fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Харчові питання

24/ 05/ 2012
  В результаті діяльності Європейської Бізнес Асоціації, у Верховній Раді України зареєстровано проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо безпечності харчових продуктів» реєстраційний № 10495 від 21 травня 2012 року. Передумови: Контроль за якістю та безпечністю продуктів харчування різними інституціями (на сьогодні, це Державна ветеринарна та фітосанітарна служба України, Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів та Державна служба з карантину рослин) призводив до того, що один й той самий продукт проходив декілька ідентичних тестів у різних лабораторіях, що призводило до додаткових витрат, як фінансових, так і адміністративних, для виробників. Діюча структура контролю над якістю та безпечність продуктів харчування має ряд недоліків. Зокрема,  на етапі регламентації та визначення контрольних повноважень спостерігається перехресне регулювання, що негативно впливає на ефективність системи. Крім того, виникає неузгодженість нормативних положень, непорозуміння щодо юрисдикції, та, як наслідок, неефективність діяльності та прогалини в організації контролю за продуктами харчування. Також спостерігається відсутність координації на національному рівні і на рівні окремих органів, які займаються моніторингом продовольчої політики та контролем за безпекою харчових продуктів. Серед ключових пропозицій законопроекту є встановлення повноважень щодо державного контролю за безпечністю харчових продуктів одного органу виконавчої влади (Державна ветеринарна та фітосанітарна служба України). Також законопроектом уточнюються обов’язки виробників щодо запровадження системи НАССР. Замість застарілих санітарних норм і правил встановлені сучасні вимоги до гігієни приміщень, де обробляються або переробляються харчові продукти. Визначаються поняття та методи ідентифікації інгредієнтів (харчових добавок, барвників, ароматизаторів тощо);  уточнюють та деталізують поняття безпечний і небезпечний продукт, визначають критерії, що використовуються для їх оцінки; встановлюють маркування, відповідно до європейських норм при вмісті частки ГМО у продукті понад 0.9%, а також маркування «Без ГМО» робить добровільним; скасовує понад 30 непотрібних документів, а також декларацію виробника. Ми раді поділитися цим успіхом з членами Європейської Бізнес Асоціації та повідомити, що ми й надалі будемо слідкувати за розвитком цього питання та будемо вас інформувати.

В результаті діяльності Європейської Бізнес Асоціації, у Верховній Раді України зареєстровано проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо безпечності харчових продуктів» реєстраційний № 10495 від 21 травня 2012 року.

Передумови: Контроль за якістю та безпечністю продуктів харчування різними інституціями (на сьогодні, це Державна ветеринарна та фітосанітарна служба України, Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів та Державна служба з карантину рослин) призводив до того, що один й той самий продукт проходив декілька ідентичних тестів у різних лабораторіях, що призводило до додаткових витрат, як фінансових, так і адміністративних, для виробників.

Діюча структура контролю над якістю та безпечність продуктів харчування має ряд недоліків. Зокрема,  на етапі регламентації та визначення контрольних повноважень спостерігається перехресне регулювання, що негативно впливає на ефективність системи. Крім того, виникає неузгодженість нормативних положень, непорозуміння щодо юрисдикції, та, як наслідок, неефективність діяльності та прогалини в організації контролю за продуктами харчування. Також спостерігається відсутність координації на національному рівні і на рівні окремих органів, які займаються моніторингом продовольчої політики та контролем за безпекою харчових продуктів.

Серед ключових пропозицій законопроекту є встановлення повноважень щодо державного контролю за безпечністю харчових продуктів одного органу виконавчої влади (Державна ветеринарна та фітосанітарна служба України). Також законопроектом уточнюються обов’язки виробників щодо запровадження системи НАССР. Замість застарілих санітарних норм і правил встановлені сучасні вимоги до гігієни приміщень, де обробляються або переробляються харчові продукти. Визначаються поняття та методи ідентифікації інгредієнтів (харчових добавок, барвників, ароматизаторів тощо);  уточнюють та деталізують поняття “безпечний” і “небезпечний продукт”, визначають критерії, що використовуються для їх оцінки; встановлюють маркування, відповідно до європейських норм при вмісті частки ГМО у продукті понад 0.9%, а також маркування «Без ГМО» робить добровільним; скасовує понад 30 непотрібних документів, а також декларацію виробника.

Ми раді поділитися цим успіхом з членами Європейської Бізнес Асоціації та повідомити, що ми й надалі будемо слідкувати за розвитком цього питання та будемо вас інформувати.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: