fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Етикет та соціальний інтелект. Соціальні ігри та їхні правила

19/ 03/ 2018
  Автор: Ганна Чаплигіна, спеціаліст з етикету та ділового протоколу. Автор статей для видань “Українська правда. Життя”, “Освіторія” та власної сторінки “Етикет в історіях”. Головне завдання бізнесу - досягнення результату. Культура бізнесу - те, ЯК ми досягаємо результату. Як би не розвивалися технології, бізнеси створюються та керуються людьми. Якщо ви хочете вийти на рівень компаній з високою культурою, вам необхідно знати та вміти грати за їхніми правилами. Етикет - це правила поведінки у суспільстві високої культури. Але самого лише знання правил сьогодні вже недостатньо. Вони змінюються й стають гнучкими так само швидко, як і світ довкола. Те, що вчора вважалося незмінним правилом хорошого тону, сьогодні стає проявом невихованості, викликає роздратування і може стати причиною погіршення ділових відносин. Найпростіший приклад з телефонного етикету. Ще 20 років тому дзвонити з ділових питань у неробочий час було неввічливо. Цей час був загальним для всіх - з 9 ранку до 19 вечора. В інший час ви б і не знайшли людину за робочим номером, адже телефони були стаціонарними. Але в межах зазначеного часу вирішувати питання телефоном було не просто доречно, це було ефективно і це працювало. Сьогодні діловий графік може бути абсолютно різним. Географія ділових контактів розширена максимально - до всіх часових поясів. Люди знаходяться в прямому доступі телефонного дзвінка, адже телефони стали мобільними. Що буде, якщо ви телефонуватимете своїм партнерам з будь-якого питання у будь-який зручний для вас час? А якщо телефонувати будуть вам? З формальної точки зору все правильно: є робочий час, є робоче питання - ви не відповіли на нашого листа. У партнерів є запитання і їм зручно. Але в цей же час ви можете бути на зустрічі, переговорах, за кермом або вкотре намагатися заглибитися в аналіз операційний даних. Чим далі, тим швидше будуть змінюватися правила етикету. Вони будуть маяками, але щоб залишатися в топі нам доведеться розвивати свій соціальний інтелект - уміння наперед прораховувати реакцію людей на наші дії. Це вимагатиме максимальної свідомості у формулюванні задач. Не просто є питання, є робочий час, є телефон. А як ефективно отримати відповідь при мінімальному вторгненні в особистий простір іншої людини? Нам доведеться враховувати декілька змінних: наскільки ми близькі з людиною, її приблизний графік, рівень терміновості нашого питання, наші статуси. В залежності від цього ви будете обирати дистанцію контакту: пошта, мессенджер, смс або телефонний дзвінок. Якщо ваше питання - це питання життя і смерті, то дзвонити посеред ночі буде не просто доречно, це буде єдиний вірний варіант. Засновник Amazon Джефф Безос казав, що його часто запитують про те, що зміниться в найближчі 10 років. Але майже ніхто не запитує мене: Що НЕ зміниться в найближчі 10 років. Я вважаю, що друге запитання важливіше за перше, тому що бізнес-стратегія має опиратися на стабільні основи, що не змінюються з часом. Те саме можна сказати і про етикет. Важливо розібратися і усвідомити, які цінності залишалися і лишаються незмінними, а що зі зміною навколишньої дійсності набуде нових форм. Уміння передбачати нові форми взаємодії у суспільстві - це і є соціальний інтелект. І його можна розвивати.

АвторГанна Чаплигіна, спеціаліст з етикету та ділового протоколу. Автор статей для видань “Українська правда. Життя”, “Освіторія” та власної сторінки “Етикет в історіях”.

Головне завдання бізнесу – досягнення результату. Культура бізнесу – те, ЯК ми досягаємо результату. Як би не розвивалися технології, бізнеси створюються та керуються людьми. Якщо ви хочете вийти на рівень компаній з високою культурою, вам необхідно знати та вміти грати за їхніми правилами.

Етикет – це правила поведінки у суспільстві високої культури. Але самого лише знання правил сьогодні вже недостатньо. Вони змінюються й стають гнучкими так само швидко, як і світ довкола. Те, що вчора вважалося незмінним правилом хорошого тону, сьогодні стає проявом невихованості, викликає роздратування і може стати причиною погіршення ділових відносин.

Найпростіший приклад з телефонного етикету. Ще 20 років тому дзвонити з ділових питань у неробочий час було неввічливо. Цей час був загальним для всіх – з 9 ранку до 19 вечора. В інший час ви б і не знайшли людину за робочим номером, адже телефони були стаціонарними. Але в межах зазначеного часу вирішувати питання телефоном було не просто доречно, це було ефективно і це працювало.

Сьогодні діловий графік може бути абсолютно різним. Географія ділових контактів розширена максимально – до всіх часових поясів. Люди знаходяться в прямому доступі телефонного дзвінка, адже телефони стали мобільними.

Що буде, якщо ви телефонуватимете своїм партнерам з будь-якого питання у будь-який зручний для вас час? А якщо телефонувати будуть вам? З формальної точки зору все правильно: є робочий час, є робоче питання – “ви не відповіли на нашого листа”. У партнерів є запитання і їм зручно. Але в цей же час ви можете бути на зустрічі, переговорах, за кермом або вкотре намагатися заглибитися в аналіз операційний даних.

Чим далі, тим швидше будуть змінюватися правила етикету. Вони будуть маяками, але щоб залишатися в топі нам доведеться розвивати свій соціальний інтелект – уміння наперед прораховувати реакцію людей на наші дії. Це вимагатиме максимальної свідомості у формулюванні задач. Не просто “є питання, є робочий час, є телефон”. А як ефективно отримати відповідь при мінімальному вторгненні в особистий простір іншої людини?

Нам доведеться враховувати декілька змінних: наскільки ми близькі з людиною, її приблизний графік, рівень терміновості нашого питання, наші статуси. В залежності від цього ви будете обирати дистанцію контакту: пошта, мессенджер, смс або телефонний дзвінок. Якщо ваше питання – це питання “життя і смерті”, то дзвонити посеред ночі буде не просто доречно, це буде єдиний вірний варіант.

Засновник Amazon Джефф Безос казав, що його часто запитують про те, що зміниться в найближчі 10 років. “Але майже ніхто не запитує мене: “Що НЕ зміниться в найближчі 10 років”. Я вважаю, що друге запитання важливіше за перше, тому що бізнес-стратегія має опиратися на стабільні основи, що не змінюються з часом”.

Те саме можна сказати і про етикет. Важливо розібратися і усвідомити, які цінності залишалися і лишаються незмінними, а що зі зміною навколишньої дійсності набуде нових форм. Уміння передбачати нові форми взаємодії у суспільстві – це і є соціальний інтелект. І його можна розвивати.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: