fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Харчові питання

24/ 11/ 2011
  25 листопада 2011 Міністерство юстиції України зареєструвало Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про внесення змін до Наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28 жовтня 2010 року № 487, який передбачає подовження перехідного періоду введення в дію Технічного регламенту щодо правил маркування харчових продуктів ще на 9 місяців. Передумови: Технічний регламент щодо правил маркування харчових продуктів було розроблено з урахуванням положень Директиви Європейського Парламенту і Ради від 20 березня 2000 року № 2000/13/ЄС про гармонізацію законодавства у державах-членах про етикетування, оформлення та рекламування харчових продуктів та Директиви Європейської Комісії від 30 січня 2008 року № 2008/5/ЄС щодо обов’язкового зазначення на етикетці певних харчових продуктів деякої докладної інформації. Проте, цей Технічний регламент передбачав лише 9 місяців перехідного періоду, що було економічно необґрунтованим і суперечило Європейським нормам і практикам, згідно яких перехідні періоди для введення в дію Директив ЄС передбачаються у середньому від 2 до 5 років в залежності від різних факторів. Молочний і Харчовий Комітети ЄБА відстоювали збільшення перехідного періоду, упродовж якого виробникам харчових продуктів було б дозволено використовувати пакувальні матеріали та етикетки без урахування вимог Технічного регламенту. Передбачений Наказом ДССУ перехідний період у 9 місяців був недостатнім з огляду на те, що виробники здійснюють замовлення упаковки заздалегідь і у великих обсягах, що потребує значних періодів часу для її виготовлення, а також покладає на виробників додаткові супутні витрати, пов’язані зі зміною дизайну упаковки. Середній термін контрактів на закупівлю споживчого пакування становить від 10 місяців до одного і більше років. На сьогодні обсяги невикористаних пакувальних матеріалів та етикеток для харчових продуктів складають сотні тисяч одиниць. Окрім того, відповідно до Регламенту ЄС щодо харчової інформації, затвердженого Радою ЄС 29 вересня 2011 року, нові вимоги до маркування харчової продукції стануть обов’язковими лише після трьох років з дня їх офіційного прийняття. Ми сподіваємось, що збільшення перехідного періоду з 9 до 18 місяців дасть можливість виробникам харчових продуктів підготуватись до нових вимог без необґрунтованих втрат та гарантуватиме безболісний перехід до нових умов.

25 листопада 2011 Міністерство юстиції України зареєструвало Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про внесення змін до Наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28 жовтня 2010 року № 487, який передбачає подовження перехідного періоду введення в дію Технічного регламенту щодо правил маркування харчових продуктів ще на 9 місяців.

Передумови: Технічний регламент щодо правил маркування харчових продуктів було розроблено з урахуванням положень Директиви Європейського Парламенту і Ради від 20 березня 2000 року № 2000/13/ЄС про гармонізацію законодавства у державах-членах про етикетування, оформлення та рекламування харчових продуктів та Директиви Європейської Комісії від 30 січня 2008 року № 2008/5/ЄС щодо обов’язкового зазначення на етикетці певних харчових продуктів деякої докладної інформації.

Проте, цей Технічний регламент передбачав лише 9 місяців перехідного періоду, що було економічно необґрунтованим і суперечило Європейським нормам і практикам, згідно яких перехідні періоди для введення в дію Директив ЄС передбачаються у середньому від 2 до 5 років в залежності від різних факторів.

Молочний і Харчовий Комітети ЄБА відстоювали збільшення перехідного періоду, упродовж якого виробникам харчових продуктів було б дозволено використовувати пакувальні матеріали та етикетки без урахування вимог Технічного регламенту. Передбачений Наказом ДССУ перехідний період у 9 місяців був недостатнім з огляду на те, що виробники здійснюють замовлення упаковки заздалегідь і у великих обсягах, що потребує значних періодів часу для її виготовлення, а також покладає на виробників додаткові супутні витрати, пов’язані зі зміною дизайну упаковки. Середній термін контрактів на закупівлю споживчого пакування становить від 10 місяців до одного і більше років. На сьогодні обсяги невикористаних пакувальних матеріалів та етикеток для харчових продуктів складають сотні тисяч одиниць.

Окрім того, відповідно до Регламенту ЄС щодо харчової інформації, затвердженого Радою ЄС 29 вересня 2011 року, нові вимоги до маркування харчової продукції стануть обов’язковими лише після трьох років з дня їх офіційного прийняття.

Ми сподіваємось, що збільшення перехідного періоду з 9 до 18 місяців дасть можливість виробникам харчових продуктів підготуватись до нових вимог без необґрунтованих втрат та гарантуватиме безболісний перехід до нових умов.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: