fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Агрохімія, Зернові та олійні культури

11/ 02/ 2015
  Завдяки спільним зусиллям Кабінету Міністрів України (КМУ), Європейської Бізнес Асоціації (Асоціація), а також інших неурядових організацій 28 січня 2015 року КМУ було прийнято Постанову «Деякі питання дерегуляції господарської діяльності» №42 (Постанова), яка має суттєво покращити умови ведення бізнесу в Україні, підвищити інвестиційну привабливість та гармонізувати положення національного законодавства з нормами ЄС. Зазначена Постанова впливає на вирішення ряду актуальних питань. Зокрема, акцент зроблено на розв’язанні наступних проблем у сільському господарстві: Удосконалення процедури державної реєстрації засобів захисту рослин (ЗЗР). ЗЗР – це препарати, які зменшують втрати врожаю та запобігають погіршенню стану рослин. Використання високоякісних ЗЗР в сільському господарстві має величезний вплив на урожайність. У той же час, застосування неякісних або фальсифікованих ЗЗР може становити загрозу здоров’ю людини та довкіллю. Наразі, для ввезення в Україну ЗЗР компанія-виробник проходить багатоетапний процес допуску до ринку, який, окрім іншого, передбачає державні випробування та реєстрацію препаратів. Державні випробування пестицидів та агрохімікатів та їх реєстрація можуть стати дійсно дієвими механізмами державного нагляду за якістю та безпечністю препаратів та забезпеченням продовольчої безпеки країни у цілому. Саме тому внесені зміни до Порядку проведення державних випробувань, державної реєстрації та перереєстрації, видання переліків пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні, затвердженого Постановою КМУ №295 від 4 березня 1996 року, повинні підвищити рівень захисту прав інтелектуальної власності виробників оригінальних інноваційних ЗЗР та ввести більш справедливі та прозорі умови реєстрації препаратів. Зменшення терміну оформлення та видачі карантинних та фітосанітарних сертифікатів. Закон України «Про карантин рослин» №3348-XII від 30 червня 1993 року надає право державному фітосанітарному інспектору приймати рішення про видачу або відмову у видачі карантинних та фітосанітарних сертифікатів протягом п’яти діб. П’ять діб – це надзвичайно великий строк для розгляду документів. Адже якщо компанія чекає п’ять діб, поки фітосанітарний інспектор приймає рішення про видачу карантинного та фітосанітарного сертифікату, вона змушена нести суттєві збитки та платити штрафи за простій транспортних засобів. Наприклад, як зазначають компанії-члени Асоціації, один день простою 50-тис. тонного судна може коштувати до 20 тисяч доларів США. Асоціація підтримує ініціативу, закріплену в Постанові, а саме зменшення терміну оформлення та видачі карантинних та фітосанітарних сертифікатів не пізніше 24 годин після завершення завантаження транспортного засобу. Скасування вимоги щодо обов’язкового супроводження зернових та олійних культур при переміщенні територією України карантинними сертифікатами. Упродовж останніх років процедура отримання карантинних та фітосанітарних сертифікатів на зернові та олійні культури при внутрішніх перевезеннях суттєво погіршувала умови ведення бізнесу в аграрному секторі економіки країни. Надмірне адміністративне регулювання у сфері карантину рослин значно ускладнювало відвантаження сільськогосподарської продукції в морські порти, її прийом на елеватори та переміщення територією України в цілому. Це, у свою чергу, призводило до збільшення логістичних витрат, зменшення прибутку підприємств аграрного сектору, а також до зниження конкурентоздатності українського зерна на світових ринках. Асоціація підтримує ініціативу стосовно скасування вимоги щодо обов’язкового отримання карантинного сертифікату на зернові та олійні культури при внутрішніх перевезеннях та встановлення принципу добровільності отримання даного документу, як це передбачено Постановою. Ці зміні є значним кроком на шляху до дерегулювання ринку зерна, лібералізації умов ведення бізнесу та створення сприятливого бізнес-клімату в аграрному секторі. Асоціація хоче висловити свою щиру подяку Міністерству економічного розвитку і торгівлі України, Міністерству аграрної політики та продовольства України, громадській організації «Легкий Бізнес» та усім компаніям-членам Асоціації, які брали участь у підтримці та реалізації цих ініціатив, а також поділитися цим успіхом з бізнес-спільнотою.

Завдяки спільним зусиллям Кабінету Міністрів України (КМУ), Європейської Бізнес Асоціації (Асоціація), а також інших неурядових організацій 28 січня 2015 року КМУ було прийнято Постанову «Деякі питання дерегуляції господарської діяльності» №42 (Постанова), яка має суттєво покращити умови ведення бізнесу в Україні, підвищити інвестиційну привабливість та гармонізувати положення національного законодавства з нормами ЄС.

Зазначена Постанова впливає на вирішення ряду актуальних питань. Зокрема, акцент зроблено на розв’язанні наступних проблем у сільському господарстві:

Удосконалення процедури державної реєстрації засобів захисту рослин (ЗЗР).

ЗЗР – це препарати, які зменшують втрати врожаю та запобігають погіршенню стану рослин. Використання високоякісних ЗЗР в сільському господарстві має величезний вплив на урожайність. У той же час, застосування неякісних або фальсифікованих ЗЗР може становити загрозу здоров’ю людини та довкіллю. Наразі, для ввезення в Україну ЗЗР компанія-виробник проходить багатоетапний процес допуску до ринку, який, окрім іншого, передбачає державні випробування та реєстрацію препаратів. Державні випробування пестицидів та агрохімікатів та їх реєстрація можуть стати дійсно дієвими механізмами державного нагляду за якістю та безпечністю препаратів та забезпеченням продовольчої безпеки країни у цілому. Саме тому внесені зміни до Порядку проведення державних випробувань, державної реєстрації та перереєстрації, видання переліків пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні, затвердженого Постановою КМУ №295 від 4 березня 1996 року, повинні підвищити рівень захисту прав інтелектуальної власності виробників оригінальних інноваційних ЗЗР та ввести більш справедливі та прозорі умови реєстрації препаратів.

Зменшення терміну оформлення та видачі карантинних та фітосанітарних сертифікатів.

Закон України «Про карантин рослин» №3348-XII від 30 червня 1993 року надає право державному фітосанітарному інспектору приймати рішення про видачу або відмову у видачі карантинних та фітосанітарних сертифікатів протягом п’яти діб. П’ять діб – це надзвичайно великий строк для розгляду документів. Адже якщо компанія чекає п’ять діб, поки фітосанітарний інспектор приймає рішення про видачу карантинного та фітосанітарного сертифікату, вона змушена нести суттєві збитки та платити штрафи за простій транспортних засобів. Наприклад, як зазначають компанії-члени Асоціації, один день простою 50-тис. тонного судна може коштувати до 20 тисяч доларів США. Асоціація підтримує ініціативу, закріплену в Постанові, а саме зменшення терміну оформлення та видачі карантинних та фітосанітарних сертифікатів не пізніше 24 годин після завершення завантаження транспортного засобу.

Скасування вимоги щодо обов’язкового супроводження зернових та олійних культур при переміщенні територією України карантинними сертифікатами.

Упродовж останніх років процедура отримання карантинних та фітосанітарних сертифікатів на зернові та олійні культури при внутрішніх перевезеннях суттєво погіршувала умови ведення бізнесу в аграрному секторі економіки країни. Надмірне адміністративне регулювання у сфері карантину рослин значно ускладнювало відвантаження сільськогосподарської продукції в морські порти, її прийом на елеватори та переміщення територією України в цілому. Це, у свою чергу, призводило до збільшення логістичних витрат, зменшення прибутку підприємств аграрного сектору, а також до зниження конкурентоздатності українського зерна на світових ринках. Асоціація підтримує ініціативу стосовно скасування вимоги щодо обов’язкового отримання карантинного сертифікату на зернові та олійні культури при внутрішніх перевезеннях та встановлення принципу добровільності отримання даного документу, як це передбачено Постановою.
Ці зміні є значним кроком на шляху до дерегулювання ринку зерна, лібералізації умов ведення бізнесу та створення сприятливого бізнес-клімату в аграрному секторі.

Асоціація хоче висловити свою щиру подяку Міністерству економічного розвитку і торгівлі України, Міністерству аграрної політики та продовольства України, громадській організації «Легкий Бізнес» та усім компаніям-членам Асоціації, які брали участь у підтримці та реалізації цих ініціатив, а також поділитися цим успіхом з бізнес-спільнотою.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: