ФМ в HoReCa. Як управляти процесами facility management в сферах громадського харчування та готельного господарства

21/ 01/ 2019

Сфера HoReCa досить динамічний сегмент українського ринку. Як і будь-яка інша галузь сфера громадського харчування та готельного господарства має ряд особливостей, які необхідно враховувати при управлінні і експлуатації об’єкта нерухомості.

Почнемо з показників вітчизняного ринку. 2018 рік виявився досить вдалим для готельного і ресторанного бізнесу в Україні. За 3 квартали минулого року показник продажів склав 21545,1 млн. грн. це майже стільки ж скільки за весь 2017 рік – 23761.1.

Аналітики пов’язують таке зростання в першу чергу з активізацією готельного ринку України. Збільшення потоку туристів у зв’язку з проведенням ряду спортивних і культурних заходів, вихід на ринок лоукостерів зробили Україну більш привабливою для туристів. За даними експертів ринку тільки Київ за 3 квартали минулого року відвідало понад 850 000 туристів, що допомогло досягти середньої заповнюваності готелів на рівні 52.4%.

Ресторанний бізнес також показує стабільне зростання після стагнації 2014-2015 років. Цей сегмент відрізняють різноманітність концептуальних форматів, висока якість кухні і сервісу при досить низьких за європейськими мірками цінах. Також спостерігається високий рівень конкуренції. На кінець 2017 року в 6 найбільших українських містах нараховувалось 11 000 закладів громадського харчування різних форматів, при цьому 4 500 з них припадало на Київ.

Якщо перенести ці показники на сферу Фасіліті менеджменту, то в умовах, що склалися оптимізація ресурсів і висока якість послуг відіграють першорядну роль. Крім того, традиційно для таких видів бізнесу найважливішу роль грає дотримання санітарно-гігієнічних норм.

Основними послугами для HorReCa є клінінг, технічне обслуговування, охорона, інтегрований фасіліті менеджмент і частково кейтеринг

Клінінг

Чисті приміщення з дотриманням санітарно гігієнічних норм, є пріоритетом при роботі зі сферою гостинності. Особливістю клінінгу тут є різні призначення приміщень і відповідно різні види клінінгу під кожну зону. Наприклад туалети тут потрібно прибирати не один і не 2 рази на день, а строго за розкладом, час між прибиранням може становити від 15 хвилин, для закладів з великим потоком відвідувачів таких як фастфуди. Зона кухні окрема історія, де перед зміною або після неї необхідно ретельно прибирати всі поверхні а раз на кілька днів проводити генеральне прибирання спеціальними засобами. Прибирання готельних номерів передбачає цілий ряд унікальних робіт, включаючи зміну постільної білизни, заміну рушників і т.д.

Технічне обслуговування

Якість функціонування обладнання і всіх систем вкрай важливий для HoReCa. Приміром, згідно українського законодавства при несправності водопроводу заклад громадського харчування має бути закритий до повного відновлення подачі води. Чи варто говорити про те, що без електрики, відповідного температурного режиму, і певної якості повітря готелі і ресторани працювати також не зможуть. Тому тут вкрай важливо превентивне або плановане технічне обслуговування, яке максимально знижує ризики можливих аварій і поломок.

Охорона

Охорона – це практично перші люди, з якими зіштовхується клієнт заходячи в готель чи ресторан. Тому охайний зовнішній вигляд, чемна манера мови, привітність і готовність допомогти необхідні навички для роботи в цій сфері. Важливу роль відіграє також технічне оснащення приміщень. Складно встежити за всім що відбувається на всіх поверхах будівлі. Камери спостереження значно полегшують роботу служби охорони і не тільки виявляють незаконні дії, але і допомагають довести адекватність дій охорони при виникаючих конфліктних ситуаціях наприклад з нетверезими відвідувачами.

Інтегрований фасіліті менеджмент

У сфері гостинності найбільш вигідним видом співпраці з аутсорсингової компанією є інтегрований фасіліті менеджмент. Виконання всього спектру послуг пов’язаного з експлуатацією об’єкта нерухомості в тісній співпраці з замовником створює унікальний досвід для гостей і значно оптимізує ресурси для ресторану чи готелю. Крім того, для топ менеджменту такий симбіоз вивільняє дуже цінний ресурс – час, для вирішення найважливіших питань пов’язаних з основним видом діяльності.

Кейтеринг

Не завжди в готелях (особливо це стосується невеликих готелів) є кухня. Іноді вигідніше організувати виїзне обслуговування для забезпечення їжею гостей і персоналу. Тут на допомогу може прийти саме фасіліті компанія, що має досвід в організації харчування. Для організації банкетів або фуршетів або інших масових заходів, які можуть відбуватися не так часто, вивчати і тримати власний персонал також може бути невигідним рішенням. Такі разові послуги також надають професійні компанії, що займаються обслуговуванням будинків.

У висновку відзначимо, що сфера HoReCa дуже чутлива до якості послуг, зовнішнього і внутрішнього вигляду будівлі, злагодженості роботи персоналу. Одна помилка може коштувати значних матеріальних втрат і критичного відтоку клієнтів. Тому вирішивши працювати з фасіліті компанією варто в першу чергу звертати увагу на надійність і професіоналізм майбутнього партнера, а не на найнижчу ціну на ринку.

Джерело: https://shen.ua/ua/facility_management_v_horeca

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Вибачте, для коментування необхідно увійти.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: