fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Охорона здоров’я

16/ 08/ 2019
  Введення референтного ціноутворення для державних закупівель Європейська Бізнес Асоціація (Асоціація) повідомляє про прийняття Наказів Міністерства охорони здоров’я України[1] (МОЗ України) на виконання Постанови Кабінету Міністрів України №426 «Про референтне ціноутворення на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти[2]». Починаючи з березня 2019 року, Асоціація долучалась до експертних обговорень щодо запровадження референтного ціноутворення на ліки з Національного переліку. Під час зустрічі з Олександром Комарідою[3], Генеральним директором Фармацевтичного директорату МОЗ України, бізнес-спільнота озвучувала свої перестороги щодо редакції деяких положень запропонованих проектів підзаконних актів; були отримані пояснення підходів, що застосовуватимуться. Прийняті підзаконні акти, а саме Порядок розрахунку граничних оптово-відпускних цін та Перелік МНН, до яких застосовуватиметься референтне ціноутворення, забезпечують наявність достатньої інформації для застосування відповідних норм учасниками ринку надалі під час державних закупівель. Залишається поки що не оприлюднений Реєстр оптово-відпускних цін, аби виробники могли запевнитись у однаковому розумінні фінальних розрахунків відповідно до прийнятих правил. Також, ми звертаємо увагу Міністерства охорони здоров’я України, що для виробників об’єктивною є необхідність перехідного періоду для «технічних» цілей при остаточному введенні в дію Реєстру цін. Якщо він буде повністю відсутній, і фінальні ціни в Реєстрі потрібно буде застосувати на наступний день після його затвердження – це може спричинити певні затримки із участю виробників у тендерах з відповідними препаратами і, відповідно, терміном їх надходження до пацієнтів. Ми висловлюємо свою подяку Міністерству охорони здоров’я за співпрацю і сподіваємось надалі також на своєчасну комунікацію при розгляді або перегляді цієї або інших стратегічних ініціатив, що безпосередньо стосуються діяльності міжнародного та українського фармацевтичного бізнесу, для прийняття рішень на користь відсутності ризиків при постачанні ліків на територію України.   [1] Наказ МОЗ України № 1600 «Про деякі питання референтного ціноутворення на лікарські засоби, що включені до Національного переліку основних лікарських засобів та закуповуються за бюджетні кошти» від 11 липня 2019 року та Наказ МОЗ України №1713 «Про затвердження Переліку лікарських засобів, що включені до Національного переліку основних лікарських засобів та на які встановлюються граничні оптово-відпускні ціни». [2] https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/426-2019-%D0%BF [3] https://eba.com.ua/zustrich-komitetu-z-ohorony-zdorov-ya-asotsiatsiyi-shhodo-referentnogo-tsinoutvorennya/

Введення референтного ціноутворення для державних закупівель

Європейська Бізнес Асоціація (Асоціація) повідомляє про прийняття Наказів Міністерства охорони здоров’я України[1] (МОЗ України) на виконання Постанови Кабінету Міністрів України №426 «Про референтне ціноутворення на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти[2]». Починаючи з березня 2019 року, Асоціація долучалась до експертних обговорень щодо запровадження референтного ціноутворення на ліки з Національного переліку. Під час зустрічі з Олександром Комарідою[3], Генеральним директором Фармацевтичного директорату МОЗ України, бізнес-спільнота озвучувала свої перестороги щодо редакції деяких положень запропонованих проектів підзаконних актів; були отримані пояснення підходів, що застосовуватимуться.

Прийняті підзаконні акти, а саме Порядок розрахунку граничних оптово-відпускних цін та Перелік МНН, до яких застосовуватиметься референтне ціноутворення, забезпечують наявність достатньої інформації для застосування відповідних норм учасниками ринку надалі під час державних закупівель. Залишається поки що не оприлюднений Реєстр оптово-відпускних цін, аби виробники могли запевнитись у однаковому розумінні фінальних розрахунків відповідно до прийнятих правил.

Також, ми звертаємо увагу Міністерства охорони здоров’я України, що для виробників об’єктивною є необхідність перехідного періоду для «технічних» цілей при остаточному введенні в дію Реєстру цін. Якщо він буде повністю відсутній, і фінальні ціни в Реєстрі потрібно буде застосувати на наступний день після його затвердження – це може спричинити певні затримки із участю виробників у тендерах з відповідними препаратами і, відповідно, терміном їх надходження до пацієнтів.

Ми висловлюємо свою подяку Міністерству охорони здоров’я за співпрацю і сподіваємось надалі також на своєчасну комунікацію при розгляді або перегляді цієї або інших стратегічних ініціатив, що безпосередньо стосуються діяльності міжнародного та українського фармацевтичного бізнесу, для прийняття рішень на користь відсутності ризиків при постачанні ліків на територію України.

 

[1] Наказ МОЗ України № 1600 «Про деякі питання референтного ціноутворення на лікарські засоби, що включені до Національного переліку основних лікарських засобів та закуповуються за бюджетні кошти» від 11 липня 2019 року та Наказ МОЗ України №1713 «Про затвердження Переліку лікарських засобів, що включені до Національного переліку основних лікарських засобів та на які встановлюються граничні оптово-відпускні ціни».

[2] https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/426-2019-%D0%BF

[3] https://eba.com.ua/zustrich-komitetu-z-ohorony-zdorov-ya-asotsiatsiyi-shhodo-referentnogo-tsinoutvorennya/

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: