fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Сила зображень у презентаціях: як ефективно впливати на сприйняття інформації

18/ 01/ 2018
  Автор: команда Reprezent Якість презентації залежить від точності та достовірності подачі матеріалу і від вибору правильного способу представлення інформації. У цій статті, на прикладі презентації Владислава Горбаня, ми навчимося краще використовувати зображення на слайдах. Фотографії та ілюстрації звертаються до наших емоцій та дозволяють легше запам’ятовувати інформацію. Але не все так просто, як здається. Зображення у презентаціях мають 3 основні властивості: розмір, якість та доречність. З цього виходить універсальне правило,  що допоможе аудиторії точніше сприйняти ваше повідомлення — використовуйте лише великі, якісні та змістовні зображення. А тепер подивимося на ці правила в дії на прикладі декількох слайдів з презентації Владислава. Як і потрібно, тут використано зображення великого розміру. Проте, ви бачите, що воно не є чітким. Пам’ятайте — якщо ви плануєте виступ з презентацією, то неякісне зображення на екрані вашого монітору буде виглядати ще гірше на великому екрані проектора. Не ігноруйте цей нюанс і у випадку, коли відправляєте слайди по e-mail. Неякісні зображення завжди виглядають неакуратно та непрофесійно. Усе, що потрібно зробити — замінити зображення на більш чіткі та змістовні. У цьому нам допомагають такі ресурси, як flickr.com, unsplash.com та google-зображення. У даному випадку ми використали Google. Зверніть увагу, що можна вибрати для показу тільки великі зображення через відповідну опцію меню «Інструменти». І ось як змінився наш слайд: Так, він не став емоційнішим, адже це просто карта. Проте, зараз він виглядає набагато чистіше і простіше для сприйняття. Ми позбавились зображення з символом міста Києва, тому що воно суперечить змісту. Ми виконали усі 3 пункти правила — використали велике, змістовне і якісне зображення. Усі зміни зайняли приблизно 2 хвилини. Разом з тим, ми точніше передали сенс заголовку. Якщо треба підкреслити, що сервісна мережа охоплює всю країну, більш доречно використати карту; якщо наголос саме на Україні — прапор, герб чи символ. Саме такі, на перший погляд, незначні деталі впливають на достовірність сприйняття інформації читачем або аудиторією. Перейдемо до проблеми використання зображень, що ускладнюють сприйняття інформації і заважають якісно донести думку до аудиторії. Найчастішою проблемою зображень у презентаціях є доречність їх використання. Простими словами, текст говорить одне, а зображення — інше. Або не говорить зовсім нічого. Особливо яскраво це видно, коли використовуються  картинки, схожі на цю: «Білі чоловічки» не в моді з 2000-х, але й досі їх часто використовують. Мало того, що вони погано виглядають, майже завжди маленькі і жахливої якості, вони ще й не несуть жодних емоцій. Замість таких зображень краще використовувати фото людей, причому чим менш вони будуть нагадувати стандартні стокові фото, тим краще. Але повернемося до нашої презентації. На щастя, таких чоловічків у ній не було. Але були деякі цікаві приклади: Зображення чудові. Але вони суперечать тексту. Бо якщо ми кажемо, що відстань від Києва до Парижу, то зліва повинно стояти фото Києва, а справа — Парижу. Аналогічна історія трапилась і з наступним слайдом: Для схеми є вкрай необхідним використання чіткої та логічної візуальної ієрархії, яка буде вести погляд у правильному напрямку та виключить можливість вибору, куди дивитись далі. Для ока зручно пересуватися зліва направо, бо воно імітує читання. Протилежний напрямок є менш комфортним. По аналогії, наприклад, в фільмах є великі шанси, що «герой» увійде зліва, а антагоніст, навпаки, — справа. Це стосується і вертикального пересування ока. Згідно закону тяжіння, для речей є натуральним переміщення зверху вниз. І навпаки, висхідний рухомий обєкт, схоже, чинить опір гравітації, тому це сприймається важче. Враховуйте ці тонкощі, вони працюють. Останній слайд, на який хочемо звернути вашу увагу, буде слайд с логотипами. Такий є майже у кожній презентації. За допомогою логотипів ми ілюструємо клієнтів, партнерів компанії, спонсорів, учасників проекту і т.д. Тому лише одне вміння гарно розташовувати логотипи на слайді вам сильно допоможе. Щоб покращити цей слайд, спочатку позбавимось зображення на фоні, яке відволікає увагу і не виконує жодних задач. Крім того, ми вже використовували його на попередньому слайді, тому дублювати не має сенсу. Виключенням може бути випадок, коли ми застосовуємо одне і те саме зображення в якості фону для всіх слайдів, але в нашій презентації це не так. Прибрали фон — слайд став набагато чистішим. Далі ми згрупували логотипи таким чином, що кожен сегмент діяльності компаній зайняв окрему групу. Третім кроком ми додали назви сегментів. Це потрібно для того, щоб інформація швидше і легше сприймалась. Результат виглядає так: Це лише декілька прикладів, як дуже просто і швидко можна покращити сприйняття інформації на слайдах за рахунок правильного використання зображень.У рамках цієї статті ми не розглядали роботу з контентом і не вчилися дизайну. Ми лише поділилися деякими секретами, які ви зможете застосувати вже зараз, щоб зробити презентацію кращою. Висновок Зображення, що виглядають непрофесійними: Розмиті, не чіткі. Не підходять за змістом. Картинки з напівпрозорими знаками тих ресурсів, де вони були вкрадені. Кліп-арт та «білі чоловічки». Найкраще працюють зображення: Великі, якісні. Ті, що підходять за змістом. Емоційні, що посилюють думку. Презентації, в яких дотримується правило «лише великі, якісні та змістовні зображення» краще запам’ятовуються, сильніше надихають та більше вражають. Такі презентації здатні змінювати ставлення людей до ідеї, яку ви презентуєте, об’єднувати однодумців та партнерів, знаходити інвестиції та клієнтів, продавати більше та дорожче. Все, що вам для цього потрібно — це час. Не варто заощаджувати їм, коли мова йде про створення вражаючої презентації. А саме такою повинна бути ваша.  

Автор: команда Reprezent

Якість презентації залежить від точності та достовірності подачі матеріалу і від вибору правильного способу представлення інформації. У цій статті, на прикладі презентації Владислава Горбаня, ми навчимося краще використовувати зображення на слайдах.

Фотографії та ілюстрації звертаються до наших емоцій та дозволяють легше запам’ятовувати інформацію. Але не все так просто, як здається.

Зображення у презентаціях мають 3 основні властивості: розмір, якість та доречність. З цього виходить універсальне правило,  що допоможе аудиторії точніше сприйняти ваше повідомлення — використовуйте лише великі, якісні та змістовні зображення.

А тепер подивимося на ці правила в дії на прикладі декількох слайдів з презентації Владислава.

Як і потрібно, тут використано зображення великого розміру. Проте, ви бачите, що воно не є чітким.

Пам’ятайте — якщо ви плануєте виступ з презентацією, то неякісне зображення на екрані вашого монітору буде виглядати ще гірше на великому екрані проектора. Не ігноруйте цей нюанс і у випадку, коли відправляєте слайди по e-mail. Неякісні зображення завжди виглядають неакуратно та непрофесійно.

Усе, що потрібно зробити — замінити зображення на більш чіткі та змістовні. У цьому нам допомагають такі ресурси, як flickr.com, unsplash.com та google-зображення. У даному випадку ми використали Google. Зверніть увагу, що можна вибрати для показу тільки великі зображення через відповідну опцію меню «Інструменти».

І ось як змінився наш слайд:

Так, він не став емоційнішим, адже це просто карта. Проте, зараз він виглядає набагато чистіше і простіше для сприйняття. Ми позбавились зображення з символом міста Києва, тому що воно суперечить змісту.

Ми виконали усі 3 пункти правила — використали велике, змістовне і якісне зображення. Усі зміни зайняли приблизно 2 хвилини. Разом з тим, ми точніше передали сенс заголовку. Якщо треба підкреслити, що сервісна мережа охоплює всю країну, більш доречно використати карту; якщо наголос саме на Україні — прапор, герб чи символ. Саме такі, на перший погляд, незначні деталі впливають на достовірність сприйняття інформації читачем або аудиторією.

Перейдемо до проблеми використання зображень, що ускладнюють сприйняття інформації і заважають якісно донести думку до аудиторії.

Найчастішою проблемою зображень у презентаціях є доречність їх використання. Простими словами, текст говорить одне, а зображення — інше. Або не говорить зовсім нічого. Особливо яскраво це видно, коли використовуються  картинки, схожі на цю:

«Білі чоловічки» не в моді з 2000-х, але й досі їх часто використовують. Мало того, що вони погано виглядають, майже завжди маленькі і жахливої якості, вони ще й не несуть жодних емоцій. Замість таких зображень краще використовувати фото людей, причому чим менш вони будуть нагадувати стандартні стокові фото, тим краще.

Але повернемося до нашої презентації. На щастя, таких чоловічків у ній не було. Але були деякі цікаві приклади:

Зображення чудові. Але вони суперечать тексту. Бо якщо ми кажемо, що відстань від Києва до Парижу, то зліва повинно стояти фото Києва, а справа — Парижу.

Аналогічна історія трапилась і з наступним слайдом:

Для схеми є вкрай необхідним використання чіткої та логічної візуальної ієрархії, яка буде вести погляд у правильному напрямку та виключить можливість вибору, куди дивитись далі.

Для ока зручно пересуватися зліва направо, бо воно імітує читання. Протилежний напрямок є менш комфортним. По аналогії, наприклад, в фільмах є великі шанси, що «герой» увійде зліва, а антагоніст, навпаки, — справа. Це стосується і вертикального пересування ока. Згідно закону тяжіння, для речей є натуральним переміщення зверху вниз. І навпаки, висхідний рухомий об’єкт, схоже, чинить опір гравітації, тому це сприймається важче. Враховуйте ці тонкощі, вони працюють.

Останній слайд, на який хочемо звернути вашу увагу, буде слайд с логотипами. Такий є майже у кожній презентації. За допомогою логотипів ми ілюструємо клієнтів, партнерів компанії, спонсорів, учасників проекту і т.д. Тому лише одне вміння гарно розташовувати логотипи на слайді вам сильно допоможе.

Щоб покращити цей слайд, спочатку позбавимось зображення на фоні, яке відволікає увагу і не виконує жодних задач. Крім того, ми вже використовували його на попередньому слайді, тому дублювати не має сенсу. Виключенням може бути випадок, коли ми застосовуємо одне і те саме зображення в якості фону для всіх слайдів, але в нашій презентації це не так.

Прибрали фон — слайд став набагато чистішим. Далі ми згрупували логотипи таким чином, що кожен сегмент діяльності компаній зайняв окрему групу.

Третім кроком ми додали назви сегментів. Це потрібно для того, щоб інформація швидше і легше сприймалась. Результат виглядає так:

Це лише декілька прикладів, як дуже просто і швидко можна покращити сприйняття інформації на слайдах за рахунок правильного використання зображень.У рамках цієї статті ми не розглядали роботу з контентом і не вчилися дизайну. Ми лише поділилися деякими секретами, які ви зможете застосувати вже зараз, щоб зробити презентацію кращою.

Висновок

Зображення, що виглядають непрофесійними:

  1. Розмиті, не чіткі.
  2. Не підходять за змістом.
  3. Картинки з напівпрозорими знаками тих ресурсів, де вони були вкрадені.
  4. Кліп-арт та «білі чоловічки».

Найкраще працюють зображення:

  1. Великі, якісні.
  2. Ті, що підходять за змістом.
  3. Емоційні, що посилюють думку.

Презентації, в яких дотримується правило «лише великі, якісні та змістовні зображення» краще запам’ятовуються, сильніше надихають та більше вражають. Такі презентації здатні змінювати ставлення людей до ідеї, яку ви презентуєте, об’єднувати однодумців та партнерів, знаходити інвестиції та клієнтів, продавати більше та дорожче. Все, що вам для цього потрібно — це час. Не варто заощаджувати їм, коли мова йде про створення вражаючої презентації. А саме такою повинна бути ваша.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: