fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Auchan Україна: врятувати країну та вберегти планету від зміни клімату – ось наші пріоритети на 2022 рік

19/ 08/ 2022
  Злата Костюк. Провідна фахівчиня з КСВ Auchan Україна Напередодні 6 місяців з початку повномасштабного вторгнення росії в Україну, Європейська Бізнес Асоціація в рамках свого другого щорічного експертного дослідження «Індекс сталого розвитку» поспілкувалась із представниками соціально відповідальних компаній-членів ЕВА та попросила поділитись інформацією про те, як змінились пріоритети у сфері сталого розвитку у воєнний час та визначити чинники, що стоять на заваді або можуть сприяти сталому повоєнному відновленню. Тож представляємо першу спікерку - Злату Костюк, провідну фахівчиню з Корпоративної соціальної відповідальності Auchan Україна.   Злато, як війна вплинула на програми сталого розвитку в Auchan в Україні та на глобальному рівні? Назвіть 3 ключові новації. Основними пріоритетами на початку війни для нефінансової діяльності Auchan Україна стали два напрямки - допомога населенню та армії України і координація діяльності Фонду “Auchan з тобою”. Станом на 31.07 допомога населенню та армії України від компанії Auchan Україна склала : 149 427 гарячих обідів для наших захисників та жителів: 341 тонна товарів лікарням, дитячим будинкам та благодійним фондам, ЗСУ та ТрО, Національній гвардій та поліції: 40 545 705 гривень загальної допомоги захисникам та жителям України. І ми надзвичайно пишаємось, що 1 143 співробітників-волонтерів, з перших днів війни, активно допомагали пакувати та збирати товари для передачі потребуючим та армії. Надзвичайно, але тисяча співробітників змогли допомогти 39 908 бенефіціарам (для прикладу, за весь 2021 ми допомогли 14 000 бенефіціарам). Щодо трьох ключових новацій, то можемо виділити наступні : локальний рівень створення Благодійного Фонду для допомоги співробітникам та їхнім сім’ям - Фонд “Auchan з тобою”: робоча група по координації та наданню гуманітарної допомоги населенню та армії України; координація та розподіл гуманітарної допомоги співробітникам Аuchan Україна від інших країн Аuchan. глобальний рівень гуманітарна місія підтримки населення України іншими країнами Аuchan; гуманітарна підтримка співробітників Аuchan Україна від країн Аuchan. Auchan загально визнаний в Україні візіонер у сфері працевлаштування осіб з інвалідністю. Як зараз розвиваються ці проєкти і чи вплинула на них війна? Auchan продовжує підтримувати розвиток політики D&I. Впродовж 2021 року ми ділились досвідом та успішними кейсами як на подіях національного рівня (наприклад, Тиждень «Інклюзивності та Різноманіття» в рамках ініціативи першо леді “Бізнес без бар’єрів”), так і під час індивідуальних зустрічей з колегами по ринку чи іншої сфери діяльності. Ми також пишаємось діяльністю проекту “Створюючи нове майбутнє”, адже у співпраці з ВБО “Синдром Дауна” працевлаштували ще одну співробітницю з синдромом Дауна і таким чином маємо 9 колег в компанії. Коли почалась війна, пріоритетом була безпека співробітників та клієнтів. Тобто, коли був скорочений робочий графік через складну воєнну ситуацію чи часті повітряні тривоги, коли магазин зачинявся раніше графіку, ми все одно рахували всім співробітникам повні робочі години, навіть за час перебування в укриттях. Те саме і про співробітників з інвалідністю (фізична та ментальна). Більш чутлива ситуація зі співробітниками з синдромом Дауна. Адже вони звикли до графіку, спокою та виконання повторюваних дій у звичному графіку. Тож тут ми дослуховувались до їхніх потреб та бажань (відпустка за бажанням працівника), але є й такі, хто переїхав за кордон. Важливим є те, що компанія не звільняла співробітників, не зменшувала штат та не скорочувала виплати. Війна не змінює наші наміри та проекти політики D&I. Ми і надалі продовжуємо Підтримане працевлаштування. Auchan – одна з небагатьох компаній, які продовжують рекрутинг у сфері сталого розвитку. Наскільки знаю, наразі ви у пошуках менеджера екологічних проєктів. Чи залишається цей напрям актуальним для компанії, попри війну? Сталий розвиток офіційно став частиною стратегії Auchan Рітейл на міжнародному рівні ще з середини 2021 року. А в стратегії підприємства України КСВ стала наскрізним важелем, який в подальшому плануємо інтегрувати в усі пріоритетні напрямки : зменшення пластикового пакування та екологічних або здорових інгредієнтів має бути особливо помітним у наших продуктах Auchan; наші фіджитальні та логістичні напрямки також мають бути більш відповідальними – наприклад, зменшення CO2 продовольчі товари Auchan мають асоціюватися зі смачною їжею, турботою про здоровя клієнтів та відповідальним виробництвом; і, звичайно, наші співробітники будуть почуватись більш мотивованими завдяки саме завдяки КСВ, тож ми і продовжуємо їх залучати у всі пілотні проекти. Auchan Україна виділила для себе блок Клімат (в який входять такі напрямки політики КСВ : зменшення харчового марнотратства, зменшення пластику та зменшення викидів СО2), як пріоритетний для 2022 року. Тож зараз ми в пошуках експертності в ньому. Тому вакансія “координатор проектів навколишнього середовища” наразі актуальна. Також компанія валідувала дорожню кліматичну карту і саме 2022 рік мав стати початком активного розвитку цього напрямку. Звичайно, війна внесла свої корективи, але тепер ми ще більше переконані, що сталий розвиток не втратив своєї актуальності! Адже потрібно максимально реактивно вирішувати як зменшувати негавтиний вплив на планету та допомагати в цьому нашим постачальникам й клієнтам. Всі учасники ринку мають чітко вирішити як саме будемо рятувати нашу планету. Віримо, що активна інтеграція сталого розвитку у всі наші бізнес-моделі ще більше буде сприяти нашому іміджу відповідального підприємства та Auchan Україна стане улюбленим брендом українців ;) Ще однією рисою визнання вашої компанії є робота корпоративного благодійного фонду. Раніше його діяльність була чітко регламентована, чи змінилось щось після введення воєнного стану? Так, кожна країна має представництво Міжнародного корпоративного Фонду - Фундації Auchan, деталі про функціонування за посиланням. Кожного року відбувається конкурс пошуку нових соціальних проектів з можливістю отримати грант на їх реалізацію. З кінця 2021 відбулась певна реструктизація, тож тепер Фонд допомагає бенефіціарам без вікового обмеження у напрямку здорового харчування (до 2021 бенефіціарами Фонду могла бути молодь від 5 до 25 років). В 2022 році в Україні грантову підтримку отримали три нові проекти у трьох містах присутності компанії : Створення сучасного і першого в Україні продовольчого терміналу «Food Hub» у місті Київ (проект магазину Auchan Либідська та партнерів Український Продовольчий Фонд) Створення (від побудови приміщення до запуску центру) простору для потребуючих Інклюзивний дитячий центр «Дім радості» у місті Житомир (проект магазину Auchan Київська разом з партнерами “Житомирська міська дитяча громадська організація «Все робимо самі». Створення інклюзивної кулінарної студії в приміщенні в БУ «ІОАННІВ ЦЕНТР» у місті Дніпро (проект магазину Auchan Лівобережний та партнерів БУ Іоаннів Центр) Також, в перші ж дні війни підприємство Auchan Україна ухвалило рішення – допомагати своїм співробітникам. Та крім допомоги з логістикою й працевлаштуванні за кордоном (в інших країнах Auchan), ми зареєстрували благодійний фонд. Йома мета - допомогти співробітникам, які постраждали від воєнних дій, деталі за посиланням. Назва Фонду - Auchan з тобою, яка містить частково наш слоган (“Auchan з тобою в кожному моменті”). Адже ми завжди з нашими співробітниками: і в радості, і в горі. Станом на сьогодні, 27 співробітників отримали матеріальну допомогу на понад 11 000 000 гривень. Більшість з них потребують фінансової допомоги на ремонт або відбудову житла, але, на жаль, є й більш чутлива категорія - це травми та загибель через війну. Першочергова місія фонду – підтримати співробітників, які постраждали внаслідок війни. Але в подальшому, в мирний час, фонд продовжить свою роботу в інших сферах. Як Auchan підтримує співробітників, що працюють в регіонах поблизу ведення бойових дій та тих, хто вимушено втратив роботу? Війна змінила пріоритети роботи і підкреслила цінності. Наріжним каменем діяльності Auchan Україна й основним орієнтиром для HR-команди стала турбота про більше ніж 5 000 фахівців, які працюють в службах та магазинах Auchan по всій території України. Для Auchan Україна основним завданням у перші тижні війни було забезпечити роботу магазинів, де була така можливість. Ми, звісно, застерігали співробітників про небезпеку, але люди хотіли працювати. Навіть коли ми зачиняли магазини у Києві, у Харкові, що було складним рішенням заради безпеки наших співробітників, були люди, які хотіли попри все виконувати гуманітарну місію. Турбота про наших працівників, особливо під час війни, стала основою побудови робочих відносин. Ми підтримуємо фінансово тих працівників, які залишилися без роботи через тимчасове закриття магазинів у їхньому регіоні. Також ми залучили додаткові ресурси, щоб виплачувати винагороду співробітникам на територіях, де тривають активні бойові дії, і тим працівникам, які робили і роблять особливі внески в діяльність компанії під час воєнного стану. Вони – супергерої! Всього у нас 43 магазини: 22 гіпермаркети, чотири супермаркети та 17 Auchan Pick up Point. На жаль, чотири магазини нині не працюють. Auchan Фонтанка в одеському ТРЦ Рів’єра було зруйновано російською ракетою 9 травня. Два магазини у Харкові ми тимчасово закрили самі, щоб не наражати клієнтів та працівників на небезпеку. Один із них також зазнав руйнувань. А нещодавно після рішення суду щодо ТРЦ Ocean Plaza наш магазин вимушено припинив роботу в цьому торговому центрі. Але сподіваємось, що найближчим часом зможемо відновити роботу усіх цих магазинів. Чи планує Auchan випускати звіт зі сталого розвитку цього року? Уточніть, чому? Одним з важливих показників у діяльності будь-якої компанії є її готовність звітувати перед суспільством, зокрема можливість представити свої нефінансові показники. Війна, на жаль, внесла корективи і в цей ритуал також - а саме в дедлайни. Але зараз ми вже в процесі завершення звіту КСВ за 2021 рік, плануємо презентацію на вересень. Така звітність розширює розуміння нефінансової діяльності компанії, додає прозорості та допомагає будувати більш тісні стосунки з усіма стейхолдерами, демонструючи відповідальність підприємства. Також це чудовий інструмент зібрати та показати всі проекти сталого розвитку компанії. Ми почали робити таку звітність одними з перших у рітейлі, тож плануємо не зупинятись. Впевнені, що подальше членство нашої країни в ЄС також прискорить та зробить обов’язковою таку звітність для всіх гравців ринку. Як Auchan бачить своє подальше майбутнє в Україні? Важко щось сказати конкретно, адже ситуація в мирних містах напряму залежить від ситуації на фронтах. Тому ми розглядаємо декілька варіантів для свого розвитку: короткий – якщо війна закінчиться до кінця 2022 року, та довгий – якщо бойові дії в Україні продовжуються. Наприклад, плануємо відкрити ще мінімум чотири торгові точки в містах-сателітах або в Києві до кінця року. Але головне те, що компанія готова інвестувати в Україну та її відбудову. Важливо також зазначити, що зараз часи взаємних компромісів, тож насамперед продовжимо домовлятися з орендодавцями щодо взаємовигідного співіснування. Також в липні ми пролонгували контракти з Dragon Capital щодо наших складів на наступні п’ять років. Якщо детальніше, то у другому півріччі активно шукатимемо місця для нових Pick up Point, локації з мінімальними інвестиціями для розвитку більших форматів. Як орендодавці, плануємо відновлювати свої торгові центри, запускати там нові послуги. Щоб клієнти Аuchan після відвідин наших магазинів мали змогу скористатися іншими сервісами, наприклад, хімчисткою. Адже потрібно адаптуватись до потреб нової реальності та у час військових дій, коли твій звичний довоєнний шопінг у будь-який момент може бути перерваний повітряною тривогою. Тому клієнт намагається здійснити один виїзд із дому і встигнути охопити максимум покупок та послуг. Загалом друге півріччя, сподіваємося, стане більш результативним для бізнесу. Українці – нація, яка вміє працювати за будь-яких умов. Але, безперечно, все залежатиме від ситуації на фронті.

Злата Костюк

Провідна фахівчиня з КСВ Auchan Україна
Напередодні 6 місяців з початку повномасштабного вторгнення росії в Україну, Європейська Бізнес Асоціація в рамках свого другого щорічного експертного дослідження «Індекс сталого розвитку» поспілкувалась із представниками соціально відповідальних компаній-членів ЕВА та попросила поділитись інформацією про те, як змінились пріоритети у сфері сталого розвитку у воєнний час та визначити чинники, що стоять на заваді або можуть сприяти сталому повоєнному відновленню.

Тож представляємо першу спікерку – Злату Костюк, провідну фахівчиню з Корпоративної соціальної відповідальності Auchan Україна.

 

Злато, як війна вплинула на програми сталого розвитку в Auchan в Україні та на глобальному рівні? Назвіть 3 ключові новації.

Основними пріоритетами на початку війни для нефінансової діяльності Auchan Україна стали два напрямки – допомога населенню та армії України і координація діяльності Фонду “Auchan з тобою”.

Станом на 31.07 допомога населенню та армії України від компанії Auchan Україна склала :

  • 149 427 гарячих обідів для наших захисників та жителів:
  • 341 тонна товарів лікарням, дитячим будинкам та благодійним фондам, ЗСУ та ТрО, Національній гвардій та поліції:
  • 40 545 705 гривень загальної допомоги захисникам та жителям України.

І ми надзвичайно пишаємось, що 1 143 співробітників-волонтерів, з перших днів війни, активно допомагали пакувати та збирати товари для передачі потребуючим та армії. Надзвичайно, але тисяча співробітників змогли допомогти 39 908 бенефіціарам (для прикладу, за весь 2021 ми допомогли 14 000 бенефіціарам).

Щодо трьох ключових новацій, то можемо виділити наступні :

локальний рівень

  • створення Благодійного Фонду для допомоги співробітникам та їхнім сімям Фонд “Auchan з тобою”:
  • робоча група по координації та наданню гуманітарної допомоги населенню та армії України;
  • координація та розподіл гуманітарної допомоги співробітникам Аuchan Україна від інших країн Аuchan.

глобальний рівень

  • гуманітарна місія підтримки населення України іншими країнами Аuchan;
  • гуманітарна підтримка співробітників Аuchan Україна від країн Аuchan.

Auchan загально визнаний в Україні візіонер у сфері працевлаштування осіб з інвалідністю. Як зараз розвиваються ці проєкти і чи вплинула на них війна?

Auchan продовжує підтримувати розвиток політики D&I. Впродовж 2021 року ми ділились досвідом та успішними кейсами як на подіях національного рівня (наприклад, Тиждень «Інклюзивності та Різноманіття» в рамках ініціативи першо леді “Бізнес без бар’єрів”), так і під час індивідуальних зустрічей з колегами по ринку чи іншої сфери діяльності. Ми також пишаємось діяльністю проекту “Створюючи нове майбутнє”, адже у співпраці з ВБО “Синдром Дауна” працевлаштували ще одну співробітницю з синдромом Дауна і таким чином маємо 9 колег в компанії.

Коли почалась війна, пріоритетом була безпека співробітників та клієнтів. Тобто, коли був скорочений робочий графік через складну воєнну ситуацію чи часті повітряні тривоги, коли магазин зачинявся раніше графіку, ми все одно рахували всім співробітникам повні робочі години, навіть за час перебування в укриттях. Те саме і про співробітників з інвалідністю (фізична та ментальна). Більш чутлива ситуація зі співробітниками з синдромом Дауна. Адже вони звикли до графіку, спокою та виконання повторюваних дій у звичному графіку. Тож тут ми дослуховувались до їхніх потреб та бажань (відпустка за бажанням працівника), але є й такі, хто переїхав за кордон.

Важливим є те, що компанія не звільняла співробітників, не зменшувала штат та не скорочувала виплати. Війна не змінює наші наміри та проекти політики D&I. Ми і надалі продовжуємо Підтримане працевлаштування.

Auchan – одна з небагатьох компаній, які продовжують рекрутинг у сфері сталого розвитку. Наскільки знаю, наразі ви у пошуках менеджера екологічних проєктів. Чи залишається цей напрям актуальним для компанії, попри війну?

Сталий розвиток офіційно став частиною стратегії Auchan Рітейл на міжнародному рівні ще з середини 2021 року. А в стратегії підприємства України КСВ стала наскрізним важелем, який в подальшому плануємо інтегрувати в усі пріоритетні напрямки :

  • зменшення пластикового пакування та екологічних або здорових інгредієнтів має бути особливо помітним у наших продуктах Auchan;
  • наші фіджитальні та логістичні напрямки також мають бути більш відповідальними – наприклад, зменшення CO2
  • продовольчі товари Auchan мають асоціюватися зі смачною їжею, турботою про здоровя клієнтів та відповідальним виробництвом;
  • і, звичайно, наші співробітники будуть почуватись більш мотивованими завдяки саме завдяки КСВ, тож ми і продовжуємо їх залучати у всі пілотні проекти.

Auchan Україна виділила для себе блок Клімат (в який входять такі напрямки політики КСВ : зменшення харчового марнотратства, зменшення пластику та зменшення викидів СО2), як пріоритетний для 2022 року. Тож зараз ми в пошуках експертності в ньому. Тому вакансія “координатор проектів навколишнього середовища” наразі актуальна.

Також компанія валідувала дорожню кліматичну карту і саме 2022 рік мав стати початком активного розвитку цього напрямку. Звичайно, війна внесла свої корективи, але тепер ми ще більше переконані, що сталий розвиток не втратив своєї актуальності! Адже потрібно максимально реактивно вирішувати як зменшувати негавтиний вплив на планету та допомагати в цьому нашим постачальникам й клієнтам. Всі учасники ринку мають чітко вирішити як саме будемо рятувати нашу планету.

Віримо, що активна інтеграція сталого розвитку у всі наші бізнес-моделі ще більше буде сприяти нашому іміджу відповідального підприємства та Auchan Україна стане улюбленим брендом українців 😉

Ще однією рисою визнання вашої компанії є робота корпоративного благодійного фонду. Раніше його діяльність була чітко регламентована, чи змінилось щось після введення воєнного стану?

Так, кожна країна має представництво Міжнародного корпоративного Фонду – Фундації Auchan, деталі про функціонування за посиланням. Кожного року відбувається конкурс пошуку нових соціальних проектів з можливістю отримати грант на їх реалізацію. З кінця 2021 відбулась певна реструктизація, тож тепер Фонд допомагає бенефіціарам без вікового обмеження у напрямку здорового харчування (до 2021 бенефіціарами Фонду могла бути молодь від 5 до 25 років). В 2022 році в Україні грантову підтримку отримали три нові проекти у трьох містах присутності компанії :

  • Створення сучасного і першого в Україні продовольчого терміналу «Food Hub» у місті Київ (проект магазину Auchan Либідська та партнерів Український Продовольчий Фонд)
  • Створення (від побудови приміщення до запуску центру) простору для потребуючих Інклюзивний дитячий центр «Дім радості» у місті Житомир (проект магазину Auchan Київська разом з партнерами Житомирська міська дитяча громадська організація «Все робимо самі».
  • Створення інклюзивної кулінарної студії в приміщенні в БУ «ІОАННІВ ЦЕНТР» у місті Дніпро (проект магазину Auchan Лівобережний та партнерів БУ Іоаннів Центр“)

Також, в перші ж дні війни підприємство Auchan Україна ухвалило рішення – допомагати своїм співробітникам. Та крім допомоги з логістикою й працевлаштуванні за кордоном (в інших країнах Auchan), ми зареєстрували благодійний фонд. Йома мета – допомогти співробітникам, які постраждали від воєнних дій, деталі за посиланням. Назва Фонду – “Auchan з тобою”, яка містить частково наш слоган (“Auchan з тобою в кожному моменті”). Адже ми завжди з нашими співробітниками: і в радості, і в горі.

Станом на сьогодні, 27 співробітників отримали матеріальну допомогу на понад 11 000 000 гривень. Більшість з них потребують фінансової допомоги на ремонт або відбудову житла, але, на жаль, є й більш чутлива категорія – це травми та загибель через війну.

Першочергова місія фонду – підтримати співробітників, які постраждали внаслідок війни. Але в подальшому, в мирний час, фонд продовжить свою роботу в інших сферах.

Як Auchan підтримує співробітників, що працюють в регіонах поблизу ведення бойових дій та тих, хто вимушено втратив роботу?

Війна змінила пріоритети роботи і підкреслила цінності. Наріжним каменем діяльності Auchan Україна й основним орієнтиром для HR-команди стала турбота про більше ніж 5 000 фахівців, які працюють в службах та магазинах Auchan по всій території України.

Для Auchan Україна основним завданням у перші тижні війни було забезпечити роботу магазинів, де була така можливість. Ми, звісно, застерігали співробітників про небезпеку, але люди хотіли працювати. Навіть коли ми зачиняли магазини у Києві, у Харкові, що було складним рішенням заради безпеки наших співробітників, були люди, які хотіли попри все виконувати гуманітарну місію.

Турбота про наших працівників, особливо під час війни, стала основою побудови робочих відносин. Ми підтримуємо фінансово тих працівників, які залишилися без роботи через тимчасове закриття магазинів у їхньому регіоні. Також ми залучили додаткові ресурси, щоб виплачувати винагороду співробітникам на територіях, де тривають активні бойові дії, і тим працівникам, які робили і роблять особливі внески в діяльність компанії під час воєнного стану. Вони – супергерої! Всього у нас 43 магазини: 22 гіпермаркети, чотири супермаркети та 17 Auchan Pick up Point. На жаль, чотири магазини нині не працюють. Auchan Фонтанка в одеському ТРЦ Рів’єра було зруйновано російською ракетою 9 травня. Два магазини у Харкові ми тимчасово закрили самі, щоб не наражати клієнтів та працівників на небезпеку. Один із них також зазнав руйнувань. А нещодавно після рішення суду щодо ТРЦ Ocean Plaza наш магазин вимушено припинив роботу в цьому торговому центрі. Але сподіваємось, що найближчим часом зможемо відновити роботу усіх цих магазинів.

Чи планує Auchan випускати звіт зі сталого розвитку цього року? Уточніть, чому?

Одним з важливих показників у діяльності будь-якої компанії є її готовність звітувати перед суспільством, зокрема можливість представити свої нефінансові показники. Війна, на жаль, внесла корективи і в цей ритуал також – а саме в дедлайни. Але зараз ми вже в процесі завершення звіту КСВ за 2021 рік, плануємо презентацію на вересень. Така звітність розширює розуміння нефінансової діяльності компанії, додає прозорості та допомагає будувати більш тісні стосунки з усіма стейхолдерами, демонструючи відповідальність підприємства. Також це чудовий інструмент зібрати та показати всі проекти сталого розвитку компанії. Ми почали робити таку звітність одними з перших у рітейлі, тож плануємо не зупинятись. Впевнені, що подальше членство нашої країни в ЄС також прискорить та зробить обов’язковою таку звітність для всіх гравців ринку.

Як Auchan бачить своє подальше майбутнє в Україні?

Важко щось сказати конкретно, адже ситуація в мирних містах напряму залежить від ситуації на фронтах. Тому ми розглядаємо декілька варіантів для свого розвитку: короткий – якщо війна закінчиться до кінця 2022 року, та довгий – якщо бойові дії в Україні продовжуються. Наприклад, плануємо відкрити ще мінімум чотири торгові точки в містах-сателітах або в Києві до кінця року. Але головне те, що компанія готова інвестувати в Україну та її відбудову. Важливо також зазначити, що зараз часи взаємних компромісів, тож насамперед продовжимо домовлятися з орендодавцями щодо взаємовигідного співіснування. Також в липні ми пролонгували контракти з Dragon Capital щодо наших складів на наступні п’ять років.

Якщо детальніше, то у другому півріччі активно шукатимемо місця для нових Pick up Point, локації з мінімальними інвестиціями для розвитку більших форматів. Як орендодавці, плануємо відновлювати свої торгові центри, запускати там нові послуги. Щоб клієнти Аuchan після відвідин наших магазинів мали змогу скористатися іншими сервісами, наприклад, хімчисткою. Адже потрібно адаптуватись до потреб нової реальності та у час військових дій, коли твій звичний довоєнний шопінг у будь-який момент може бути перерваний повітряною тривогою. Тому клієнт намагається здійснити один виїзд із дому і встигнути охопити максимум покупок та послуг.

Загалом друге півріччя, сподіваємося, стане більш результативним для бізнесу. Українці – нація, яка вміє працювати за будь-яких умов. Але, безперечно, все залежатиме від ситуації на фронті.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: