fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Цифрова робоча сила. Чому майбутнє бізнесу за впровадженням роботизації процесів?

26/ 04/ 2018
  Автор: Андрій Полтавець, Менеджер з фінансової та адміністративної діяльності в компанї TНТ Україна Чудово було б мати ідеального співробітника, який ніколи не помиляється, швидко працює, не втомлюється, не потребує вихідних та відпусток, а ще з легкістю береться за нецікаву, рутинну роботу. Але таких фахівців не буває, і більшість компаній звикли до того, що від людини не можна очікувати стовідсоткових результатів. А тому, менеджмент намагається всіляко розвивати людський ресурс, систему мотивації та шукати рішення щодо підвищення ефективності й стабільності. Одним із найбільш оптимальних рішень є роботизація типових, повторюваних бізнес-процесів, відома як RPA (Robotic Process Automation). Основними критеріями для її впровадження є рутинність процесів та їх скерованість чіткими правилами. RPA-системи є свого роду програмним забезпеченням, що імітує діяльність людини, яка працює за компютером. Працюють RPA-боти з усіма системами, з якими може працювати користувач. Тому для впровадження роботизації немає потреби втручатися в IT-інфраструктуру компанії. Достатньо лиш надати роботу доступ, як і будь-якому іншому співробітнику. Більше того, одному RPA-боту можна надати права доступу, які за принципом SoD (Segregation of Duties) не могла би мати одна людина, оскільки дії RPA -бота чітко запрограмовані і не несуть SoD ризиків. Залучення цієї цифрової робочої сили дозволяє збільшувати обсяги роботи, не перевантажуючи співробітників, які можуть використати свій час для вирішення більш складних і творчих завдань, що вимагають саме людських якостей. Зокрема, таке рішення позбавляє бізнес від допустимого відсотку помилок внаслідок «людського фактору», оскільки коректно запрограмований RPA-бот виконує роботу з абсолютною точністю. Масштаби роботизації можуть бути різними. Вони залежать від специфіки процесів та бажання їх автоматизувати. RPA може впроваджуватися як для невеликих частин одного процесу (автоматизація окремих завдань), так і для складних процесів з використанням машинного навчання. Процеси, виконання яких доцільно передати роботам, можуть бути не тільки операційними, що стосуються безпосередньої діяльності бізнесу, але й адміністративними, гігієнічними, які існують в компанії та є необхідністю. Наприклад, система внутрішнього контролю. Вона є невід’ємною складовою, адже позбавляє компанію певних ризиків, але в той же час потребує багато людських і часових ресурсів. Хоча вона не є процесом, заради якого діє сам бізнес. До того ж співробітники, на чиї плечі падає така відповідальність, рідко отримують задоволення від виконання подібної роботи, оскільки вона не входить до прямих функціональних обовязків (за рідким виключенням). І усвідомлення того, що замість своєї безпосередньої роботи треба сидіти і щось перевіряти, стає причиною невдоволення і, як наслідок, демотивує фахівців. Тим не менше, доки існує «людський фактор» і ризики в зоні певних процесів, для якісного ведення бізнесу система контролю необхідна. Але це можна робити значно ефективніше, якщо перекласти відповідальність за перевірку на RPA-ботів. Окрім того, часто на підприємствах не вистачає часу на впровадження якихось новацій або на тестування альтернативних сценаріїв ведення бізнесу через ліміт часу й високу завантаженість співробітників. Тобто залучення цифрової робочої сили не лише позбавить від рутинної праці, але й вивільнить ресурс, який можна спрямувати на вдосконалення, розвиток та нові ідеї. Для компаній з невеликим колективом, роботизація не тільки збереже час цінних кадрів, а також забезпечить стабільність процесів на випадок відсутності когось із членів команди. Бізнес, який стрімко розвивається, завдяки роботизації зможе значно зекономити на залученні нових співробітників, що несе за собою не тільки збільшення фонду оплати праці, але й низку супутніх витрат. Отже очевидно, що співробітники втомлюються й професійно вигорають від виконання рутинної роботи, а компанії в свою чергу жертвують якістю та швидкістю роботи. То чому б не залучити цифрову роботу силу?

Автор: Андрій Полтавець, Менеджер з фінансової та адміністративної діяльності в компанї TНТ Україна

Чудово було б мати ідеального співробітника, який ніколи не помиляється, швидко працює, не втомлюється, не потребує вихідних та відпусток, а ще з легкістю береться за нецікаву, рутинну роботу. Але таких фахівців не буває, і більшість компаній звикли до того, що від людини не можна очікувати стовідсоткових результатів. А тому, менеджмент намагається всіляко розвивати людський ресурс, систему мотивації та шукати рішення щодо підвищення ефективності й стабільності. Одним із найбільш оптимальних рішень є роботизація типових, повторюваних бізнес-процесів, відома як RPA (Robotic Process Automation). Основними критеріями для її впровадження є рутинність процесів та їх скерованість чіткими правилами.

RPA-системи є свого роду програмним забезпеченням, що імітує діяльність людини, яка працює за комп’ютером. Працюють RPA-боти з усіма системами, з якими може працювати користувач. Тому для впровадження роботизації немає потреби втручатися в IT-інфраструктуру компанії. Достатньо лиш надати роботу доступ, як і будь-якому іншому співробітнику. Більше того, одному RPA-боту можна надати права доступу, які за принципом SoD (Segregation of Duties) не могла би мати одна людина, оскільки дії RPA -бота чітко запрограмовані і не несуть SoD ризиків.

Залучення цієї цифрової робочої сили дозволяє збільшувати обсяги роботи, не перевантажуючи співробітників, які можуть використати свій час для вирішення більш складних і творчих завдань, що вимагають саме людських якостей. Зокрема, таке рішення позбавляє бізнес від допустимого відсотку помилок внаслідок «людського фактору», оскільки коректно запрограмований RPA-бот виконує роботу з абсолютною точністю.

Масштаби роботизації можуть бути різними. Вони залежать від специфіки процесів та бажання їх автоматизувати. RPA може впроваджуватися як для невеликих частин одного процесу (автоматизація окремих завдань), так і для складних процесів з використанням машинного навчання.

Процеси, виконання яких доцільно передати роботам, можуть бути не тільки операційними, що стосуються безпосередньої діяльності бізнесу, але й адміністративними, гігієнічними, які існують в компанії та є необхідністю.

Наприклад, система внутрішнього контролю. Вона є невід’ємною складовою, адже позбавляє компанію певних ризиків, але в той же час потребує багато людських і часових ресурсів. Хоча вона не є процесом, заради якого діє сам бізнес. До того ж співробітники, на чиї плечі падає така відповідальність, рідко отримують задоволення від виконання подібної роботи, оскільки вона не входить до прямих функціональних обов’язків (за рідким виключенням). І усвідомлення того, що замість своєї безпосередньої роботи треба сидіти і щось перевіряти, стає причиною невдоволення і, як наслідок, демотивує фахівців. Тим не менше, доки існує «людський фактор» і ризики в зоні певних процесів, для якісного ведення бізнесу система контролю необхідна. Але це можна робити значно ефективніше, якщо перекласти відповідальність за перевірку на RPA-ботів.

Окрім того, часто на підприємствах не вистачає часу на впровадження якихось новацій або на тестування альтернативних сценаріїв ведення бізнесу через ліміт часу й високу завантаженість співробітників. Тобто залучення цифрової робочої сили не лише позбавить від рутинної праці, але й вивільнить ресурс, який можна спрямувати на вдосконалення, розвиток та нові ідеї.

Для компаній з невеликим колективом, роботизація не тільки збереже час цінних кадрів, а також забезпечить стабільність процесів на випадок відсутності когось із членів команди. Бізнес, який стрімко розвивається, завдяки роботизації зможе значно зекономити на залученні нових співробітників, що несе за собою не тільки збільшення фонду оплати праці, але й низку супутніх витрат.

Отже очевидно, що співробітники втомлюються й професійно вигорають від виконання рутинної роботи, а компанії в свою чергу жертвують якістю та швидкістю роботи. То чому б не залучити цифрову роботу силу?

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: