fbpx
To Second Chance Bank home

Місія проєкту Second Chance Bank

  • Менше викидай. Те, що втратило цінність для одних, може бути знахідкою для інших. Справа в тому, що чимало речей, котрі ми викидаємо, нерідко ще мають потенціал бути корисними у використанні. Це треба просто усвідомити.
  • Більше повторно використовуй. Це дієвий спосіб продовжити життєвий цикл речей та зменшити недоцільне використання енергії, видобуток ресурсів, утворення відходів та запобігти засміченню нашої планети.
  • Турбуйся про майбутнє. Стале майбутнє та краще життя – це, перш за все, про глибокі зміни у мисленні кожної людини, а також про трансформації в моделях споживання та виробництва. Адже лише уявіть, за останні 20 років кожен з нас став приблизно на 80% більше купувати та викидати сміття.

SCB Heroes

Анна Дерев’янко
Виконавчий директор
Європейська Бізнес Асоціація

Який вплив на навколишнє середовище має бізнес та його співробітники? Цього року ми в ЕВА почали серйозно замислюватись над цим питанням, так і народився проєкт Second Chance Bank. І дуже круто, що серед бізнес-спільноти знаходяться однодумці, які повірили, підтримали та допомагають розвивати цей проєкт.

Ярослава Савастєєва
Заступник директора, операційна діяльність
Європейська Бізнес Асоціація

Зміни завжди починаються з себе. Reuse може стати частиною стилю нашого життя. І я щиро сподіваюсь, що Second Chance Bank буде тим чарівним майданчиком, де речі отримуватимуть «друге життя» та приноситимуть користь тим, хто має у цьому потребу.

Андрій Стельмащук
Керуючий партнер
ЮФ Василь Кісіль і Партнери

Відповідальне споживання та повторне використання – це сучасні світові соціальні тренди, які дозволяють зберігати ресурси та подбати про планету.

Георгій Вікторов
Генеральний директор
Абботт Україна

Ми підтримуємо ініціативу ЕВА «Банк Другий Шанс», чудову можливість поступово рухатися до великої мети – раціонального використання ресурсів за допомогою програм повторного використання та переробки.

Павло Лісіцін
Президент та засновник
Євротерминал

Ми раді підтримати ініціативу «Банк Другий Шанс», цінності якої співпадають з нашими: відновлюваність, сталість та соціально свідомий розвиток через спільні зусилля.

Олівер Гірліхс
Генеральний директор
Байєр в Україні

Підтримуючи ініціативу EBA Second Chance Bank, ми прагнемо дати нове життя вживаним якісним офісним речам та максимально уникнути потрапляння їх на звалище.

Тіберіу Діма
Генеральний директор
BASF Україна

Завдяки цій ініціативі вживані речі отримають нове життя, а учасники проекту зроблять суттєвий внесок у розвиток культури відповідального споживання у нашому суспільстві.

Богдан Ярмоленко
Керуючий партнер
EY в Україні

Ми раді підтримати проєкт Second Chance Bank. Бажаємо йому легкого старту та довгих років активної діяльності на користь організаціям та довкіллю

Platform rules

Про проєкт Second Chance Bank

Загальна інформація

Second Chance Bank / Банк Другий Шанс (Проєкт) – це проєкт, на який нас надихнула книга Беа Джонсон «Дім – нуль відходів». Почалося усе з ідеї у травні 2021 року та перших комунікацій з нашими членам щодо такої ініціативи. Ми в Європейській Бізнес Асоціації зробили фокус на нашу сильну сторону – потужну бізнес-спільноту, яка готова до нових експериментів та викликів. І не прогадали 😀

Проєкт є соціально-орієнтованим та спрямований на розвиток культури повторного використання речей і свідомого ставлення до нашої планети. Ця платформа є онлайн reuse центром. Якщо говорити мовою амбітної цілі – то це наш спосіб зробити внесок в сталий розвиток бізнесу та створити зручний і простий у користуванні майданчик, де речі будуть отримувати «друге життя» та приносити користь тим, хто має у цьому потребу.

Отримання речей, що розміщуються на платформі, для цілей їх подальшого перепродажу (в тому числі, на будь-яких майданчиках та маркетпрейсах) не є прийнятним та йде у розріз із завданнями та місією Проєкту.

Європейська Бізнес Асоціація (Асоціація) є власником та адміністратором платформи. З будь-яких питань, що стосуються Проєкту та інструментів, які спрямовані на його реалізацію, ви можете звернутися до нашого

Care Project координатора Анастасії Бобер ([email protected])

Засновники Проєкту

Бізнес-спільнота Асоціації – це потужний рушій змін на краще в нашій країні. І у нас є безліч прикладів серед наших членів, котрі своїми підходами, практиками і прикладом надихають і нас, і своїх партнерів ставати кращими версіями себе.

Цей Проєкт не став виключенням і має потужних фундаторів, що стоять у його витоків, котрі дбайливо ставляться до навколишнього середовища та усвідомлюють серйозність викликів, пов’язаних з екологічною ситуацією в країні та світі.

З нашими драйверами ініціативи ви можете познайомитися в розділи SCB Heroes

Місія Проєкту

  1. Менше викидай. Те, що втратило цінність для одних, може бути знахідною для інших. Справа в тому, що чимало речей, котрі ми викидаємо, нерідко ще мають потенціал бути корисними у використанні. Це треба просто усвідомити.
  2. Більше повторно використовуй. Це дієвий спосіб продовжити життєвий цикл речей та зменшити недоцільне використання енергії, видобуток ресурсів, утворення відходів та запобігти засміченню нашої планети.
  3. Турбуйся про майбутнє. Стале майбутнє та краще життя – це, перш за все, про глибокі зміни у мисленні кожної людини, а також про трансформації в моделях споживання та виробництва. Адже лише уявіть, за останні 20 років кожен з нас став приблизно на 80% більше купувати та викидати сміття.

Завдання Проєкту

  • Мотивуємо. Коли є розуміння, що віддати непотрібні речі – це просто, то сформувати звичку «віддавати», а «не викидати» на смітник можна буде у декілька кліків. А ще тут можна буде отримувати digital ечівки (онлайн нагороди) за ваші досягнення за виконання завдань, про які ми будемо інформувати підписників SCB дайджесту. Погодьтесь, буде цікаво та з турботою до нашої планети.
  • Формуємо культуру zero waste. Ми хочемо, щоб цей Проєкт дійсно надихнув та закохав вас у waste-free lifestyle. Тому будемо розширювати знання наших користувачів по усім напрямам 9Rs свідомого споживання (Refuse, Rethink, Reduce, Reuse, Repair, Refurbish, Remanufacture, Repurpose, Recycle, Recover)
  • Масштабуємо. Ми переконанні, що великі цілі можуть бути досягнуті маленькими кроками великої спільноти однодумців. Тому хочемо розширювати мережу донорів та реципієнтів цієї платформи.

Наші цінності

Ми відкриті до нових ідей та рішучих кроків у напрямку відповідального ставлення до  навколишнього середовища.

Ми експериментатори та doers, а тому невдалих рішень для нас не існує. Є рішення, які варто відкинути, щоби рухатися далі.

Ми сміливі, бо маємо наснагу та амбіцію шукати рішення, які адресуватимуть кліматичні зміни як на законодавчому, так і на практичному рівнях.

Ми турботливі, тому будемо розширювати мережу користувачів платформою, чим масштабуватимемо позитивний ефект для різних груп населення, для яких допомога та підтримка є потрібними. Це турбота і про себе, і про своє оточення, і про нашу планету.

Хто може долучитися до Проєкту

Компанії-члени Асоціації. Наша бізнес-спільнота зростає кожного року, тому ми дуже розраховуємо на підтримку та активну участь зі сторони членів EBA сім’ї.

Організації соціального спрямування. Ми розуміємо, що є ряд організацій, котрі взяли на свої плечі важливі завдання та місію – допомагати та розвивати різні групи населення. Благодійні організації, фонди, дитячі будинки, лікарні, бібліотеки тощо, ми знімаємо перед вами капелюх та цінуємо те, що ви робите. Розраховуємо на вашу зацікавленість у продовжені циклу життя пропонованих речей на майданчику Second Chance Bank.

Учасники проєкту UNLIMIT Ukraine. Пишаємося цим ком’юніті, учасників якого вже більше 3 000. Натхненні молоді підприємці з амбіційними цілями розвивати свою справу в Україні, сподіваємося, що і для вас ця ініціатива принесе додаткові можливості.

Будь-хто, хто розділяє місію та завдання проєкту Second Chance Bank.

Тож долучайтесь – Надайте вашим речам другий шанс, адже вони того варті!

Правила користування платформою

Статус платформи Second Chance Bank та роль Європейської Бізнес Асоціації

Дана платформа є одним з основних інструментів реалізації проєкту Асоціації Second Chance Bank. На ній розміщуються оголошення:

  • про речі, що були у користуванні та яким надається шанс на друге життя;
  • про речі, у яких є потреба та зібрати які разом буде швидше і легше.

Доступ до платформи є безкоштовним, а сам проєкт Second Chance Bank реалізується Асоціацією в рамках її статутної діяльності без мети отримання прибутку. Асоціація не отримує жодної винагороди (фінансової чи нефінансової) за розміщення користувачами оголошень в розділі Second Chance Bank, так само як і внаслідок успішного закриття оголошення, коли речі знаходять своїх нових користувачів.

Асоціація є адміністратором і власником розділу Second Chance Bank. Як адміністратор платформи ми можемо здійснювати:

  • модерацію оголошень, що формуються користувачами для публікації на майданчику. Чому це важливо? Щоб переконатися, що наданої інформації дійсно достатньо для прийняття рішення потенційними реципієнтами;
  • модерацію запитів на лот, коли користувач виявляє бажання його забрати. Чому це важливо? Щоб переконатися, що такі запити відповідають вимогам, встановленим Правилами користування платформою;
  • блокування користувачів, що порушують Правила користування платформою або своїми діяннями компрометують завдання та місію Проєкту.

Ця платформа не передбачає:

  • отримання речей, що на ній розміщуються, для цілей їх подальшого перепродажу, в тому числі на будь-яких майданчиках та маркетплейсах;
  • розміщення на ній оголошень для цілей комерційного продажу лінійки продукції відповідного користувача.

Ми просимо вас ознайомитися з Кодексом поведінки Асоціації, принципи якого ми будемо застосовувати до користувачів платформи. Так, зокрема, користувачі платформи повинні:

  • підтримувати професійну поведінку у взаємодії між собою та будь-якими зовнішніми контрагентами. Це означає, розміщення на платформі речей, отриманих незаконним способом або в результаті неетичної поведінки, є недопустимим;
  • поважати та не порушувати право власності. Це означає, що на платформі мають розміщуватися речі, якими користувач в праві розпоряджатися, тобто визначати їх подальшу долю;
  • поважати права інтелектуальної власності. Тому, наприклад, розміщуючи фотографії речей, переконайтеся, що у вас є право на це;
  • утримуватися від дій, що можуть зашкодити репутації Асоціації або користувачам платформи, або скомпрометувати цілі та завдання Проєкту;
  • підтримувати шанобливий та ввічливий тон спілкування як з представниками Асоціації, так і між користувачами;
  • не здійснювати будь-який дій, використовуючи платформу, що можуть призвести до узгоджених дій та обмежити конкуренцію.

Асоціація не є власником речей, що розміщуються на платформі користувачами, та не здійснює їх зберігання, пакування та доставку. Ми не можемо гарантувати, що їх зовнішній вигляд, стан, кількість тощо, зазначені користувачами в оголошеннях, відповідають фактичним характеристикам таких речей та умовам їх передачі. Однак у разі неетичної поведінки користувачів або виявлення фактів розміщення неправдивої інформації, або отримання скарг зі сторони інших користувачів платформи Асоціація залишає за собою право вивчити такі ситуації та, наприклад, заблокувати / видалити оголошення / профіль відповідної особи.

Публікації, що розміщуються на майданчику Second Chance Bank, включаючи текстові, графічні, фото- та відеоматеріали, є об'єктами права інтелектуальної власності Асоціації або авторизованих користувачів, або третіх осіб. Без письмової згоди відповідних уповноважених осіб використання такого контенту, доступного в розділі Second Chance Bank, зокрема, обробка інформації, їх агрегація, передача третім особам, розповсюдження на інших сайтах тощо, забороняється.

Використання логотипу Second Chance Bank або ж Європейської Бізнес Асоціації без згоди Асоціації забороняється.

Асоціація не зобов’язана брати участі у комунікації між користувачами платформи, у зв’язку із чим не несе відповідальності за фактичне дотримання користувачами платформи вимог професійної етики, антимонопольного законодавства, інших положень чинного законодавства України, які є застосовними до осіб (або компаній, яких вони представляють), що взаємодіють між собою.

У випадку досягнення домовленостей про передачу речей, інформація про які розміщена на платформі, користувачі самостійно визначають порядок юридичного та бухгалтерського оформлення такої передачі. Асоціація не виступає стороною договірних відносин, що можуть виникнути, і не забезпечує та/або не здійснює доставку, пакування самостійно або з залученням третіх осіб, що надаються послуги пакування, перевезення, для передачі речей між учасниками.

Асоціація залишає за собою право періодично переглядати, доповнювати та змінювати ці Правила користування платформою. Ми просимо вас самостійно відслідковувати такі оновлення в розділі Second Chance Bank на сайті Асоціації. Однак ми розуміємо, що це може бути не завжди зручно, тому користувачів, які підписані на отримання періодичних дайджестів Проєкту, ми будемо інформувати засобами електронного зв’язку. Оновлена редакція Правил буде набувати чинності з дня, наступного за днем їх публікації, якщо інша дата не буде визначена Асоціацією.

Категорії користувачів платформи

Доступ до веб-сайту платформи Second Chance Bank мають будь-які користувачі мережі Інтернет.

На платформі існує три умовні категорії користувачів:

  • Візитери – користувачі, які просто ознайомлюються з контентом, що розміщується на ресурсі, та не вчиняються будь-яких активних дій.
  • Донори – користувачі, що розміщують на платформі оголошення про речі, яким вони бажають «дати другий шанс».
  • Реципієнти – користувачі, які зацікавлені в отриманні речей для досягнення завдань, що вони перед собою ставлять, або які самостійно створюють оголошення про речі, в яких є потреба.

Тож донори та реципієнти є активними користувачами платформи, котрі можуть створювати оголошення, а також робити запити на лоти.

Типи оголошень

Типи оголошень.

На платформі можна створювати оголошення 2 типів:

  • оголошення про лот – це публікації, в яких представлені речі, котрим донор хотів би продовжити цикл корисного використання, тобто віддати їх на визначених ним умовах;
  • оголошення про потреби – це публікації-прохання, де реципієнт вказує, в чому є потреба та для задоволення яких цілей проводиться та чи інша ініціатива. Наприклад, коли є потреба зібрати школярів якогось дитячого будинку до школи і треба комплект зошитів, ручок, щоденників тощо. У цьому випадку зрозуміло для кого і для яких цілей це робиться.

Будь-який авторизований користувач може створювати оголошення. Тобто особа, котра має свій персональний кабінет на сайті Асоціації та, що найголовніше, пам’ятає свій логін та пароль 😀

Представникам компаній-членів Асоціації, котрі мають свої персональні кабінети на сайті Асоціації, створювати нові (додаткові) облікові записи не потрібно. Достатньо просто ввести свій логін та пароль і перейти в розділ Second Chance Bank. Тож, якщо це про вас, і ви вже готові стати активним амбасадором повторного використання, то вперед – переходьте за цим посиланням.

Якщо у співробітника компанії-члена Асоціації ще немає персонального кабінету на сайті Асоціації, то створити його можна буквально у декілька кліків, натиснувши на кнопку «Зареєструватися» (ось посилання для зручності).
До речі для такої категорії осіб створення будь-яких інших кабінетів на сайті Асоціації не є потрібним. Це ваш супер кабінет, де є усе: від функціоналу Second Chance Bank до підписок на розсилки ЕВА та календаря обраних вами подій.
Представники компанії / організації, що не є членом ЕВА, можуть так само створити свій персональний кабінет для цілей користування розділом Second Chance Bank. Для цього натискайте кнопку «Увійти», потім «Зареєструватися» та заповнюйте форму зворотного зв’язку «Стати Учасником SCB».
Після опрацювання такого запиту на створення персонального кабінету ми проінформуємо вас про результат.
Зверніть увагу, що функціонал такого кабінету буде обмежений розділом Second Chance Bank. Якщо ваша компанія зацікавилась вступом до Асоціації та бажає користуватись й іншими перевагами членства, то вам сюди.

Асоціація залишає за собою право відмовити у реєстрації персонального кабінету для цілей користування платформою Second Chance Bank з власних міркувань та не зобов’язана пояснювати причину такої відмови.

Покрокова інструкція, як створити оголошення

  1. Натискайте на кнопку «Створити оголошення»

Скоріш за все, ви вже визначилися, що саме ви хотіли б запропонувати на цьому майданчику. Ми дуже розраховуємо, що ви також ознайомилися з цими Правилами для розуміння цілей та можливостей на платформі Second Chance Bank.  

Для створення оголошення необхідно авторизуватися в своєму персональному кабінеті або в разі його відсутності – створити такий обліковий запис, як це описано вище

  1. Обирайте тип оголошення

Якщо плануєте щось віддати, то це оголошення про лот. Цей тип оголошення відкривається по default. Нагадаємо, які категорії речей можуть розміщуватися: меблі, офісна техніка, побутова техніка, канцелярія, будівельні матеріали тощо.  

Якщо ж у вас є потреба в якихось речах, то змінюйте тип оголошення на оголошення про потреби.

Не забувайте, що, коли йдеться про благодійну допомогу, то Асоціація та/або користувачі, котрі віддають речі на благодійність або бажають підтримати ініціативу вашої організації, можуть затребувати пакет документів для цілей власної звітності. Ось орієнтовний перелік:

  • Реєстраційні документи (витяг / виписка з ЄДР, довідка про неприбутковість)
  • Статут
  • Наказ про призначення керівника
  • Офіційний лист з номером та датою з проханням надати благодійну допомогу
  • Фінансові та податкові звіти
  • Фото звіт належного використання допомоги

Якщо оголошення про потребу передбачає збір коштів на придбання якихось речей, то додатково до документів, що зазначені вище, Асоціація та/або користувачі, котрі виявлять бажання надавати таку фінансову допомогу, залишають за собою право затребувати надання документів, що підтверджують закупівлю відповідних речей (наприклад, рахунки, виписки з банків, накладні з переліком найменувань, що були придбані), а також, якщо це є релевантним для відповідної потреби, документів про їх подальшу передачу тим, для кого ця закупівля робилася (наприклад, акт прийому-передачі благодійної допомоги в натуральній формі).

Асоціація не здійснює закупівлю та передачу будь-яких речей, оголошення про потреби в яких створюють користувачі платформи, а також не несе відповідальності за цільове використання як коштів, що збираються для задоволення певної потреби, так і речей у натуральній формі. Однак у разі виявлення випадків недоброчесної поведінки зі сторони осіб, що розміщують оголошення на майданчику, Асоціація має право заблокувати облікові записи таких користувачів та публічно висвітлити факти виявлених зловживань.

Асоціація не розміщує від себе як від юридичної особи оголошень про потреби, які передбачають збір коштів.

  1. Заповнюйте форму оголошення

Будь яке оголошення має містити правдиву та таку, що не вводить в оману, інформацію. Так, наприклад, якщо річ має певні дефекти (а це нормально, оскільки йдеться переважно про речі, що були у використанні) або особливості (наприклад, ноутбук йде без програмного забезпечення), то це обов’язково треба зазначити в описі. Або, якщо в оголошенні про потребу декларуються певні цілі, яких планується досягти за результатами збору речей, то вони мають бути реалістичними для досягнення, бо, до прикладу, нормальною практикою є надання звіту про належне використання допомоги.

Сміливо заповнюйте поля оголошення та слідуйте пропонованим підказкам, ми намагалися спростити цей процес для вашої зручності.

Якщо ви хочете розмістити оголошення про лот, то зробіть фото речей, котрі ви хочете віддати. Нехай це буде їх найкраща фотосесія, щоб їх точно захотілося забрати 😀

Фотографії речей мають відповідати дійсності та опису оголошення. На них має бути зображений пропонований товар. Нічого страшного, якщо речі не ідеальні, адже усі розуміють, що на цьому майданчику переважна більшість речей були у користуванні.

Чого робити не потрібно:

  • Розміщувати фото, що НЕ мають відношення до суті оголошення (включаючи «стокові» фото товару, які зазвичай розміщуються магазинами);
  • Додавати відверті, лякаючі або естетично неприйнятні фотографії.

Інформація про лоти на цій платформі може розміщуватись виключно їх законними власниками або особами, які мають право ними розпоряджатися або пропонувати до продажу.

Звертаємо увагу на умови, на яких може віддаватися лот. Пропоновані речі можуть передаватися безкоштовно або за плату, визначену донором. За плату? Це, напевно, те питання, що у вас зараз з’явилося. Спішимо пояснити. Не усі речі можуть віддаватися компаніями безкоштовно. Це може бути пов’язано з особливостями бухгалтерського обліку кожної окремої компанії та, наприклад, амортизацією відповідних засобів на балансі юридичної особи. Одразу вибачаємося за це складне речення, але інакше пояснити цей нюанс неможливо 😀

  1. Відправляйте на модерацію

Модерацію здійснює команда Асоціації. Ми залишаємо за собою право відмовити в публікації оголошення, якщо дійдемо висновку, що воно не відповідає цим Правилам або не переслідує місію чи завдання Проєкту.

Після успішної модерації ваше оголошення буде опубліковано, та інші користувачі зможуть взаємодіяти з ним (про це трохи нижче).

Термін модерації не є нормованим, але ми будемо робити усе в наших силах, щоб опрацьовувати запити у найкоротші строки.

Зареєстровані (авторизовані) користувачі мають змогу одночасно і розміщувати оголошення про лоти та/або про потреби, і робити запити на отримання лотів, яким вони б хотіли надати другий шанс. Тож користувачі з обліковими записами мають супер силу 😀

Через персональний кабінет автор оголошення може переглядати, редагувати свої оголошення або видаляти їх.

Оскільки користувач розміщує оголошення на платформі Second Chance Bank, вчиняючи активні дії, ми розуміємо, що вони надають Асоціації право на використання наданого контенту на сайті www.eba.com.ua.

Як взаємодіяти з оголошеннями про лоти?

Для того, щоб виявити бажання забрати якийсь лот, не потрібно мати персональний кабінет на сайті Асоціації. Достатньо скористатися кнопкою «Даю другий шанс». Не зайвим буде нагадати, що метою Проєкту є повторне використання речей, що продовжує цикл користування відповідними об’єктами. Перепродаж отриманих реципієнтами речей, в тому числі на будь-яких майданчиках або маркетплейсах, є неприйнятним.

А ось і покрокова інструкція:

  1. Знаходьте оголошення, які можуть задовольнити ваші потреби та сприяти досягненню цілей, та натискайте на кнопку «Даю другий шанс». Звертайте увагу на місцезнаходження лотів, їх стан, умови, на яких їх віддають.
  2. Заповнюйте форму запиту на лот. Слідуйте підказкам, що ми для вас залишити у формі запиту.
  3. Відправляйте на модерацію. Запити на лот перевіряються командою Асоціації. На що ми звертаємо увагу? На повноту та правдивість інформації, на відповідність запиту вимогам, встановленим даними Правилам, на цілі, для задоволення яких ви цікавитесь пропонованими речами.

Асоціація, як адміністратор платформи, залишає за собою право відхилити ваш запит з власних міркувань та не зобов’язана пояснювати причину такого відхилення. Також ми можемо рекомендувати, як доопрацювати ваш запит на лот, щоб інформації було достатньо для передачі такого запиту до автора оголошення.  

Термін модерації не є нормованим, але ми будемо робити усе в наших силах, щоб опрацьовувати запити у найкоротші строки.

  1. Розгляд запиту на лот донорами. Після успішної модерації ваш запит на лот буде направлено автору оголошення. Донор приймає рішення самостійно та не зобов’язаний інформувати про хід комунікації з потенційним реципієнтом Асоціацію.

Зверніть увагу, що лот, запит на отримання якого успішно пройшов нашу модерацію, «випадає з гри», тобто отримує статус «Заброньований». Це означає, що інші користувачі платформи не матимуть змоги подати нові запити на такий лот.

Результат розгляду запиту на лот донором:

  1. Відхилити запит на лот без пояснення причини.
  2. Віддати лот повністю. Наприклад, якщо оголошення було комплексним та включало у себе комбінацію меблів / техніки тощо, а реципієнт має бажання повторно використовувати усі пропоновані речі.
  3. Віддати лот частково. У цьому випадку не усі речі, представлені в оголошені, знайшли свого реципієнта. Але це не біда, адже те, що залишалося, буде в «грі» і надалі. Тому нові реципієнти зможуть робити запити щодо такого оновленого оголошення. Важливо, щоб автор оголошення актуалізував його для відображення коректної інформації. 

Дії щодо запитів на лот вчиняються донорами через функціонал персонального кабінету в розділі Second Chance Bank. Залежно від стадії обробки запиту на лот донор (автор оголошення) має змінювати статус такого запиту (відхилити | віддав повністю | віддав частково). Чому це важливо? Бо:

  1. Відхиливши запит, донор поверне своє оголошення «у гру», бо до цього моменту воно матиме помітку «Зарезервовано»;
  2. Віддавши повністю, це оголошення зникне з головної сторінки платформи та з’явиться у донора в розділі Success Cases, де можна буде відслідковувати результативність публікацій;
  3. Віддавши частково, донор так само поверне своє актуалізоване оголошення «у гру», та воно буде чекати свого реципієнта, якому пропоновані речі в уже зменшеній кількості від первинного оголошення можуть стати в нагоді.

Як взаємодіяти з оголошеннями про потреби?

Нагадаємо, що створити оголошення про потреби може тільки авторизований користувач, тобто особа, яка має персональний кабінет на сайті Асоціації.

Оголошення про потреби розміщуються у вигляді дошки оголошень. Тут користувачі майданчика можуть ознайомитися з:

  • Описом, в чому є потреба;
  • Додатковою інформацією, що може бути корисною для розуміння завдань та цілей організації / компанії та відповідної ініціативи, під яку здійснюється пошук певних речей.

Асоціація буде акумулювати такі оголошення в періодичних дайджестах для привернення до них уваги компаній-членів Асоціації та осіб, що підписалися на отримання таких розсилок.

Якщо у вас є бажання відгукнутися на якесь оголошення про потреби, вам потрібно самостійно зв’язатися з контактною особою, вказаною у відповідному оголошенні. Такі контактні дані є доступними лише для авторизованих користувачів.

Речі, які можуть розміщуватись на платформі, та вимоги до них

На платформі переважно розміщуються оголошення про речі, що були у використанні та потреба в яких зникла у їх нинішніх власників. Лоти можуть бути 2 типів: особисті – тобто ті, що належать безпосередньо автору оголошення, та корпоративні – тобто ті, що належать суб’єкту господарювання. Однак незалежно від типу речей вони мають підпадати під наведенні нижче категорії, яким можна надати другий шанс на платформі:

  • Меблі
  • Офісна техніка
  • Побутова техніка
  • Електроніка
  • Посуд
  • Канцелярія
  • Будівельні матеріали
  • Транспортні засоби
  • Спецодяг

Ці категорії з часом можуть змінюватись (доповнюватись, деталізуватись) Асоціацією на її власний розсуд.

На платформі не можуть розміщуватись, серед іншого, такі речі:

  • Речі, первісно призначені донором для комерційного продажу;
  • Продукти харчування, термін придатності яких минув, лікарські засоби (включаючи психотропні речовини), біологічно активні добавки, предмети і засоби нетрадиційної медицини, медичні вироби одноразового використання тощо;
  • Засоби особистої та інтимної гігієни;
  • Алкогольні напої, тютюнові вироби, необроблений тютюн, рідини для електронних сигарет;
  • Будь-яка зброя, у тому числі холодна та метальна, включаючи комплектуючі, боєприпаси, аксесуари до такої зброї, матеріали та техніка військового призначення, а також розпилювачі газу, зокрема, перцеві балончики, незалежно від того, обмежене їх застосування законом чи ні;
  • Хімічні, вибухонебезпечні речовини і піротехніка;
  • Відходи;
  • Пам’ятки археології, об’єкти культурної спадщини;
  • Біологічний матеріал, людські тканини, об’єкти трансплантації тощо;
  • Тварини, комахи;
  • Речі, отримані незаконним шляхом (наприклад, шляхом шахрайських дій, крадіжки, грабежу, привласнення чи іншого кримінального або адміністративного правопорушення);
  • Об'єкти сексуального, еротичного, порнографічного змісту;
  • Підроблені товари, тобто товари, які марковані таким чином, що може ввести в оману щодо походження, кількості, якості, складових, способу виробництва, придатності, застосовності, ремонту, обслуговування або інших істотних характеристик товарів;
  • Речі, які вилучені із цивільного обороту та обмежено оборотоздатні речі;
  • Об’єкти, що розпалюють ненависть, наприклад, на підставі національних, етнічних, расових, релігійних або нерелігійних відмінностей тощо, у тому числі предмети із зображенням нацистської, комуністичної символіки.

Оголошення, що будуть містити предмети з переліку заборонених до розміщення речей, будуть видалятися Асоціацією.

Головною вимогою до речей, які можуть бути розміщені на платформі, є такий їх стан, котрий дозволить новому власнику використовувати їх повторно, що дозволить продовжити цикл життя таких об’єктів. Не виключається, що такі речі можуть мати певні недоліки/дефекти, які потребуватимуть усунення з боку реципієнта і про які важливо зазначати в оголошеннях.

Вимоги до віку речей не встановлюються.

Асоціація може змінювати, доповнювати списки заборонених до пропонування категорій речей / брендів / виробників / торгових марок на свій розсуд, без узгодження та попереднього попередження користувачів платформи.

Правила комунікації на платформі

Для нас важливо, щоб комунікація, яка відбувається на платформі між усіма користувачами та представниками Асоціації, була ввічливою та коректною.

Давайте дотримуватися трьох простих правил:

  1. Повага один до одного. Тому не припустимими є образи, лайки, дискримінаційні або агресивні заклики, вульгарний або непристойний текст.
  2. Конкретність і лаконічність. Важливо орієнтуватися на результат. Пропоновані лоти дуже хочуть побути корисними для своїх нових власників, а оголошення про потреби нерідко мають дедлайни, яких важливо дотримуватися.
  3. Чесність – запорука успіху. Під час комунікації інформація, якою обмінюються користувачі, має бути правдивою, коректною та такою, що не вводить в оману. Цей підхід є застосовним і до документів, котрими можуть обмінюватися сторони.

Асоціація не втручається в листування та усну комунікацію між донором та реципієнтом, а також не виступає стороною в усних або письмових домовленостях між сторонами, тому не може нести відповідальність за дотримання останніми законодавчих вимог, що є застосовними до них в рамках виникаючих відносин.

Заходи впливу

У разі обґрунтованих скарг користувачів на оголошення та/або поведінку інших користувачів на платформі Second Chance Bank Асоціація залишає за собою право застосувати такі заходи:

  1. Відправити попередження, якщо скарга є одиничною;
  2. Видалити оголошення, якщо його зміст став неприйнятним та/або таким, що не відповідає цим Правилам та завданням Проєкту;
  3. Тимчасово або назавжди заблокувати без попереднього повідомлення обліковий запис користувача, що порушує Правила або на оголошення або поведінку якого систематично (що означає більше одного разу) надходять скарги.

Після такого блокування оголошення користувача стануть недоступними для перегляду та подальшої взаємодії з ними іншими користувачами.

Повідомлення про блокування приходить на електронну адресу користувача, котра зазначена у відповідному обліковому записі. У повідомленні вказуються причини блокування і можуть зазначатися кроки, котрі треба зробити для відновлення роботи персонального кабінету.

Асоціація на власний розсуд встановлює строк блокування облікового запису.

Якщо оголошення порушує законодавство, то воно буде видалено, а профіль його автора буде заблоковано.

Умови доставки і оплати лотів, розміщених на платформі

Асоціація не встановлює уніфікованих чи стандартизованих правил оплати і доставки лотів, розміщених на платформі. Відповідні умови є результатом домовленостей між донорами і реципієнтами.

Зверніть увагу, що не усі лоти віддаються безкоштовно. Умови передачі речей визначаються донорами самостійно, враховуючи їх внутрішні процедури, правила, застосовні до них вимоги законодавства.

Асоціація не здійснює та не забезпечує здійснення пакування та/або транспортування речей, що передаються від донора реципієнту.

Обробка персональних даних на платформі

Обробка персональних даних здійснюється згідно з Політикою конфіденційності Асоціації. Ось деякі деталі, які допоможуть розібратися.

Які персональні дані можуть оброблятися під час користування платформою Second Chance Bank?

  • Прізвище, ім’я та по батькові
  • Електронна адреса
  • Контактний номер телефону
  • Посада, яку обіймає власник персонального кабінету

Для яких цілей здійснюється обробка цих персональних даних?

  • для того, щоб користувачі платформи Second Chance Bank могли зв’язатися між собою. Наприклад, коли користувач (реципієнт) робить запит на лот, його контактні дані вказуються в формі зворотного зв’язку та направляються автору оголошення після позитивної модерації. Автор (донор), в свою чергу, може зв’язатися з потенційним реципієнтом для погодження деталей взаємодії.

Або, наприклад, коли користувач хоче підтримати оголошення про потреби і потребує більше деталей, то він може зв’язатися з контактною собою, що вказана в такому оголошенні;

  • для того, щоб Асоціація могла зв’язатися з користувачами платформи.

Наприклад, за результатами модерації публікації оголошень, запитів на лоти або в наслідок скарг на оголошення чи поведінку користувача, або в інших випадках для більш оперативного зворотного зв’язку щодо питань, пов’язаних з Проєктом; 

  • для направлення автоматичних повідомлень на електронну адресу користувача, що інформують, наприклад, про результати модерації публікації оголошень, запитів на лот, запитів про створення персональних кабінетів тощо;
  • для періодичного направлення повідомлень, дайджестів, які містять інформацію про оголошення, що розміщуються на платформі Second Chance Bank, заходи, події, котрі можуть відвідуватися користувачами майданчика тощо;
  • для реєстрації на заходи, події, що організовуються та проводяться Асоціацією в рамках її статутної діяльності та реалізації Проєкту;
  • для нагадування про заходи, події, що охоплюються Проєктом та на які зареєструвалися або бажають зареєструватись користувачі платформи, або для інформування про організаційні зміни, перенесення або скасування відповідних заходів та подій тощо;
  • для надання відповідей на запити, питання та реагування на інші потреби користувачів платформи, що пов’язані з реалізацією Проєкту.

Це важливо: персональні дані контактних осіб, що зазначаються в оголошеннях про потреби (ПІБ, номер телефону, email), будуть розміщувати на платформі Second Chance Bank. До них матимуть доступ авторизовані на сайті Асоціації користувачі. Асоціація не несе відповідальність за подальше використання третіми особами таких персональних даних. Але ми закликаємо усіх користувачів, у яких є доступ до такої інформації, з повагою ставитися до неї та дотримуватися законодавства про захист персональних даних.

Наші контакти

У випадку, якщо ви дочитали від початку до цього розділу, то з нас особисті обіймашки 😀 Тож, якщо є необхідність поставити нам питання або ви хочете поскаржитись на дії користувачів платформи, або є потреба в живому спілкуванні з приводу цього Проєкту, то направляйте повідомлення на ось цю електронну адресу: [email protected] або заповнюйте форму зворотного зв’язку

FAQs

Примусове відчуження майна: коли це можливо та який алгоритм дій під час примусового відчуження

Указом Президента України №64/2022 від 24 лютого 2022 року в Україні введено воєнний стан у зв'язку із збройною агресією Російської Федерації проти України. Закон України «Про правовий режим воєнного стану» №389-VIII від 12 травня 2015 року, зокрема пункт 4 частини 1 статті 8 зазначеного Закону одним із заходів правового режиму воєнного стану визначає примусове відчуження майна.

Законом України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану» №4765-VI від 17 травня 2012 року визначено поняття та порядок примусового відчуження майна, зокрема:

  • примусове відчуження майна – позбавлення власника права власності на індивідуально визначене майно, що перебуває у приватній або комунальній власності та яке переходить у власність держави для використання в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану за умови попереднього або наступного повного відшкодування його вартості;
  • рішення про примусове відчуження майна приймається військовим командуванням за погодженням відповідно з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною, районною, Київською чи Севастопольською міською державною адміністрацією або виконавчим органом відповідної місцевої ради, а якщо на території ведуться бойові дії, то таке рішення приймається військовим командуванням без погодження із зазначеними органами;
  • примусове відчуження майна в умовах правового режиму воєнного може здійснюватися з попереднім повним відшкодуванням його вартості, а у разі неможливості попереднього повного відшкодування за примусово відчужене майно таке майно примусово відчужується з наступним повним відшкодуванням його вартості;
  • про примусове відчуження майна складається акт, форма такого акту затверджена постановою Кабінету Міністрів України №998 від 31 жовтня 2012 року, серед іншого, до нього включаються відомості щодо рішення відповідного державного органу про примусове відчуження майна, власника майна та підстав права власності на майно, опису майна, його вартості, у разі попереднього повного чи часткового відшкодування відчуженого майна має обов’язково бути зазначена коректна сума такого попереднього відшкодування;
  • у разі примусового відчуження майна до акту додається документ, що містить висновок про вартість майна на дату його оцінки, яка проводилася у зв’язку з прийняттям рішення про його примусове відчуження (оцінка майна, що підлягає примусовому відчуженню, проводиться у порядку, встановленому законодавством про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність, разі неможливості залучити до оцінки майна суб’єктів оціночної діяльності – суб’єктів господарювання така оцінка проводиться суб’єктами оціночної діяльності – органами державної влади або органами місцевого самоврядування за погодженням із власником майна, які можуть проводити таку оцінку навіть у разі відмови чи відсутності власника);
  • компенсація за примусово відчужене майно в умовах правового режиму воєнного стану з наступним повним відшкодуванням його вартості здійснюється протягом п’яти наступних бюджетних періодів (п’яти років) після скасування правового режиму воєнного стану за рахунок коштів державного бюджету;
  • для отримання наступної повної компенсації за примусово відчужене в умовах правового режиму воєнного стану майно його колишній власник або уповноважена ним особа після скасування правового режиму воєнного стану звертається до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем відчуження майна із заявою, до якої додаються акт і документ, що містить висновок про вартість майна.
  • Порядок розгляду заяв та здійснення виплат для наступної повної компенсації за майно, примусово відчужене в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №998 від 31 жовтня 2012 року, встановлює вимоги до відповідної заяви, визначає строк її розгляду (протягом 10 робочих днів), передбачає відсутність можливості відмовити у розгляді такої заяви;
  • У разі якщо після скасування правового режиму воєнного чи надзвичайного стану майно, яке було примусово відчужене, зберіглося, а колишній власник або уповноважена ним особа наполягає на поверненні майна, таке повернення здійснюється в судовому порядку.

Отже, якщо у юридичної чи фізичної особи в умовах воєнного стану примусово відчужують майно, яке перебуває у її власності, без попередньої компенсації його вартості надзвичайно важливим є отримання від органів, які проводять відчуження майна, документів, зокрема, акту про примусове відчуження майна, оформленого відповідно до вимог законодавства, а також документу, що містить висновок про вартість майна на дату його оцінки.

Зазначені документи є необхідними для прийняття рішення про здійснення компенсації вартості майна після завершення воєнного стану. Також важливим є збереження документів, якими підтверджується право власності на майно, яке було примусово відчужено. У цьому контексті слід зауважити, що така компенсація може відбуватися протягом 5 років після завершення режиму воєнного стану. 

Як забронювати працівників (військовозобов’язаних) в умовах правового режиму воєнного стану? (інформація на 06 травня 2022 року)

Покрокова інструкція бронювання працівників (загальний порядок):

  1. Визначити, чи підпадає підприємство під категорію підприємств, які задовольняють потреби Збройних Сил, інших військових формувань, населення. Таке підприємство має бути виконавцем мобілізаційного завдання (замовлення), що підтверджується відповідним договором.
  2. Окреслити перелік співробітників підприємства, які є критичними для забезпечення виконання таким підприємством відповідних мобілізаційних завдань.
  3. Перевірити, чи не входять військово-облікові спеціальності (ВОС) таких працівників до переліку ВОС, за якими військовозобов’язані не підлягають бронюванню (лист Міністерства оборони України №220/1469 від 11 березня 2022 року), а також чи не входять посади працівників до категорій посад, які не є визначальними для забезпечення сталого функціонування підприємств, галузей і не є дефіцитними на ринку праці та які можуть бути замінені громадянами-невійськовозобов'язаними або які не відносяться до професій, що забезпечують виробництво продовольства.
  4. Визначити, чи не встановив орган, який довів (встановив) підприємству мобілізаційне завдання, специфічних вимог для звернення із пропозиціями щодо бронювання військовозобов’язаних працівників підприємства (наприклад, для підприємств галузей агропромислового виробництва Міністерство аграрної політики та продовольства України визначило оновлені процедурні моменти щодо запитів про бронювання працівників. Крім цього, для ІТ-спеціалістів Закарпатська обласна військова адміністрації також передбачила деякі уточнення в процедурі бронювання працівників цієї галузі).
  5. В довільній формі надати найбільш вичерпне обґрунтування щодо того чому конкретні працівники підприємства мають отримати відстрочку від мобілізації, а також заповнити таблицю із пропозиціями щодо бронювання військовозобов’язаних за формою (додаток до постанови Кабінету Міністрів України №194 від 3 березня 2022 року) та надати відповідні підтверджувальні документи, які направити у орган державної влади, який довів (встановив) мобілізаційне завдання до підприємства. Наприклад, у разі подання документів до Мінагрополітики до загального переліку додаються: копія договору про виконання підприємством мобілізаційних завдань (замовлень) та копія листа обласної військової адміністрації або органу місцевого самоврядування про підтвердження наявності у підприємства мобілізаційних завдань (замовлень).
  6. Компетентний орган державної влади після розгляду пропозицій щодо бронювання співробітників підприємства організовує їх погодження із Міністерством оборони України, після чого направляє пропозиції на розгляд Міністерству економіки України.
  7. Міністерство економіки України приймає рішення щодо бронювання працівників підприємства з урахуванням наданих пропозицій. Копія цього рішення направляється Міністерству оборони України та органу державної влади, до якого зверталось підприємство з проханням про бронювання його працівників. В цьому ж рішенні вказується строк, на який працівникам надається відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час.
  8. Для підтвердження отриманої відстрочки відповідний орган державної влади надає військовозобов’язаному витяг із наказу Міністерства економіки України.

Важливо звернути увагу, що цей порядок не поширюється на військовозобов’язаних водіїв, які здійснюють перевезення для потреб ЗСУ, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також медичних вантажів та вантажів гуманітарної допомоги, військовозобов’язаних працівників підприємств залізничного транспорту, які забезпечують функціонування та безперебійну роботу залізниці.

Рішення стосовно бронювання таких військовозобов’язаних приймає Міністерство інфраструктури України або обласні, Київська міська військові адміністрації, в якому зазначається строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час, який не може перевищувати шість місяців.

Міністерство інфраструктури України або обласні, Київська міська військові адміністрації, надсилають до Адміністрації Державної прикордонної служби рішення про бронювання відповідних військовозобов’язаних для врахування під час виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України.

Джерела інформації:

  1. Постанова Кабінету Міністрів України №194 від 3 березня 2022 року «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану»;
  2. Лист Міністерства економіки України №2714-20/9420-03 від 8 березня 2022 року;
  3. Лист Міністерства оборони України №220/1469 від 11 березня 2022 року;
  4. Статті на сайті Закарпатської обласної військової адміністрації «Ми створюємо на Закарпатті національний ІТ-кластер, – Віктор Микита», «Стартувала реєстрація до IT-кластера Закарпаття»;
  5. Стаття на сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України «Уточнення Порядку бронювання військовозобов’язаних».

Яким чином здійснити фіксацію фактичних руйнувань/пошкоджень майна підприємства внаслідок військових дій Російської Федерації з метою створення бази для відшкодування таких збитків у майбутньому? (інформація на 07 квітня 2022 року)

Слід зауважити, що наразі ще не розроблено єдиного та чіткого механізму компенсації шкоди, завданої збройною агресією Російської Федерації. Разом з цим, робота у напрямку оцінки збитків та розробки механізмів компенсації Урядом ведеться. 

Так, 20 березня 2022 року Кабінет Міністрів України постановою №326 затвердив Порядок визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації (надалі – Порядок). Підпункт 14 пункту 2 Порядку одним з напрямків визначення шкоди передбачає економічні втрати підприємства, а саме втрати підприємств усіх форм власності внаслідок знищення та пошкодження їх майна, а також упущену вигоду від неможливості чи перешкод у провадженні господарської діяльності. Основними показниками, які підлягають оцінці визначено:

  • вартість втраченого, знищеного чи пошкодженого майна
  • упущена вигода підприємств
  • втрати підприємств від неоплачених товарів, робіт та послуг, наданих та спожитих на тимчасово окупованих територіях

Визначення шкоди за цим напрямом здійснюватиметься відповідно до методики, яка має бути затверджена спільним наказом Міністерства економіки України та Фонду державного майна України за погодженням з Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України (станом на 7 квітня 2022 зазначена методика не затверджена). Строк розробки відповідної методики становить 6 місяців з дня затвердження Порядку. Слід також зауважити, що зазначений перелік показників не є вичерпним і може бути доповнений у зазначеній методиці.

Тому наразі важливим є зібрання відповідної доказової бази для підтвердження втраченого/пошкодженого майна та понесених збитків. Зокрема, варто, якщо це можливо та враховуючи необхідність забезпечити безпеку людей:

  • зберігати документи, які підтверджують право власності на пошкоджене або зруйноване майно (договори купівлі-продажу, витяги з реєстрів, свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів тощо), а також будь-які документи/фото- відеоматеріали, які можуть вказувати на вартість і стан майна до моменту його пошкодження/знищення. У випадку втрати таких документів, доцільно їх відновити
  • у випадку виникнення пожежі або спричинення аварійного стану майна, викликати рятівників Державної служби з надзвичайних ситуацій для усунення наслідків та складення відповідного акту, при цьому важливо отримати копію такого акту
  • самостійно зафіксувати пошкоджене майно шляхом фото- та/або відеозйомки
  • за можливості зібрати покази свідків. У цьому випадку також доречним буде самостійне складання письмового документу, протоколу чи акту, із викладенням обставин знищення або пошкодження майна за підписами таких свідків (такий документ може бути складено у довільній формі, проте обов’язково має містити інформацію про дату, час та місце його складення, паспортні дані, місце проживання та контактну інформацію осіб, що підписують такий документ)
  • зібрати максимально точну інформацію про обставини події, внаслідок якої було пошкоджено майно (зберегти публікації та фото із ЗМІ, телеграм каналів тощо, про дату та час події, якщо вона там висвітлювалась)
  • звернутись із заявою про злочин до правоохоронних органів із наданням доказів руйнування/пошкодження майна та отримати витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань
  • провести інвентаризацію майна за наслідками нанесення йому пошкоджень або знищення
  • за можливості провести експертну оцінку збитків, які були завдані майну підприємства.

Також у доповнення до вищеописаних дій, можна залишити інформацію на ресурсі, створеному Офісом Генерального прокурора, для фіксації воєнних злочинів, вчинених російською армією на території України (ресурс розміщений за посиланням: https://warcrimes.gov.ua/).

We love to communicate with you

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: