Фінансова освіченість – це престижно

02/ 08/ 2017

Автор: Любов Цимбал, генеральний директор компанії «Група Фінансових Рішень»

Бути фінансово обізнаним сьогодні не тільки важливо, але й престижно. Адже ефективне управління фінансами – головний критерій досягнення фінансового успіху.

Фінансова освіченість в бізнесі

Компанія, яку заснував підприємець, не фінансист за освітою та спеціальністю, буде рости і розвиватися до певного рівня. Надалі, в кращому випадку, підприємство буде функціонувати з такими ж показниками, як і в попередніх періодах, а в гіршому – ситуація зміниться і ефективність діяльності буде знижуватися. Не в останню чергу до цього призводить зростання вартості валютних коштів, що провокує підвищення цін, і як наслідок, негативний вплив на рівень доходів має інфляція. Як же підприємцю не фінансисту поводити себе за несприятливих економічних умов в країні, світі? Вихід один – набувати конкретних фінансових навичок, які згодом  будуть ефективно впливати на управління компанією, на показники діяльності, на прийняття управлінських рішень і на стан бізнесу в цілому.

До таких навичок належать:

  1. Розуміння фінансової звітності: вміння читати інформацію, яка зосереджена у формах фінансової звітності підприємства, виявляти слабкі місця і прогнозувати наступні дії.

Дуже важливим є розуміння того, що баланс – це фотографія стану компанії на конкретну дату. За допомогою балансу можна оцінити абсолютно всі фінансово-економічні показники. Бюджет доходів і витрат демонструє діяльність підприємства в динаміці, з усіма змінами протягом звітного періоду, а куди витрачені гроші, і коли вони надійдуть показує звіт про рух грошових коштів.

  1. Бюджетування – це розуміння складу грошової маси, але не на побутовому рівні касового апарату (отримали гроші – витратили гроші), а з більш глобальним оцінюванням доходів і витрат.
  2. Прийняття короткострокових та довгострокових фінансових управлінських рішень:
  • Визначення обсягів виробництва і реалізації в узгодженні з рівнем рентабельності – короткострокова задача.
  • Диверсифікований підхід до модернізації підприємства, пошук резервів підвищення ефективності роботи – довгострокова задача.

Набуття цих навичок не є першочерговою  і головною метою навчання. Директор з продажу, директор виробництва, директор з постачання, фінансовий директор, директор з розвитку, технічний директор та інші директори оперують різними поняттями на професійному рівні. Вони користуються своєю мовою, сленгом і часом не розуміють один одного. Тому основною метою необхідності отримання фінансових знань – є створення суспільної універсальної комунікативної мови для крос-функціональної взаємодії співробітників всіх відділів компанії, на якій всі вони зможуть спілкуватися.

При цьому першочерговими повинні бути інтереси компанії. Ви будете праві, коли скажете, що не одні фінанси все вирішують. Але за цих умов  важливо пам’ятати, що інтереси компанії в більшій мірі визначаються саме фінансовими показниками. Тому комунікація між департаментами та учасниками підрозділів, повинна базуватися на фінансових знаннях та правильному трактуванні фінансових термінів.

Тільки в цьому випадку, всім працівникам компанії буде зрозуміло, за які показники вони борються, який прибуток очікують, до якої рентабельності прагнуть і якими ресурсами це все забезпечити.

Не менш важливою метою набуття фінансової обізнаності для нефінансових керівників є входження в єдиний інформаційний простір компанії.  Щоб розуміти, звідки береться інформація про процеси в компанії і де її можна знайти, необхідно вміти читати первинні документи. До них відносяться внутрішні накладні, акти, ордери, журнали, звіти та інші внутрішньо корпоративні документи.

Необхідно уникати міфологічного образу начальника: коли керівник вважає, що працівники роблять все правильно, і довіряє їм, а підлеглі вважають, що виконують те, що їм довірили. Ефективність такого підходу дорівнює нулю. Щоб ваш прибуток був під контролем і невпинно зростав, потрібно вміти поводитися з внутрішніми документами.

Ще однією метою, досягнення якої передбачає освоєння фінансової грамотності власниками бізнесу, є гармонізація вузько функціональних інтересів на користь інтересів компанії в цілому.

Тільки у випадку повного взаєморозуміння керівників і підлеглих, зацікавлених і  залучених у спільний процес, а також прагнення до загальної кінцевої мети благодійно вплинуть на функціонування підприємства.

Отже, навчання нефінансових керівників фінансам життєво необхідне для існування і ефективного розвитку їх бізнесу. Після навчання Ви:

  • Будете спілкуватися на універсальній мові фінансів;
  • Долучитесь до єдиного інформаційного простору компанії;
  • Досягнете гармонізації інтересів всіх працівників на користь інтересів вашої компанії.

Зробіть собі виклик, поставте ціль і отримайте фінансові знання, завдяки яким ваш бізнес вийде на новий рівень! Тільки розуміння базових принципів і головних концепцій фінансового та бухгалтерського обліку, способів складання основних форм фінансової звітності, ключових фінансових показників і коефіцієнтів покажуть реальну картину бізнеса за вчора, сьогодні і на завтра, а також допоможуть оперативно впливати на результат та ефективність його ведення.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: