fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Вихід на північноамериканський ринок: нові можливості та підтримка держави

30/ 01/ 2018
  Автор: Ігор Баранецький, PhD, Радник Департаменту Америки Міністерства закордонних справ України, координування питань у сфері економічної дипломатії, інвестицій та міжнародних фінансових організацій з США та Канадою. В умовах гострої необхідності переорієнтації вітчизняного експорту на нові ринки, залучення іноземних інвестицій та пошуку доступних фінансових ресурсів в Україні досі відчувається дефіцит розуміння взаємовигідних напрямків та привабливих ніш розвитку співробітництва зі Сполученими Штатами Америки і Канадою. При цьому на фоні існуючих та потенційних можливостей північноамериканського ринку існують об’єктивні та приховані перепони і фактори стримування. Український бізнес повинен володіти вичерпною й актуалізованою інформацією не лише про ризики і реальні можливості налагодження взаємовигідних контактів з американськими і канадськими колегами, але й добре орієнтуватися в існуючих інструментах державної підтримки, зокрема, з боку Міністерства закордонних справ України та закордонних дипломатичних установ. Здавалося б на перший погляд схожі ринки США і Канади подекуди суттєво відрізняються як підходами у веденні бізнесу і моделями державної підтримки, так і в цілому концептуальним баченням розвитку та взаємодії з зовнішніми ринками. Якщо Канада сьогодні є прикладом лібералізму та лідером глобалізації, зокрема, в контексті формування нових зон вільної торгівлі, у т.ч. з Україною, то США – демонструють відхід в сторону протекціонізму. Український бізнес має враховувати особливості зовнішньої політики Трюдо, включно з унікальними можливостями нової Феміністичної політики міжнародної допомоги Канади, та прагматичний підхід Трампа до захисту внутрішнього ринку і спроб повернення виробництва на територію США. Американський досвід економічної дипломатії та канадська гнучкість у просуванні своїх бізнес інтересів може стати у нагоді вітчизняному бізнесу. У величезному масиві інформації, яку отримують українські компанії про консалтингові, юридичні та посередницькі послуги, подекуди за кадром залишається усвідомлення того, що закордонні дипломатичні установи України можуть бути важливим партнером в питаннях просування експорту, пошуку ділових партнерів, залученні інвестицій та вирішенні проблемних питань на зовнішніх ринках. Численні приклади підтримки вітчизняного бізнесу незалежно від розміру, профілю і приналежності,  різноманітні види надання державної підтримки, success stories та cases дають уявлення про можливості взаємовигідної співпраці і досягнення ефекту синергії. Позитивна динаміка відновлення і перспективи подальшого поглиблення торговельно-економічного та інвестиційного співробітництва з США і Канадою стимулюють до вивчення наявних можливостей, інструментів та привабливих ніш. Від проблематики антидемпінгових обмежень, регуляторних особливостей в фінансово-банківській сфері та доступу на ринок високотехнологічної продукції до зони вільної торгівлі з Канадою, Генералізованої системи преференцій США та захисту прав інтелектуальної власності – питання, які зацікавлять не лише найбільших гравців ринку та промислових гігантів, але й середніх виробників ІТ-послуг та органічної продукції. Питання взаємодії в форматах B2G та B2G завжди є рухом в обидві сторони. Бізнес має чітко усвідомлювати реальні межі і наявні способи ефективного використання посольства, а посольство – вчасно зорієнтувати, підстрахувати і підштовхнути бізнес, перейшовши від статусу спостерігача і контролера до ролі facilitator. Прикметно, що пріоритетні сфери співробітництва з США і Канадою повністю відповідають національним інтересам України та конкурентним перевагам вітчизняного бізнесу, охоплюючи ІТ-сферу, енергетику, машинобудування, сільське господарство і харчову промисловість, авіакосмічну сферу та ВПК, високі технології та науково-дослідні розробки. У цьому контексті власники бізнесу та управлінці вітчизняних компаній мають добре орієнтуватися в доступному інструментарії, включаючи лобізм і GR-комунікації, ресурси Експортно-імпортного банку США та американської Корпорації закордонних приватних інвестицій, канадську технічну допомогу та проекти USAID, для об’єктивної оцінки можливостей і преваг виведення своєї продукції або послуг на ринки США і Канади.

Автор: Ігор Баранецький, PhD, Радник Департаменту Америки Міністерства закордонних справ України, координування питань у сфері економічної дипломатії, інвестицій та міжнародних фінансових організацій з США та Канадою.

В умовах гострої необхідності переорієнтації вітчизняного експорту на нові ринки, залучення іноземних інвестицій та пошуку доступних фінансових ресурсів в Україні досі відчувається дефіцит розуміння взаємовигідних напрямків та привабливих ніш розвитку співробітництва зі Сполученими Штатами Америки і Канадою. При цьому на фоні існуючих та потенційних можливостей північноамериканського ринку існують об’єктивні та приховані перепони і фактори стримування. Український бізнес повинен володіти вичерпною й актуалізованою інформацією не лише про ризики і реальні можливості налагодження взаємовигідних контактів з американськими і канадськими колегами, але й добре орієнтуватися в існуючих інструментах державної підтримки, зокрема, з боку Міністерства закордонних справ України та закордонних дипломатичних установ.

Здавалося б на перший погляд схожі ринки США і Канади подекуди суттєво відрізняються як підходами у веденні бізнесу і моделями державної підтримки, так і в цілому концептуальним баченням розвитку та взаємодії з зовнішніми ринками. Якщо Канада сьогодні є прикладом лібералізму та лідером глобалізації, зокрема, в контексті формування нових зон вільної торгівлі, у т.ч. з Україною, то США – демонструють відхід в сторону протекціонізму. Український бізнес має враховувати особливості зовнішньої політики Трюдо, включно з унікальними можливостями нової Феміністичної політики міжнародної допомоги Канади, та прагматичний підхід Трампа до захисту внутрішнього ринку і спроб повернення виробництва на територію США. Американський досвід економічної дипломатії та канадська гнучкість у просуванні своїх бізнес інтересів може стати у нагоді вітчизняному бізнесу.

У величезному масиві інформації, яку отримують українські компанії про консалтингові, юридичні та посередницькі послуги, подекуди за кадром залишається усвідомлення того, що закордонні дипломатичні установи України можуть бути важливим партнером в питаннях просування експорту, пошуку ділових партнерів, залученні інвестицій та вирішенні проблемних питань на зовнішніх ринках. Численні приклади підтримки вітчизняного бізнесу незалежно від розміру, профілю і приналежності,  різноманітні види надання державної підтримки, success stories та cases дають уявлення про можливості взаємовигідної співпраці і досягнення ефекту синергії.

Позитивна динаміка відновлення і перспективи подальшого поглиблення торговельно-економічного та інвестиційного співробітництва з США і Канадою стимулюють до вивчення наявних можливостей, інструментів та привабливих ніш. Від проблематики антидемпінгових обмежень, регуляторних особливостей в фінансово-банківській сфері та доступу на ринок високотехнологічної продукції до зони вільної торгівлі з Канадою, Генералізованої системи преференцій США та захисту прав інтелектуальної власності – питання, які зацікавлять не лише найбільших гравців ринку та промислових гігантів, але й середніх виробників ІТ-послуг та органічної продукції.

Питання взаємодії в форматах B2G та B2G завжди є рухом в обидві сторони. Бізнес має чітко усвідомлювати реальні межі і наявні способи ефективного використання посольства, а посольство – вчасно зорієнтувати, підстрахувати і підштовхнути бізнес, перейшовши від статусу спостерігача і контролера до ролі facilitator.

Прикметно, що пріоритетні сфери співробітництва з США і Канадою повністю відповідають національним інтересам України та конкурентним перевагам вітчизняного бізнесу, охоплюючи ІТ-сферу, енергетику, машинобудування, сільське господарство і харчову промисловість, авіакосмічну сферу та ВПК, високі технології та науково-дослідні розробки. У цьому контексті власники бізнесу та управлінці вітчизняних компаній мають добре орієнтуватися в доступному інструментарії, включаючи лобізм і GR-комунікації, ресурси Експортно-імпортного банку США та американської Корпорації закордонних приватних інвестицій, канадську технічну допомогу та проекти USAID, для об’єктивної оцінки можливостей і преваг виведення своєї продукції або послуг на ринки США і Канади.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: