Чого чекати від нових законодавчих ініціатив у сфері праці 2017?

19/ 01/ 2017

Автор: Катерина Манойленко, керівник судової практики GOLAW

1 січня 2017 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» № 1774-VIII, основною метою якого є  легалізація відносин в сфері зайнятості.

Вказаним законом не тільки збільшено розмір мінімальної заробітної плати, а й визначено відповідальність за недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю та створення перешкод у її проведенні.

На виконання вказаного Закону Держпраці розроблено проект Постанови Кабінету Міністрів України „Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”.

Вказаною постановою передбачається затвердження таких документів:

  • Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення;
  • Порядку здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення;
  • Методичних  рекомендацій щодо забезпечення здійснення виконавчими органами міських рад міст обласного значення, об’єднаних територіальних громад повноважень, передбачених частиною третьою статті 34 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”;
  • Положення про порядок видачі посадовим особам виконавчих органів міських рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад посвідчень інспектора праці.

Передбачається, що Державний контроль за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення здійснюватимуть інспектори праці шляхом проведення інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань.

Такі інспектори праці за наявності службового посвідчення  мають право безперешкодно, без попереднього повідомлення і в будь-яку годину доби здійснювати інспекційні відвідування, у тому числі:

  1. самостійно безперешкодно, без попереднього повідомлення проходити до будь-яких виробничих, службових, адміністративних приміщень об’єкта відвідування, в яких використовується наймана праця;
  2. ознайомлюватись з будь-якими книгами, реєстрами та документами, ведення яких передбачено законодавством про працю та зайнятість населення, що містять інформацію/відомості з питань, які є предметом інспекційного відвідування, невиїзного інспектування, з метою перевірки їхньої відповідності нормам законодавства та отримувати завірені об’єктом відвідування їх копії або витяги;
  3. наодинці або в присутності свідків ставити керівнику та / або працівникам об’єкта відвідування запитання, що стосуються законодавства про працю та зайнятість населення, отримувати із зазначених питань усні та / або письмові пояснення;
  4. залучати працівників правоохоронних органів;
  5. на надання робочого місця з можливістю ведення конфіденційної розмови з працівниками щодо предмету інспекційного відвідування;
  6. фіксувати проведення інспекційного відвідування з питань виявлення неоформлених трудових відносин засобами аудіо-, фото- та відеотехніки;
  7. отримувати від органів державної влади інформацію, необхідну для проведення інспекційного відвідування, невиїзного інспектування.

Окрім того, вимога інспектора праці про надання об’єктом відвідування для ознайомлення документів або їх копій чи витягів з документів, пояснень, доступу до приміщень, організації робочого місця, внесена в межах повноважень, є обов’язковою для виконання.

Безумовно,  наслідком таких законодавчих ініціатив для роботодавця стане посилення перевірок з боку контролюючих органів у сфері праці.

Проект вказаної постанови оприлюднений шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Держпраці: www.dsp.gov.ua.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: