fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Оптимізація витрат як метод досягнути бажаного прибутку

30/ 01/ 2017
  Автор: Наталія Тадєєва, директор українського відділу «Ассасе», більш ніж 5 років досвіду роботи аудитором в компаніях Великої четвірки У загальновідомій моделі менеджменту ми всі звикли орієнтуватися на результат. Загальновживаним є термін «орієнтований на результат» або «результативний» менеджер. Однак світова практика зміщує акцент з мети «на результат» до «на результат + ефективність». Так в чому ж різниця між поняттями «результативність» та «ефективність»? Очевидно, що вони на пряму повязані зі скороченням витрат підприємства, але важливий контекст цих скорочень. Розглянемо вихідні поняття результативності та еффективності діяльності управління. Видатний теоретик сучасності в області управління Пітер Друкер розрізняв поняття результативності та ефективності в діяльності організацій, якідіють в бізнесі, визначаючи менеджмент як вид професійної діяльності, а менеджера - як спеціальну професію. Він також розробив концепцію управління за цілями. Друкер стверджував, що результативність діяльності організацій є наслідком того, що «робляться потрібні, правильні речі», тобто задовольняють потреби і інтереси покупців, які мають попит на ринку. В свою чергу ефективність діяльності організації є наслідком того, що «правильно створюються ці самі речі», тобто із застосуванням прогресивних технологічних процесів, з дотриманням відповідних вимог, що зумовлює необхідну якість і вартість продукції, що випускається, забезпечуючи її конкурентоспроможність на ринку. Наприклад, Рональд Макдоналд визначив спосіб приготування популярного продукту харчування - гамбургерів так, щоб забезпечити їх невисоку собівартість і високу якість, і цим досяг значного успіху. І результативність, і ефективність однаково важливі. Разом з цим є очевидними послідовність визначення і взаємозвязок даних понять. Щоб діяльність була ефективною, потрібно вижити і досягнути успіху в умовах конкуренції. Для цього потрібно вибрати мету діяльності, що відповідає певній потребі, реально існуючій в країні або світі. Це може бути і виготовлення продукції, і надання послуг. Рівень задоволення ними потреб економіки - загальна мета або місія будь-якої організації. Результативність управління являє собою здатність системи управління забезпечити досягнення кінцевих результатів, яківідповідають поставленій меті, потребам людини, суспільства, держави і створюють умови для сталого розвитку організації (соціально-економічної системи). Отже, згідно з вищезазначеного, необхідно розуміти контекст скорочення (оптимізації) витрат для того, щоб досягти результату запланованого прибутку або ефективно працювати. У першому випадку - необхідно лише визначити зайві витрати, без яких можна продовжувати діяльність і позбутися від них, тоді як у другому, мається на увазі більш глибока теорія зменшення втрат під час діяльності. У будь-якому випадку об’єктом виступають відтоки грошових коштів та їх типізація. Серед багатьох класифікацій витрат і витрат операційної діяльності, особливої уваги заслуговують витрати, які є результатом прийнятих менеджментом управлінських рішень. Це витрати, якими можна і потрібно управляти. Як не приймати неефективних рішень - ключове питання для сучасного бізнесу. Не менш цікавою є градація бізнес-процесів за ступенем стратегічної важливості для бізнесу. У світовій практиці вже усталилася така класифікація, а головне необхідні дії в залежності від впливу на бізнес. У світовій практиці ця класифікація стала усталеною, так як і визначена сукупність необхідних дій, яка залежить від впливу на бізнес. Дана матриця носить імя свого творця Пола Хармона і використовується для оцінки стратегічної важливості бізнес-процесу відповідно до його складності і динамічності. Дана матриця - це реальний інструмент, який дає можливість прийняти правильне і ефективне управлінське рішення щодо кожного з бізнес-процесів на підприємстві. Скорочення витрат, це перш за все скорочення втрат в діючих бізнес-процесах. У 97% випадків втрати в бізнес процесі є результатом байдужості менеджерів, як наслідок спостерігається ефект снігової кулі, коли при відсутності приросту обсягів для бізнес-процесу йде збільшення витрат на його підтримку. Другою основною причиною втрат в бізнес-процесіє незнання менеджерів тонкощів і основних етапів процесу. Існують ефективні методики та інструменти, за допомогою яких будь-який менеджер має хороші шанси пізнати бізнес процес і його недоліки за досить короткий час. Один з інструментів - це метод «Пройти крізь нього». Використовуючи цей практичний інструмент, менеджер отримує повну картинку про тривалість і додану вартість кожного з етапів бізнес-процесу від початку до кінця. Другий метод був запозичений з теорії управління проектами та проектною діяльністю . Він носить більш ігровий характер і. - передбачає не теоретичне, а практичне програвання карти бізнес-процесу, що також має на меті відобразити реальну картину і можливі тимчасові / інформаційні втрати бізнес-процесу. Варто зауважити, що книг про управління і менеджмент існує величезна кількість, але ефективність жодної з них науково не доведена. Це наводить на думку про невичерпний творчий потенціал процесу управління. Безперечно, існують історії успіху компаній, які створили та упровадили унікальні інструменти управління, але лише одиниці з них трансформували це в систему. Однією з таких систем, яка була впроваджена і працює в багатьох країнах і на тисячах підприємств, мало поширена на території України, але за нею майбутнє. Її автор CEO SRC Holding Corporation Jack Stack. Концепція впроваджена на підприємствах холдингу з 1983 року і працює донині. Цей підхід обєднує в собі як мотивацію і змагальний ефект, так і чесність та відкритість перед співробітниками. Ця методика направлена на зменшення ризиків втрат, а, отже, і скорочення витрат, - в результаті підприємство отримує приріст прибутку.

Автор: Наталія Тадєєва, директор українського відділу «Ассасе», більш ніж 5 років досвіду роботи аудитором в компаніях “Великої четвірки”

У загальновідомій моделі менеджменту ми всі звикли орієнтуватися на результат. Загальновживаним є термін «орієнтований на результат» або «результативний» менеджер. Однак світова практика зміщує акцент з мети «на результат» до «на результат + ефективність».

Так в чому ж різниця між поняттями «результативність» та «ефективність»? Очевидно, що вони на пряму пов’язані зі скороченням витрат підприємства, але важливий контекст цих скорочень.

Розглянемо вихідні поняття результативності та еффективності діяльності управління. Видатний теоретик сучасності в області управління Пітер Друкер розрізняв поняття результативності та ефективності в діяльності організацій, якідіють в бізнесі, визначаючи менеджмент як вид професійної діяльності, а менеджера – як спеціальну професію. Він також розробив концепцію управління за цілями.

Друкер стверджував, що результативність діяльності організацій є наслідком того, що «робляться потрібні, правильні речі», тобто задовольняють потреби і інтереси покупців, які мають попит на ринку. В свою чергу ефективність діяльності організації є наслідком того, що «правильно створюються ці самі речі», тобто із застосуванням прогресивних технологічних процесів, з дотриманням відповідних вимог, що зумовлює необхідну якість і вартість продукції, що випускається, забезпечуючи її конкурентоспроможність на ринку. Наприклад, Рональд Макдоналд визначив спосіб приготування популярного продукту харчування – гамбургерів так, щоб забезпечити їх невисоку собівартість і високу якість, і цим досяг значного успіху.

І результативність, і ефективність однаково важливі. Разом з цим є очевидними послідовність визначення і взаємозв’язок даних понять. Щоб діяльність була ефективною, потрібно вижити і досягнути успіху в умовах конкуренції. Для цього потрібно вибрати мету діяльності, що відповідає певній потребі, реально існуючій в країні або світі. Це може бути і виготовлення продукції, і надання послуг. Рівень задоволення ними потреб економіки – загальна мета або місія будь-якої організації.

Результативність управління являє собою здатність системи управління забезпечити досягнення кінцевих результатів, яківідповідають поставленій меті, потребам людини, суспільства, держави і створюють умови для сталого розвитку організації (соціально-економічної системи).

Отже, згідно з вищезазначеного, необхідно розуміти контекст скорочення (оптимізації) витрат для того, щоб досягти результату запланованого прибутку або ефективно працювати. У першому випадку – необхідно лише визначити зайві витрати, без яких можна продовжувати діяльність і позбутися від них, тоді як у другому, мається на увазі більш глибока теорія зменшення втрат під час діяльності. У будь-якому випадку об’єктом виступають відтоки грошових коштів та їх типізація.

Серед багатьох класифікацій витрат і витрат операційної діяльності, особливої уваги заслуговують витрати, які є результатом прийнятих менеджментом управлінських рішень. Це витрати, якими можна і потрібно управляти. Як не приймати неефективних рішень – ключове питання для сучасного бізнесу. Не менш цікавою є градація бізнес-процесів за ступенем стратегічної важливості для бізнесу. У світовій практиці вже усталилася така класифікація, а головне необхідні дії в залежності від впливу на бізнес. У світовій практиці ця класифікація стала усталеною, так як і визначена сукупність необхідних дій, яка залежить від впливу на бізнес. Дана матриця носить ім’я свого творця Пола Хармона і використовується для оцінки стратегічної важливості бізнес-процесу відповідно до його складності і динамічності.

Дана матриця – це реальний інструмент, який дає можливість прийняти правильне і ефективне управлінське рішення щодо кожного з бізнес-процесів на підприємстві.

Скорочення витрат, це перш за все скорочення втрат в діючих бізнес-процесах. У 97% випадків втрати в бізнес процесі є результатом байдужості менеджерів, як наслідок спостерігається ефект снігової кулі, коли при відсутності приросту обсягів для бізнес-процесу йде збільшення витрат на його підтримку. Другою основною причиною втрат в бізнес-процесіє незнання менеджерів тонкощів і основних етапів процесу. Існують ефективні методики та інструменти, за допомогою яких будь-який менеджер має хороші шанси пізнати бізнес процес і його недоліки за досить короткий час. Один з інструментів – це метод «Пройти крізь нього». Використовуючи цей практичний інструмент, менеджер отримує повну картинку про тривалість і додану вартість кожного з етапів бізнес-процесу від початку до кінця. Другий метод був запозичений з теорії управління проектами та проектною діяльністю . Він носить більш ігровий характер і. – передбачає не теоретичне, а практичне програвання карти бізнес-процесу, що також має на меті відобразити реальну картину і можливі тимчасові / інформаційні втрати бізнес-процесу.

Варто зауважити, що книг про управління і менеджмент існує величезна кількість, але ефективність жодної з них науково не доведена. Це наводить на думку про невичерпний творчий потенціал процесу управління. Безперечно, існують історії успіху компаній, які створили та упровадили унікальні інструменти управління, але лише одиниці з них трансформували це в систему. Однією з таких систем, яка була впроваджена і працює в багатьох країнах і на тисячах підприємств, мало поширена на території України, але за нею майбутнє. Її автор CEO SRC Holding Corporation Jack Stack. Концепція впроваджена на підприємствах холдингу з 1983 року і працює донині. Цей підхід об’єднує в собі як мотивацію і змагальний ефект, так і чесність та відкритість перед співробітниками. Ця методика направлена на зменшення ризиків втрат, а, отже, і скорочення витрат, – в результаті підприємство отримує приріст прибутку.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: