fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Імпорт та торгівля алкогольними напоями

29/ 08/ 2014
  Завдяки тривалим зусиллям Комітету з питань імпорту та торгівлі алкоголем Європейської Бізнес Асоціації (надалі – Комітет та Асоціація відповідно) Верховна Рада України (надалі - ВРУ) 12 серпня цього року прийняла проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм» №2403 від 26 лютого 2013 року. Передумови: Законом України №5503-VI від 20 листопада 2012 року було внесено зміни до статті 11 Закону України №481/95-ВР від 19 грудня 1995 року, а саме викладено абзац 4 частини 4 в такій редакції: «У разі зміни зразка марок акцизного податку раніше закуплені платником акцизного податку марки попереднього зразка застосовуються таким платником для маркування вироблених, ввезених на митну територію України алкогольних напоїв та тютюнових виробів протягом 12 місяців з дати запровадження марок нового зразка. Алкогольні напої, марковані марками попереднього зразка, можуть перебувати в обігу протягом 12 місяців з дати запровадження марок нового зразка, а по закінченню цього терміну марки попереднього зразка на таких алкогольних напоях підлягають обміну на марки нового зразка. Тютюнові вироби, марковані марками попереднього зразка, що перебувають в обігу після 12 місяців з дня запровадження марок нового зразка, вважаються такими, що немарковані. Заміна залишків раніше закуплених платниками марок акцизного податку попереднього зразка, а також марок попереднього зразка на нереалізованих алкогольних напоях протягом визначеного цим абзацом строку реалізації марками нового зразка проводиться безоплатно в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України». Зазначена норма могла б призвести до негативних наслідків, зокрема до додаткових витрат з боку суб’єктів господарювання та виникнення сприятливих умов для введення в обіг нелегальної алкогольної продукції (контрафактної та/або контрабандної), адже марками акцизного податку нового зразка могли б маркувалися нелегальні алкогольні напої, замість тих, на яких марки акцизного податку попереднього зразка мали бути замінені. Експерти Комітету Асоціації неодноразово наголошували на необхідності скасування цього положення під час численних зустрічей та у офіційній кореспонденції до представників органів державної влади. Як результат, народний депутат України VІІ скликання Циркін Ігор Маркович вніс правку до проект Закону «Про внесення змін до статті 230 Податкового кодексу України (щодо контролю за обігом спирту і лікеро-горілчаних виробів)» №2403 від 26 лютого 2013 року (законопроект був перейменований у другому читанні), якою передбачено, що застосування вже закуплених марок попереднього зразка у виробництві алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється до їх повного використання, а марковані такими марками алкогольні напої та тютюнові вироби знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання. 12 серпня 2014 року ВРУ прийняла зазначений проект Закону в цілому у другому читанні. Асоціація висловлює щиру подяку ВРУ та Міністерству фінансів України за ефективну та конструктивну співпрацю у вирішенні цього важливого питання. Також дякуємо всім членам Асоціації, що долучилися та підтримали наші зусилля, які й призвели до цього успіху!

Завдяки тривалим зусиллям Комітету з питань імпорту та торгівлі алкоголем Європейської Бізнес Асоціації (надалі – Комітет та Асоціація відповідно) Верховна Рада України (надалі – ВРУ) 12 серпня цього року прийняла проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм» №2403 від 26 лютого 2013 року.

Передумови: Законом України №5503-VI від 20 листопада 2012 року було внесено зміни до статті 11 Закону України №481/95-ВР від 19 грудня 1995 року, а саме викладено абзац 4 частини 4 в такій редакції: «У разі зміни зразка марок акцизного податку раніше закуплені платником акцизного податку марки попереднього зразка застосовуються таким платником для маркування вироблених, ввезених на митну територію України алкогольних напоїв та тютюнових виробів протягом 12 місяців з дати запровадження марок нового зразка. Алкогольні напої, марковані марками попереднього зразка, можуть перебувати в обігу протягом 12 місяців з дати запровадження марок нового зразка, а по закінченню цього терміну марки попереднього зразка на таких алкогольних напоях підлягають обміну на марки нового зразка. Тютюнові вироби, марковані марками попереднього зразка, що перебувають в обігу після 12 місяців з дня запровадження марок нового зразка, вважаються такими, що немарковані. Заміна залишків раніше закуплених платниками марок акцизного податку попереднього зразка, а також марок попереднього зразка на нереалізованих алкогольних напоях протягом визначеного цим абзацом строку реалізації марками нового зразка проводиться безоплатно в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України».

Зазначена норма могла б призвести до негативних наслідків, зокрема до додаткових витрат з боку суб’єктів господарювання та виникнення сприятливих умов для введення в обіг нелегальної алкогольної продукції (контрафактної та/або контрабандної), адже марками акцизного податку нового зразка могли б маркувалися нелегальні алкогольні напої, замість тих, на яких марки акцизного податку попереднього зразка мали бути замінені.

Експерти Комітету Асоціації неодноразово наголошували на необхідності скасування цього положення під час численних зустрічей та у офіційній кореспонденції до представників органів державної влади. Як результат, народний депутат України VІІ скликання Циркін Ігор Маркович вніс правку до проект Закону «Про внесення змін до статті 230 Податкового кодексу України (щодо контролю за обігом спирту і лікеро-горілчаних виробів)» №2403 від 26 лютого 2013 року (законопроект був перейменований у другому читанні), якою передбачено, що застосування вже закуплених марок попереднього зразка у виробництві алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється до їх повного використання, а марковані такими марками алкогольні напої та тютюнові вироби знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання.

12 серпня 2014 року ВРУ прийняла зазначений проект Закону в цілому у другому читанні.

Асоціація висловлює щиру подяку ВРУ та Міністерству фінансів України за ефективну та конструктивну співпрацю у вирішенні цього важливого питання. Також дякуємо всім членам Асоціації, що долучилися та підтримали наші зусилля, які й призвели до цього успіху!

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: