fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Молочні питання

12/ 07/ 2012
  В результаті діяльності Європейської Бізнес Асоціації Комітет Верховної Ради України з питань аграрної політики і земельних відносин 5 липня 2012 року повернув на доопрацювання проект Закону України № 10198 «Про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання розвитку молочного і м’ясного скотарства» від 15 березня 2012 року на подальше доопрацювання. Передумови: 15 березня 2012 року у Верховній Раді України був зареєстрований проект Закону №10198 «Про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання розвитку молочного і м’ясного скотарства» (надалі – проект Закону). Тоді як основною метою проекту Закону було задекларовано підтримку дій Уряду щодо розвитку вітчизняного тваринництва, нарощування поголів’я великої рогатої худоби та збільшення виробництва молока, а також закріплення в законодавчому порядку надання державних дотацій на виробництво молока і м’яса, створення сприятливих умов для будівництва нових м’ясо-молочних ферм і комплексів, ряд положень проекту Закону викликав велику стурбованість серед членів Молочного Комітету Європейської Бізнес Асоціації. Зокрема, проект Закону передбачав доповнення переліку об’єктів державного цінового регулювання терміном «молоко». Проте, оскільки даний термін може означати як молоко сире, так і готовий молочний продукт, не було зрозуміло, про яке саме молоко йдеться. З іншої сторони, існуючий список об’єктів державного цінового регулювання включає сировинні товари, які закупляються Аграрним Фондом України з метою встановлення рівноважної ціни на той чи інший товар, а молоко сире не може бути серед таких товарів через недовготривалу природу зберігання. Також проект Закону передбачав обмеження граничної торговельної надбавки не вище 10% оптово-відпускної ціни виробника (митної вартості) до кінцевого споживача на об’єкти цінового регулювання. Ця норма не може бути застосована практично для сирого молока, оскільки воно не призначене для продажу кінцевому споживачеві. Більше того, передбачене проектом Закону обмеження граничної рентабельності молокопереробних підприємств у розмірі не більше 10% є дуже сумнівною нормою, оскільки питання ціноутворення повинні регулюватись спеціальним законодавством, а не шляхом внесення змін до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства». Молочний Комітет Європейської Бізнес Асоціації доклав зусиль для того, щоб донести вищезгадані проблемні пункти до відповідальних органів влади через листи та зустрічі, зокрема, через тісну співпрацю з Міністерством аграрної політики і продовольства України. Ми раді повідомити, що зауваження та рекомендації Асоціації були взяті до уваги і проект Закону не був підтриманий комітетом Верховної Ради з питань аграрної політики та земельних питань, а був запропонований для направлення Верховною Радою на подальше доопрацювання. Це означає, що без відповідних змін до тексту, проект Закону не повинен подаватись на розгляд Верховної Ради.

В результаті діяльності Європейської Бізнес Асоціації Комітет Верховної Ради України з питань аграрної політики і земельних відносин 5 липня 2012 року повернув на доопрацювання проект Закону України № 10198 «Про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання розвитку молочного і м’ясного скотарства» від 15 березня 2012 року на подальше доопрацювання.

Передумови: 15 березня 2012 року у Верховній Раді України був зареєстрований проект Закону №10198 «Про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання розвитку молочного і м’ясного скотарства» (надалі – проект Закону). Тоді як основною метою проекту Закону було задекларовано підтримку дій Уряду щодо розвитку вітчизняного тваринництва, нарощування поголів’я великої рогатої худоби та збільшення виробництва молока, а також закріплення в законодавчому порядку надання державних дотацій на виробництво молока і м’яса, створення сприятливих умов для будівництва нових м’ясо-молочних ферм і комплексів, ряд положень проекту Закону викликав велику стурбованість серед членів Молочного Комітету Європейської Бізнес Асоціації.

Зокрема, проект Закону передбачав доповнення переліку об’єктів державного цінового регулювання терміном «молоко». Проте, оскільки даний термін може означати як молоко сире, так і готовий молочний продукт, не було зрозуміло, про яке саме молоко йдеться. З іншої сторони, існуючий список об’єктів державного цінового регулювання включає сировинні товари, які закупляються Аграрним Фондом України з метою встановлення рівноважної ціни на той чи інший товар, а молоко сире не може бути серед таких товарів через недовготривалу природу зберігання.

Також проект Закону передбачав обмеження граничної торговельної надбавки не вище 10% оптово-відпускної ціни виробника (митної вартості) до кінцевого споживача на об’єкти цінового регулювання. Ця норма не може бути застосована практично для сирого молока, оскільки воно не призначене для продажу кінцевому споживачеві. Більше того, передбачене проектом Закону обмеження граничної рентабельності молокопереробних підприємств у розмірі не більше 10% є дуже сумнівною нормою, оскільки питання ціноутворення повинні регулюватись спеціальним законодавством, а не шляхом внесення змін до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства».

Молочний Комітет Європейської Бізнес Асоціації доклав зусиль для того, щоб донести вищезгадані проблемні пункти до відповідальних органів влади через листи та зустрічі, зокрема, через тісну співпрацю з Міністерством аграрної політики і продовольства України.

Ми раді повідомити, що зауваження та рекомендації Асоціації були взяті до уваги і проект Закону не був підтриманий комітетом Верховної Ради з питань аграрної політики та земельних питань, а був запропонований для направлення Верховною Радою на подальше доопрацювання. Це означає, що без відповідних змін до тексту, проект Закону не повинен подаватись на розгляд Верховної Ради.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: