Ексклюзивний аромат для бренду: стратегія й результати

10/ 12/ 2020
  Як ви думаєте, де люди частіше купують товари - в інтернеті або оффлайн? Здається очевидним, що в інтернеті, адже тут замовлення можна оформити буквально за кілька кліків, плюс, куди зручніше переглядати різні варіанти, проводити порівняння. Виявляється, що ні. Згідно з дослідженням британського журналіста Метью Чепмена, який аналізував «купівельний досвід сучасності» (2017), близько 60% клієнтів вважають за краще оффлайн-магазини. Навіть допускаючи, що за три роки ця цифра зменшилася, все одно маємо наступну картинку: стратегія бренду повинна рівноцінно враховувати обидва канали продажів. І тут компанії стикаються з основною складністю - які маркетингові інструменти будуть діяти однаково ефективно і для інтернет-покупок, і для фізичних, забезпечуючи обємні враження. Відповідь проста - професійна ароматизація. Сенсорний маркетинг дозволяє взаємодіяти не тільки з свідомістю, але і підсвідомістю покупця на будь-якому етапі комунікації. Для початку варто зрозуміти, навіщо взагалі потрібен аромат для бренду. Людина памятає запахи набагато чіткіше, ніж звуки або картинки. Ну а будь-який аромат - це завжди асоціація з його носієм. Саме тому так важливо створення корпоративного запаху (аромабрендинг) - він запамятається клієнту на підсвідомому рівні, тому, зловивши цей запах навіть частково, людина відразу згадає про бренд. Такий процес можливий завдяки лімбічної системи - вона обробляє і запахи, і емоції. До того ж, технології аромамаркетингу навіть дозволяють змінювати настрій клієнта за допомогою тих чи інших ароматів. Одні бадьорять, інші заспокоюють, треті - налаштовують на ефективну комунікацію. Звідси виникає ключова цінність: створення індивідуального аромату - це комбінація звичних нам запахів в цільну картинку; взаємодіючи з нею покупець буде емоційно привязуватися до покупки або продає простору. Багато що залежить від стратегії розвитку бренду, але є важливий момент - один і той же запах можна використовувати в різних кейсах і для різних цілей. Підвищення продажів, залучення уваги до новинок, комунікація з клієнтом, збільшення конкурентоспроможності - варіантів вистачає. Головне чітко усвідомити, які цілі створення аромату важливі на стартовому етапі для бренду, а які - актуальні на більш пізніх етапах. Спробуємо розібратися спочатку на прикладі оффлайн варіанту. Якщо потрібно поліпшення продажів на торгових майданчиках або залучення більшої аудиторії, успішно спрацює ароматизація приміщень. Наповнивши простір таким запахом, можна не просто запамятатися відвідувачам, але і стимулювати продажі. Наприклад, дослідження показали, що в магазинах Samsung з аромасістемамі люди проводять в середньому на 26% більше часу, не відчуваючи цього (Scent Australia, 2019). Для торгової марки зі світовим імям такий приріст величезний. А що ж робити з онлайн-форматом? Як послуга аромабрендинга може допомогти в цифровому світі, якщо там поки немає сенсорних технологій такого рівня? Найпростіший приклад - колаборація Ol.factory і представництва компанії IQOS в Україні. Ми розробили серію санітайзерів під аромати стіків HEETS. Детальніше про кейс. Як працює? Клієнти, які замовляють доставку HEETS, отримують в подарунок стильний конверт з фірмовими SANITIZERS by Ol.factory + IQOS. Покупець радіє приємному бонусу, використовує санітайзер, який завжди під рукою, запамятовує аромат і наступного разу, коли захоче придбати товар або порекомендувати комусь - він вибере IQOS. Такий креативних шлях просування бренду дуже важливий в сучасному світі, де вже немає чіткої межі між цифровим і реальним простором. Ми вже писали раніше, що настає епоха омніканальності - тобто взаємодія з клієнтом на всіх доступних каналах комунікації. І технології аромамаркетингу дозволяють з цим працювати. Більш того, створення унікального аромату має на увазі і розробку відповідного візуала - наприклад, для санітайзерів ми підготували простий мінімалістичний дизайн, який приверне увагу широкої аудиторії. Аромадизайн як напрямок аромамаркетингу працює з усіма органами почуттів: запах привертає увагу і запамятовується, а інші деталі (звуки, картинка, текст) підсилюють його вплив. Впевнені, ви вже зацікавилися таким підходом. Тому чекаємо вас в нашому ольфакторного просторі в Києві (вул. Велика Васильківська, 100, Комплекс Торонто-Київ), де команда Ol.factory під керуванням СЕО Христини Курганської щодня створює нові аромати для українських брендів. Давайте ароматизувати разом!

Як ви думаєте, де люди частіше купують товари – в інтернеті або оффлайн? Здається очевидним, що в інтернеті, адже тут замовлення можна оформити буквально за кілька кліків, плюс, куди зручніше переглядати різні варіанти, проводити порівняння. Виявляється, що ні. Згідно з дослідженням британського журналіста Метью Чепмена, який аналізував «купівельний досвід сучасності» (2017), близько 60% клієнтів вважають за краще оффлайн-магазини. Навіть допускаючи, що за три роки ця цифра зменшилася, все одно маємо наступну картинку: стратегія бренду повинна рівноцінно враховувати обидва канали продажів. І тут компанії стикаються з основною складністю – які маркетингові інструменти будуть діяти однаково ефективно і для інтернет-покупок, і для фізичних, забезпечуючи об’ємні враження.

Відповідь проста – професійна ароматизація. Сенсорний маркетинг дозволяє взаємодіяти не тільки з свідомістю, але і підсвідомістю покупця на будь-якому етапі комунікації. Для початку варто зрозуміти, навіщо взагалі потрібен аромат для бренду.

Людина пам’ятає запахи набагато чіткіше, ніж звуки або картинки. Ну а будь-який аромат – це завжди асоціація з його носієм. Саме тому так важливо створення корпоративного запаху (аромабрендинг) – він запам’ятається клієнту на підсвідомому рівні, тому, зловивши цей запах навіть частково, людина відразу згадає про бренд. Такий процес можливий завдяки лімбічної системи – вона обробляє і запахи, і емоції. До того ж, технології аромамаркетингу навіть дозволяють змінювати настрій клієнта за допомогою тих чи інших ароматів. Одні бадьорять, інші заспокоюють, треті – налаштовують на ефективну комунікацію. Звідси виникає ключова цінність: створення індивідуального аромату – це комбінація звичних нам запахів в цільну картинку; взаємодіючи з нею покупець буде емоційно прив’язуватися до покупки або продає простору.

Багато що залежить від стратегії розвитку бренду, але є важливий момент – один і той же запах можна використовувати в різних кейсах і для різних цілей. Підвищення продажів, залучення уваги до новинок, комунікація з клієнтом, збільшення конкурентоспроможності – варіантів вистачає. Головне чітко усвідомити, які цілі створення аромату важливі на стартовому етапі для бренду, а які – актуальні на більш пізніх етапах.

Спробуємо розібратися спочатку на прикладі оффлайн варіанту. Якщо потрібно поліпшення продажів на торгових майданчиках або залучення більшої аудиторії, успішно спрацює ароматизація приміщень. Наповнивши простір таким запахом, можна не просто запам’ятатися відвідувачам, але і стимулювати продажі. Наприклад, дослідження показали, що в магазинах Samsung з аромасістемамі люди проводять в середньому на 26% більше часу, не відчуваючи цього (Scent Australia, 2019). Для торгової марки зі світовим ім’ям такий приріст величезний.

А що ж робити з онлайн-форматом? Як послуга аромабрендинга може допомогти в цифровому світі, якщо там поки немає сенсорних технологій такого рівня? Найпростіший приклад – колаборація Ol.factory і представництва компанії IQOS в Україні. Ми розробили серію санітайзерів під аромати стіків HEETS. Детальніше про кейс.

Як працює? Клієнти, які замовляють доставку HEETS, отримують в подарунок стильний конверт з фірмовими SANITIZERS by Ol.factory + IQOS. Покупець радіє приємному бонусу, використовує санітайзер, який завжди під рукою, запам’ятовує аромат і наступного разу, коли захоче придбати товар або порекомендувати комусь – він вибере IQOS.

Такий креативних шлях просування бренду дуже важливий в сучасному світі, де вже немає чіткої межі між цифровим і реальним простором. Ми вже писали раніше, що настає епоха омніканальності – тобто взаємодія з клієнтом на всіх доступних каналах комунікації. І технології аромамаркетингу дозволяють з цим працювати.

Більш того, створення унікального аромату має на увазі і розробку відповідного візуала – наприклад, для санітайзерів ми підготували простий мінімалістичний дизайн, який приверне увагу широкої аудиторії. Аромадизайн як напрямок аромамаркетингу працює з усіма органами почуттів: запах привертає увагу і запам’ятовується, а інші деталі (звуки, картинка, текст) підсилюють його вплив.

Впевнені, ви вже зацікавилися таким підходом. Тому чекаємо вас в нашому ольфакторного просторі в Києві (вул. Велика Васильківська, 100, Комплекс Торонто-Київ), де команда Ol.factory під керуванням СЕО Христини Курганської щодня створює нові аромати для українських брендів.

Давайте ароматизувати разом!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: