fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Регуляторні питання, Побутова електротехніка

26/ 03/ 2014
  Завдяки тривалим зусиллям Європейської Бізнес Асоціації та новому діалогу з Міністерством економічного розвитку та торгівлі 19 березня 2014 року було оприлюднено проект Постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до правил застосування національного знака відповідності», що були затверджені Постановою КМУ №1599 від 29 листопада 2001 року. Передумови: одним з найгостріших проблемних питань, що постає перед компаніями-членами Асоціації при нанесенні національного знаку відповідності, є проблема неможливості нанесення національного знаку відповідності на певні види товарів. Така ситуація може бути спричинена рядом об’єктивних причин, зокрема: - властивостями (наприклад, пральні порошки та різні види сумішей), поверхнею або конструкцією певного товару (наприклад, електричні зубні щітки); - вимогами до самого знаку відповідності, затвердженими Постановою КМУ №1599 (наприклад, форма деяких електротехнічних товарів чи засобів індивідуального захисту); - економічною недоцільністю нанесення національного знака відповідності (наприклад, на невелику партію продукції або таку, що випускається в одиничному екземплярі тощо); - неможливістю нанесення національного знака відповідності на виробничій лінії та одночасною неможливістю відкриття пакування до надходження продукції безпосередньо споживачеві, бо таке втручання в упакування у більшості виробників вважається пошкодженням якості продукту. Асоціація протягом тривалого часу проводила робочі зустрічі, кругли столи та надіслала низку звернень до державних органів з цього приводу. Завдяки позиції нового керівництва країни 19 березня 2014 року Міністерство економічного розвитку і торгівлі України оприлюднило проект Постанови КМУ «Про внесення змін до правил застосування національного знака відповідності», яким запропоновано викласти перше речення пункту 5 Правил застосування національного знака відповідності, що затверджені Постановою КМУ №1599, у такій редакції: «Знак відповідності наноситься на виріб або на етикетку, тару, пакування, експлуатаційну та товаросупровідну документацію у разі неможливості або невиправданості його нанесення безпосередньо на виріб». Таке формулювання, на наше переконання, дозволить уникнути у майбутньому зловживань з боку контролюючих органів. Окрім того, Асоціація наголошує, що в таких умовах саме виробник має право (яке, наприклад, надано виробникам відповідно до законодавства ЄС[1] ) самостійно визначати чинники, що унеможливлюють нанесення національного знаку відповідності на продукцію та вимагають нанесення відповідного знаку на пакування, якщо таке нанесення не суперечить вимогам Закону України «Про захист прав споживачів» №1023-XII від 12 травня 1991 року. Ми також продовжуємо просувати ідею щодо найскорішого Підписання Угоди про оцінку відповідності та прийнятності промислових товарів (ACAA) та визнання результатів оцінки відповідності продукції вимогам Директив ЄС та СЕ маркування в Україні. Ми вдячні всім співробітникам компаній-членів Комітету побутової електротехніки та Комітету з регуляторних питань хто протягом цього тривалого часу працював над цим питанням та сподіваємось на його вирішення найближчим часом! 1 DECISION No 768/2008/EC OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 9 July 2008 on a common framework for the marketing of products, and repealing Council Decision 93/465/EEC. Article R12 Rules and conditions for affixing the CE marking: “1. The CE marking shall be affixed visibly, legibly and indelibly to the product or to its data plate. Where that is not possible or not warranted on account of the nature of the product, it shall be affixed to the packaging and to the accompanying documents, where the legislation concerned provides for such documents”.

Завдяки тривалим зусиллям Європейської Бізнес Асоціації та новому діалогу з Міністерством економічного розвитку та торгівлі 19 березня 2014 року було оприлюднено проект Постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до правил застосування національного знака відповідності», що були затверджені Постановою КМУ №1599 від 29 листопада 2001 року.

Передумови: одним з найгостріших проблемних питань, що постає перед компаніями-членами Асоціації при нанесенні національного знаку відповідності, є проблема неможливості нанесення національного знаку відповідності на певні види товарів. Така ситуація може бути спричинена рядом об’єктивних причин, зокрема:

– властивостями (наприклад, пральні порошки та різні види сумішей), поверхнею або конструкцією певного товару (наприклад, електричні зубні щітки);
– вимогами до самого знаку відповідності, затвердженими Постановою КМУ №1599 (наприклад, форма деяких електротехнічних товарів чи засобів індивідуального захисту);
– економічною недоцільністю нанесення національного знака відповідності (наприклад, на невелику партію продукції або таку, що випускається в одиничному екземплярі тощо);
– неможливістю нанесення національного знака відповідності на виробничій лінії та одночасною неможливістю відкриття пакування до надходження продукції безпосередньо споживачеві, бо таке втручання в упакування у більшості виробників вважається пошкодженням якості продукту.

Асоціація протягом тривалого часу проводила робочі зустрічі, кругли столи та надіслала низку звернень до державних органів з цього приводу.

Завдяки позиції нового керівництва країни 19 березня 2014 року Міністерство економічного розвитку і торгівлі України оприлюднило проект Постанови КМУ «Про внесення змін до правил застосування національного знака відповідності», яким запропоновано викласти перше речення пункту 5 Правил застосування національного знака відповідності, що затверджені Постановою КМУ №1599, у такій редакції: «Знак відповідності наноситься на виріб або на етикетку, тару, пакування, експлуатаційну та товаросупровідну документацію у разі неможливості або невиправданості його нанесення безпосередньо на виріб». Таке формулювання, на наше переконання, дозволить уникнути у майбутньому зловживань з боку контролюючих органів.

Окрім того, Асоціація наголошує, що в таких умовах саме виробник має право (яке, наприклад, надано виробникам відповідно до законодавства ЄС[1] ) самостійно визначати чинники, що унеможливлюють нанесення національного знаку відповідності на продукцію та вимагають нанесення відповідного знаку на пакування, якщо таке нанесення не суперечить вимогам Закону України «Про захист прав споживачів» №1023-XII від 12 травня 1991 року.

Ми також продовжуємо просувати ідею щодо найскорішого Підписання Угоди про оцінку відповідності та прийнятності промислових товарів (ACAA) та визнання результатів оцінки відповідності продукції вимогам Директив ЄС та СЕ маркування в Україні.

Ми вдячні всім співробітникам компаній-членів Комітету побутової електротехніки та Комітету з регуляторних питань хто протягом цього тривалого часу працював над цим питанням та сподіваємось на його вирішення найближчим часом!

1 DECISION No 768/2008/EC OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 9 July 2008 on a common framework for the marketing of products, and repealing Council Decision 93/465/EEC. Article R12 Rules and conditions for affixing the CE marking: “1. The CE marking shall be affixed visibly, legibly and indelibly to the product or to its data plate. Where that is not possible or not warranted on account of the nature of the product, it shall be affixed to the packaging and to the accompanying documents, where the legislation concerned provides for such documents”.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: