fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Зернові та олійні культури

25/ 06/ 2012
  В результаті зусиль Європейської Бізнес Асоціації, сертифікати якості зерна та продуктів його переробки були вилучені з переліку документів дозвільного характеру, видача яких здійснювалася в дозвільних центрах. Ці позитивні зміни передбачаються Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» № 4782-VI, що вступив в дію 23 червня цього року. Передумови: На початку 2012 року був введений новий порядок сертифікації транспортування сільськогосподарської продукції. Спрямована на спрощення оформлення дозвільних документів, на практиці нововведена процедура призвела до створення додаткової ланки дозвільної системи, яка навпаки ускладнила господарську діяльність підприємств. Відповідно до Закону України “Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності” № 3392-VI від 19 травня 2011 року, що набрав чинності з 1 січня цього року, серед інших до категорії дозвільних документів відносяться сертифікати якості зерна та продуктів його переробки. Згідно з положеннями статті 7 Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності” № 2806-IV видача (переоформлення, видача дублікатів, анулювання) документів дозвільного характеру, оформлених регіональними та місцевими дозвільними органами, здійснюється в дозвільному центрі державним адміністратором за принципом організаційної єдності. Необхідно зазначити, що процедура видачі документів дозвільного характеру за принципом організаційної включає багато етапів та потребує значних витрат часу, що ускладнює своєчасне отримання дозвільних документів і зашкоджує веденню бізнесу. Так, зокрема, отримання сертифікатів якості зерна та продуктів його переробки передбачає попередню перевірку кожного транспортного засобу державним інспектором, а також проходження поетапної реєстрації та обробки необхідної документації, починаючи від подання заявки державному адміністратору до фактичної видачі документів дозвільного характеру. До того ж, ці дозвільні документи видаються на окремий транспортний засіб із терміном дії виключно на одне перевезення. При цьому варто зазначити, що період часу, необхідний для отримання дозвільних документів, може перевищувати строк дії самих документів. Отже процедура отримання дозвільних документів, встановлена чинним законодавством, має суттєві недоліки та вкрай негативно впливає на діяльність компаній, оскільки постачання сільськогосподарської продукції вимагає великої кількості дозвільних документів, а несвоєчасна видача цих документів призводить до економічних втрат, пов’язаних з невиконанням контрактів, збитків транспортної та логістичної галузі, що водночас, зменшує податкові надходження до бюджету країни. Комітет зернових та олійних культур Європейської Бізнес Асоціації проводив наполегливу роботу з метою перегляду процедури видачі дозволів в цілому, а також, розробки змін до чинного законодавства, спрямованих на спрощення порядку видачі документів дозвільного характеру для перевезення сільськогосподарської продукції. Асоціація організувала численні зустрічі з урядовими чиновниками та надіслала ряд звернень в державні органи влади з проханням вжити заходи для прискореного оформлення та термінової видачі дозвільних документів, необхідних для перевезення сільськогосподарської продукції, що сприяло скороченню переліку дозвільних документів, які наразі видаються дозвільними центрами, та передачу повноважень на їх видачу відповідним профільним державним установам. Зокрема, сертифікати якості зерна та продуктів його переробки були вилучені з переліку документів дозвільного характеру, видача яких здійснюється в дозвільних центрах. Ці позитивні зміни передбачаються Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» № 4782-VI, що вступив в дію 23 червня цього року. На наш погляд цей законодавчий акт є важливим кроком на шляху покращення процедури сертифікації транспортування сільськогосподарської продукції, та ми будемо продовжувати вживати усіх необхідних заходів для подальшого вдосконалення системи сертифікації транспортування та зберігання зерна.

В результаті зусиль Європейської Бізнес Асоціації, сертифікати якості зерна та продуктів його переробки були вилучені з переліку документів дозвільного характеру, видача яких здійснювалася в дозвільних центрах. Ці позитивні зміни передбачаються Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» № 4782-VI, що вступив в дію 23 червня цього року.

Передумови: На початку 2012 року був введений новий порядок сертифікації транспортування сільськогосподарської продукції. Спрямована на спрощення оформлення дозвільних документів, на практиці нововведена процедура призвела до створення додаткової ланки дозвільної системи, яка навпаки ускладнила господарську діяльність підприємств. Відповідно до Закону України “Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності” № 3392-VI від 19 травня 2011 року, що набрав чинності з 1 січня цього року, серед інших до категорії дозвільних документів відносяться сертифікати якості зерна та продуктів його переробки. Згідно з положеннями статті 7 Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності” № 2806-IV видача (переоформлення, видача дублікатів, анулювання) документів дозвільного характеру, оформлених регіональними та місцевими дозвільними органами, здійснюється в дозвільному центрі державним адміністратором за принципом організаційної єдності.

Необхідно зазначити, що процедура видачі документів дозвільного характеру за принципом організаційної включає багато етапів та потребує значних витрат часу, що ускладнює своєчасне отримання дозвільних документів і зашкоджує веденню бізнесу. Так, зокрема, отримання сертифікатів якості зерна та продуктів його переробки передбачає попередню перевірку кожного транспортного засобу державним інспектором, а також проходження поетапної реєстрації та обробки необхідної документації, починаючи від подання заявки державному адміністратору до фактичної видачі документів дозвільного характеру. До того ж, ці дозвільні документи видаються на окремий транспортний засіб із терміном дії виключно на одне перевезення. При цьому варто зазначити, що період часу, необхідний для отримання дозвільних документів, може перевищувати строк дії самих документів. Отже процедура отримання дозвільних документів, встановлена чинним законодавством, має суттєві недоліки та вкрай негативно впливає на діяльність компаній, оскільки постачання сільськогосподарської продукції вимагає великої кількості дозвільних документів, а несвоєчасна видача цих документів призводить до економічних втрат, пов’язаних з невиконанням контрактів, збитків транспортної та логістичної галузі, що водночас, зменшує податкові надходження до бюджету країни.

Комітет зернових та олійних культур Європейської Бізнес Асоціації проводив наполегливу роботу з метою перегляду процедури видачі дозволів в цілому, а також, розробки змін до чинного законодавства, спрямованих на спрощення порядку видачі документів дозвільного характеру для перевезення сільськогосподарської продукції. Асоціація організувала численні зустрічі з урядовими чиновниками та надіслала ряд звернень в державні органи влади з проханням вжити заходи для прискореного оформлення та термінової видачі дозвільних документів, необхідних для перевезення сільськогосподарської продукції, що сприяло скороченню переліку дозвільних документів, які наразі видаються дозвільними центрами, та передачу повноважень на їх видачу відповідним профільним державним установам. Зокрема, сертифікати якості зерна та продуктів його переробки були вилучені з переліку документів дозвільного характеру, видача яких здійснюється в дозвільних центрах. Ці позитивні зміни передбачаються Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» № 4782-VI, що вступив в дію 23 червня цього року.

На наш погляд цей законодавчий акт є важливим кроком на шляху покращення процедури сертифікації транспортування сільськогосподарської продукції, та ми будемо продовжувати вживати усіх необхідних заходів для подальшого вдосконалення системи сертифікації транспортування та зберігання зерна.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: