fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Податкові питання

10/ 07/ 2013
  Значна частина пропозицій Європейської Бізнес Асоціації була врахована у доопрацьованій редакції Проект Закону щодо трансфертного ціноутворення № 2515 від 12 травня 2013 року, який було прийнято 4 липня 2013 року. Передумови: 12 травня 2013 року Проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення» №2515 (надалі – Проект Закону №2515) було зареєстровано у Верховній Раді України. Сама ідея імплементації в національне законодавство правил трансфертного ціноутворення, які вже запроваджені як на розвинених ринках країн Європи, так і на ринках, що розвиваються, ініціювалась та повністю підтримувалась Європейською Бізнес Асоціацією (надалі – Асоціація). Однак, низка положень Проекту Закону №2515 викликали суттєву критику з боку бізнес-спільноти, насамперед щодо: контролю за операціями в середині країни; невизначеності щодо джерел інформації про ціни та правил розрахунку діапазону ринкових цін та рентабельності; вимоги обов’язкового подання первинної документації у складі звітності; надзвичайно великих штрафних санкцій за неподання звітності і первинної документації; термінів набрання чинності положень Закону; спеціальних перехідних положень для оподаткування операцій з імпорту/експорту деяких товарних позицій, тощо. Асоціація, зі свого боку, доклала значних зусиль у процесі удосконалення Проекту Закону №2515. Представники Асоціації неодноразово зверталася з офіційними листами до Міністерства доходів і зборів України, Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики з пропозиціями, а також  брали участь у засіданнях Громадської колегії при Комітеті та його робочих групах. На жаль, не всі, проте значна кількість наших аргументованих пропозицій була врахована законодавцями. Наразі ми раді повідомити, що в Проекті Закону № 2515 враховано пропозиції, які були підняті в рамках Асоціації, зокрема: контроль розповсюджуватиметься на операції в середині країни лише між резидентами, які є збитковими, користуються спеціальними режимами оподаткування або сплачують податок на прибуток та ПДВ за відмінною від базової ставкою тощо; надання документації про здійснення господарської операції здійснюватиметься лише на запит податкового органу; великі платники податків будуть звільнені від обов’язку подавати первинну документацію; штрафні санкції за неподання документації  скоротилися до 100 мінімальних заробітних плат, тощо. Одночасно з такими позитивними змінами, залишилися численні запитання та проблемні моменти, які не знайшли свого вирішення під час парламентських слухань. Зокрема, це стосується 5-тивідсоткового штрафу від суми контрольованої операції за неподання звіту, ціла низка невизначеностей щодо обсягу контрольованих операцій, методології розрахунку звичайної ціни, проведення перевірок, процедур коригування звітності та узгодження цін, тощо. Крім контрольованих операцій, Податковий Кодекс України продовжує посилатись на звичайну ціну в численних випадках, але порядок розрахунку такої звичайної ціни залишається невизначеним. Крім того, беручи до уваги, що Проект Закону № 2515 набирає чинності 1 вересня 2013 року, виникає цілий ряд питань щодо застосування нових правил трансфертного ціноутворення в останні чотири місяці 2013 року, зокрема, щодо податку на прибуток. Проект Закону №2515 досі посилається на численні нормативно-правові акти, які ще мають бути розроблені та прийняті Кабінетом Міністрів України, Міністерством доходів і зборів України, Національний банком України, за відсутності яких застосування закону є неможливим. Терміновість введення законопроекту в дію та суттєва невизначеність щодо низки його положень створюють для бізнесу значну кількість практичних проблем при впровадженні нових правил, які треба буде вирішити у дуже стислі строки - вже при декларування податків у 3 кварталі 2013 року і за 2013 рік, та для складання першого звіту з трансфертного ціноутворення, який треба подати вже до 1 травня 2014 року. Ми хочемо висловити вдячність усім компаніям-членам нашого Податкового Комітету Асоціації за активну участь та наполегливість, а також народним депутатам України за їх сприяння у вирішенні цієї проблеми та запевнити, що Асоціація продовжуватиме працювати над вирішенням проблемних моментів для захисту законних інтересів своїх членів.



Значна частина пропозицій Європейської Бізнес Асоціації була врахована у доопрацьованій редакції Проект Закону щодо трансфертного ціноутворення № 2515 від 12 травня 2013 року, який було прийнято 4 липня 2013 року.


Передумови: 12 травня 2013 року Проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення» №2515 (надалі – Проект Закону №2515) було зареєстровано у Верховній Раді України.


Сама ідея імплементації в національне законодавство правил трансфертного ціноутворення, які вже запроваджені як на розвинених ринках країн Європи, так і на ринках, що розвиваються, ініціювалась та повністю підтримувалась Європейською Бізнес Асоціацією (надалі – Асоціація). Однак, низка положень Проекту Закону №2515 викликали суттєву критику з боку бізнес-спільноти, насамперед щодо:



  • контролю за операціями в середині країни;

  • невизначеності щодо джерел інформації про ціни та правил розрахунку діапазону ринкових цін та рентабельності;

  • вимоги обов’язкового подання первинної документації у складі звітності;

  • надзвичайно великих штрафних санкцій за неподання звітності і первинної документації;

  • термінів набрання чинності положень Закону;

  • спеціальних перехідних положень для оподаткування операцій з імпорту/експорту деяких товарних позицій, тощо.

Асоціація, зі свого боку, доклала значних зусиль у процесі удосконалення Проекту Закону №2515. Представники Асоціації неодноразово зверталася з офіційними листами до Міністерства доходів і зборів України, Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики з пропозиціями, а також  брали участь у засіданнях Громадської колегії при Комітеті та його робочих групах.


На жаль, не всі, проте значна кількість наших аргументованих пропозицій була врахована законодавцями. Наразі ми раді повідомити, що в Проекті Закону № 2515 враховано пропозиції, які були підняті в рамках Асоціації, зокрема:



  • контроль розповсюджуватиметься на операції в середині країни лише між резидентами, які є збитковими, користуються спеціальними режимами оподаткування або сплачують податок на прибуток та ПДВ за відмінною від базової ставкою тощо;

  • надання документації про здійснення господарської операції здійснюватиметься лише на запит податкового органу;

  • великі платники податків будуть звільнені від обов’язку подавати первинну документацію;

  • штрафні санкції за неподання документації  скоротилися до 100 мінімальних заробітних плат, тощо.

Одночасно з такими позитивними змінами, залишилися численні запитання та проблемні моменти, які не знайшли свого вирішення під час парламентських слухань. Зокрема, це стосується 5-тивідсоткового штрафу від суми контрольованої операції за неподання звіту, ціла низка невизначеностей щодо обсягу контрольованих операцій, методології розрахунку звичайної ціни, проведення перевірок, процедур коригування звітності та узгодження цін, тощо. Крім контрольованих операцій, Податковий Кодекс України продовжує посилатись на звичайну ціну в численних випадках, але порядок розрахунку такої звичайної ціни залишається невизначеним.


Крім того, беручи до уваги, що Проект Закону № 2515 набирає чинності 1 вересня 2013 року, виникає цілий ряд питань щодо застосування нових правил трансфертного ціноутворення в останні чотири місяці 2013 року, зокрема, щодо податку на прибуток.


Проект Закону №2515 досі посилається на численні нормативно-правові акти, які ще мають бути розроблені та прийняті Кабінетом Міністрів України, Міністерством доходів і зборів України, Національний банком України, за відсутності яких застосування закону є неможливим. Терміновість введення законопроекту в дію та суттєва невизначеність щодо низки його положень створюють для бізнесу значну кількість практичних проблем при впровадженні нових правил, які треба буде вирішити у дуже стислі строки – вже при декларування податків у 3 кварталі 2013 року і за 2013 рік, та для складання першого звіту з трансфертного ціноутворення, який треба подати вже до 1 травня 2014 року.


Ми хочемо висловити вдячність усім компаніям-членам нашого Податкового Комітету Асоціації за активну участь та наполегливість, а також народним депутатам України за їх сприяння у вирішенні цієї проблеми та запевнити, що Асоціація продовжуватиме працювати над вирішенням проблемних моментів для захисту законних інтересів своїх членів.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: