fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Асоціація наголошує на важливості відновлення митного контролю за ввезеними обігрівачами

02/ 10/ 2024
  Комітет побутової електротехніки Європейської Бізнес Асоціації неодноразово звертав увагу Уряду та Держпродспоживслужби України на те, що в Україну впродовж трьох років після заборони продовжують завозитись неенергоефективні конвекційні (турбовані) котли, які споживають до 25% більше енергоресурсів. Таким чином недобросовісні підприємці порушують вимоги Технічного регламенту з екодизайну обігрівачів приміщень та комбінованих обігрівачів, який з 29 серпня 2022 року заборонив введення в обіг на ринку України конвекційних котлів. Це відбувається зокрема й через відсутність державного ринкового нагляду Держпродспоживслужби та контролю на митниці. Так, за оцінками експертів Комітету побутової електротехніки Асоціації, близько 50% всіх котлів, що були продані в Україні були неенергоефективними та не відповідали вимогам технічного регламенту (55 тисяч одиниць лише за 2023 рік). Річна перевитрата палива одним неефективним котлом у порівнянні з енергоефективним складає орієнтовно 580 м3 за рік, а строк служби котла складає не менше 10 років. Відтак, перевитрати забороненими обігрівачами, ввезеними лише в 2023 році за 10 років експлуатації складуть орієнтовно 319 млн м3 газу, за який в свою чергу заплатять споживачі в Україні. Також така ситуація призвела до викривлення ринку, коли добросовісні компанії, що виконують вимоги законодавства та відповідно не ввозять з серпня 2022 року заборонені, неенергоефективні котли втратили суттєву долю ринку. Адже неенергоефективні котли коштують трохи дешевше, орієнтовно на 100 євро, які компенсуються вже в перший рік використання котла за рахунок економії споживання енергоресурсів (один неенергоефективний котел споживає на 580 м3 за рік більше газу ніж конденсаційний, що навіть при поточній вартості газу для населення в 8 гривень за м3 дасть економію в 4 640 гривень в рік). У той же час, якщо покупець не ознайомлений з законодавчою забороною та не має інформації щодо перевитрат енергоресурсів, за які він змушений буде платити роками, то такий споживач досить ймовірно вибере більш дешевий котел.  Також, від цієї ситуації досить сильно страждає держава, адже вона не лише не дотримувала податки за рахунок зменшення бази оподаткування, а й продовжувала субсидіювання перевитрат енергоресурсів населенням, спираючись на ринкову вартість газу. Окрім цього, такі грубі порушення вимог технічного регламенту розробленого у відповідності до вимог законодавства Європейського Союзу суттєво шкодять нашому євроінтеграційному курсу. З огляду на вищезазначене, Комітет побутової електротехніки Асоціації постійно пропонував відновити державний ринковий нагляд інспекторами Держпродспоживслужби та контролю представниками Державної митної служби за виконанням вимог технічного регламенту. 6 вересня 2024 року Уряд прийняв постанову №1052, якою вніс зміни до своїх постанов №303 від 13 березня 2022 року (про мораторій на перевірки ринкового нагляду та виключення з мораторію) та постанови №550 від 3 травня 2022 року (про заборону митного контролю під час воєнного стану та виключення до нього). Зокрема, для цілого ряду нехарчових товарів було поновлено і державний ринковий нагляд, і митний контроль. Що стосується обігрівачів приміщень, то для них було поновлено ринковий нагляд інспекторами Держпродспоживслужби, але не контроль представниками митниці. Тож Асоціація дякує за поновлення ринкового нагляду за дотриманням суб’єктами господарювання вимог для обігрівачів приміщень. У той же час, для того, щоб держава ефективно боролася з порушеннями технічного регламенту необхідно не лише виявляти заборонені моделі на ринку, а й не допускати їх ввезення на митну територію України, що в свою чергу потребує зняття заборони на митні перевірки обігрівачів, шляхом внесення відповідних змін до 550 постанови Уряду.

Комітет побутової електротехніки Європейської Бізнес Асоціації неодноразово звертав увагу Уряду та Держпродспоживслужби України на те, що в Україну впродовж трьох років після заборони продовжують завозитись неенергоефективні конвекційні (турбовані) котли, які споживають до 25% більше енергоресурсів.

Таким чином недобросовісні підприємці порушують вимоги Технічного регламенту з екодизайну обігрівачів приміщень та комбінованих обігрівачів, який з 29 серпня 2022 року заборонив введення в обіг на ринку України конвекційних котлів. Це відбувається зокрема й через відсутність державного ринкового нагляду Держпродспоживслужби та контролю на митниці.

Так, за оцінками експертів Комітету побутової електротехніки Асоціації, близько 50% всіх котлів, що були продані в Україні були неенергоефективними та не відповідали вимогам технічного регламенту (55 тисяч одиниць лише за 2023 рік). Річна перевитрата палива одним неефективним котлом у порівнянні з енергоефективним складає орієнтовно 580 м3 за рік, а строк служби котла складає не менше 10 років. Відтак, перевитрати забороненими обігрівачами, ввезеними лише в 2023 році за 10 років експлуатації складуть орієнтовно 319 млн м3 газу, за який в свою чергу заплатять споживачі в Україні.

Також така ситуація призвела до викривлення ринку, коли добросовісні компанії, що виконують вимоги законодавства та відповідно не ввозять з серпня 2022 року заборонені, неенергоефективні котли втратили суттєву долю ринку. Адже неенергоефективні котли коштують трохи дешевше, орієнтовно на 100 євро, які компенсуються вже в перший рік використання котла за рахунок економії споживання енергоресурсів (один неенергоефективний котел споживає на 580 м3 за рік більше газу ніж конденсаційний, що навіть при поточній вартості газу для населення в 8 гривень за м3 дасть економію в 4 640 гривень в рік). У той же час, якщо покупець не ознайомлений з законодавчою забороною та не має інформації щодо перевитрат енергоресурсів, за які він змушений буде платити роками, то такий споживач досить ймовірно вибере більш дешевий котел. 

Також, від цієї ситуації досить сильно страждає держава, адже вона не лише не дотримувала податки за рахунок зменшення бази оподаткування, а й продовжувала субсидіювання перевитрат енергоресурсів населенням, спираючись на ринкову вартість газу. Окрім цього, такі грубі порушення вимог технічного регламенту розробленого у відповідності до вимог законодавства Європейського Союзу суттєво шкодять нашому євроінтеграційному курсу.

З огляду на вищезазначене, Комітет побутової електротехніки Асоціації постійно пропонував відновити державний ринковий нагляд інспекторами Держпродспоживслужби та контролю представниками Державної митної служби за виконанням вимог технічного регламенту.

6 вересня 2024 року Уряд прийняв постанову №1052, якою вніс зміни до своїх постанов №303 від 13 березня 2022 року (про мораторій на перевірки ринкового нагляду та виключення з мораторію) та постанови №550 від 3 травня 2022 року (про заборону митного контролю під час воєнного стану та виключення до нього). Зокрема, для цілого ряду нехарчових товарів було поновлено і державний ринковий нагляд, і митний контроль. Що стосується обігрівачів приміщень, то для них було поновлено ринковий нагляд інспекторами Держпродспоживслужби, але не контроль представниками митниці.

Тож Асоціація дякує за поновлення ринкового нагляду за дотриманням суб’єктами господарювання вимог для обігрівачів приміщень. У той же час, для того, щоб держава ефективно боролася з порушеннями технічного регламенту необхідно не лише виявляти заборонені моделі на ринку, а й не допускати їх ввезення на митну територію України, що в свою чергу потребує зняття заборони на митні перевірки обігрівачів, шляхом внесення відповідних змін до 550 постанови Уряду.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: