fbpx

Корпоративна культура на дистанційній основі. Як залишатися «близькими» з «далекими» співробітниками?

26/ 01/ 2021
  Надія Гончаренко. Директор київського регіонального центру компанії MDCONSULT Після перших новин про небезпеку особистих контактів через пандемію, офісний простір виявився дуже вразливим елементом, від якого практично моментально почав позбавлятися бізнес у всьому світі. Усім було очевидно, що це тимчасова тенденція, однак сьогодні все вже не так очевидно: ситуація з карантином мінлива, його то продовжують, то послаблюють. На мою думку, прогнозувати та підлаштовуватися під цей ритм не варто, та й неможливо. Як лідер, я не в змозі сьогодні говорити своїй команді про певну конкретику, а завтра знову змінювати правила, тому що область опинилася в оранжевій чи червоній зоні.  Ми частково відмовились від постійного моніторингу ситуації, тому частина нашої команди, а саме маркетинговий та IT-відділи, вже працюють на дистанційній основі безперебійно й затвердили такий формат роботи на рік вперед. Щодо іншої частини команди, ми готові в будь-який момент змінити офісний формат на домашній, адже готувалися до нього завчасно. Досвід карантину виявився викликом, з яким ми успішно впоралися. Команда, своєю чергою, готова направити всі свої сили на те, щоб тримати компанію на конкурентному рівні до моменту стабілізації ситуації. Впоратися з непередбачуваними обставинами нам допомогла корпоративна культура. Як саме? Я розповім далі. Труднощі корпоративної культури на дистанційній основі. Ціль будь-якої корпоративної культури — полегшити роботу бізнесу та підвищити ефективність співробітників. Вона зміцнює команду, об’єднує її навколо імені, іміджу бренду, його продуктів, послуг, клієнтів. Тому нашим пріоритетним завданням було інтегрувати корпоративну культуру в новий формат робочого життя команди. Адже в офісі й стіни, які впливають на рівень усвідомленості та самоідентифікації, нагадують нам, що ми — гравці однієї команди, зі своїми обов’язками та цілями.  Фізична відстань оголює всі процеси — відразу показує, наскільки компанія піклувалася про співробітників, наскільки лояльні співробітники, як налаштована комунікація між колегами. Звичайно, перший місяць карантину, нам допомогла пережити цифровізація, котра надала базові інструменти віддаленої комунікації — відеозв’язок, електронну пошту, месенджер та телефонію. Але ключове слово «базові» інструменти. Очевидно, що усі ці засоби, спрощують організацію робочого процесу, та це лише мала частина того, що потрібно для створення ефективної команди. Команди, яка здатна навіть в стресових умовах пропонувати стратегічні та креативні рішення. Ми усвідомили, що окрім певних важливих технічних моментів, важливий і психологічний клімат в колективі. Кожному з наших співробітників важливо бути причетним та розуміти, що навіть якщо він далеко від команди, команда поряд. Особливо актуально це було для співробітників, котрі щойно приєдналися до нашого колективу, не адаптувалися, але вже працювали в певних незручних умовах. Рішення та власний досвід . Я розповім вам про ті способи, які взяли ми на озброєння. Можливо наш досвід буде корисним для вашої команди та корпоративної культури. Прозорість та правда Ми розмовляли зі своєю командою абсолютно відверто. Не обіцяли золотих гір після карантину та раннього виходу в офіс. Приховування проблем, які виникають на шляху компанії — шлях в нікуди. Люди цінують правду — це прояв турботи та небайдужості до кожного. Тому, першим пунктом у списку важливих впроваджень, була правильна комунікація. Ми створили чат для неформального спілкування в telegram та групу у facebook для розміщення нових, важливих оголошень та FAQ. Важливо обирати різні месенджери, щоб співробітники чітко розуміли, де їм шукати необхідну інформацію по роботі, а куди скинути мем, хороший фільм чи просто написати про все та ні про що. Свобода думки та слова — це рятівна пігулка для усвідомлення причетності людини до команди. Підтримуйте цю ініціативу. Моніторинг психологічного клімату в колективі Ми працюємо у сфері консалтингу та рекрутингу, тому як ніхто розуміємо важливість моніторингу та профілактики здорової атмосфери в колективі. Два роки назад ми створили платформу для інноваційного рекрутингу CVpool, щоб заощаджувати час менеджерів з підбору на пошук релевантних кандидатів. Загалом, ціль платформи оптимізувати та покращити роботу на перших етапах підбору, але ми знайшли для неї ще одне ефективне застосування. На платформі можна оцінювати та тестувати кандидатів, ми ж почали оцінювати стан та настрій нашої команди. Така додаткова функція нам дуже допомогла. Проводили опитування серед колег. Записували відеоінтерв’ю на тему тайм-менеджменту, ефективності роботи з дому, психологічного комфорту. З часом переглядали відповіді колег та простежували зміни думок, настрою, цілей. Це дуже допомогло завчасно виявляти та боротися з вигоранням, негативом та страхами, що криються у форматі дистанційної роботи.  Впевнена, аналогічних інструментів для оцінки стану ваших співробітників є вдосталь. Головне - вибрати зручний саме для вашої компанії. На щастя, нам і не потрібно було шукати.  Обмін досвідом В нашій компанії працюють дуже різнопланові фахівці, які постійно ділять своїм досвідом. Раніше цей обмін відбувався на обідніх перервах чи святкуваннях. Віддалений формат — привід відмовитися від традицій? Певно, що ні. Ми створили власний внутрішній університет, де кожен співробітник може обрати дату та тему й поділитися з колегами корисною інформацією. Таким чином, здійснюємо обмін знаннями в команді. Zoom ідеально підійшов для цього завдання і не обов’язково за основу брати робочі питання. Все залежиться від вас, форматів безліч: дискусійний клуб, брейншторми, тематичні вечори. Ініціатива та ланцюгова реакція  Швидкий та ефективний спосіб створити відповідний настрій та підтримати колектив. Просте фото свого робочого місця здатне зробити атмосферу комфортною та викликати ланцюгову реакцію. Ми спіймали цю хвилю і назвали її «Тут і зараз», наша команда підтримала ініціативу, в хід пішли коти, квіти, креативно оформлені робочі місця та навіть дитячі стільці. ФОТО: Отримавши позитивну реакцію, ми рухалися в даному напрямку та зробили на цьому акцент: тепер будь-який флешмоб раз в тиждень є звичною практикою, яка допомагає нам залишатися поруч на відстані.  Структурованій роботі потрібна інструкція . Тепер трішки про організаційні моменти. Вміння використовувати всі можливі інструменти — це важливо, але усвідомлення як і навіщо це робити — важливіше. Створюйте інструкції, короткі та не дуже. Ми відповіли на конкретні питання, і вважаємо, що в кожної команди мають бути на них відповіді: О котрій годині ми розпочинаємо роботу, а о котрій не варто стукати в месенджер? О котрій обов’язково треба бути онлайн, для командної взаємодії? У багатьох співробітників нашої компанії досить гнучкий графік роботи, але є час, коли ми розвязуємо робочі питання і знаходимося всі разом в одному цифровому робочому полі. Це важливо. Як правильно відстежувати виконані завдання? Немає завдання в трекері — немає завдання взагалі. Так ми вважаємо і так працюємо. Це допомагає структурувати роботу та відстежити ефективність кожного співробітника. Абсолютно усі завдання переносьте у task-менеджер (Jira, Asana, Trello, Planfix). Їх досить багато, обирайте зручний для вас.  Як вирішувати конфліктні ситуації? Ми прописали самостійно політику керування конфліктами конкретно під нашу корпоративну культуру. Річ у тім, що працюючи віддалено, конфлікти простіше приховувати, але без миттєвої реакції, їх потім дуже важко вирішувати. У якому форматі робимо звітність та у які терміни?  Важливо не просто спостерігати, які завдання у команди в task-менеджері, але й надавати зворотний зв’язок. Ми даємо можливість співробітникам висловитись і пояснити, якщо завдання не завершено вчасно. Такий формат допомагає уникнути невдоволення та оптимізувати робочі процеси.  Чи можна працювати не вдома, а в кав’ярні, під час поїздки чи в іншому місті, країні? Ми пояснили співробітникам, які можливості у них є. Важливо виконувати свою роботу ефективно, немає значення, де людина при цьому знаходиться. Але! Потрібно чітко пояснити та попередити, що перебувати цілий день в кав’ярні чи подорожувати — небезпечно в сьогоднішніх реаліях, і співробітник несе за це відповідальність.  У підсумку. В умовах цього стресу лідери компаній мають можливість проведення тектонічних культурних рухів, які були б неможливими в інших обставинах. Тому — зараз або ніколи. Погляньте на свою організацію, задумайтеся про її культурний код. Наскільки розвинуті в ній горизонтальні комунікації, принципи самоорганізації, креативні процеси? Наскільки інтегровані в робочі процеси ваші люди, чи з вами вони розумом та серцем? Кращого моменту для того, щоб опрацювати цю сферу, не буде, а цифрові інструменти для проведення змін у вас вже є. За додатковою консультацією переходьте на сайт та заповнюйте заявку.

Sorry, this entry is only available in Ukrainian.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Start
in the Telegram bot
Read articles. Share in social networks
0 Shares

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: