fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Охорона здоров’я

10/ 04/ 2014
  Завдяки зусиллям Європейської Бізнес Асоціації (надалі - Асоціація) 10 квітня 2014 року Верховна Рада України прийняла проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо усунення окремих неузгодженостей норм законодавства» №4645 від 07 квітня 2014 року (надалі – проект Закону), яким було знижено ставку податку на додану вартість (надалі - ПДВ) з 20% до 7% на операції з ввезення лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, дозволених для застосування у межах клінічних випробувань. Ми вважаємо це є значним кроком вперед для України на шляху до підвищення власного іміджу на міжнародній арені та для залучення додаткових клінічних випробувань, що дозволить розширити доступ пацієнтів до інноваційного лікування та стимулювати надходження інвестицій в країну за рахунок збільшення кількості випробувань. Клінічні випробування, що проводяться в Україні з 1996 року, на своєму нелегкому шляху до становлення як окремого напрямку охорони здоров’я переживали складні ситуації та долали значні перепони. Однією з таких перешкод на шляху розвитку цієї сфери було невиправдане податкове навантаження, а саме – оподаткування операцій з ввезення незареєстрованих лікарських засобів (надалі – НЛЗ) ПДВ у розмірі 20%. Такий підхід до оподаткування НЛЗ не відповідав світовим тенденціям та рекомендаціям Міжнародної конвенції про спрощення і гармонізацію митних процедур, до якої приєдналася Україна згідно з Законом України №227-V від 5 жовтня 2006 року. Наявність оподаткування операцій з ввезення препаратів для клінічних випробувань за ставкою 20%, на думку міжнародних спонсорів клінічних випробувань, було одним з ключових негативних факторів, який безпосередньо впливав на вибір країни для проведення клінічного випробування. Такий підхід значно гальмував розвиток цієї соціально-важливої сфери, в межах діяльності якої пацієнти отримують ліки безкоштовно, погіршувало імідж та можливості країни у залученні глобальних інвестицій у нові проекти. Також це перешкоджало пацієнтам отримувати належне обстеження і діагностику, інноваційне високоякісне лікування, яке часто стає для них єдиним шансом на продовження життя. Саме тому, Підкомітет з клінічних випробувань Комітету з охорони здоров’я Асоціації ще від початку 2000 років виділив цю проблему як одну з тих негараздів для розвитку сфери, якого вкрай необхідно позбутися. Впродовж декількох років зусилля компаній-членів та працівників Асоціації були спрямовані на інформування громадськості щодо цієї проблеми та роз’яснення даного питання в державних органах. Адже, як показує міжнародний досвід, зниження ставки ПДВ в результаті призводить до залучення більшої кількості міжнародних проектів і, відповідно, надходжень до державного бюджету. За роки роботи з цією проблемою Асоціація неодноразово зверталася та проводила зустрічі з представниками Кабінету Міністрів України, керівництвом Міністерства охорони здоров’я України (надалі - МОЗ) та інших профільних міністерств, народними депутатами України, зокрема з паном Дудкою В.В., який відстоював вирішення цієї проблеми у Верховній Раді України. Позиція Асоціації була підтримана МОЗ та Державною митною службою України. Повторним та останнім листом з цього приводу Асоціація звернулася до Прем’єр-міністра України 4 квітня 2014 року, після чого пропозиції щодо оподаткування операцій з ввезення НЛЗ було розглянуто та включено до пункту 5 проекту Закону, яким були внесені відповідні зміни до статті 193 Податкового кодексу України №2755-VI від 2 грудня 2010 року та знижено ставку податку. Таким чином, прийняттям проекту Закону було ухвалено нову ставку оподаткування на операції ввезення на митну територію України лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, дозволених для застосування у межах клінічних випробувань у розмірі 7%. Висловлюємо нашу подяку всім членам Комітету з охорони здоров’я та представникам органів державної влади, які долучилися та підтримували наші зусилля, направлені на вирішення даного питання. У той же час, сподіваємося, що й інші перешкоди на шляху розвитку клінічних випробувань будуть подолані, як наприклад, удосконалення дозвільної процедури ввезення, скорочення термінів проведення експертизи та створення єдиної бази клінічних випробувань в Україні.

Завдяки зусиллям Європейської Бізнес Асоціації (надалі – Асоціація) 10 квітня 2014 року Верховна Рада України прийняла проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо усунення окремих неузгодженостей норм законодавства» №4645 від 07 квітня 2014 року (надалі – проект Закону), яким було знижено ставку податку на додану вартість (надалі – ПДВ) з 20% до 7% на операції з ввезення лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, дозволених для застосування у межах клінічних випробувань.

Ми вважаємо це є значним кроком вперед для України на шляху до підвищення власного іміджу на міжнародній арені та для залучення додаткових клінічних випробувань, що дозволить розширити доступ пацієнтів до інноваційного лікування та стимулювати надходження інвестицій в країну за рахунок збільшення кількості випробувань.

Клінічні випробування, що проводяться в Україні з 1996 року, на своєму нелегкому шляху до становлення як окремого напрямку охорони здоров’я переживали складні ситуації та долали значні перепони. Однією з таких перешкод на шляху розвитку цієї сфери було невиправдане податкове навантаження, а саме – оподаткування операцій з ввезення незареєстрованих лікарських засобів (надалі – НЛЗ) ПДВ у розмірі 20%.

Такий підхід до оподаткування НЛЗ не відповідав світовим тенденціям та рекомендаціям Міжнародної конвенції про спрощення і гармонізацію митних процедур, до якої приєдналася Україна згідно з Законом України №227-V від 5 жовтня 2006 року.

Наявність оподаткування операцій з ввезення препаратів для клінічних випробувань за ставкою 20%, на думку міжнародних спонсорів клінічних випробувань, було одним з ключових негативних факторів, який безпосередньо впливав на вибір країни для проведення клінічного випробування. Такий підхід значно гальмував розвиток цієї соціально-важливої сфери, в межах діяльності якої пацієнти отримують ліки безкоштовно, погіршувало імідж та можливості країни у залученні глобальних інвестицій у нові проекти. Також це перешкоджало пацієнтам отримувати належне обстеження і діагностику, інноваційне високоякісне лікування, яке часто стає для них єдиним шансом на продовження життя.

Саме тому, Підкомітет з клінічних випробувань Комітету з охорони здоров’я Асоціації ще від початку 2000 років виділив цю проблему як одну з тих негараздів для розвитку сфери, якого вкрай необхідно позбутися. Впродовж декількох років зусилля компаній-членів та працівників Асоціації були спрямовані на інформування громадськості щодо цієї проблеми та роз’яснення даного питання в державних органах. Адже, як показує міжнародний досвід, зниження ставки ПДВ в результаті призводить до залучення більшої кількості міжнародних проектів і, відповідно, надходжень до державного бюджету.

За роки роботи з цією проблемою Асоціація неодноразово зверталася та проводила зустрічі з представниками Кабінету Міністрів України, керівництвом Міністерства охорони здоров’я України (надалі – МОЗ) та інших профільних міністерств, народними депутатами України, зокрема з паном Дудкою В.В., який відстоював вирішення цієї проблеми у Верховній Раді України. Позиція Асоціації була підтримана МОЗ та Державною митною службою України.

Повторним та останнім листом з цього приводу Асоціація звернулася до Прем’єр-міністра України 4 квітня 2014 року, після чого пропозиції щодо оподаткування операцій з ввезення НЛЗ було розглянуто та включено до пункту 5 проекту Закону, яким були внесені відповідні зміни до статті 193 Податкового кодексу України №2755-VI від 2 грудня 2010 року та знижено ставку податку.

Таким чином, прийняттям проекту Закону було ухвалено нову ставку оподаткування на операції ввезення на митну територію України лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, дозволених для застосування у межах клінічних випробувань у розмірі 7%.

Висловлюємо нашу подяку всім членам Комітету з охорони здоров’я та представникам органів державної влади, які долучилися та підтримували наші зусилля, направлені на вирішення даного питання. У той же час, сподіваємося, що й інші перешкоди на шляху розвитку клінічних випробувань будуть подолані, як наприклад, удосконалення дозвільної процедури ввезення, скорочення термінів проведення експертизи та створення єдиної бази клінічних випробувань в Україні.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: