fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

IT

14/ 11/ 2012
  Завдяки зусиллям Комітету з інформаційних технологій Європейської Бізнес Асоціації Президент України Віктор Янукович застосував право вето до Закону «Про внесення змін до Закону України про захист персональних даних (щодо удосконалення правового регулювання у сфері)» та повернув його з пропозиціями до Верховної Ради на доопрацювання. Передумови: В рамках удосконалення існуючої законодавчої бази та її гармонізації з європейськими стандартами був розроблений проект Закону «Про внесення змін до Закону України про захист персональних даних» (щодо правового регулювання у цій сфері)  №10472-1 (далі – Проект Закону)  від 28 травня 2012 року. 2 жовтня Верховна Рада України ухвалила проект даного Закону з поправками у другому читанні, згідно з якими Державна Служба з захисту персональних даних отримала повноваження щодо розробки стандартів, технічних регламентів та вимог в інформаційно-телекомунікаційних системах щодо захисту персональних даних. Крім того, до функцій державного регулятору було віднесено здійснення контролю та оцінки відповідності  систем  захисту, які використовуються під час передачі персональних даних. На думку членів Комітету з інформаційних технологій Європейської Бізнес Асоціації, надання таких функцій контролюючому органу в сфері захисту персональних даних не тільки суперечить вимогам європейських стандартів та нормам діючого законодавства в Україні, але й може створити значні перешкоди для ведення підприємницької діяльності в цілому, у разі  підписання Закону Президентом. По-перше, законопроект був прийнятий з численними процедурними порушеннями. Зокрема, зазначені поправки не були предметом розгляду за процедурою першого читання всупереч Регламенту Верховної Ради України, та за змістом фактично змінювали головну мету прийняття Закону. По-друге, надання відповідних повноважень Державній службі з захисту персональних даних призвело б до дублювання функцій органів влади, адже вони вже були віднесені до функцій Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації. Практика країн Європейського Союзу свідчить також про те, що такий орган має бути повністю незалежним у здійсненні своєї діяльності, чого також немає в Україні. По-третє, прийняття таких поправок йде в розріз з  державним курсом, направленим на дерегуляцію підприємництва в рамках програми економічних реформ на 2010-1014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава». nВ цілому, незважаючи на те, що конкретні вимоги щодо захисту персональних даних задекларовані в різноманітних документах країн Європейського Союзу, лише невелика їх частина містить чіткі посилання на технічні стандарти, та жоден з них не забезпечує належного узгодження прав на конфіденційність інформації з технічними стандартами, створеними для цієї ж мети. З огляду на це, Європейська Бізнес Асоціація звернула увагу на неприйнятність введення технічного регулювання та відповідного посилення тиску з боку контролюючого органу, адже процеси, пов’язані з обробкою та передачею персональних даних лежать не в технічній, а в правовій площині бізнесу. Асоціація звернулася до Адміністрації Президента України та Координаційного центру з упровадження економічних реформ із проханням повернути проект Закону у Верховну Раду на доопрацювання. Ми раді повідомити, що в результаті  зусиль Асоціації Президент України застосував право вето до даного Закону. Враховуючі всі вищезазначені обставини та з метою недопущення поглиблення суперечностей між українським та європейським підходами до захисту персональних даних, Закон було повернуто до Верховної Ради з пропозицією Президента щодо виключення внесених у другому читанні правок до статті 23 Закону та доопрацювання Закону в цілому для внесення на повторний розгляд.

Завдяки зусиллям Комітету з інформаційних технологій Європейської Бізнес Асоціації Президент України Віктор Янукович застосував право вето до Закону «Про внесення змін до Закону України про захист персональних даних (щодо удосконалення правового регулювання у сфері)» та повернув його з пропозиціями до Верховної Ради на доопрацювання.

Передумови: В рамках удосконалення існуючої законодавчої бази та її гармонізації з європейськими стандартами був розроблений проект Закону «Про внесення змін до Закону України про захист персональних даних» (щодо правового регулювання у цій сфері)  №10472-1 (далі – Проект Закону)  від 28 травня 2012 року.

2 жовтня Верховна Рада України ухвалила проект даного Закону з поправками у другому читанні, згідно з якими Державна Служба з захисту персональних даних отримала повноваження щодо розробки стандартів, технічних регламентів та вимог в інформаційно-телекомунікаційних системах щодо захисту персональних даних. Крім того, до функцій державного регулятору було віднесено здійснення контролю та оцінки відповідності  систем  захисту, які використовуються під час передачі персональних даних.

На думку членів Комітету з інформаційних технологій Європейської Бізнес Асоціації, надання таких функцій контролюючому органу в сфері захисту персональних даних не тільки суперечить вимогам європейських стандартів та нормам діючого законодавства в Україні, але й може створити значні перешкоди для ведення підприємницької діяльності в цілому, у разі  підписання Закону Президентом.

По-перше, законопроект був прийнятий з численними процедурними порушеннями. Зокрема, зазначені поправки не були предметом розгляду за процедурою першого читання всупереч Регламенту Верховної Ради України, та за змістом фактично змінювали головну мету прийняття Закону. По-друге, надання відповідних повноважень Державній службі з захисту персональних даних призвело б до дублювання функцій органів влади, адже вони вже були віднесені до функцій Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації. Практика країн Європейського Союзу свідчить також про те, що такий орган має бути повністю незалежним у здійсненні своєї діяльності, чого також немає в Україні. По-третє, прийняття таких поправок йде в розріз з  державним курсом, направленим на дерегуляцію підприємництва в рамках програми економічних реформ на 2010-1014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава». nВ цілому, незважаючи на те, що конкретні вимоги щодо захисту персональних даних задекларовані в різноманітних документах країн Європейського Союзу, лише невелика їх частина містить чіткі посилання на технічні стандарти, та жоден з них не забезпечує належного узгодження прав на конфіденційність інформації з технічними стандартами, створеними для цієї ж мети.

З огляду на це, Європейська Бізнес Асоціація звернула увагу на неприйнятність введення технічного регулювання та відповідного посилення тиску з боку контролюючого органу, адже процеси, пов’язані з обробкою та передачею персональних даних лежать не в технічній, а в правовій площині бізнесу. Асоціація звернулася до Адміністрації Президента України та Координаційного центру з упровадження економічних реформ із проханням повернути проект Закону у Верховну Раду на доопрацювання.

Ми раді повідомити, що в результаті  зусиль Асоціації Президент України застосував право вето до даного Закону. Враховуючі всі вищезазначені обставини та з метою недопущення поглиблення суперечностей між українським та європейським підходами до захисту персональних даних, Закон було повернуто до Верховної Ради з пропозицією Президента щодо виключення внесених у другому читанні правок до статті 23 Закону та доопрацювання Закону в цілому для внесення на повторний розгляд.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: