Нові тренди в e-commerce – що важливо знати у 2018 році

24/ 01/ 2018

Автор: Ірина Міхальова, Партнер та експерт по експортному маркетингу, Export Growth, CMO, WD&SS

Як використовувати тренди для росту свого бізнесу в інтернеті

Інтернет-комерція зростає швидкими темпами і постійно змінюється. І те, що надійно працювало ще зовсім нещодавно, тепер виглядає застарілим, а речі, які ви завжди недооцінювали, можуть виявитись критичними для вашого успіху.

Ми вивчили останні тренди e-commerce, ознайомились з новими розробками, опитавши експертів, відвідавши масу тренінгів та конференцій і ось до яких висновків дійшли. Пропонуємо Вашій увазі перелік найважливіших тенденцій в різних категоріях – використовуваних пристроях, досвіді користувачів, маркетингу, витратах, доставці, експорті, Інтернеті речей, безпеці та технологіях, що руйнують ваші сайти.

Сподіваємось, що ця інформація буде корисною при розвитку вашого бізнесу в цілому та електронній комерції зокрема та дозволить максимально підготуватися до зіткнення з вашими конкурентами та побити їх в 2018 році і надалі.

Пристрої – Мобільні пристрої будуть важливішими, ніж будь-коли раніше

Будь-яка аналітика (українська чи зарубіжна) соц.мереж чи гугл-запитів, підтверджує одну незаперечну тенденцію – мобільний трафік продовжує зростати, і це зростання навряд чи зупиниться найближчим часом. Звичайно, вам поки що потрібно повністю ігнорувати настільні комп’ютери, але клієнти стають все більш впевненими та готовими до покупок за допомогою своїх смартфонів.

Рекомендація:

Мобільний трафік постійно зростає протягом останніх кількох років. Магазини, які не мають адаптивного веб-дизайну, мають ризик просто зникнути. Але мати просто мобільну версію чи адаптивний дизайн уже також недостатньо для тих, хто серйозно займається електронними продажами.  Що ж матиме найбільше значення – мобільний користувальницький досвід.

Ви можете покращити його за рахунок:

  • Прискорення вашого сайту. Створіть свій сайт на швидкому і надійному сервері та платформі. Оптимізуйте всі сценарії, які можуть сповільнити його (особливо при завантаженні) та зменште розмір зображень.
  • Скорочення процесу оформлення замовлення. Усуньте деякі форми. Замість того, щоб змусити користувачів відкривати нові сторінки, надайте їм можливість прокрутити вниз після завершення кожного кроку.
  • Спрощення навігації. Використовуйте категорії, фільтри та внутрішню пошукову систему, щоб допомогти їм знаходити продукти якомога швидше.

Користувацький досвід – Персоналізація

Конкуренція зростає, як і рекламний шум в Інтернеті та соц.мережах. Ось чому з самого першого банера, який бачать ваші клієнти, потрібно спілкуватися з ними. Чому персоналізація настільки важлива?

Бо клієнти люблять це і хочуть, щоб ви зробили їхню подорож за покупками унікальною для них:

  • У середньому персоналізовані медійні оголошення у 5 разів ефективніші, порівняно зі звичайними оголошеннями
  • 59% клієнтів стверджують, що персоналізація впливає на рішення про покупку
  • 77% клієнтів готові заплатити більше за продукти або послуги бренду, що пропонує індивідуальний досвід

Рекомендація:

Якщо ви ще не готові всерйоз інвестувати в персоналізацію, почніть з малого:

  • Під час ремаркетингу переконайтеся, що ви налаштували як текст, так і графіку
  • Використовуйте персоналізовані електронні листи
  • Відстежуйте звички покупців та поведінку на місці

Маркетинг та витрати – ціни на рекламу в соц.мережах будуть постійно зростати

Наявність сторінки Facebook та просування тут більше не достатньо. Реклама дорожчає непомірно, а конкуренція серед рекламодавців зростає на цих платформах. На жаль, лише за перше півріччя 2017 року CPC Facebook збільшився на 136% (з $ 0,42 до $ 0,99), а потім його CPM, який підскочив на 171% (з 4,12 до 11,17 доларів).  Хоча витрати на рекламу зростають, кількість показів залишається незмінною, що означає, що навіть платний простір дуже багатолюдний.

Рекомендація:

Рекомендуємо оптимізувати магазин, перевіряючи його різними джерелами трафіку, перш ніж обирати один канал. Якщо Вам хтось скаже, що знає точно, що саме спрацює для вас чи вашого товару в Інтернеті, – не вірте. Настає час експериментального просування через проби малими бюджетами та кількома «гілками» залучення трафіку.

Швидка доставка

Україна – зручна країна для експрес-доставки. Відстань між Києвом та мільйонниками дозволяє доставляти закази за добу. Такий термін уже норма, проте західний тренд – день у день.

Рекомендація:

Сьогодні в тренді – вимірювати доставку годинами. Уже є служби, які доставляють товари за годину з моменту оформлення замовлення.

Інтернет речей розвиватиметься

Ймовірно, той технологічний зсув, про який люди продовжують говорити, – це зростаюча важливість розширеної та віртуальної реальності. Хоча передбачається, що вартість ринку в найближчі три роки становитиме приблизно 150 мільярдів доларів, і ця цифра розділена між програмним забезпеченням та пристроями. Але що нас цікавить – це роздрібна торгівля електронною комерцією, що впливатиме на ваші прибутки.

Рекомендація:

Розширені та віртуальні реальності, як і раніше, знаходяться на ранніх стадіях розробки. Але, як і інші успішні технології, незабаром стануть важливими. Ви вже чули про «гарячу кнопку» для пральної машини, за допомогою якої, лише натиснувши на неї можна замовити пральний порошок чи пом’якшувач для води з доставкою додому?

Не думайте про нові технології, як про іграшки чи гаджети. Подумайте про корисний досвід, який ви можете запропонувати. Дозвольте вашій аудиторії налаштовувати свою продукцію відповідно до їхніх потреб. І незабаром зможете запропонувати напів-автоматизований, персоналізований віртуальний досвід покупки, тобто те, до чого ваші конкуренти можуть бути не готові.

Безпека – Ваші клієнти більше технічно підковані, ніж будь-коли раніше

Швидке збільшення кількості онлайн-покупок показує, що люди отримують можливість замовити все, що завгодно за кілька кліків. Але така зручність коштує. Кожного разу, коли клієнти здійснюють покупку, їхні персональні та платіжні реквізити надсилаються роздрібному продавцю.

Це означає, що все, від вашого хостингу до вашої теми та плагінів, повинно бути куленепроникним. Варто зазначити, що 45% усіх атак на магазини електронної комерції – це атаки на відмову в обслуговуванні (DDoS) – вони зазвичай призводять до того, що Ваш магазин недоступний на певний проміжок часу.

Відключенні призведе до втрати прибутку, а кількість хакерських та фітингових атак, призводе до порушення даних. І це може коштувати вам грошей. Недолік може спричинити середню втрату Інтернет-магазину в розмірі 172 дол. США за запис клієнта.

Рекомендація:

Якщо ви ще цього не зробили, встановіть пріоритетність безпеки у вашому магазині. Існує кілька простих кроків, які можна зробити, щоб захистити ваш веб-сайт і зробити покупців безпечними:

  • Введіть якісний сертифікат SSL
  • Впровадження двофакторної аутентифікації (бажано з використанням зовнішнього пристрою, такого як мобільний телефон)
  • Коли ви зростаєте, делегуйте питання безпеки співробітникам, відповідальним за відгуки на інциденти, коли вони стаються.

Деструктивні технології: покупки голосу, асистенти AI та віртуальна реальність

Зміни будуть спрямовані не тільки на підвищення обізнаності про безпеку та зміну звичок ваших клієнтів. Однією з головних рушійних сил нових тенденцій буде популяризація нових технологій:

Голосові покупки

Голосовий пошук Google вже є бізнесом. Підніміть свій телефон, скажіть кілька слів і отримаєте відповіді. Цей спосіб пошуку настільки зручний, ComScore передбачає, що він буде використовуватися в 50% всіх пошуків до 2020 року. І це цілком реально, особливо зважаючи на зростаючу популярність смартфонів, таких як Amazon Echo та Google Home.

Рекомендація:

Хоча голосовий шопінг сам може зайняти деякий час, щоб стати розповсюдженою функцією, ви вже повинні почати підготовку, особливо з огляду на важливість пошуку.

Почніть використовувати ключові слова longtail, які містять більше природних фраз у вашому контенті. Створіть запитання та відповіді, які люди могли б набрати голосом.

Асистенти А.І.

А якщо на всі запитання не вдається знайти відповіді клієнтам на вашому веб-сайті – навіть голосом? Саме тут входять віртуальні помічники. Швидке просування штучного інтелекту незабаром дозволить роздрібним торговцям відповісти на всі питання своїх відвідувачів магазину за допомогою chatbots.

За оцінками, світовий дохід від штучного інтелекту буде збільшуватися з 643,7 млн. доларів у 2016 році до 36,8 млрд. доларів у 2025 році. Але навіть у 2017 році вони є реальною зручністю, яка лише стане більш професійною та точною в найближчі роки.

Рекомендація:

Якщо у вас ще немає цього, введіть віртуального помічника AI у вашому Інтернет-магазині. Почніть з чат-бота.

Чи є щось про що ми маємо турбуватися у 2018 році?

Кожного разу, коли відбуваються бурхливі зміни, люди хвилюються, що вони можуть втратити бізнес. Більше того, сьогоднішні тенденції є набагато більш нестабільними, і ринкові зміни відбуваються набагато швидше, ніж це було всього 10 років тому. Тож тепер, щоб вижити і процвітати, потрібно не лише спостерігати за тенденціями, але й активно адаптуватися та вдосконалювати свій бізнес.

Ірина Міхальова, експерт з експортного маркетингу, партнер консалтингової компанії Export Growth

«Не бійтесь нових технологій. Деякі з них ще дуже молоді, і це займе кілька років, перш ніж вони стануть популярними. Тим часом деякі з них виявляться просто примхами і зникнуть. Поява нових інструментів дозволяє фактично не помічати кордонів, розвиваючи експорт продукції, пришвидшуючи та здешевлюючи дослідження ринків та тестування продажів. Потрібно продовжувати рухатися вперед, адже ваші українські та іноземні конкуренти мають ті самі виклики та проблеми, що і ви. Отже, не скаржтеся, продовжуйте розширювати свої  канали збуту, вдосконалювати магазини і зосередьтесь на тому, на що найбільш  важливе – виробляйте та реалізуйте якісну продукцію, що відповідає на виклики глобальної конкуренції, забезпечуючи відмінний досвід роботи з користувачем у 2018 році і надалі.»

Ігор Нісенбаум-Левицький, комерційний директор компанії Web Design & Software Solutions

«Omnichannel – це тренд, що зростатиме. Його все ще часто плутають з терміном “багатоканальні продажі “. Як багатоканальний, так і універсальний підприємець продають по декількох каналах. Але важлива відмінність: ефективний власник вміє інтегрувати всі канали продажів. Наше завдання, як digital-експертів, полягає у створенні послідовного досвіду клієнтів, досвіду бренду та обіцянок сервісу на всіх каналах продажу. Це справжній виклик omnichannel. Будь-який підприємець, який продає свої товари чи послуги на кількох каналах, буде стикатися з цією тенденцією в найближчий час. Є ще одна важлива тенденція, яку ми вже врахували у власних продуктах. Як споживачі, так і бренди зараз прагнуть максимально уникнути посередників при спілкуванні, при цьому кожен не хоче переплачувати за скорочення «дистанції». Тож ми також стаємо більше, ніж веб-розробники, чи експерти з розробці цифрової стратегії, ми стаємо повноцінним партнером для виробників, пропонуючи їм послуги digital-дистрибуції  товарів на цікавих для них та нас ринках. Це дозволяє бренду спробувати продажі на нових ринках збуту без зайвих витрат та інвестицій у цифровий маркетинг. Адже це ми беремо на себе!»

Сергій Шапран, засновник та президент Alumeta Group

«Цифрові продажі вже торкнулись ринку b2b, на якому ми працюємо, виробляючи та реалізуючи продукцію з алюмінію. 75% споживачів цього сегменту вже використовують соціальні мережі, для прийняття рішення про покупку чи контрактування. Зараз уже неможливо побудувати ефективну систему продажів без використання величезних масивів даних про конкурентів, поведінку споживачів, що надаються соціальними мережами та різних інших моніторингових та аналітичних методів. Ще у минулому році ми повністю переробили всі сайти брендів групи компаній, розробили їх мовні версії для країн експорту, представили продукцію на маркет-плейсах, змінили та інтенсифікували нашу представленість у соціальних мережах, розробили та активно впроваджуємо стратегію лендинг сторінок, підключили колл-центр для прямих продажів та сервісу, зняли години іміджевого та споживацького продуктового відео, адже тренд на відео-просування лише зростає. Ми розуміємо, що маємо бути на крок попереду, адже, експортуючи продукцію в 30 країн світу, маємо опиратися глобальній конкуренції, бо світ b2b також змінюється!»

Електронна комерція має багато аспектів. Кожен елемент повинен добре працювати, щоб бренд побачив значний прибуток. У 2018 році буде ще більше покупців в Інтернеті. Чи буде ваш бренд отримувати нагороди?

Використовуйте найкращі з цих тенденцій, ті, які будуть працювати для вашого бренду та вашого клієнта!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: