fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес має перепідтвердити статус критичності для бронювання співробітників до 28 лютого

27/ 11/ 2024
  Європейська Бізнес Асоціація провела зустріч із заступником Міністра економіки України Віталієм Кіндратівим для обговорення нового порядку бронювання військовозобов’язаних, передбачених Постановою Уряду №1332. Як повідомив Віталій Кіндратів, щоб мати можливість здійснювати нові бронювання військовозобов’язаних усі підприємства мають перепідтвердити свій статус критичності до 28 лютого 2025 року згідно з новими критеріями критичності. Протягом цього часу чинні бронювання та чинний статус критичності буде зберігатись, водночас нових співробітників компанії зможуть забронювати тільки після перепідтвердження статусу. Надалі усі бронювання співробітників критичними підприємствами здійснюватимуться через портал Дія. Для цього потрібно заново отримати статус критичності за новими критеріями та подати документи через ОВА, Міністерства або профільні ЦОВ. Щоб отримати статус критичності, підприємство має відповідати принаймні трьом критеріям, два з яких є обов’язковими для всіх.  Два обов’язкові критерії – це відсутність податкової заборгованості та середня заробітна плата по підприємству не менше ніж 20 тис. грн та така ж заробітна плата працівника, що бронюється, за останній звітній період (наразі це квартал, водночас після набрання чинності змін до податкового законодавства це може бути місяць). Третій критерій має бути одним з загальних, регіональних або галузевих критеріїв, які протягом 10 днів з моменту прийняття Постанови мають бути розроблені профільними Міністерствами або ОВА. Водночас галузеві та регіональні критерії мають бути погоджені з Міноборони та Мінекономіки. Відсутність заборгованості у підприємства може бути підтверджене довідкою з Державної податкової служби. Актуальність статусу критичності буде автоматично перевірятися системою щомісяця завдяки обміну даними з Пенсійним фондом та Державною податковою службою. Можливість бронювати 100% працівників наразі передбачена для підприємств паливно-енергетичного та оборонно-промислового комплексів. Інші компанії мають квоту 50%. Компанії-нерезиденти подаватимуть списки на Мінекономіки, і бронювання відбуватиметься через Міністерство, а не через Дію. Базою обліку є всі військовозобов’язані працівники підприємства. Асоціація вдячна за виключення з фінальної версії порядку бронювання положення щодо того, що до загальної кількості військовозобов’язаних на підприємстві не включаються військовозобов’язані, які мають відстрочку, наприклад у зв’язку з доглядом за людиною з інвалідністю або багатодітні сім’ї.  Також до бази не враховуватимуться працівники, які працюють за сумісництвом і заброньовані на іншому підприємстві. Працівники, які працюють на підприємстві менше трьох місяців, наразі теж не можуть бути заброньовані, після набрання чинності податкових змін цей термін скоротиться до місяця. Відтак, Асоціація вдячна Міністерству економіки за їх розуміння того, що це питання необхідно врегулювати якомога швидше та готова доєднуватись до відповідних обговорень та надавати пропозиції бізнесу.  Зняти бронювання з працівників буде можливим, втім без особливих підстав (наприклад, звільнення) це можна буде зробити не частіше одного разу на місяць. Ми вдячні Віталію Кіндратіву та команді Мінекономіки за конструктивний діалог та сподіваємось на подальшу ефективну співпрацю! 

Європейська Бізнес Асоціація провела зустріч із заступником Міністра економіки України Віталієм Кіндратівим для обговорення нового порядку бронювання військовозобов’язаних, передбачених Постановою Уряду №1332.

Як повідомив Віталій Кіндратів, щоб мати можливість здійснювати нові бронювання військовозобов’язаних усі підприємства мають перепідтвердити свій статус критичності до 28 лютого 2025 року згідно з новими критеріями критичності.

Протягом цього часу чинні бронювання та чинний статус критичності буде зберігатись, водночас нових співробітників компанії зможуть забронювати тільки після перепідтвердження статусу.

Надалі усі бронювання співробітників критичними підприємствами здійснюватимуться через портал Дія. Для цього потрібно заново отримати статус критичності за новими критеріями та подати документи через ОВА, Міністерства або профільні ЦОВ. Щоб отримати статус критичності, підприємство має відповідати принаймні трьом критеріям, два з яких є обов’язковими для всіх. 

Два обов’язкові критерії – це відсутність податкової заборгованості та середня заробітна плата по підприємству не менше ніж 20 тис. грн та така ж заробітна плата працівника, що бронюється, за останній звітній період (наразі це квартал, водночас після набрання чинності змін до податкового законодавства це може бути місяць). Третій критерій має бути одним з загальних, регіональних або галузевих критеріїв, які протягом 10 днів з моменту прийняття Постанови мають бути розроблені профільними Міністерствами або ОВА. Водночас галузеві та регіональні критерії мають бути погоджені з Міноборони та Мінекономіки. Відсутність заборгованості у підприємства може бути підтверджене довідкою з Державної податкової служби. Актуальність статусу критичності буде автоматично перевірятися системою щомісяця завдяки обміну даними з Пенсійним фондом та Державною податковою службою.

Можливість бронювати 100% працівників наразі передбачена для підприємств паливно-енергетичного та оборонно-промислового комплексів. Інші компанії мають квоту 50%. Компанії-нерезиденти подаватимуть списки на Мінекономіки, і бронювання відбуватиметься через Міністерство, а не через Дію.

Базою обліку є всі військовозобов’язані працівники підприємства. Асоціація вдячна за виключення з фінальної версії порядку бронювання положення щодо того, що до загальної кількості військовозобов’язаних на підприємстві не включаються військовозобов’язані, які мають відстрочку, наприклад у зв’язку з доглядом за людиною з інвалідністю або багатодітні сім’ї. 

Також до бази не враховуватимуться працівники, які працюють за сумісництвом і заброньовані на іншому підприємстві. Працівники, які працюють на підприємстві менше трьох місяців, наразі теж не можуть бути заброньовані, після набрання чинності податкових змін цей термін скоротиться до місяця. Відтак, Асоціація вдячна Міністерству економіки за їх розуміння того, що це питання необхідно врегулювати якомога швидше та готова доєднуватись до відповідних обговорень та надавати пропозиції бізнесу. 

Зняти бронювання з працівників буде можливим, втім без особливих підстав (наприклад, звільнення) це можна буде зробити не частіше одного разу на місяць.

Ми вдячні Віталію Кіндратіву та команді Мінекономіки за конструктивний діалог та сподіваємось на подальшу ефективну співпрацю! 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: