fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

6 пріоритетів від бізнесу для нового очільника Укрзалізниці

26/ 08/ 2020
  Сьогодні, 26 серпня, на засіданні Уряду було прийняте рішення про призначення Володимира Жмака Головою Правління АТ «Укрзалізниця». Бізнес вітає пана Жмака з призначенням на посаду та очікує на впровадження структурних реформи в напрямку вантажних та пасажирських залізничних перевезень. Залізничні перевезення – важлива складова інфраструктури та економічної системи України, яка за останні двадцять років накопичила значний перелік проблем та дисбалансів. Основні проблемні питання в залізничному секторі, які потребують рішучих дій, протягом тривалого часу залишаються незмінними. Європейська Бізнес Асоціація хотіла б в черговий раз окреслити перелік з шести ініціатив, які, на нашу думку, мають стати пріоритетними завданнями для нового керівника Укрзалізниці. Відмова від субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних. Традиційно в Україні пасажирські перевезення є збитковими та витрати на їх здійснення покриваються Укрзалізницею внаслідок перехресного субсидування за рахунок прибуткових вантажних, що негативно впливає на фінансовий стан залізничної галузі та на її розвиток, і, по суті, є непрямим додатковим фінансовим навантаженням для представників бізнесу з метою перекриття збитків Укрзалізниці. Реформування структури Укрзалізниці. Для ефективного процесу реформування ринку залізничних перевезень має відбутись організаційне виокремлення окремих вертикалей Укрзалізниці: вантажні перевезення та логістика, пасажирські перевезення, інфраструктура, виробництво та сервіс. Очікуваним кроком також є відкриття ринку приватної тяги, що обумовлено перспективою ухвалення Закону України «Про залізничний транспорт». Створення прозорого механізму тарифоутворення. Наразі відсутня чітка загальнодержавна модель тарифоутворення на залізничні вантажні перевезення. Чинна тарифна система непрозора та економічно необґрунтована, крім цього відсутня прив’язка до типу затрат, що унеможливлює чітке цільове використання тарифів: тяга, вагон, інфраструктура, інвестиції. Це все призводить до субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, разом із постійним підвищенням тарифів на останні. Необхідно розподілити залізничний тариф на локомотивну, інфраструктурну та вагонну складову (остання вже дерегульована), а також повністю переглянути систему тарифоутворення. Боротьба з крадіжками деталей вагонів та локомотивів. У результаті дій зловмисників компанії зазнають великий обсяг збитків. Так, за підрахунками компаній-учасників Комітету з логістики Асоціації, за 2018 рік та за результатами першого кварталу 2019 року, було здійснено 3859 випадків розукомплектування на суму більше ніж 24 млн грн. Бізнес підтримує ідею створення транспортної поліції, яка працюватиме над запобіганням розукомплектування вантажних вагонів та здійснюватиме патрулювання залізничних об’єктів інфраструктури. Також важливо посилити відповідальність за розукомплектування елементів залізничного рухомого складу та інфраструктури, зробити публічною інформацію щодо найкритичніших точок, де виявляються розукомплектування вагонів та розміщувати таку інформацію на офіційних ресурсах Укрзалізниці. Гарантування безпеки та збереження вантажів під час транспортування. Ситуація на залізницях України залишається досить несприятливою, адже представники бізнесу постійно потерпають від випадків крадіжок вантажів всіх видів (зернові, вантажі гірничо-металургійного комплексу) під час їх транспортування та зазнають значних фінансових збитків. Важливим кроком для вирішення цієї проблеми є , у випадку пошкодження вагонів, зобов’язати працівників Укрзалізниці забезпечити оперативне складання актів про пошкодження вагонів форми ВУ-25 та інших необхідних документів. Оптимізація надлишкової інфраструктури. Необхідно напрацювати виважене рішення по роботі малодіяльних зернових станцій. Бізнес концептуально не підтримує рішення про закриття таких станцій, адже це призводить до ліквідації робочих місць та зупинки функціонування вантажної інфраструктури на цих об’єктах. Сподіваємося на діалог та напрацювання компромісних рішень з цього питання. Сподіваємося, що оновленій команді Укрзалізниці буде під силу виконання цих амбітних завдань для розвитку залізничної інфраструктури та стимулювання економіки. Бажаємо пану Жмаку наснаги та успіхів на новій посаді!   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.  

Сьогодні, 26 серпня, на засіданні Уряду було прийняте рішення про призначення Володимира Жмака Головою Правління АТ «Укрзалізниця». Бізнес вітає пана Жмака з призначенням на посаду та очікує на впровадження структурних реформи в напрямку вантажних та пасажирських залізничних перевезень.

Залізничні перевезення – важлива складова інфраструктури та економічної системи України, яка за останні двадцять років накопичила значний перелік проблем та дисбалансів. Основні проблемні питання в залізничному секторі, які потребують рішучих дій, протягом тривалого часу залишаються незмінними. Європейська Бізнес Асоціація хотіла б в черговий раз окреслити перелік з шести ініціатив, які, на нашу думку, мають стати пріоритетними завданнями для нового керівника Укрзалізниці.

Відмова від субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних. Традиційно в Україні пасажирські перевезення є збитковими та витрати на їх здійснення покриваються Укрзалізницею внаслідок перехресного субсидування за рахунок прибуткових вантажних, що негативно впливає на фінансовий стан залізничної галузі та на її розвиток, і, по суті, є непрямим додатковим фінансовим навантаженням для представників бізнесу з метою перекриття збитків Укрзалізниці.

Реформування структури Укрзалізниці. Для ефективного процесу реформування ринку залізничних перевезень має відбутись організаційне виокремлення окремих вертикалей Укрзалізниці: вантажні перевезення та логістика, пасажирські перевезення, інфраструктура, виробництво та сервіс. Очікуваним кроком також є відкриття ринку приватної тяги, що обумовлено перспективою ухвалення Закону України «Про залізничний транспорт».

Створення прозорого механізму тарифоутворення. Наразі відсутня чітка загальнодержавна модель тарифоутворення на залізничні вантажні перевезення. Чинна тарифна система непрозора та економічно необґрунтована, крім цього відсутня прив’язка до типу затрат, що унеможливлює чітке цільове використання тарифів: тяга, вагон, інфраструктура, інвестиції. Це все призводить до субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, разом із постійним підвищенням тарифів на останні. Необхідно розподілити залізничний тариф на локомотивну, інфраструктурну та вагонну складову (остання вже дерегульована), а також повністю переглянути систему тарифоутворення.

Боротьба з крадіжками деталей вагонів та локомотивів. У результаті дій зловмисників компанії зазнають великий обсяг збитків. Так, за підрахунками компаній-учасників Комітету з логістики Асоціації, за 2018 рік та за результатами першого кварталу 2019 року, було здійснено 3859 випадків розукомплектування на суму більше ніж 24 млн грн. Бізнес підтримує ідею створення транспортної поліції, яка працюватиме над запобіганням розукомплектування вантажних вагонів та здійснюватиме патрулювання залізничних об’єктів інфраструктури. Також важливо посилити відповідальність за розукомплектування елементів залізничного рухомого складу та інфраструктури, зробити публічною інформацію щодо найкритичніших точок, де виявляються розукомплектування вагонів та розміщувати таку інформацію на офіційних ресурсах Укрзалізниці.

Гарантування безпеки та збереження вантажів під час транспортування. Ситуація на залізницях України залишається досить несприятливою, адже представники бізнесу постійно потерпають від випадків крадіжок вантажів всіх видів (зернові, вантажі гірничо-металургійного комплексу) під час їх транспортування та зазнають значних фінансових збитків. Важливим кроком для вирішення цієї проблеми є , у випадку пошкодження вагонів, зобов’язати працівників Укрзалізниці забезпечити оперативне складання актів про пошкодження вагонів форми ВУ-25 та інших необхідних документів.

Оптимізація надлишкової інфраструктури. Необхідно напрацювати виважене рішення по роботі малодіяльних зернових станцій. Бізнес концептуально не підтримує рішення про закриття таких станцій, адже це призводить до ліквідації робочих місць та зупинки функціонування вантажної інфраструктури на цих об’єктах. Сподіваємося на діалог та напрацювання компромісних рішень з цього питання.

Сподіваємося, що оновленій команді Укрзалізниці буде під силу виконання цих амбітних завдань для розвитку залізничної інфраструктури та стимулювання економіки. Бажаємо пану Жмаку наснаги та успіхів на новій посаді!

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: