fbpx
Size of letters 1x
Site color
Image
Additionally
Line height
Letter spacing
Font
Embedded items (videos, maps, etc.)
 

How to learn to turn on creativity in the modern world?

20/ 03/ 2019
  Лілія Ямборак. Менеджер центру професійного розвитку Європейської Бізнес Асоціації. Кен Робінсон, гуру в області розвитку людського капіталу, писав: «Креативність зараз настільки ж важлива в освіті, як і грамотність». За даними Всесвітнього економічного форуму, до 2020 року креативність стане однією з трьох найважливіших навичок, які роботодавці цінуватимуть у своїх працівниках, поряд із критичним мисленням та комплексним вирішенням проблем.  Що ж таке креативність? Простими словами, це здатність створювати і знаходити нові оригінальні ідеї. Це бачення проблем під іншим кутом. Креативне мислення це революційне і творче мислення, що носить конструктивний характер. Об’єм даних збільшується, разом з попитом на нестандартні ідеї. За попередніми оцінками, до 2020 року більше ніж 30% професій буде автоматизовано. Власне, дуже ймовірно, що через це люди зіштовхнуться з дефіцитом робочих місць, а на перший план вийдуть нові навички, такі як: Технологічні навички; Соціальні та емоційні навички; Когнітивні навички. За дослідженнями McKinsey&Company, серед технологічних навичок будуть затребувані: спеціалізовані навички в галузі ІТ; аналіз даних та математичні навички; технічне проектування, інжиніринг та підтримка; наукові дослідження та розробки. Серед соціальних та емоційних навичок будуть важливими: міжособистісна комунікація та емпатія; лідерство; підприємництво та ініціативність; адаптивність та безперервне вдосконалення; розвиток інших. Серед когнітивних навичок: креативність; комплексна обробка та інтерпретація інформації; критичне мислення та прийняття рішень; управління проектами; висока грамотність; кількісні та статистичні навички. Однак, слід розуміти, що креативність та творчість – не тотожні поняття. Адже, творчість – це створення продукту мистецтва, а креативність – генерація нових ідей. Власне, останнє, на сьогодні, є дуже важливою навичкою у бізнесі. Про методи ж генерації ідей говорила Ольга Шаповалова, сертифікований бізнес-тренер Академії ДТЕК, на тренінгу з розвитку креативного мислення. Отож, кілька з них: 1)  Тихий штурм (6-3-5) – метод, за якого шість людей генерують та записують три ідеї протягом 5 хвилин, далі –  передають листочок іншій людині по колу, поки всі 6 листків не зроблять коло. 2)  Шість шляп Едварда де Боно –  пошук нової ідеї шляхом примірювання на себе однієї з шести шляп та стимулювання дискусію: Біла шляпа – факти та інформація (дані, які у нас є). Чорна шляпа – побоювання та сумніви (критичне ставлення до проблеми). Жовта шляпа – оптимізм (конструктивна позиція щодо втілення ідеї). Зелена шляпа – творче мислення (додаткові варіанти, провокації, нові ідеї, повторювання старих ідей). Синя шляпа – контроль та методологія (об’єктивний погляд, наступні кроки, узагальнення). Червона шляпа – почуття та інтуїція (висловлювання загальних відчуттів, які не підкорюються фактам). 3)  Ментальна карта (Brain Mapping) – діаграма, на якій відображаються слова, ідеї, завдання або інші елементи, які розташовані навколо основного слова або ідеї; метод використовується для запам’ятовування та структурування інформації, для планування проекту або презентацій, нотування під час зустрічей, лекцій. 4)  SCAMPER – метод полягає у вивченні задачі з різних сторін – її різні аспекти, потенціал для розвиту та покращення; зрозуміти метод допомагає розшифровка абревіатури SCAMPER: Substitute (заміщення), Combine (комбінування), Adapt (адаптація), Modify (модифікація), Put to other uses (застосувати до іншого), Eliminate (усунення, зведення до мінімуму), Reverse/rearrange (зміна порядку, застосування чогось протилежного). 5)  Метод Уолта Діснея – метод розгляду проблеми з точки зору мрійника, критика та практика. Згідно з дослідженням від Adobe, що провели серед 1000 навчальних закладів, 96% погоджуються з тим, що креативність - цінна навичка для суспільства. 78% стверджують, що креативність є важливою у їхній карєрі. Майже 68% вважають, що креативність - це те з чим вони народились і те, чому можна навчитись. Понад 78% бажають бути більш креативними. Тож, однозначно, креативність – шлях до створення нового. Тут важливо не вганяти себе в певні рамки, бути допитливим, ловити задоволення від експериментування, досліджувати та задавати питання. А вище згадані методи допомагають по брейнштормити та подивитись на питання з різних сторін. Адже інколи ідеї приходять зовсім несподівано. Джерело: Корреспондент
Лілія Ямборак Менеджер центру професійного розвитку Європейської Бізнес Асоціації
Кен Робінсон, гуру в області розвитку людського капіталу, писав: «Креативність зараз настільки ж важлива в освіті, як і грамотність».

За даними Всесвітнього економічного форуму, до 2020 року креативність стане однією з трьох найважливіших навичок, які роботодавці цінуватимуть у своїх працівниках, поряд із критичним мисленням та комплексним вирішенням проблем. 

Що ж таке креативність?

Простими словами, це здатність створювати і знаходити нові оригінальні ідеї. Це бачення проблем під іншим кутом. Креативне мислення це революційне і творче мислення, що носить конструктивний характер.

Об’єм даних збільшується, разом з попитом на нестандартні ідеї. За попередніми оцінками, до 2020 року більше ніж 30% професій буде автоматизовано. Власне, дуже ймовірно, що через це люди зіштовхнуться з дефіцитом робочих місць, а на перший план вийдуть нові навички, такі як:

  • Технологічні навички;
  • Соціальні та емоційні навички;
  • Когнітивні навички.

За дослідженнями McKinsey&Company, серед технологічних навичок будуть затребувані:

  • спеціалізовані навички в галузі ІТ;
  • аналіз даних та математичні навички;
  • технічне проектування, інжиніринг та підтримка;
  • наукові дослідження та розробки.

Серед соціальних та емоційних навичок будуть важливими:

  • міжособистісна комунікація та емпатія;
  • лідерство;
  • підприємництво та ініціативність;
  • адаптивність та безперервне вдосконалення;
  • розвиток інших.

Серед когнітивних навичок:

  • креативність;
  • комплексна обробка та інтерпретація інформації;
  • критичне мислення та прийняття рішень;
  • управління проектами;
  • висока грамотність;
  • кількісні та статистичні навички.

Однак, слід розуміти, що креативність та творчість – не тотожні поняття. Адже, творчість – це створення продукту мистецтва, а креативність – генерація нових ідей. Власне, останнє, на сьогодні, є дуже важливою навичкою у бізнесі. Про методи ж генерації ідей говорила Ольга Шаповалова, сертифікований бізнес-тренер Академії ДТЕК, на тренінгу з розвитку креативного мислення.

Отож, кілька з них:

1)  Тихий штурм (6-3-5) – метод, за якого шість людей генерують та записують три ідеї протягом 5 хвилин, далі –  передають листочок іншій людині по колу, поки всі 6 листків не зроблять коло.

2)  Шість шляп Едварда де Боно –  пошук нової ідеї шляхом примірювання на себе однієї з шести шляп та стимулювання дискусію:

  • Біла шляпа – факти та інформація (дані, які у нас є).
  • Чорна шляпа – побоювання та сумніви (критичне ставлення до проблеми).
  • Жовта шляпа – оптимізм (конструктивна позиція щодо втілення ідеї).
  • Зелена шляпа – творче мислення (додаткові варіанти, провокації, нові ідеї, повторювання старих ідей).
  • Синя шляпа – контроль та методологія (об’єктивний погляд, наступні кроки, узагальнення).
  • Червона шляпа – почуття та інтуїція (висловлювання загальних відчуттів, які не підкорюються фактам).

3)  Ментальна карта (Brain Mapping) – діаграма, на якій відображаються слова, ідеї, завдання або інші елементи, які розташовані навколо основного слова або ідеї; метод використовується для запам’ятовування та структурування інформації, для планування проекту або презентацій, нотування під час зустрічей, лекцій.

4)  SCAMPER – метод полягає у вивченні задачі з різних сторін – її різні аспекти, потенціал для розвиту та покращення; зрозуміти метод допомагає розшифровка абревіатури SCAMPER: Substitute (заміщення), Combine (комбінування), Adapt (адаптація), Modify (модифікація), Put to other uses (застосувати до іншого), Eliminate (усунення, зведення до мінімуму), Reverse/rearrange (зміна порядку, застосування чогось протилежного).

5)  Метод Уолта Діснея – метод розгляду проблеми з точки зору мрійника, критика та практика.

Згідно з дослідженням від Adobe, що провели серед 1000 навчальних закладів, 96% погоджуються з тим, що креативність – цінна навичка для суспільства78% стверджують, що креативність є важливою у їхній кар’єріМайже 68% вважають, що креативність – це те з чим вони народились і те, чому можна навчитись. Понад 78% бажають бути більш креативними.

Тож, однозначно, креативність – шлях до створення нового. Тут важливо не вганяти себе в певні рамки, бути допитливим, ловити задоволення від експериментування, досліджувати та задавати питання. А вище згадані методи допомагають по брейнштормити та подивитись на питання з різних сторін. Адже інколи ідеї приходять зовсім несподівано.

Джерело: Корреспондент

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Start
in the Telegram bot
Read articles. Share in social networks

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: