fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Вирішення проблем в ощадному виробництві

24/ 01/ 2018
  Автор: Юрій Шубко, провідний фахівець з постійного вдосконалення в Imperial Tobacco Production Ukraine, досвід роботи з програмами операційного вдосконалення, такими як World Class Manufacturing та Mini Business Units Як часто від своїх колег ви чуєте вираз «у нас виникла проблема»? Мабуть, щоденно. Якщо дати просте визначення даному поняттю, то проблема – це відхилення від очікуваного результату, що не має пояснення в даний момент.  Під «очікуваним результатом» слід розуміти правильне та безперервне виконання операцій відповідно до потоку створення цінності продукту, потрібного кінцевому споживачу. Звичайно, в процесі виконання операцій неможливо обійтись без втрат. В концепції ощадливого виробництва виділяють сім основних видів втрат: перевиробництво, очікування попереднього процесу, зайві транспортування (матеріалів чи продуктів), непотрібні переміщення (працівників), зайві етапи обробки, надмірні запаси та випуск дефектної продукції. Щоденний аналіз втрат та пошук вирішення проблем – одне із ключових завдань постійного вдосконалення організації. Процес вирішення проблем умовно можна розділити на два етапи: Тимчасове рішення або «гасіння пожежі». Оскільки проблема не була передбачена і фактично виникла, необхідно докласти максимум зусиль для повернення процесу до «нормального» стану. Превентивні дії. Розуміючи, що проблема може повторитися, необхідно дізнатися корінну причину проблеми та виконати дії, що унеможливлять повторне виникнення цієї ж проблеми у майбутньому. Щоб вирішити проблему, необхідно визначити що стало її причиною: людський фактор, недотримання вимог стандартів, несправність устаткування чи невідповідність матеріалів. Разом із пошуком відповіді на запитання «що?», також важливо визначити «де?», «коли?», «хто?», «як?» і головне «чому?» виникла проблема. Щоб отримати відповіді на всі ці запитання – необхідно йти в Gemba, тобто в місце, де безпосередньо виникла проблема. Під час Gemba візиту слід дослідити устаткування, поспостерігати за виконанням стандартних операцій та найголовніше поспілкуватись з безпосереднім виконавцем, аналізуючи «чому?» виникла проблема. Визначивши причину проблеми, логічним кроком є визначення дій по її вирішенню та не повторенню у майбутньому. Залежно від наслідків виникнення проблеми, дії можуть бути: Простими: повторний тренінг, аудит, візуальне нагадування. Прогресивними: Роka Yoke (операцію неможливо зробити неправильно), автоматизація (виключення людського фактору), реорганізація процесу. Слід зазначити, що вирішення проблеми – лише пів справи. Не менш важливими є контроль «стійкості» впроваджених ідей та  розповсюдження дієвих рішень на аналогічні типи устаткування, процеси чи операції. Підводячи підсумок варто відмітити,  що процес вирішення проблем – складний, проте невід’ємний елемент на шляху становлення організації як організації світового рівня.

Автор: Юрій Шубко, провідний фахівець з постійного вдосконалення в Imperial Tobacco Production Ukraine, досвід роботи з програмами операційного вдосконалення, такими як World Class Manufacturing та Mini Business Units

Як часто від своїх колег ви чуєте вираз «у нас виникла проблема»? Мабуть, щоденно. Якщо дати просте визначення даному поняттю, то проблема – це відхилення від очікуваного результату, що не має пояснення в даний момент.  Під «очікуваним результатом» слід розуміти правильне та безперервне виконання операцій відповідно до потоку створення цінності продукту, потрібного кінцевому споживачу.

Звичайно, в процесі виконання операцій неможливо обійтись без втрат. В концепції ощадливого виробництва виділяють сім основних видів втрат: перевиробництво, очікування попереднього процесу, зайві транспортування (матеріалів чи продуктів), непотрібні переміщення (працівників), зайві етапи обробки, надмірні запаси та випуск дефектної продукції. Щоденний аналіз втрат та пошук вирішення проблем – одне із ключових завдань постійного вдосконалення організації.

Процес вирішення проблем умовно можна розділити на два етапи:

  • Тимчасове рішення або «гасіння пожежі». Оскільки проблема не була передбачена і фактично виникла, необхідно докласти максимум зусиль для повернення процесу до «нормального» стану.
  • Превентивні дії. Розуміючи, що проблема може повторитися, необхідно дізнатися корінну причину проблеми та виконати дії, що унеможливлять повторне виникнення цієї ж проблеми у майбутньому.

Щоб вирішити проблему, необхідно визначити що стало її причиною: людський фактор, недотримання вимог стандартів, несправність устаткування чи невідповідність матеріалів. Разом із пошуком відповіді на запитання «що?», також важливо визначити «де?», «коли?», «хто?», «як?» і головне «чому?» виникла проблема.

Щоб отримати відповіді на всі ці запитання – необхідно йти в Gemba, тобто в місце, де безпосередньо виникла проблема. Під час Gemba візиту слід дослідити устаткування, поспостерігати за виконанням стандартних операцій та найголовніше поспілкуватись з безпосереднім виконавцем, аналізуючи «чому?» виникла проблема.

Визначивши причину проблеми, логічним кроком є визначення дій по її вирішенню та не повторенню у майбутньому. Залежно від наслідків виникнення проблеми, дії можуть бути:

  • Простими: повторний тренінг, аудит, візуальне нагадування.
  • Прогресивними: Роka Yoke (операцію неможливо зробити неправильно), автоматизація (виключення людського фактору), реорганізація процесу.

Слід зазначити, що вирішення проблеми – лише пів справи. Не менш важливими є контроль «стійкості» впроваджених ідей та  розповсюдження дієвих рішень на аналогічні типи устаткування, процеси чи операції. Підводячи підсумок варто відмітити,  що процес вирішення проблем – складний, проте невід’ємний елемент на шляху становлення організації як організації світового рівня.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: