fbpx

Роль HR менеджера в сучасному світі. Ринок праці та нові виклики

05/ 02/ 2021
  В успішній сучасній компанії HR менеджер – це лідер, який займає провідне місце разом з CEO та CFO компанії. Це три посади, які створюють фундамент та є двигуном усіх бізнес-процесів. CEO відповідає за стратегію компанії, бізнес-пріоритети, а HRD здійснює та реалізує ці бізнес-стратегії через людський ресурс.    Тому завдання та місія HRD – усвідомлювати та точно визначати, яка саме корпоративна культура повинна бути в компанії, які знання й навички потрібні команді для досягнення результатів, які саме умови потрібно створити, щоб працівники були продуктивними та амбітно реалізовували бізнес цілі.  Важко сперечатися, що минулий рік став знаковим для усіх нас, оскільки пандемія поставила функцію HR у центр уваги бізнесу. Тому зараз, як ніколи, компанії вимагають від HR-керівництва повної готовності та рішучості, для збереження здоров’я команди, підтримки її бойового духу, контролю за важким та масштабним експериментом з впровадження дистанційної роботи. Компетенції сучасного HR керівника . Світ мінливий, і він вимагає гнучкості та швидкої адаптації від HR. Актуальна компетенція HR сьогодні, в умовах пандемічної кризи, – це вміння працювати в умовах невизначеності. Тому ми робимо висновок, що в HR з’явилася нова роль – роль навігатора, який спрямує ресурси команди так, щоб вона генерувала рішення у будь-яких умовах. Навігатор: піклується про особисті потреби кожного працівника й уважно ставиться до того, що відбувається в організації; сортує дані, дає всьому оцінку, що відбувається зараз, і планує майбутнє; розуміє та приймає рішення з опорою на власні цінності та допомагає іншим не затягувати з важливими рішеннями.  Компетенції сучасного керівника. В умовах дистанційної роботи для керівників важливо навчитися заново керувати людьми. Багато часу необхідно витратити на менеджерську рутину та системність, тільки тепер в режимі онлайн. Актуальними стають програми з розвитку емоційного інтелекту. Для керівника важлива емпатія, вміння говорити та слухати людей, надихати й спрямовувати, і бути справжнім. Уміння знаходити баланс між технологіями та людьми в digital епоху дуже важливе, як і володіння цифровою обізнаністю. Тому що прямуючи в digital, потрібно розуміти, де та як ми можемо ефективніше використовувати вміння людей, якщо рутинні операції автоматизуються; як використовувати технології для створення результативних людських систем; як підтримувати ментальне здоров’я та добробут співробітників.  Крім того, зараз створюються нові програми лідерів, ціль яких – посилення лідерських якостей і компетенцій для ефективності в умовах нової норми. Фокусом таких програм є адаптивність і гнучкість як бізнес-навичка, ясність розуму та управління увагою, інтелектуальні інновації та інноваційне мислення; прийняття змін та керування змінами й тому подібне. Розгляд компетенцій та їх розвиток відбувається в контексті розвитку на рівні особистості, на рівні команди та організації, а також бізнес-середовища в цілому.  Ринок праці в боротьбі з пандемією. Ринок праці довгий час був у розпорядженні кандидатів, тепер знову все змінилось, адже звільнилася велика кількість робочої сили.  Станом на 1 жовтня 2020 року кількість безробітних, зареєстрованих у Державній службі зайнятості, становить понад 433 тисячі осіб, що на 62% більше, ніж у 2019 році. А ось кількість актуальних вакансій від роботодавців становить 68 тисяч заявок, що на 32% менше, ніж 1 жовтня 2019 року.  У підсумку, прірва між попитом та пропозицією робочої сили стає суттєвою. Станом на 1 жовтня 2020 року в середньому  на одне вільне робоче місце претендувало 6 кандидатів. Тому тенденція щодо збільшення кількості кандидатів на ринку існує.  Дистанційний формат та його перспективи. Дистанційна робота розширила географію підбору. Головні дослідження продуктивності співробітників у віддаленому режимі ще попереду. Тепер фахівцям неважливо, де вони знаходяться під час роботи.  Багато великих компаній оголошує про намір введення формату дистанційної роботи на постійній основі. Серед прибічників – менеджмент Facebook, Twitter, Shopify й т.д. Український бізнес також підтримує цю тенденцію. Опитування одного з відомих робочих порталів України показало: 35% роботодавців з-поміж респондентів повернулося до звичного формату роботи, ще 27% використовують гібридну форму.  Кожен 5 респондент, а саме 20% повідомило, що до остаточної стабілізації ситуації співробітники компанії будуть працювати у віддаленому режимі. А ось 13% роботодавців дозволило приймати таке рішення кожному співробітнику особисто. Така самостійність найчастіше практикується в IT компаніях, в консалтингу та інших послугах для бізнесу.  Для успіху організації в умовах дистанційної роботи HR менеджери повинні віддавати пріоритет цифровій обізнаності та навичкам віддаленої спільної роботи. Також великого значення набув self-менеджмент. Адже, працюючи з дому, працівник має вміти самостійно контролювати свій час та завдання. Бути менеджером для самого себе – важлива навичка, без якої неможливо уявити якісні робочі процеси. У підсумку, роль HRD в компанії займає вагоме та надзвичайно важливе місце. Спеціалісти з людських ресурсів приймають виклик і проявляють гнучкість, адаптивність та організованість. Попереду ще багато роботи, можливо, в умовах невизначеності. Але ми точно знаємо, що ви впораєтеся. А якщо вам потрібна допомога: аналіз HR процесів у компанії, швидка адаптація співробітників чи пошук гідних фахівців, тоді переходьте на сайт та заповнюйте заявку для первинної консультації.

Sorry, this entry is only available in Ukrainian.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Start
in the Telegram bot
Read articles. Share in social networks
0 Shares

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: