fbpx

Інтерв’ю з Христиною Курганською, засновницею та CEO Ol.Factory та Kamana

13/ 10/ 2020
З чого починався шлях компанії Ol.factory та які важливі зміни відбулися за цей час?

Наш шлях почався з неймовірного бажання і віри принести щось нове і корисне на ринок України. Було, та й залишилося важливим, створити те, чого в нас не було раніше, те, в чому я бачила внутрішній потенціал розвитку: не тільки особистого, але і ринку України в цілому.

Що змінилося за цей час? Ol.factory зберіг ключову ідею, але змінився до невпізнання: поступово сформувалася приголомшлива команда, яка допомогла компанії компанії рухатися буквально семимильними кроками. За ці 3 роки ми задали потужний темп, ні разу не зупинившись на якомусь проміжному етапі. І такий розвиток, звісно ж, став можливим лише завдяки команді, завдяки людям і тієї енергії, що ми генеруємо, завдяки нашим клієнтам і партнерам, які нам довіряють. Є чудове слово, яке це все описує – синергія.

Крім того, вийшло запустити певні процеси: власне виробництво у Франції, яким ми дуже пишаємося і яке гарантує якість нашого продукту. Адже за все: виробництво, міжнародну сертифікація, створення аромату і його інтеграцію в простір або носій – ми відповідаємо комплексно, знімаючи головний біль замовника. Не можу не згадати, що відкрили Ol.factory-space в Комплексі «Торонто-Київ», унікальний ольфакторний простір, аналогів якому в Україні немає. Тут наші клієнти, гості, друзі можуть познайомитися з ароматами фізично та ідейно, відчути їх цінність і зрозуміти, наскільки аромат як інструмент може бути важливим і потрібним для їхнього бізнесу. Адже наша основна задача – дарувати клієнтам позитивні емоції незалежно від обставин і ситуації. Цю місію ми підтримуємо для того, щоб наші клієнти тішили своїх клієнтів, адже тільки щиро позитивне, радісне настрій дозволяє бачити і творити.

З якими проблемами ваша компанія стикається на ринку України? Що необхідно зробити для їх подолання?

По-перше, для будь-якого бізнесу, який активно розвивається, завжди актуальним є питання браку ресурсів: фінансово-економічних та кадрових. Спеціалістів в сфері аромабрендинга і аромамаркетингу в нашій країні просто немає, тому ми самі будуємо експертів через освітні та робочі процеси. Ще одне невелике обмеження, з яким ми все ж стикаємося і над яким працюємо – ринок України практично не знає про існування аромаінструментів, як частини новітнього підходу – емоційного маркетингу. Цей напрямок активно розвивається в рамках глобального світового ринку і входить в двадцятку швидкозростаючих сфер економічної діяльності (дані кінця 2019-го року).

Що ж потрібно зробити, щоб їх подолати? Перше – те, у що ми активно інвестуємо свій час і ресурси – освіту. Ми проводимо не тільки інформаційні брифінги, але і лекторії, а також створюємо унікальні формати, щоб контактувати з бізнес-аудиторією України. Для нас важливо через медійні джерела доносити: бізнес може використовувати цей досить зрозумілий інструмент, щоб будувати глибокі зв’язки зі своїми клієнтами. А ми готові в цьому допомогти. Звичайно, необхідно і залучення додаткових ресурсів: рефінансування існуючих зобов’язань і розвиток виробництва (ароматизація упаковки, поліграфії), тобто тих продуктів, які в Україні поки не представлені і для яких потрібно закупівля обладнання і технологій.

Наша команда постійно зростає і вдосконалюється, у міру потреби шукаємо своїх людей, які із задоволенням «зайдуть» в процеси. В першу чергу нас цікавлять soft skills, а потім вже hard skills, тому що віримо: якщо у людини є бажання, ми можемо навчити її чому завгодно, джерел вистачає. Але важливо саме бажання, адже ми створюємо в колективі позитивні вібрації і важливо, щоб ці вібрації зберігалися. Життя Ol.factory – це не тільки якісь робочі моменти, але щире задоволення від того, що ми робимо.

Яким ви бачите майбутнє індустрії аромабрендингу?

Насправді, це напрям, який дуже активно розвивається і розвиватиметься далі. Чому? Тому що людина – це жива істота, яке відчуває емоції. На їх базі ми приймаємо всі рішення. Відповідно, якщо є можливість створювати позитивні емоції – така тема не згасне ніколи.

Нюх є одним з найпотужніших каналів сприйняття інформації на підсвідомому рівні. Важливо, що це придумала природа, яка створила нас, а не люди розробили якийсь штучний механізм. Всі ці знання існували тисячоліттями (від першої медицини і знахарів і закінчуючи психологами, психотерапевтами, криміналістами, харчовою промисловістю). Аромати, по суті, недооцінена частина людського буття, оскільки сучасний світ рухається занадто швидко, ну а запахи повертають його до витоків. Перше, з чого починається наше життя – це з запахів, візуальних моментів, слухових, відчувати ми вчимося пізніше. Будучи першовідкривачами цих ідей в Україні, ми прагнемо до виходу на міжнародний ринок, зберігаючи здорові амбіції.

До слова, на азіатському ринку аромабрендинг дуже популярний, прекрасно працює і в США. Україна вже починає заявляти про себе, як про учасника цього процесу, хоч ми і знаходимося на старті. Проте, вже зараз наші клієнти приходять до нас – і це результат нашої освітньої діяльності та роботи протягом трьох років.

Як будувалась робота Вашої команди в період карантину? Як підтримуєте команду?

Наша команда з 17 березня, як і вся Україна, пішла в онлайн-режим і до перших послаблень ми працювали повністю он-лайн, будучи розкиданими по всій країні. Проте, команда дуже активно провела цей час. По-перше, запустили проєкт з нашими SANITIZERS (санітайзери) by Ol.factory – якісним і багато в чому знаковим продуктом для Ol.factory. Адже завдяки цьому продукту ми не просто об’єднали сили з усім світом в боротьбі з пандемією, але створили ще одну можливість подбати про своє здоров’я, й звісно ж – додати ароматики в життя ще більше.

Команду ми підтримуємо як мінімум тим, що залучаємося активно в роботу, створюємо один для одного позитивні емоції. Дуже допомагає наша внутрішня філософія: будь-яке обмеження – це можливість, і важливо не піддаватися страху.

Які можливості відкрилися для вашого бізнесу під час кризи?

Мабуть, першим і основним рішенням кризових моментів став наш унікальний продукт – одноразові SANITIZERS(санітайзери) by Ol.factory з нішевими ароматами. Наша команда розробила спеціальний склад для очищення і знезараження рук від різних мікробів і бактерій, який дещо відрізняється від стандартних антисептиків. Ми подбали про те, щоб не просто дезінфікувати руки наші клієнтів, але і піклуватися про їх шкіру, адже спирт – досить агресивний агент. Для цього включили до складу крутий зволожуючий комплекс. Дезінфекція – це про безпеку, зволоження – це про турботу. І головне, що відрізняє наш продукт від інших – аромати. Кожен з них володіє унікальним ароматом, відповідним певній емоції.

KEEP CALM – щоб заспокоїтися, щоб видихнути і зробити новий крок. COMFORT – щоб відчути безпеку, ENERGY, LOVE, JOY – всі вони про певні стани.

Зараз наш простір відкритий і всі ми дотримуємось необхідних заходів безпеки. Раз чи два рази на тиждень працюємо віддалено в іншій обстановці, адже головне – не примушувати сидіти команду з 9 до 6, а мати результат і надрезультати, залишаючись ресурсними.

Що вас мотивує?

Мене мотивують люди, мотивує енергія, результат, який ми створюємо. Дуже надихає творчий процес, в якому ми налаштовані на позитивне русло. Наповнюють емоціями наші класні клієнти. Не забувайте, що аромабрендинг – це досить нішевий напрямок в маркетингу, відповідно, клієнти, які до нас приходять, мають певний ступінь усвідомленості, вони мислять трохи інакше, ніж масовий споживач. І це щиро мене тішить.

Звичайно ж, мотивує команда Ol.factory, адже кожен з них – унікальний і неповторний, але все об’єднуються в дивовижній синергії, щоб генерувати позитивні емоції в процесі і отримувати результат: а) якісний продукт, б) лояльних клієнтів, в) фінансову вигоду.

Ніколи не забуваю про партнерів та однодумців, які, не дивлячись на всі обмеження в бізнесі, продовжують робити свою справу. Кожен, у своїй сфері адаптується до ситуації, гнучко дивлячись на все, що відбувається і створюючи цінність для своїх клієнтів. Для мене важливо і цінно, як проявляються в таких ситуаціях люди і як вони беруть на себе відповідальність.

Як змінилися споживчі настрої під час карантину? Як Ol.factory адаптується до цих змін?

Купівельні настрої змінилися радикально. У нас паралельно працює два проекти: KAMANA – бутик нішевої парфумерії для людей, де ми, власне, її продаємо, і Ol.factory – аромати для бізнесу.

І тут виникла складна ситуація: під час карантину наші клієнти, неважливо, це B2B або B2C, почали дуже скрупульозно ставиться до своїх фінансових можливостей. Навіть не тому, що вони не хочуть витрачати, а через глобальне напруження, через якого змінюються рішення купувати чи не купувати продукт. Ми відчували, наскільки сильно завмер світ на 2,5 місяці на старті карантину. Більше половини клієнтів з боку малого бізнесу, на жаль, закрилися, частина – істотно скоротили бюджети витрат. Ми максимально намагаємося їх підтримувати, але сильно відчуваємо зміни ринку.

З іншого боку, активізувалися інші клієнти, які мислять системно і створюють цілісні продукти. З атмосферної ароматизації ми перейшли в створення продукту і створення унікальних ароматів для глобальних бізнес-проєктів. Прекрасним прикладом адаптації до карантину став наш проект SANITIZERS (санітайзери) by Ol.factory, паралельно продовжуємо розвивати напрямок створення ароматів. Сьогодні працюємо з медичним напрямком, б’юті-напрямком. Купівельна спроможність хоч і змінилася, але не зникла. Клієнти продовжують купувати ті продукти, які мають для них цінність, і зараз це особливо відчутно. Люди готові платити за те, що дійсно цінно, не за фейки. І наш продукт саме такий: через фізіологічний вплив, через технології, – ми розробляємо комплексний інструмент, що дозволяє створювати об’ємні емоції для клієнтів, підвищувати лояльність, нарощуючи фінансові можливості.

Як організована ваша комунікація з клієнтами? Які з’явилися «нові формати» та канали комунікації? Чи змінилося позиціювання бренду в період карантину?

Комунікація з клієнтами у нас відбувається досить активно: безліч клієнтів приходить через соціальні медіа завдяки промо-публікаціям й загального контент-наповнення, які створює наша команда. Для кожної сфери є свій меседж, свій ключик і наша команда професійно і креативно підбирає їх. Відповідно, деякі клієнти приходять до нас за рекомендацією інших, або почувши про нас на якійсь з подій(івентів), або з комунікації в мережах. Потім відбувається спілкування: безпосередньо – або в онлайн-, або в оффлайн-форматі: узгодження всіх деталей, нюансів і особливостей проєкту, фінальна його здача.

Як це - випустити новий продукт під час карантину? Як швидко приймалося це рішення та чибудете ви далі розвивати цей напрям? Чи планується запуск нових продуктів та сервісів найближчим часом?

Для мене стало показником, що при дуже обмежених можливостях – всього за місяць, наша команда зробила крутий і потужний крок у цей період. Адже коли люди об’єднуються, вони створюють великими силами, яка тягне за собою надрезультати. Ми активно зараз розвиваємо напрямок санітайзерів : зайшли на мережі АЗК WOG і заходимо в рітейли інших компаній всеукраїнського формату. Сьогодні, і чим я дуже пишаюся, Ol.factory представлені практично у всій країні. Крім цього, у нас активно розвивається напрямок по кастомізоваціїпродуктів. Є ряд клієнтів, для яких ми робимо такий продукт, але зі спільним брендингом: це Le Silpo, це IQOS, ряд інших клієнтів, які дуже важливі і цінні для нас.

Крім того, ми плануємо кілька нових продуктів. Активно просуваємо напрямок корпоративних подарунків, адже важливо тішити і себе, і своїх клієнтів в будь-який час року. І що цінно, це не якісь звичні предмети у вигляді крушок, ручок, блокнотів, це подарунки, які несуть певний сенс, це інвестиція в стосунки. Ці відносини, в свою чергу, і приносять бізнесу нових клієнтів. Клієнти, в результаті, з радістю готові платити за продукт, адже відчувають лише найпозитивніші емоції.

Які напрямки розвитку є для вас пріоритетними? В яких нішах вам наразі цікаво працювати?

В першу чергу, це напрямок аромабрендинга, коли ми створюємо продукт і ведемо нашого клієнта тривалий термін. В цьому випадку ми інтегруємо один аромат, як спосіб впливу на емоційний стан людини, в різні форми комунікації з клієнтом. Далі вибираємо спосіб взаємодії з аудиторією. Наприклад, використовуємо атмосферну ароматизацію оффлайн-локацій, офісів, ритейлу, будь-яких місць, де бренд комунікує з клієнтом.

Або це може бути рекламна ароматизація, коли ми інтегруємо аромат в предмети корпоративного характеру (візитівки, ручки, блокноти, запрошення). Нарешті, є варіант з предметами інтер’єру як подарунка для клієнта, або навіть кастомізований продукт, який компанія «зашиває» в один з процесів монетизації. Ми створюємо продукт, який несе бренд-айдентику клієнта, несе його неповторний аромат, який передає емоційний меседж і місію бренду, а компанія виставляє його на продаж. З витратної частини, в результаті, бізнес переводить аромабрендинг в дохідну частину, що дає ще одну нову можливість, забезпечуючи компанії додаткову стійкість в нинішній ситуації.

В яких колабораційних проєктах ви брали участь під час карантину? З якими компаніями та брендами?

Нам дуже цікава медична сфера, адже тут створюються можливості піклуватися про здоров’я, що пріоритетно для нас і бізнесу сьогодні.

Цікаві будівельні/девелопер-компанії, так і в цілому – будь-які інші, які зараз на плаву і відчувають в собі сили для нових цікавих рішень. До речі, якщо говорити про колаборації, дуже цінним виявився проєкт Української Правди “Карантин – час нових можливостей”, де ми ділилися своїми думками щодо локдауна і життя бізнесу в цих умовах. Крім того, брали участь в передачі на радіо “Аристократи”.

Якщо говорити про конкретні бренди, то зараз наші SANITIZERS (санітайзери) by Ol.factory стали частиною промо-кампаній IQOS Ukraine і Yakaboo, а також зайшли на точки продажу АЗС WOG по всій Україні.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: