала можливість продовження терміну служби вагонів, що може призвести до повної зупинки використання вагонів з понаднормативним строком експлуатації.

Бізнес має суттєві перестороги щодо введення обмежень на строк експлуатації вантажних вагонів, адже це може призвести до гострого дефіциту вагонів та зростання цін на вагони з подальшим негативним впливом на економіку України. Промислові та аграрні підприємства будуть вимушені інвестувати в оновлення вагонного парку, а не зосереджуватись на більш важливих напрямках.

Відповідно, компанії-члени Асоціації не підтримують даний проєкт Наказу та пропонують доопрацювати документ з урахуванням пропозицій від бізнесу. Експерти Асоціації готові надати необхідну експертну підтримку у процесі доопрацювання проєкту Наказу.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

 

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: