fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Спільна заява щодо верховенства права, відбору суддів та складу Верховного Суду

15/ 10/ 2019
  Європейська Бізнес Асоціація, Американська торговельна палата в Україні та Спілка українських підприємців вітають і повністю підтримують заяви Президента України та Уряду України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні та перші кроки, зроблені для досягнення цієї мети. Заходи боротьби з корупцією через обмеження депутатської недоторканності, прийняття нового Закону про концесії та законодавства щодо приватизації та захисту прав власності є потужним сигналом іноземним інвесторам про те, що Україна насправді відкрита для інвестицій. Постійні зусилля Президента та Уряду щодо залучення іноземних інвестицій будуть критично важливими для досягнення мети нової влади – щорічного зростання ВВП на 5-7%. Критичною передумовою довіри інвесторів до значного капіталовкладення в Україну є стабільність, передбачуваність та дотримання верховенства права. Важливо створити середовище, в якому інвестори та підприємства відчувають себе захищеними від несподіваних змін встановлених правил, матимуть рівний захист прав власності незалежною судовою системою без втручання виконавчої влади. У цьому контексті ми, три найбільші бізнес-асоціації України, висловлюємо занепокоєння щодо запропонованих змін до відбору суддів та складу Верховного Суду, викладених у проекті Закону №1008 «Про внесення змін до деяких законів України щодо діяльності органів суддівського врядування». Ми занепокоєні тим, що пропозиції, викладені в цих ініціативах, можуть підірвати довіру іноземних інвесторів, необхідну для залучення масштабних інвестицій і досягнення цілей щодо економічного зростання. Наші асоціації уважно спостерігають за перебігом судової реформи і пропозиціями, викладеними у проекті Закону №1008, з моменту внесення законопроекту до першого читання на початку вересня. Нас насторожують занепокоєння міжнародної спільноти, висловлені у спільній заяві Посольства Канади в Україні та Представництва Європейського Союзу в Україні від 11 вересня 2019 року, листі Генерального секретаря Ради Європи від 1 жовтня 2019 року та Постанові Пленуму Верховного Суду від 16 вересня 2019 року, листі Американської торговельної палати в Україні від 27 вересня, а також думки членів Ради громадської доброчесності Вищої кваліфікаційної комісії суддів, громадянського суспільства та професійних юридичних організацій щодо потенційно негативного впливу проекту Закону №1008 на незалежність судової системи. Ми ще раз наголошуємо на важливості для бізнесу ефективної та незалежної судової системи, яка пропонує доступ до чесного правосуддя та якісних рішень, що регулюють спори. Ми стурбовані тим, що нова редакція проекту Закону №1008 може слугувати інструментом руйнування принципу верховенства права і обмеження доступу до правосуддя, які є обовязковою умовами захисту недоторканності прав власності та запорукою необхідної довіри бізнес-спільноти для подальшого інвестування в економіку України. З точки зору наших компаній-членів, реформа, хоч і недосконала, процесу відбору суддів та новий склад Верховного Суду, який розпочав свою роботу в січні 2018 року, помітно покращила систему, яка існувала раніше. Незважаючи на те, що ми вітаємо покращення, реформування Верховного Суду відбулося не до кінця. Досі залишається безліч проблемних моментів у діяльності судів нижчих інстанцій, які потрібно вирішити для того, щоб завершити таку очікувану судову реформу. Ми досі стурбовані можливістю Верховного Суду продовжувати своєчасно приймати належні рішення, враховуючи поточне навантаження його суддів. Ми розуміємо, що з моменту запуску до Верховного Суду надійшло 220 000 справ і продовжує надходити в середньому 360 справ на день. Всього у Верховному Суді є 193 судді та більше 63000 справ на розгляді. Бізнес-спільнота дуже занепокоєна оцінками, згідно з якими позивачі будуть змушені чекати понад 5 років на рішення Верховного Суду, якщо кількість його суддів скоротиться з 200 до 100 без одночасного реформування судів нижчих інстанцій, апеляційних судів та запровадження процесуальних фільтрів у кодексах. Ми щиро віримо, що будь-які зміни у процедурі відбору суддів та формуванні складу Верховного Суду повинні активно обговорюватися публічно, як це було з відбором до чинного Верховного Суду, що був прозорим і суворим, відбувався із широким публічним обговоренням, дебатами та залученням експертів. Тому важливо провести ґрунтовну публічну дискусію між Комітетом Верховної Ради України з питань правової політики і громадянським суспільством, бізнесом та міжнародною спільнотою щодо того, як запропонований проект Закону №1008 допоможе досягнути своєї заявленої мети – покращити доступ до правосуддя та забезпечити високоякісні рішення. Таке обговорення повинно, зокрема, торкнутися факту, що найбільш серйозні проблеми, з якими стикаються наші компанії-члени, розглядаються в судах першої інстанції та апеляційних судах. Європейська Бізнес Асоціація, Американська торговельна палата в Україні та Спілка українських підприємців вітають новину про те, що Венеційська комісія Ради Європи перегляне проект Закону №1008, щоб забезпечити його відповідність європейським нормам та стандартам. Наші асоціації готові в повній мірі брати участь у публічному діалозі з органами державної влади, щоб продовжувати сприяти впровадженню судової реформи, забезпечити ефективне правосуддя, що сприятиме своєчасним та якісним рішенням. Ми ще раз підтверджуємо наше прагнення співпрацювати з українською владою задля створення передбачуваного правового середовища, заснованого на принципі верховенства права.

Європейська Бізнес Асоціація, Американська торговельна палата в Україні та Спілка українських підприємців вітають і повністю підтримують заяви Президента України та Уряду України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні та перші кроки, зроблені для досягнення цієї мети. Заходи боротьби з корупцією через обмеження депутатської недоторканності, прийняття нового Закону про концесії та законодавства щодо приватизації та захисту прав власності є потужним сигналом іноземним інвесторам про те, що Україна насправді відкрита для інвестицій. Постійні зусилля Президента та Уряду щодо залучення іноземних інвестицій будуть критично важливими для досягнення мети нової влади – щорічного зростання ВВП на 5-7%.

Критичною передумовою довіри інвесторів до значного капіталовкладення в Україну є стабільність, передбачуваність та дотримання верховенства права. Важливо створити середовище, в якому інвестори та підприємства відчувають себе захищеними від несподіваних змін встановлених правил, матимуть рівний захист прав власності незалежною судовою системою без втручання виконавчої влади.

У цьому контексті ми, три найбільші бізнес-асоціації України, висловлюємо занепокоєння щодо запропонованих змін до відбору суддів та складу Верховного Суду, викладених у проекті Закону №1008 «Про внесення змін до деяких законів України щодо діяльності органів суддівського врядування». Ми занепокоєні тим, що пропозиції, викладені в цих ініціативах, можуть підірвати довіру іноземних інвесторів, необхідну для залучення масштабних інвестицій і досягнення цілей щодо економічного зростання.

Наші асоціації уважно спостерігають за перебігом судової реформи і пропозиціями, викладеними у проекті Закону №1008, з моменту внесення законопроекту до першого читання на початку вересня. Нас насторожують занепокоєння міжнародної спільноти, висловлені у спільній заяві Посольства Канади в Україні та Представництва Європейського Союзу в Україні від 11 вересня 2019 року, листі Генерального секретаря Ради Європи від 1 жовтня 2019 року та Постанові Пленуму Верховного Суду від 16 вересня 2019 року, листі Американської торговельної палати в Україні від 27 вересня, а також думки членів Ради громадської доброчесності Вищої кваліфікаційної комісії суддів, громадянського суспільства та професійних юридичних організацій щодо потенційно негативного впливу проекту Закону №1008 на незалежність судової системи. Ми ще раз наголошуємо на важливості для бізнесу ефективної та незалежної судової системи, яка пропонує доступ до чесного правосуддя та якісних рішень, що регулюють спори. Ми стурбовані тим, що нова редакція проекту Закону №1008 може слугувати інструментом руйнування принципу верховенства права і обмеження доступу до правосуддя, які є обов’язковою умовами захисту недоторканності прав власності та запорукою необхідної довіри бізнес-спільноти для подальшого інвестування в економіку України.

З точки зору наших компаній-членів, реформа, хоч і недосконала, процесу відбору суддів та новий склад Верховного Суду, який розпочав свою роботу в січні 2018 року, помітно покращила систему, яка існувала раніше. Незважаючи на те, що ми вітаємо покращення, реформування Верховного Суду відбулося не до кінця. Досі залишається безліч проблемних моментів у діяльності судів нижчих інстанцій, які потрібно вирішити для того, щоб завершити таку очікувану судову реформу. Ми досі стурбовані можливістю Верховного Суду продовжувати своєчасно приймати належні рішення, враховуючи поточне навантаження його суддів. Ми розуміємо, що з моменту запуску до Верховного Суду надійшло 220 000 справ і продовжує надходити в середньому 360 справ на день. Всього у Верховному Суді є 193 судді та більше 63000 справ на розгляді.

Бізнес-спільнота дуже занепокоєна оцінками, згідно з якими позивачі будуть змушені чекати понад 5 років на рішення Верховного Суду, якщо кількість його суддів скоротиться з 200 до 100 без одночасного реформування судів нижчих інстанцій, апеляційних судів та запровадження процесуальних фільтрів у кодексах.

Ми щиро віримо, що будь-які зміни у процедурі відбору суддів та формуванні складу Верховного Суду повинні активно обговорюватися публічно, як це було з відбором до чинного Верховного Суду, що був прозорим і суворим, відбувався із широким публічним обговоренням, дебатами та залученням експертів. Тому важливо провести ґрунтовну публічну дискусію між Комітетом Верховної Ради України з питань правової політики і громадянським суспільством, бізнесом та міжнародною спільнотою щодо того, як запропонований проект Закону №1008 допоможе досягнути своєї заявленої мети – покращити доступ до правосуддя та забезпечити високоякісні рішення. Таке обговорення повинно, зокрема, торкнутися факту, що найбільш серйозні проблеми, з якими стикаються наші компанії-члени, розглядаються в судах першої інстанції та апеляційних судах.

Європейська Бізнес Асоціація, Американська торговельна палата в Україні та Спілка українських підприємців вітають новину про те, що Венеційська комісія Ради Європи перегляне проект Закону №1008, щоб забезпечити його відповідність європейським нормам та стандартам. Наші асоціації готові в повній мірі брати участь у публічному діалозі з органами державної влади, щоб продовжувати сприяти впровадженню судової реформи, забезпечити ефективне правосуддя, що сприятиме своєчасним та якісним рішенням. Ми ще раз підтверджуємо наше прагнення співпрацювати з українською владою задля створення передбачуваного правового середовища, заснованого на принципі верховенства права.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: