Навігатор у світі фінансів

28/ 03/ 2017

Автор: Цимбал Любов, директор компанії «Група Фінансових Рішень»

Досягнути успіху в бізнесі та бути корисним для соціуму – основна мета ведення підприємницької діяльності. Кожен день роботи не тільки наближає до стратегічної мети, але й визначає в режимі реального часу систему факторів, які впливають на отримання бажаного результату, на утримання позицій, та подальшого розвитку компанії.

Ефективність роботи компанії завжди вимірюється її фінансовим результатом, точніше його позитивною динамікою.

Реалії сьогодення свідчать про те, що компанії на ринку не завжди отримують той результат, на який вони розраховують. Такий стан справ визначається низкою об’єктивних зовнішніх та внутрішніх чинників. Вважається, що якщо ці чинники не є фінансовими за своєю суттю, то вони не несуть загрози для фінансової складової бізнесу. Це абсолютно хибна думка, оскільки в системі внутрішніх факторів впливу на ефективність бізнесу, основним є уміння фінансового управління. Так, вся відповідальність за управління прибутковістю лягає на фінансистів компанії, оскільки саме вони є її фінансовим ядром. У фінансовому департаменті зосереджені найважливіші інформаційні потоки, в яких містяться всі дані про діяльність компанії. Рішення, які тут приймаються – базуються на принципах спільної участі та взаємної відповідальності за досягнення кінцевого результату всіх структурних підрозділів компанії.

В умовах жорсткої ринкової конкуренції для утримування лідерських позицій необхідно бути універсальним спеціалістом і володіти умінням за короткий проміжок часу адаптовуватися до перманентних змін. Сфера фінансів – це практична наука, не кожен фахівець може бути фінансовим експертом. Проте розуміння і володіння базовими фінансовими знаннями всіма співробітниками компанії є важливим фактором розвитку бізнесу, нарощування потенціалу та її утримання передових позицій в конкурентному бізнес-середовищі.

Основними складовими фінансових знань та навичок фінансового управління є:

1. Фінансовий облік, аналіз, бюджетування:

  • Розуміння фінансового обліку. Уміння правильно читати інформацію, що подана в цифрах фінансових звітів підприємства, проводити її аналіз, виявляти слабкі та сильні сторони та на основі цих даних прогнозувати подальший розвиток компанії.
  • Бюджетування. Бюджет – документ, що відображає фінансові засоби компанії та їх рух, іншими словами – це всі витрати і всі доходи, незалежно від способу їх надходження і розподілення.
  • Аналіз. Вміння аналізувати діяльності компанії дає змогу спрогнозувати майбутні економічні події та ситуації, оцінити потенційні ризики і прийняти для нівелювання їхніх наслідків ефективні управлінські рішення короткострокового та довгострокового характеру. До короткострокових задач можна віднести планування виробництва та продажів відповідно до рентабельності підприємства. Довгостроковим завданням є вибір із декількох моделей оптимізації підприємства одну для ефективнішої та вигіднішої її діяльності.

2. Управління затратами та ризиками. У плануванні діяльності компанії фінанси мають першочергове значення і саме від фінансових показників залежатиме прийняття того чи іншого управлінського рішення. Для підвищення прибутковості бізнесу, необхідно вміти оперувати знаннями затратами, контролювати та мінімізувати ризики підприємницької діяльності.

Фінансова комунікація – це головний аспект у фінансовому навчанні. У робочому процесі компанії задіяні всі її працівники. Кожен з них виконує свою конкретну роботу, результат якої визначає сукупну кінцеву мету діяльності, а саме прибуток. Тому саме комунікативні навички повинні бути у всіх учасників бізнес процесу, а фінансові терміни та показники повинні бути зрозумілими та доступними. І в цьому випадку працівникам буде зрозуміло, за які показники вони борються, який очікується прибуток, до якої рентабельності прагнуть і де на це брати фінансові ресурси.

Щоб зрозуміти звідки надходить інформація, на основі яких показників приймаються рішення необхідно вміти читати первинні внутрішні документи: накладні, акти, книги звітності і т.д.

Для досягнення перманентної позитивної динаміки прибутку, власник бізнесу повинен сформувати команду компетентних однодумців, довірити їм виконання виробничих завдань і процесів, які визначені кінцевою метою підприємницької діяльності. Більше того, керівник сам повинен розуміти мову фінансів, адже лише у разі повного взаєморозуміння директора і підлеглих, зацікавленості та залученості в суспільний процес, а також взаємне прагнення досягти суспільної цілі благотворно вплине на функціонування підприємства.

За допомогою тренінгу «Навігатор в світі фінансів» ви отримаєте:

  • спілкування на універсальній комунікативній мові фінансових показників;
  • долучитесь до єдиного інформаційного простору компанії;
  • досягнете гармонізації інтересів всіх працівників на користь загальних інтересів компанії.

Встановіть собі цілі, отримайте базові фінансові знання, завдяки яким ваш бізнес зможе вийти на новий рівень. Тільки знання і розуміння фінансових і бухгалтерських звітів та їх показників покаже реальну картину стану компанії за вчора, сьогодні і на майбутнє, а також дасть можливість оперативно та результативно впливати на діяльність компанії в цілому.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: