Життя після офшору

07/ 08/ 2018

У статтях «Трансформація банківського обслуговування нерезидентів у ЄС» та «Прощавай офшор» ми обговорили складності співпраці з банками та використання офшорних компаній у сучасних реаліях.

Проте життя не стоїть на місці та бізнес продовжує працювати. Тому в цій статті обговоримо, до чого готуватися, та як вчинити після остаточного прийняття факту – Ваш офшор більше не ефективний у бізнес-процесі.

Зростання ставок

В першу чергу, візьмемо до уваги значне подорожчання вартості реєстрації та змісту нової структури, а також вартості обслуговування корпоративного рахунку.

  • В ДЕЯКИХ ВИПАДКАХ, ВИТРАТИ НА ОБСЛУГОВУВАННЯ БУДУТЬ НЕЗРІВНЯННО ВЕЛИКІ У ПОРІВНЯННІ З ОТРИМУВАННЯМ ВИГОДИ ВІД РОБОТИ НЕРЕЗИДЕНТНИХ КОМПАНІЙ, ТА ЇЇ ВИКОРИСТАННЯ СТАНЕ НЕДОЦІЛЬНИМ

Крім стандартних витрат на послуги номінального директора, обов’язковий бухгалтерський супровід і здачу звітності, у 2018 році особливо актуальною стає нова, важлива та досить дорога видаткова частина – Substance (підтвердження реальної присутності компанії у країні її реєстрації).

Поки що не всі банки дотримується цього правила, і відкривають рахунки без підтвердження Substance, або ж готові формально упевнитися в реальності існуючого офісу в країні реєстрації, запросивши лише договір оренди приміщення під офіс.

  • ЯК ПОКАЗУЄ ПРАКТИКА, У НЕДАЛЕКОМУ МАЙБУТНЬОМУ МІНІМАЛЬНА ФИЗИЧЕСКА ПРИСУТНІСТЬ У КРАЇНІ РЕЄСТРАЦІЇ КОМПАНІЇ СТАНЕ НЕОБХІДНОЮ

Вибір країни реєстрації

Розберемося, що може стати для вашого бізнесу максимально ідеальним варіантом з точки зору його реєстрації, ведення, контролю та співпраці з банками.

Доступність і, скажімо, близькість до центру Ваших життєвих інтересів – перший та найбільш суттєвий фактор вибору регіону (країни) реєстрації нової нерезидентної компанії.

  • ЯКЩО ВИ ПРОЖИВАЄТЕ ТА ВЕДЕТЕ ОСНОВНИЙ БІЗНЕС В УКРАЇНІ, ЗВЕРНІТЬ ОСОБЛИВА УВАГА НА КРАЇНИ ЄВРОСОЮЗУ

Проблема в тому, що не завжди можливо вести віддалено бізнес, контролювати процеси і комунікувати з різними інстанціями. До того ж, у процесі ускладнення ведення діяльності нерезидентів, збільшиться у рази необхідність присутності у країні реєстрації.

Ми не виключаємо варіанти представлення інтересів компанії довіреною особою, або найм відповідальних співробітників та організацію офісу в країні реєстрації, але будь-який бізнес вимагає контролю з боку його власника.

Варіантів юрисдикцій та форм власності компаній нерезидентів – безліч, але зараз мова не про рекомендації по якійсь із них.

  • ВАЖЛИВО ЗРОЗУМІТИ ОДНЕ – ЦЕ МАЄ БУТИ ЮРИСДИКЦІЯ З ВИМОГОЮ ОБОВ’ЯЗКОВОЇ ЗДАЧІ ФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ, ТА БУДЬТЕ ГОТОВІ ГЕНЕРУВАТИ, НЕХАЙ І НЕВЕЛИКИЙ, ОПОДАТКОВУВАНИЙ ПРИБУТОК НА КОМПАНІЇ НЕРЕЗИДЕНТІВ

Другий важливий фактор полягає у підборі обслуговуючого банку. Ідеальний варіант – відкриття корпоративного рахунку у країні реєстрації компанії.

Багато зарубіжних банків не можуть забезпечити високий рівень сервісу та віддалену доступність до всіх банківських послуг, до яких ми звикли у латвійських, кіпрських та інших банках. Звичні послуги неможливо отримати віддалено – зателефонувавши по телефону або Skype, написавши в чат або месенджер.

  • У ДЕЯКИХ БАНКАХ ПОНЯТТЯ «ПЕРСОНАЛЬНИЙ МЕНЕДЖЕР» ВІДСУТНЄ ЯК ТАКОВЕ

При виборі банку радимо Вам, у першу чергу, ознайомитися з максимально можливим набором послуг та опцій віддаленого обслуговування. Однак будьте готові періодично відвідувати офіс закордонного банку або ж забезпечити присутність уповноваженого представника.

Зверніть увагу також на надійність банку, у якому плануєте відкрити рахунок. Вивчіть банківські рейтинги, з’ясуйте, хто виступає засновником банку, де відкриті кореспондентські рахунки та ін.

Якщо з якихось причин Ви не бажаєте або не маєте можливості відкрити рахунок компанії нерезидента у країні реєстрації, при зверненні в банк зробіть прив’язку до бізнесу в цій країні. Такий варіант буде ідеальним.

Перед вибором країни обслуговуючого банку, можна звернутися до списку своїх контрагентів. Відкриття корпоративного рахунку у країні, в якій є прив’язка по бізнес-діяльності – вагомий плюс при розгляді пакету документів банком.

Готовність вести діяльність прозоро – третій фактор. Беручи до уваги обмін податковою інформацією та вимоги банків про виявлення реального кінцевого вигодонабувача компанії, ми рекомендуємо пройти офіційну процедуру реєстрацію нової компанії. Наприклад, отримати електронну індивідуальну ліцензію НБУ (для громадян України) з наступним декларуванням нерезидентної компанії.

  • РАНО ЧИ ПІЗНО, ВСЯ ІНФОРМАЦІЯ БУДЕ ДОСТУПНА ДЛЯ ВИВЧЕННЯ В КРАЇНІ ВАШОГО РЕЗИДЕНТСТВО

Одним з варіантів може виступити зміна Вашого податкового резидентства / отримання ПМЖ / ВНЖ або робочої візи у комфортній юрисдикції.

Запропоновані вище рекомендації розраховані на стабільну та довгу роботу реєстрування нерезидентної компанії. Ми не наводимо конкретні приклади, тому що кожен бізнес індивідуальний, і вимагає унікального рішення.  

Фахівці Юридичного агентства «Абсолют» понад 10 років надають послуги у сфері міжнародного податкового планування, консалтингового супроводу по реєстрації компаній нерезидентів, взаємодії із зарубіжними банками.

Для кожного клієнта ми готуємо індивідуальне рішення, яке відповідає його бізнес-вимогам.

Ми цінуємо Ваш час та зберігаємо фінанси!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: