fbpx

Податкові питання

27/ 03/ 2014



Приведення у відповідність законодавчих норм щодо трансфертного ціноутворення


Завдяки зусиллям Європейської Бізнес Асоціації (надалі – Асоціація) у Верховній Раді України (надалі – ВРУ) були зареєстровані Проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо удосконалення здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням)» №4375 від 6 березня 2014 року (надалі – Проект Закону №4375) та Проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо звітного періоду при застосуванні норм трансферного ціноутворення)» №4527 від 24 березня 2014 року (надалі – Проект Закону №4527). Проектом Закону №4375 та Проектом Закону №4527 вирішуються деякі питання законодавчого регулювання трансфертного ціноутворення, які потребували роз’яснення.


Передумови:Протягом тривалого часу у своїх численних зверненнях до державних органів влади та під час ряду зустрічей представники Асоціації систематично наголошували на недосконалості норм законодавства України стосовно трансфертного ціноутворення та на проблемних моментах їх практичного впровадження і застосування. Ми раді повідомити, що запропонованими ВРУ Проектом Закону №4375 та Проектом Закону №4527 вирішуються деякі проблемні питання, а саме щодо:



  • неузгодженості термінології стосовно визначення змісту поняття «операції» для цілей трансфертного ціноутворення (пп. 39.2.1. п. 39.2. ст. 39 Податкового кодексу України (надалі – ПКУ);

  • джерел інформації, що застосовуються для визначення цін в контрольованих операціях, та пріоритетності їх використання під час здійснення податкового контролю (пп. 39.5.3. п. 39.5. ст. 39 ПКУ);

  • застосування положень трансфертного ціноутворення до операцій з пов’язаними особами-резидентами (пп. 39.2.1.1. пп. 39.2.1. п. 39.2. ст. 39 ПКУ);

  • права платника податків самостійно провести пропорційне коригування, у разі наявності інформації про рішення про донарахування податкових зобов’язань і неотримання від центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, відповідного повідомлення протягом законодавчо визначеного строку (пп. 39.5.5.4. п. 39.5. ст. 39 ПКУ);

  • зменшення розміру штрафних санкцій за неподання звіту та/або обов’язкової документації про проведені платниками податків протягом року контрольовані операції, який на даний момент є непропорційним суті порушення (п. 120.3. ст. 120 ПКУ);

  • невизначеності стосовно першого податкового звітного періоду для подання звіту про контрольовані операції, яким має бути календарний рік (1 січня – 31 грудня 2014 року);

  • перенесення дати подання першого звіту про контрольовані операції на 1 травня 2015 року.

Асоціація хотіла б висловити вдячність усім своїм компаніям-членам, які взяли активну участь у процесі розробки пропозицій щодо удосконалення норм податкового законодавства України стосовно трансфертного ціноутворення. Ми і надалі продовжуватимемо працювати над вирішенням проблемних моментів для захисту законних інтересів компаній-членів Асоціації.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: