fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Митні питання

07/ 11/ 2012
  6 листопада 2012 року Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Митний тариф України» (щодо приведення ставок ввізного мита до критеріїв СОТ) № 9241-д (надалі – Закон України № 9241-д) від 30 березня 2012 року було прийнято Верховною Радою України (надалі - ВРУ). У тексті Закону України № 9241-д, підготовленому до другого читання, цілий ряд товарів, щодо яких також розглядалась можливість підвищення ставок ввізного мита, було виключено. Передумови: 30 березня 2012 року законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про Митний тариф України» (щодо приведення ставок ввізного мита до критеріїв СОТ)» (надалі – Проект Закону) було зареєстровано у ВРУ. Проект Закону мав на меті приведення ставок ввізного мита у відповідність до рівня ставок ввізного мита, визначених зобов’язаннями України перед СОТ. Однак таку гармонізацію пропонувалось здійснити шляхом збільшення ставок до максимально можливого рівня. Проект Закону не містив жодних економічних обґрунтувань або фінансових розрахунків на предмет необхідності збільшення ставок ввізного мита, а також підрахунків можливого впливу на результати ведення бізнесу в Україні. Натомість, автори законопроекту пояснювали підвищення митного тарифу «для певних груп товарів» тим, що «попит на дані групи товарів в значній мірі задовольняється власними виробничими потужностями». Асоціація зазначала, що, на даний момент, в Україні немає «власних виробничих потужностей», здатних «у значній мірі» задовольнити попит, наприклад, на засоби захисту рослин або специфічні фарби для упаковки рідких харчових продуктів. Результатами такого підвищення ставок могли стати значне зростання цін товарів; негативний вплив на споживчий попит; зростання інфляції і т.п. Зростання цін на товари, що були вироблені в Україні на основі імпортної сировини, негативно позначилось би на обсязі українського експорту. Крім того, у разі різкого збільшення ставок мита на імпортну продукцію представники бізнесу були б схильні переглянути свої інвестиційні стратегії на найближчі кілька років щодо України через непередбачуваність економічної політики і неможливість планування бізнесу навіть у короткостроковій перспективі. У зв’язку з цим, Асоціація направила значну кількість листів-звернень як до українських, так і до європейських інституцій з аргументами щодо необхідності виключити з Проекту Закону положення про підвищення митних ставок для цілого ряду товарів, з тим, аби найбільш виваженим та раціональним шляхом гармонізувати українське законодавство з нормами СОТ. Крім того, представники Асоціації брали участь у робочій групі при Комітеті ВРУ з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики. Проблема підвищення митних тарифів підіймалась також в рамках роботи Комісії Європейського Союзу в Брюсселі, Європейської асоціації захисту рослин, а в наступному і в рамках Світової організації торгівлі. Ми хочемо висловити вдячність усім компаніям-членам комітетів Європейської Бізнес Асоціації за активну участь у вирішенні цієї проблеми, зокрема Комітету Побутової Електротехніки, Харчовому, Агрохімічному, Митному Комітету та іншим. Ми раді повідомити, що 6 жовтня 2012 року ВРУ було прийнято Закону України “Про Митний тариф України” (щодо приведення ставок ввізного мита до критеріїв СОТ) № 9241-д, з тексту якого були вилучені групи 1-24, які стосуються продовольчих товарів, товарів рослинного та тваринного походження; 38-39 – хімічної продукції пластмаси, полімерних матеріалів та 84-85 - обладнання та механічних пристроїв. Це означає, що усі товари, які не були охоплені положеннями цього Закону будуть ввозитись за попередніми митними тарифами. Та деякі негативні зміни все ж були прийняті, зокрема: було підвищено ставки ввізного мита на фарби на основі акрилових або вінілових полімерів з 0 до 6,5%; на шланги з вулканізованої незатверділої гуми буз фітингів – з 0 до 10%; та на скловатну ізоляцію – з 3% до 10% тощо. Асоціація продовжуватиме працювати над вирішенням цих проблемних моментів для захисту законних інтересів своїх членів. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2013 року.

6 листопада 2012 року Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Митний тариф України» (щодо приведення ставок ввізного мита до критеріїв СОТ) № 9241-д (надалі – Закон України № 9241-д) від 30 березня 2012 року було прийнято Верховною Радою України (надалі – ВРУ). У тексті Закону України № 9241-д, підготовленому до другого читання, цілий ряд товарів, щодо яких також розглядалась можливість підвищення ставок ввізного мита, було виключено.

Передумови: 30 березня 2012 року законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про Митний тариф України» (щодо приведення ставок ввізного мита до критеріїв СОТ)» (надалі – Проект Закону) було зареєстровано у ВРУ. Проект Закону мав на меті приведення ставок ввізного мита у відповідність до рівня ставок ввізного мита, визначених зобов’язаннями України перед СОТ. Однак таку гармонізацію пропонувалось здійснити шляхом збільшення ставок до максимально можливого рівня. Проект Закону не містив жодних економічних обґрунтувань або фінансових розрахунків на предмет необхідності збільшення ставок ввізного мита, а також підрахунків можливого впливу на результати ведення бізнесу в Україні. Натомість, автори законопроекту пояснювали підвищення митного тарифу «для певних груп товарів» тим, що «попит на дані групи товарів в значній мірі задовольняється власними виробничими потужностями». Асоціація зазначала, що, на даний момент, в Україні немає «власних виробничих потужностей», здатних «у значній мірі» задовольнити попит, наприклад, на засоби захисту рослин або специфічні фарби для упаковки рідких харчових продуктів. Результатами такого підвищення ставок могли стати значне зростання цін товарів; негативний вплив на споживчий попит; зростання інфляції і т.п. Зростання цін на товари, що були вироблені в Україні на основі імпортної сировини, негативно позначилось би на обсязі українського експорту. Крім того, у разі різкого збільшення ставок мита на імпортну продукцію представники бізнесу були б схильні переглянути свої інвестиційні стратегії на найближчі кілька років щодо України через непередбачуваність економічної політики і неможливість планування бізнесу навіть у короткостроковій перспективі.

У зв’язку з цим, Асоціація направила значну кількість листів-звернень як до українських, так і до європейських інституцій з аргументами щодо необхідності виключити з Проекту Закону положення про підвищення митних ставок для цілого ряду товарів, з тим, аби найбільш виваженим та раціональним шляхом гармонізувати українське законодавство з нормами СОТ. Крім того, представники Асоціації брали участь у робочій групі при Комітеті ВРУ з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики. Проблема підвищення митних тарифів підіймалась також в рамках роботи Комісії Європейського Союзу в Брюсселі, Європейської асоціації захисту рослин, а в наступному і в рамках Світової організації торгівлі.

Ми хочемо висловити вдячність усім компаніям-членам комітетів Європейської Бізнес Асоціації за активну участь у вирішенні цієї проблеми, зокрема Комітету Побутової Електротехніки, Харчовому, Агрохімічному, Митному Комітету та іншим.

Ми раді повідомити, що 6 жовтня 2012 року ВРУ було прийнято Закону України “Про Митний тариф України” (щодо приведення ставок ввізного мита до критеріїв СОТ) № 9241-д, з тексту якого були вилучені групи 1-24, які стосуються продовольчих товарів, товарів рослинного та тваринного походження; 38-39 – хімічної продукції пластмаси, полімерних матеріалів та 84-85 – обладнання та механічних пристроїв. Це означає, що усі товари, які не були охоплені положеннями цього Закону будуть ввозитись за попередніми митними тарифами. Та деякі негативні зміни все ж були прийняті, зокрема: було підвищено ставки ввізного мита на фарби на основі акрилових або вінілових полімерів з 0 до 6,5%; на шланги з вулканізованої незатверділої гуми буз фітингів – з 0 до 10%; та на скловатну ізоляцію – з 3% до 10% тощо.

Асоціація продовжуватиме працювати над вирішенням цих проблемних моментів для захисту законних інтересів своїх членів. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2013 року.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: