fbpx

Печиво в офісі вже згадувати соромно: як написати вакансію для соцмереж, щоб її точно помітили

30/ 10/ 2020

Ганна Дичок

SMM-менеджер компанії MDCONSULT

Соціальні мережі та месенджери лише для розваг та спілкування з друзями? Очевидно, що раніше так і було.

Сьогодні ж ми розглядаємо їх як інструмент для розв’язання робочих питань: просуваємо власний бренд та бренд компанії, беремо участь в проєктах, знаходимо клієнтів та партнерів, шукаємо співробітників

Я працюю в інноваційній консалтинговій компанії, й одне з моїх пріоритетних завдань — допомогти менеджеру з підбору персоналу створити конверсійну вакансію для соціальних мереж; вакансію, яка знайде свій відгук у цільової аудиторії. Про це я і розповім детальніше.

Навіщо розміщувати вакансію в соціальних мережах, якщо є сайти для пошуку роботи та відповідні ресурси для пошуку фахівців? Пояснюю: 

  • це пряме звернення до саме вашої аудиторії;
  • комунікація на рівних з проханням про допомогу в пошуках;
  • потік спеціалістів, які не сидять на сайтах з пошуку роботи і, можливо, навіть не шукають роботу.

Плюси очевидні, залишається розповісти про вакансію так, щоб вона не загубилась, зачепила з першого рядка та отримала багато відгуків. І тут на допомогу приходить сила слова, інтернету та чітких формулювань.

Як не треба розповідати про вакансію

Уявіть, що ви пишете текст вакансії і, щоб надихнутися, заходите на сайти з пошуку роботи. Замість корисних прикладів, формулювань та конструкцій бачите стандартні блоки: «умови — завдання — вимоги».

Загалом нічого такого, зате відразу зрозуміло, що пропонують та чого вимагають. Але ви продовжуєте читати, та мимоволі з’являється відчуття, що у всіх компаній один копірайтер, бо: 

  • Динамічні, молоді та активні.
  • Обов’язково працюють з лідерами ринку (по NDA).
  • Пропонують цікаві завдання (що б це означало?).
  • Комфортний офіс, кавова машина та «розширене» медичне страхування.
  • В пошуку відповідальних та ініціативних працівників.

А ще колектив обов’язково дружній та професійний.

Ще п’ять років тому згадані вище пункти були перевагою. Зараз це умови, без яких кандидат не розглядає компанію, тобто це не переваги компанії, а обов’язковий пакет за замовчуванням.

Якщо відкинути красиві слова про «‎динамічність» та «активність», спеціалісти обирають місце роботи, дивлячись на заробітну плату, станцію метро та завдання, в яких між рядками прочитується можливість для кар’єрного росту.

А переваги, на які компанії так сильно роблять акцент, абстрактні, тому нікому не цікаві. 

Прекрасний приклад: печиво в офісі, яке було символом вільної та крутої компанії, вже соромно згадувати як бонус. Адже вода в кулері — теж невіддільна частина офісного життя.

Я хочу поділитися власним досвідом та розповісти, як написати вакансію, щоб її точно помітили в соціальних мережах та месенджерах. Переходимо до справи.  

Заголовок, який прочитають

Найскладніше — почати писати. Згадую слова свого наукового керівника з написання диплому: «Спочатку треба закінчити свою працю, а потім введення та назва самі собою з’являться».

З корпоративними текстами працює теж такий метод: спочатку описуємо, а потім повертаємося до початку.

Пропоную три варіанти, як почати текст вакансії. 

Перший варіант: ХТО, ДЕ, СКІЛЬКИ

Дайте відповідь на три запитання: 

  • Кого ви шукаєте?
  • Яке місто, район чи компанія?
  • Який рівень заробітної плати пропонуєте?

Неправильно: «Ми лідери ринку у сфері ритейлу та вже упродовж 20 років займаємося забезпеченням мереж магазинів усім необхідним».

Правильно: «Шукаємо менеджера з продажу в Києві, заробітна плата 15 000 гривень плюс %, ритейл». 

Не дуже креативно? Проте якраз перше речення говорить про те, що вам треба, а ваші релевантні кандидати точно помітять публікацію. Якщо тональність вакансії в цілому витримана, то це логічний та конверсійний початок. 

Другий варіант: ДОПОМОЖІТЬ  

Вакансії від першої особи більше подобаються кандидатам. Аудиторія бачить у вас просту людину, котрій потрібна допомога. Наприклад, ви не можете вирішити завдання: складний пошук, відсутність кандидатів, погана воронка і таке інше. Що робити? 

Неправильно: «В логістичній компанії відкрита позиція технічного директора! Це чудовий шанс потрапити в дружній колектив, отримати амбіційні завдання. Відгукніться швидше, ми чекаємо на вас!» 

Правильно: «Півроку я намагаюсь закрити вакансію СТО. Мені потрібна ваша допомога! Сподіваюся на силу нетворкінгу. Порадьте кандидата чи зробіть репост цього запису, щоб ми з технічним директором знайшли один одного!» 

На особисті прохання відгукнутися завжди приємніше, ніж на знеособлені. Хто читає пост, ймовірніше допоможе вам, адже ви знайома Ганна чи знайома знайомої, а не абстрактна компанія. 

Третій варіант: КОРОТКО 

Тексти на 2000 знаків в соціальних мережах та месенджерах читають рідко, у тому числі й довгі вакансії. Кандидату важливо отримати факти, спростіть йому завдання. Є кілька прикладів для цього. 

Робочі практики — це: 

  • Коротко, але інформативно. З вакансії, яка вже опублікована на сайті з пошуку роботи, треба видалити всю другорядну інформацію.
  • Більше цифр і конкретики. Скільки людей в команді, хто вони, з ким доведеться взаємодіяти, які завдання треба виконувати.

Неправильно: «Цікаві та складні завдання».

Правильно: «Зібрати відділ продажу з нуля за три місяці».

Неправильно: «Компанія доволі велика та дружня, допоможе влитися в процес та підтримає в складну хвилину».

Правильно: «У відділ продажу, де ви будете працювати, на цю мить п’ять співробітників: три sales-менеджера та два акаунт-менеджера. В компанії понад два роки, знать усі процеси, допоможуть легко адаптуватися».  

Фінал і дія

Зробіть правильний call to action (бажана дія користувача): куди писати, дзвонити, приходити та взагалі навіщо це робити.

Неправильно: «Чекаємо відгуків на пошту!»

Правильно: «Надсилайте своє резюме нам на пошту example@gmail.com. Відповімо протягом 24 годин».

Важливо: спонукання до дії має бути коротким, ввічливим та без негативної семантики, як тут: «Не пишіть нам, якщо ви не знаєте англійської мови на рівні Intermediate»‎ чи «Ми відповімо, якщо ви нам підходите, надіємося на розуміння»‎. Не надійтеся, вас не зрозуміють, ви просто залишите негативне враження про власну компанію.

Висновок

Я розповіла про основні принципи написання конверсійного тексту вакансії в соціальних мережах. Ця інформація взята з особистого досвіду, адже ми шукаємо співробітників для компаній упродовж трьох років. Ми спробували різні тактики та стратегії для пошуку кандидатів, і нам вдалось знайти конверсійну формулу.

І варто пам’ятати, що текст має відповідати запитам вашої цільової аудиторії. Для цього треба створити портрет кандидата. Уявіть свого ідеального фахівця − тоді ви напишите вакансію без води.

Якщо ви пошуках фахівця чи цілої команди, консалтингова компанія MDCONSULT допоможе знайти найефективніше рішення та надасть детальну консультацію.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: