fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Харчові питання

12/ 02/ 2014
  Ми раді повідомити, що деякі проекти Законів, проти прийняття яких виступала Європейська Бізнес Асоціація, не були включені до порядку денного Верховної Ради України відповідно до прийнятої Постанови про порядок денний четвертої сесії Верховної Ради України сьомого скликання (лютий-липень 2014 року) № 739-VII, яку було прийнято 6 лютого цього року. Зокрема, були відхилені та зняті з розгляду Верховної Ради України проекти Законів, що стосувалися таких питань: Обмеження щодо ввезення та використання харчових добавок (підсолоджувачів) Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо заборони ввезення і використання деяких харчових добавок)» №2643 від 28 березня 2013 року мав на меті заборонити використання підсолоджувачів у виробництві продуктів харчування в Україні, з метою підвищення конкурентоспроможності вітчизняної цукрової промисловості. Тим не менш, наразі існує ряд продуктів, які технологічно не можуть вироблятись з цукру і потребують додавання підсоложувачів. У разі ухвалення, даний проект Закону неминуче призвів би до значних технологічних і фінансових проблем для сумлінних виробників, які виробляють продукцію у відповідності з вимогами українського законодавства та кращої міжнародної практики. Заборона використання пальмової олії Проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» (щодо заборони використання пальмової олії та її фракцій при виробництві харчових продуктів) №2492 від 7 березня 2013 року мав на меті заборонити використання пальмового масла і його фракцій у виробництві продуктів харчування. При цьому слід зазначити, що пальмова олія широко використовується у виробництві кондитерських виробів і заборона її застосування могла б призвести до необхідності внесення змін до рецептури та технологічного виробництва всесвітньо відомих продуктів харчування. Наразі Європейська Бізнес Асоціація вважає за потрібне обговорити питання використання пальмової олії з підприємствами, зокрема з акцентом на необхідності врегулювання неконтрольованого використання такої олії, фальсифікації продукції та застосування відповідного маркування. Також, ми рекомендуємо відповідним міністерствам та іншим органам державної влади з пропозицією всебічно розглянути вказані питання та внести зміни в існуючий ДСТУ 4306:2004 «Олія пальмова. Загальні технічні умови», з метою встановлення більш жорстких вимог і норм стосовно порядку використання пальмової олії, а також розробити та забезпечити належний контроль за використанням пальмової олії, як замінника молочного жиру. Підвищення деяких ставок акцизного податку Проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо підвищення деяких ставок акцизного податку та впорядкування виробництва, роздрібної торгівлі і споживання деяких підакцизних товарів) №2876-1 від 30 квітня 2013 року передбачав внесення ряду змін до діючого законодавства, зокрема: а) підвищення деяких ставок акцизного податку майже в три рази; б) введення обов’язкової вимоги щодо торгівлі алкогольними та слабоалкогольними напоями на обмеженій території магазину або у спеціалізованих магазинах. Таке збільшення ставок акцизного податку могло призвести до подорожчання алкогольної продукції для кінцевого споживача, а також до негативних наслідків функціонування ринків зазначеної продукції, зокрема, зменшення обсягів виробництва та продажу, і як наслідок - скорочення надходжень до державного бюджету України. Крім того, нові вимоги до торговельних приміщень негативно вплинули б на можливість ведення відповідного бізнесу для значної кількості підприємців, оскільки не всі магазини мають можливість відокремити спеціальні площі. Таким чином, реалізація алкогольних напоїв могла бути обмежена лише для великими мережами магазинів. Звертаємо Вашу увагу на те, що проекти Законів, ініційовані Кабінетом Міністрів України, які не прийняті в першому читанні, вважаються відкликаними, знімаються з розгляду із відповідним зазначенням про це в базі даних законопроектів електронної комп’ютерної мережі веб-сайту ВРУ відповідно до частини 3 статті 105 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» №1861-VI від 10 лютого 2010 року. Асоціація висловлює вдячність усім компаніям-членам Асоціації за участь та наполегливість у вирішенні проблем бізнесу та хоче запевнити, що продовжуватиме працювати над вирішенням проблемних моментів для захисту законних інтересів своїх членів.  

Ми раді повідомити, що деякі проекти Законів, проти прийняття яких виступала Європейська Бізнес Асоціація, не були включені до порядку денного Верховної Ради України відповідно до прийнятої Постанови про порядок денний четвертої сесії Верховної Ради України сьомого скликання (лютий-липень 2014 року) № 739-VII, яку було прийнято 6 лютого цього року.

Зокрема, були відхилені та зняті з розгляду Верховної Ради України проекти Законів, що стосувалися таких питань:

Обмеження щодо ввезення та використання харчових добавок (підсолоджувачів)

Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо заборони ввезення і використання деяких харчових добавок)» №2643 від 28 березня 2013 року мав на меті заборонити використання підсолоджувачів у виробництві продуктів харчування в Україні, з метою підвищення конкурентоспроможності вітчизняної цукрової промисловості. Тим не менш, наразі існує ряд продуктів, які технологічно не можуть вироблятись з цукру і потребують додавання підсоложувачів. У разі ухвалення, даний проект Закону неминуче призвів би до значних технологічних і фінансових проблем для сумлінних виробників, які виробляють продукцію у відповідності з вимогами українського законодавства та кращої міжнародної практики.

Заборона використання пальмової олії

Проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» (щодо заборони використання пальмової олії та її фракцій при виробництві харчових продуктів) №2492 від 7 березня 2013 року мав на меті заборонити використання пальмового масла і його фракцій у виробництві продуктів харчування. При цьому слід зазначити, що пальмова олія широко використовується у виробництві кондитерських виробів і заборона її застосування могла б призвести до необхідності внесення змін до рецептури та технологічного виробництва всесвітньо відомих продуктів харчування. Наразі Європейська Бізнес Асоціація вважає за потрібне обговорити питання використання пальмової олії з підприємствами, зокрема з акцентом на необхідності врегулювання неконтрольованого використання такої олії, фальсифікації продукції та застосування відповідного маркування. Також, ми рекомендуємо відповідним міністерствам та іншим органам державної влади з пропозицією всебічно розглянути вказані питання та внести зміни в існуючий ДСТУ 4306:2004 «Олія пальмова. Загальні технічні умови», з метою встановлення більш жорстких вимог і норм стосовно порядку використання пальмової олії, а також розробити та забезпечити належний контроль за використанням пальмової олії, як замінника молочного жиру.

Підвищення деяких ставок акцизного податку

Проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо підвищення деяких ставок акцизного податку та впорядкування виробництва, роздрібної торгівлі і споживання деяких підакцизних товарів) №2876-1 від 30 квітня 2013 року передбачав внесення ряду змін до діючого законодавства, зокрема: а) підвищення деяких ставок акцизного податку майже в три рази; б) введення обов’язкової вимоги щодо торгівлі алкогольними та слабоалкогольними напоями на обмеженій території магазину або у спеціалізованих магазинах.

Таке збільшення ставок акцизного податку могло призвести до подорожчання алкогольної продукції для кінцевого споживача, а також до негативних наслідків функціонування ринків зазначеної продукції, зокрема, зменшення обсягів виробництва та продажу, і як наслідок – скорочення надходжень до державного бюджету України. Крім того, нові вимоги до торговельних приміщень негативно вплинули б на можливість ведення відповідного бізнесу для значної кількості підприємців, оскільки не всі магазини мають можливість відокремити спеціальні площі. Таким чином, реалізація алкогольних напоїв могла бути обмежена лише для великими мережами магазинів. Звертаємо Вашу увагу на те, що проекти Законів, ініційовані Кабінетом Міністрів України, які не прийняті в першому читанні, вважаються відкликаними, знімаються з розгляду із відповідним зазначенням про це в базі даних законопроектів електронної комп’ютерної мережі веб-сайту ВРУ відповідно до частини 3 статті 105 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» №1861-VI від 10 лютого 2010 року.

Асоціація висловлює вдячність усім компаніям-членам Асоціації за участь та наполегливість у вирішенні проблем бізнесу та хоче запевнити, що продовжуватиме працювати над вирішенням проблемних моментів для захисту законних інтересів своїх членів.

 

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: