fbpx

Інтерв’ю з Ігором Ніконовим

26/ 06/ 2018

(Ігор Ніконов. Фото Ростислава Гордона, інтернет-видання “Гордон”)

– Кажуть, що високі думки народжуються в красивих приміщеннях з високими стелями. Чи згодні Ви з цією думкою?

– Так. Більше того, я вважаю, що усе, що оточує людину,  її середовище проживання, створює її настрій, образ в голові і асоціативні ряди. Це змушує нас креативити.

– Атмосфера? Настрій?

– Звичайно. Це дуже важливо. Цим наші проекти багато в чому і відрізняються від інших. Уявіть собі: мешканець виходить із квартири і не бачить перед собою брудного під’їзду, він спускається в гарний двір, поруч кафе, магазини, парки. І, звичайно ж, він зовсім по-іншому себе почуває. Навколо нього немає цих 25-поверхових будинків, яких будують сьогодні багато. Він виходить і бачить сонце. Він відчуває себе вище, тому що будинки низькі. Це все і на фізичному, і на психічному рівні людину стимулює. Ми витрачаємо на це багато грошей, тому що це важливо для людей. Вся інфраструктура включена в проект. І ось ці речі у нас в команді всі розуміють, багато хто вже працює по п’ятнадцять років.

Більшість з них – це вихованці. Тих, хто прийшов з ринку і зайняв ключові посади, – практично одиниці. Багато хто важко вписуються в ритм і в традиції компанії. Хлопці, які [в інших місцях] вели по п’ять проектів, були дуже успішними, приходять і не в змозі вести навіть один. Не виходить.

– Що Ви можете порадити підприємцям? Чи можна наймати людей під проекти? Або їх потрібно ростити?

– Ні, людей під проекти наймати не можна. Їх можна тільки ростити. Це обов’язково мають бути люди з такими, як у тебе поглядами, вимогою, культурою, розумінням відповідальності перед своїм клієнтом. І найголовніше, про що потрібно думати: що ти будеш говорити користувачеві через десять років? Ось цей фактор ти повинен весь час вкладати в голову своїм співробітникам. Хлопці, через десять років забудуть ціну, терміни, але концепція і якість навіки залишаються з вами. І прокльони ваших клієнтів будуть вас наздоганяти. Але найголовніша річ – це енергетична атмосфера, яка існує навколо будь-якого проекту. Ти повинен розуміти, що аура повинна бути позитивною.

– Тоді і будинок буде красивим?

– Так. Тоді буде все. Тоді і співробітники працюють по-іншому, і проект вдається набагато краще, ніж передбачалося. Люди повинні бути окриленими якоюсь ідеєю. Більш того, у цьому особливість нашої команди: для багатьох людей закінчити об’єкт – принцип. Щоб можна було на нього подивитись, доторкнутись. Був навіть випадок, коли вони готові були працювати безкоштовно. Я хотів вийти з проекту, тому що він був уже не мій, аж раптом до мене прийшла команда і сказала: «Знаєш, ми готові безкоштовно його закінчити. Півроку, але ми хочемо закінчити ». Це круто.

– Зараз дуже багато проектів, які беруть гроші до закінчення будівництва. На що важливо звернути увагу?

– Видів ведення бізнесу багато. Є агресивний, коли ти можеш весь час кредитуватися, кредитуватися, кредитуватися … Якщо не настане той Рубікон, коли скажуть «давай сюди гроші», то тобі пощастило. Ти виграєш, заробиш багато грошей. Є інша категорія людей, таких, як я, які ведуть бізнес акуратно. У нас немає перехресного фінансування, загальної скарбнички по проектам. Ми знаємо точно, де візьмемо гроші добудувати кожен проект, якщо прийде криза.

– Усередині Ваш бізнес організований таким чином, що у кожного проекту своє окреме фінансування?

– Абсолютно. Ми принципово ніколи не ведемо перехресне фінансування. Гроші з проектів ніколи не перетинаються. Вони навіть не можуть бути перераховані. У нас такий фін. директор. Це дає, в якійсь мірі, право і впевненість в тому, що ми ніколи не переступимо ту межу, за якою ти втрачаєш контроль над ситуацією. Нажаль її переступають наші колеги.

– По екстер’єру всі Ваші проекти дуже стильні. Архітектура – застигла музика. Хто їх малює?

– Це головне, власне, чим я і займаюся. Я, якщо можна так назвати, креативний менеджер всього цього процесу. Жодна архітектурна майстерня без хорошого девелопера ніколи нічого путнього не намалює. І жоден хороший девелопер без хорошого архітектора теж це не створить. Тільки спільна робота цих двох команд. Робота людей, які готові сто разів міняти проект. Тільки тоді буде результат. Більш того, замовник, тобто девелопер, зобов’язаний бути користувачем. Мати широкий світогляд і повинен розуміти, що потрібно людям. Необхідно створити середовище, яке підійде для комфортного життя людей. Тому всі наші об’єкти відрізняються від інших.

– Як Ви боретеся із собівартістю? Чи Ви йдете на її зниження?

– Дуже складне питання. Я за стилем управління, напевно, відрізняюся від інших. У 90% бізнесменів мета заробити гроші. Я ж, коли бачу собівартість і розумію, що від продажної ціни ми майже не відрізняємося, починаю викликати всіх і лаятися. Ось в таких випадках мені починають задавати питання: чи готовий я замість п’ятиметрових дерев посадити двометрові, чи посіяти траву, яка зійде через три роки? Кажу, що не готовий. Ось це «не готовий» триває, триває. А потім вони запитують: так що ж ти від нас хочеш? Кажу: всі вільні.

– Який з проектів Ви вважаєте найуспішнішим?

– Найбільше мені поки подобаються Ocean Plaza і IQ Business Center. З нових зараз дуже подобається «Файна Таун», є в ньому якась магія.

(IQ Business center)

– Чи створює житловий комплекс додаткові робочі місця?

– Дуже багато. Ми вражені кількістю людей, які хочуть відкрити бізнес в наших готових житлових районах. Тому в нових проектах ми практично всі перші поверхи віддаємо під нежитлові приміщення, під маленькі бізнеси. Такі комплексні забудови – це концентрація молодих, енергійних і бажаючих активно працювати людей. Коли у тебе великий район – там безліч потенційних споживачів, які з радістю будуть ходити в ресторан або салон краси під будинком, замість того щоб витрачати час на пересування по місту.

– Тобто в Ваших проектах “Файна Таун” і ЖК Respublika вже реалізовується така концепція?

– Так, там всі перші поверхи віддані під нежитлові приміщення, під майбутній бізнес. Звичайно, ми розуміємо, що на самому початку вони не будуть користуватися величезним попитом, але після того, як там з’являться мешканці, з’являться і бізнесмени, готові їх обслуговувати. Ми створюємо міні-місто, незалежну екосистему з дитячими садами, школами, спортивними клубами, кав’ярнями, коворкінгами і т. д. Мешканцям дуже потрібні продукти і послуги, а бізнесу – покупці.

(проект двору у ЖК «Файна Таун»)

– Які матеріали Ваша компанія використовує при будівництві – скільки українських і закордонних в процентному співвідношенні?

– У наших проектах ми використовуємо приблизно 80% українських матеріалів і 15-20% імпортних, яких у нас, на жаль, не виробляють. Це кондиціонування, електрика, підйомно-транспортне обладнання, (наприклад ліфти) і деякі оздоблювальні матеріали. Хоча все інше у нас українське, навіть такі складні системи, як вентиляційні установки, які, до речі, у нас роблять дуже добре.

Якщо є можливість використовувати українські матеріали, ми завжди віддаємо перевагу вітчизняному виробнику. Більш того, коли ми будували такі відомі великі проекти, як OCEAN PLAZA або 101 TOWER, люди готові були створити виробництво під нас. Для мене стимулювання розвитку локального виробника завжди було пріоритетним напрямком. У KAN Development вся команда на це сфокусована  – якщо є можливість сприяти створенню українського виробництва, то ми намагаємося це зробити. Але, нажаль, немає такої позиції держави – “заходьте і створюйте, ми вас підтримаємо”. А як результат – у підприємців немає стимулу відкривати виробництва і створювати нові робочі місця. Потрібні якісь точки зростання, потрібне розуміння, навіщо інвестору це треба, наприклад, звільнення від податків або створення індустріальних парків, але цього поки немає. Навколо України 232 індустріальних парки. А у нас – жодного. У багатьох країнах держава навіть доплачує інвесторам за створення робочих місць (наприклад, в Сербії уряд платить по 10 тисяч євро за одне). В Україні не треба нічого платити, тільки б не чіпали, не заважали працювати. Адже через величезну кількість тиску, перевірок і т. д. ти просто не встигаєш нормально працювати.

(Бізнес-центр 101 Tower)

Як Ви оцінюєте мега-активність ринку житлового будівництва Києва останніх років?

Чесно кажучи, не дуже добре. Потрібно розуміти, що ми будуємо не на один рік, а на багато років, що потрібна інфраструктура.  З кожним днем транспортне сполучення буде ускладнюватися, так як машин стає все більше. Але далеко не всі девелопери готові до такого способу мислення. Не всіх цікавлять навіть власне ім’я, авторитет, репутація, а тим більше – майбутнє мешканців. Є багато тих, хто займався будівництвом разово. Є ті, хто спробував і у них за збігом обставин вийшло, і вони вирішили побудувати ще один об’єкт. Більш того, якщо копнути глибше: чи багато ви ідентифікуєте бенефіціарів цих забудовників? Запевняю вас, що 80% власників в девелоперському бізнесі – невідомі, а це погано. Кожен повинен бути ідентифікований, як, наприклад, в банківській системі.

Яким би ви хотіли бачити ринок і країну через  5-10 років?

У слово «ринок» потрібно вкласти весь його первинний зміст. Країна повинна стати повністю ринковою. Повинні бути продані всі державні підприємства, за винятком стратегічних. Повинні бути виведені державні сервіси на приватників і створено конкурентне середовище.

Треба створити умови для бізнесу. Всі говорять про корупцію. Але є багато країн, де корупція не менше, ніж у нас і при цьому економіка зростає щорічно на 8-9%. Ми маємо величезний потенціал, і він не тільки в чорноземі, а, перш за все, в людях. Хочу, щоб у нас були умови, щоб люди не виїздили з країни. І щоб усі пам’ятали, що без бізнесменів нічого не буде. Просто з цим революційним поривом дуже швидко пройшла трансформація від «винен Янукович», потім «винні олігархи» до «винні всі, хто в змозі заробити гроші».

Як змінити негативне ставлення до бізнесу?

Держава повинна відкрито зізнатися і говорити, що ця країна тримається на бізнесменах, а не на держапараті або політиках. Платники податків – це бізнесмени і топ-менеджери, які реально заробляють і, створюючи робочі місця, дають людям можливість гідно жити. Я теж вношу свій маленький внесок тим, що наші проекти створюють близько 10 000 робочих місць. А таких, як я –тисячі підприємців, і всі вони хочуть почути хоча б «дякуємо». Давайте краще мультиплікувати бізнес.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Вибачте, для коментування необхідно увійти.
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: