fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Lean та бізнес процеси в творчому середовищі

01/ 07/ 2019
  Віктор Роман. Майстер чорного поясу по Lean/6 sigma, МВА, PhD, більш ніж 15 років досвіду в підвищенні операційної ефективності Принципи Lean, які є похідними від виробничої системи Toyota, вже декілька десятиліть впроваджуються в виробничих компаніях і показують свою ефективність. Проте, впровадження Lean в офісних бізнес процесах, нажаль, ще не так поширено і стикається з певними труднощами. Наприклад, на виробництві ми досить чітко можемо зрозуміти коли машина простоює і не виконує ніякої дії. Проте в офісі, якщо ваш колега, наприклад, дивиться в монітор, і не виконує ніяких дій? Означає це, що він нічого не робить? Не завжди. Результат роботи в даному випадку може бути нематеріальним, наприклад, нова ідея. На відміну від виробничих процесів, офісному середовищу притаманна більша варіативність, багатозадачність,  різноманітність. Існує думка, що робота в офісі є унікальною по суті і її неможливо якимось чином описати та стандартизувати. Як наслідок, підходи Lean мають досить обмежене використання. Але, насправді, дуже часто компанія сама є причиною того, що робота в офісі має такий хаотичний, непередбачуваний та «унікальний» характер. Саме тому, цікавим є приклад вдалого впровадження підходів Lean для оптимізації процесу створення новинного контенту на телебаченні. Окрім зазначених вище «обмежень» впровадження Lean у офісному середовищі, процес створення новин ускладняється ще й коротким виробничим циклом, шаленою варіативністю та швидкою зміною інформаційного поля, великою долею невизначеності та людським чинником (журналісти та герої сюжетів). Разом з цим, чіткий час виходу випусків новин в ефір призводять до того, що редактори постійно перевантажені, виконують одночасно багато задач та працюють в режимі цейтноту. Це все додатково ускладняється креативною та творчою складовою при виготовленні контенту, унікальністю кожного сюжету. Як з’ясувалося, впровадження Lean в творчому процесі не тільки можливе але й доволі ефективне. Разом з креативом та творчістю, в процесі створення медіа контенту існує велика кількість дій, які зовсім не потребують креативного та творчого мислення, а є скоріше механістичними. Їх можливо і треба стандартизувати, візуалізувати, шукати в них втрати та варіативності і таким чином постійно покращувати. Але навіть для дій, які потребують творчого підходу, можна розробити правила, які значно спростять процес мислення і, в водночас, не будуть обмежувати креатив. Налагодження та спрощення процесу створення контенту за допомогою Lean  дозволяє покращити комунікацію між учасниками, і таким чином ще збільшити ефективність як творчих, так й механістичних дій. Отже, цей приклад доводить, що Lean в офісному середовищі не тільки можливий, але й дуже ефективний.

Віктор Роман

Майстер чорного поясу по Lean/6 sigma, МВА, PhD, більш ніж 15 років досвіду в підвищенні операційної ефективності

Принципи Lean, які є похідними від виробничої системи Toyota, вже декілька десятиліть впроваджуються в виробничих компаніях і показують свою ефективність.

Проте, впровадження Lean в офісних бізнес процесах, нажаль, ще не так поширено і стикається з певними труднощами.

Наприклад, на виробництві ми досить чітко можемо зрозуміти коли машина простоює і не виконує ніякої дії. Проте в офісі, якщо ваш колега, наприклад, дивиться в монітор, і не виконує ніяких дій? Означає це, що він нічого не робить? Не завжди. Результат роботи в даному випадку може бути нематеріальним, наприклад, нова ідея.

На відміну від виробничих процесів, офісному середовищу притаманна більша варіативність, багатозадачність,  різноманітність. Існує думка, що робота в офісі є унікальною по суті і її неможливо якимось чином описати та стандартизувати. Як наслідок, підходи Lean мають досить обмежене використання.

Але, насправді, дуже часто компанія сама є причиною того, що робота в офісі має такий хаотичний, непередбачуваний та «унікальний» характер.

Саме тому, цікавим є приклад вдалого впровадження підходів Lean для оптимізації процесу створення новинного контенту на телебаченні.

Окрім зазначених вище «обмежень» впровадження Lean у офісному середовищі, процес створення новин ускладняється ще й коротким виробничим циклом, шаленою варіативністю та швидкою зміною інформаційного поля, великою долею невизначеності та людським чинником (журналісти та герої сюжетів). Разом з цим, чіткий час виходу випусків новин в ефір призводять до того, що редактори постійно перевантажені, виконують одночасно багато задач та працюють в режимі цейтноту. Це все додатково ускладняється креативною та творчою складовою при виготовленні контенту, унікальністю кожного сюжету.

Як з’ясувалося, впровадження Lean в творчому процесі не тільки можливе але й доволі ефективне. Разом з креативом та творчістю, в процесі створення медіа контенту існує велика кількість дій, які зовсім не потребують креативного та творчого мислення, а є скоріше механістичними. Їх можливо і треба стандартизувати, візуалізувати, шукати в них втрати та варіативності і таким чином постійно покращувати.

Але навіть для дій, які потребують творчого підходу, можна розробити правила, які значно спростять процес мислення і, в водночас, не будуть обмежувати креатив.

Налагодження та спрощення процесу створення контенту за допомогою Lean  дозволяє покращити комунікацію між учасниками, і таким чином ще збільшити ефективність як творчих, так й механістичних дій.

Отже, цей приклад доводить, що Lean в офісному середовищі не тільки можливий, але й дуже ефективний.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: